Stránka 1 z 5

Napsal: stř 26.01.2011 20:13
od phal
Dobrý den kolegové bavorákysti.
Uvažuju o nákupu jiného bavoráku a pravděpodobně si ho nechám dovézt z Německa (důvod: o něco lepší ceny a o 100% lepší výbava a stav než v ČR) Výběr sem omezil na benzin sedany E39 (523-528) nebo na E38 (728-735).Napište jaké máte zkušenosti kladné i záporné s jednolivými motoryzacemi. Zajímají mě spíš provozní náklady, poruchovost, koroze a t.d.,než design a pohodlí ( z tohoto hlediska bych totiž bral 7). Jaký máte názor na automat/manuál v 7?
_____________
Teď mám E34 a nemůžu si pomoct, ale z E39 mám uvnitř pocit ztísněnosti, ale možná jde jen o zvyk. Předem děkuji za názory.

Napsal: stř 26.01.2011 20:39
od Tomasis

Napsal: čtv 27.01.2011 00:05
od phal
Tak tohle sem četl.Je to sice samá chvála na e38 a hnůj na e39,ale nic moc detailnějšího. Výbava, jízdní vlastnosti a blablabla podobné serepetičky mě moc nezajímají.Samo, že budu rád, když to budse mít, ale šlo i o něco jiného. Tato debata nesmyslně zvrhla na hádku mezi E39 a E38kářema. Sice sem se pobavil,ale nezjistil sem nic.
Chci vědět jakej motor je z výběru nejlepší, jak žere, co můžu očekávat za problémy a nebudu se zlobit ani za recenze na e39. Mimochodem recenze tipu Tipcars a autotip sem už četl,ale na tohle forum píšu právě proto, že tady s tím mají lidi osobní zkušenosti, sou tady jak předpokládám zkušení bavorákysti a nepíše sem nějakej auto-moto pisálek, nebo s prominutím vyčůranej a omezenej bazarník, kteří jsou ochotni svorně tvdit, že díly na E38 jsou dražší, než na Passata, či blbou oktávku.

Napsal: čtv 27.01.2011 00:14
od fidzi
Myslím si, že jsi se zeptal ve stylu: Je lepší čaj nebo káva? Prosím o funované odpovědi.
Jeden bude kopat za 7er, druhý za 5er. Jeden za diesel, jeden za benzín, jeden za V8, jeden za V12 a poslední za R6. Sto lidí sto chutí. Moje fundovaná odpověď zní: Káva, třeba v motorizaci 750i :-D

Napsal: čtv 27.01.2011 00:20
od phal
tak ať se klidně pohádají jestli káva nebo čaj. však já si pak vyberu, ale ta předešlá debata byla v podstatě o designu, nebo pohodlí a pak už sem pomalu ztrácel nit a oni v podstatě taky. Pokud jde o mě 750 je na mě silná káva co takhle preso 730 nebo piccolo 728?

Napsal: čtv 27.01.2011 00:51
od fidzi
Pokud ti jde o spotřebu, tak bych to řešil 740i nebo 750i v LPG. Do 7er mi 28i příjde na hraně přijatelného výkonu. Má to přecijen 1,8t.

Napsal: čtv 27.01.2011 01:01
od phal
aha a co ta 3,0 nebo 3,5 ?
Na LPG musí být motor v top stavu a nekurví ho to trochu?
Kolik žere ta 4,0 nebo 5,0? Nejde mi ssice jen o to, ale jen tak pro info. Někdo u nic uvádí průměr 10-11lJe to vůbec možny?

Napsal: čtv 27.01.2011 01:13
od fishmaker
ber 4,4i a dej to do plynu ;) budes jezdit levne...a uzijes si vic legrace nez se 728i...jinak motor to nekurví ;)

spotreba zde... i me tam najdes
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2

ale neda se to moc srovnat...kazdej ma jinej jizdni styl, kazdej si pod pojmem mesto predstavuje neco jinyho, ...

