Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 10.02.2011 15:23
od Raisidlo77
Pánové,

než začnu psát o co mi jde, napíši rovnou že v 7er jsem prošel všechny topic na toto tema a v 3er přečetl sáhodlouhou diskuzi na tema "motorové oleje".

Kdybych věděl co tam bylo, mám to snazší, nicméně papírek v motorovým prostoru od Shellu má zaškrtnuté akorát 10W40 a ani to nemusí být pravda, že. Řeším co do své V8 4,4i nalít - 10W40 nebo 5W40 ? Nalil bych klidně 5W co se peněz týče, šetřit na tom nechci (MOBILem nic nezkazím), ale mám strach z těsnění a usazenin (i když vše se zdá zevrubně OK).

Já vím že se to tady furt opakuje, ale mám svoji 7mu rád, chci ji na dloouhoo a dělám do motorek, auta jsem nikdy moc neřešil.. Dííky, Radus

Napsal: čtv 10.02.2011 21:12
od MattyX
pokud už ma motor neco nalitano daval bych 10w40 ;) 5w40 na starší motor pak nemusí byt uplne super volba ... ;)

Napsal: čtv 10.02.2011 21:24
od KAMIL740
5w40 a neres

Napsal: čtv 10.02.2011 21:47
od pepino5xx
5w40 a začly se mi ozývat hydroštely... mám už 275 000km.
matty má pravdu, jsem pro 10w40.

Napsal: čtv 10.02.2011 21:57
od MattyX
pepino5xx píše:5w40 a začly se mi ozývat hydroštely... mám už 275 000km.
matty má pravdu, jsem pro 10w40.
přesně todle mám namysli ;) a klika taky nemá ty hodnoty jako nová a hustší olej ji jenom pomůže :)

Napsal: čtv 10.02.2011 22:19
od beny-maser
já mám najeto přes 400tis.km a leju tam 5w-40 už 100tis.km co jsem to přivez a vše ok!myslím že v německu tam lili 10w-40,protože motor byl uvnitř nic moc, momentálně bych řekl, že je motor ve 100%kondici a když otevřu víčko tak vidím krásně čistou vačku,spotřeba oleje od servisu k servisu mezi ryskami,turbo a i ostatní věcy jsou původní
takže za mě 5w-40

Napsal: čtv 10.02.2011 23:13
od Hansen
U oleje záleží na specifikaci a ne na viskozitě. Jestli dáš do motoru 0W40, 5W30 nebo 10W40 je v mírném pásmu úplně jedno. Viskozita je důležitá akorát v tropech a nebo za polárním kruhem.

Napsal: čtv 10.02.2011 23:46
od Raisidlo77
Pánové, děkuji za konstruktivní debatu ! :)

Jinak není to Vanos, má to mít "226tkm".. když kouknu pod víčko tak mám všechno taky krásně čisté (žádný extra černý olej - prostě zdravě) a za 10tkm jsem obyl na horní rysce asi 1-1,5mm .. takže jsem v klidu, co se spotřeby oleje týče. S Mattym souhlasim na plne čaře, u motorek to řeším stejně.. jen se mi dnes zdálo že trooošičku cítím benzín, ale fakt jen trošičku. Jezdil jsem ale krátký štreky po městě pod 2tis ot/min.

Z motorek mám zažitý, že do BMW moto je origo olej levnější než oleje jiných výrobců (jasně, BMW je přebalenej Castrol), a zkazit by tím člověk nic neměl. Co takhle přímo z Renocaru ?

http://www.olejshop.cz/oleje/automobilo ... -40-1litr/

http://www.olejshop.cz/oleje/automobilo ... -40-1litr/ (polosynt)

Napsal: pát 11.02.2011 10:10
od JaraX
dej 10W40, v tomdle jsem s mattyxem, ja když jsem koupil 740i tak byl motor po GO, ale šumel jak piskoviště a když jsem s tim lital tak celkem žral olej, dal jsem 10W40 misto 5W40 a motor běží krásně, měním po 10tkm a vše super, dávat 5W40 má smysl leda kdo jezdí hodně kratky trasy v zimě když prostě často běží motor studenej, ale kdo má teplou garáž tomu to muže byt jedno, jde o teploty až pod -10C, výš je to jedno.
hromada lidi tady leje do 8válcu předraženou 5W40 i když je to uplně zbytečny, naopak tomu motoru spíš škodí a zrovna na M62 často dochazi ke klepani na klice který jde slyšet zespodu motoru.
jinak jak tu někdo psal že má turbo dobry, tak naopak 5W40 nebo 0W40 je do turbomotoru nutnost, to turbo má točky hned a potřebuju se hodně mazat, takže tam se nějaká 10W40 použit neda.

Napsal: pát 11.02.2011 12:02
od WilD
To jo hoši, ale to jste všichni u M60 motorů...tam jsem taky za 10W-40...ale u M62 by měl být standartně už 5W-40. Pokud má motor 226kkm, neměl by mít "problémy" s tímhle olejem. Max zjistíš, jestli potřebuješ třeba přetěsnit ventildekly klasicky :D

Napsal: pát 11.02.2011 16:51
od JaraX
WilD píše:To jo hoši, ale to jste všichni u M60 motorů...tam jsem taky za 10W-40...ale u M62 by měl být standartně už 5W-40. Pokud má motor 226kkm, neměl by mít "problémy" s tímhle olejem. Max zjistíš, jestli potřebuješ třeba přetěsnit ventildekly klasicky :D
to je stejnej motor, jako myslíš že tím že přidaly 2 čidla na motor a zvětšili objem tak najednou ten motor potřebuje olej s lepší viskozitou v nižších teplotach

Napsal: pát 11.02.2011 17:22
od E65DRIVER
Stačí bohatě 10W40 aspon to nebude ten olej tolik žrát..

Napsal: pát 11.02.2011 18:16
od Snejk
do vsech mototru i m70 i m60 i m30 sem daval vzdy 10w40 a nikdy zadnej problem...
ted do m62 davam 5w40 protoze tam byl uz pri koupi a taky zadnej problem... 10ku by to taky sneslo ale to si necham az jestli to nekdy bude cvkat/zrat cehoz se teda stejne nedockam ale tak proc ne, bylo to tam tak v tom jedu dal... ale jako ze bych onanoval nad pocitem ze tomu motoru dopravam tak to ani nahodou. 10w40 je pro to olej az za roh :lol:

btw do turbomotoru opravdu 5w nebo lip 0w nutnost...

Napsal: pon 14.02.2011 11:05
od Raisidlo77
Tak teda Mobil1 10W40 .. plno či polo ? Polo nikdy nic nezkazila, ale šetřit na tom nechci..

Díky chlapio za utvrzení v názoru.

Napsal: pon 14.02.2011 11:17
od JaraX
Raisidlo77 píše:Tak teda Mobil1 10W40 .. plno či polo ? Polo nikdy nic nezkazila, ale šetřit na tom nechci..

Díky chlapio za utvrzení v názoru.
mobil 10W40 je dobrej, ten tam klidně dej, a je to polo