Napsal: čtv 27.01.2011 02:09
od Thang
po necelem mesici jezdeni mam s 728iA prumerku 12.4(Bc i real) jenom po meste Ostrava. Vesmes kratke trasy( max 10km) a rychlejsi rozjezdy na semaforech. V8 by byla parada, ale stejne se potkas na semaforu :) Do mesta spokojenost, ale na dalnici docela pomale. Nejsem moc zkuseny, abych radil jestli petku ci sedmu, ale ridit dalnicni kriznik kazdy den, je neco krasneho :)

Napsal: čtv 27.01.2011 05:13
od WilD
Jak praví Fish...za tuhle volbu (4,4i do LPG) se přimlouvám. Já se moc nerozmýšlel a bral staršího 4litra a i tak je to super...za celý rok ježdění mám spotřebu přesně spočítanou na 12l LPG + 2l benálu / 100km. A je to kombinovaná jako úplně...dálky, Praha - kolony i prázdná, klídek i kudla, prostě vše... 4,4ka umí obecně jezdit za míň s lepším zátahem hlavně vespod, takže za mě nejlepší volba. A jediné, kde ušetříš s menším obsahem v sedmě, je město, protože třeba 4litr má hodinovou spotřebu lehce nad 2l/hod, takže se to prostě projeví, když stojíš v koloně.
Jinak E39 bych bral, pokud bys chtěl touringa. Ale jak píšeš, chceš spíš sedana, takže za mě E38 - i když jsou to ty hlediska, kterým, jak říkáš, nepřikládáš váhu, tak prostě komfort, výbava, design atd. hovoří pro E38... E39ka je prostě taková obyčejnější, obecně víc zapadne do davu. :)
A hlavně, jen co koukám tu na klubu, tak se objevilo dost zajímavých 7miček na prodej, takže je i z čeho vybírat, kdežto 540 zas tak moc není...
Samozřejmě můžeš jít taky do 528i, jede to "tak akorát", moc to nežere (v benzínu, v plynu mi přijde, že se ten rozdíl mezi 2,8 a 4,4 lehce stírá, ale to asi je těma majitelama, co tomu po zplynování začli víc dupat a jezděj za 12LPG :D ), ale je to takový auto pro mě moc blízko k průměru a tím pádem o ničem :oops: Uznávám, že tohle už je ale hodně subjektivně deformovanej pohled na věc :D

K té korozi, obecně (nebo aspoň to tak vypadá po nějakých cca 15ti letech od vyjetí prvních kusů) je na tom E38ma o něco hůř. U E39 jsem se namátkově moc s nějakou rezlostí lemů a tak nesetkal, pokud nebyla v daných místech bouchlá apod., nicméně u E38 ty lemy a spodky dveří k tomu tak nějak mají sklon normálně.
Poruchovost bývá při koupi "zdravého" kusu malá, zvlášť u předfaceliftových verzí, poface už má nějaký kurvítka navíc...o tom toho už bylo napsáno mraky stejně jako obecný problémy (nebo spíš takový ty nemocí ze "stáří" :D jako sáknutí nádrže u pertlu, umírající ABS čidla, apod.)
K volbě převodovky, do E38 jednoznačně automat, do E39 záleží na uvážení a teda i motorizaci, protože po zvyku na mat ve spojení s V8 se mi moc nelíbí, jak se chová s R6...pocitově. Takže 528i bych bral man, 540i co se naskytne, 740i mat :)

Napsal: čtv 27.01.2011 10:55
od Snejk
728,730,735 jsou skoro zbytecny motorizace... zerou vsechny lautr stejne jen hur jedou... a jestli si 740i veme o litr vic a je to jizdou nekde jinde... neni o cem... jezdil sem se vsema a oproti e32 750 sou stejne zdechly vsechny :) takze proc si kupovat jeste podmotor... 740 je tak nejvyvazenejsi v pomeru cena/spotreba/vykon... za malo penez hodne muziky... jako jestli jezdit za 12,5 s 728 nebo za 13 s 740... kde je rozdil?
rozdil je ano v hodinove spotrebe cca 0,5l-1l a treba na dalnici pri 90km/h... ale porad +- 1-2l-... na to fakt srat v takovem aute...

Napsal: čtv 27.01.2011 12:26
od Thang
jestli tomu tak opravdu je, tak souhlas, nebrat podmotor a radsi si priplatit litr benzinu, ale kdyz jsem se tu nekolikrat docetl ze 728i zere 10,5 a realita je o dva vice, tak pak bych se docela bal, kdyz 4.4 zere 13, kolik to bude realne :) V okamzite spotrebe pri jizde na rovine se nejde dostat pod okamzitou 8 l\100km

Tod moje postrehy jako novacka. Nic se mi nepokurvilo, takze jedine ti muzu pomoct realnou spotrebou..

Napsal: pát 28.01.2011 11:25
od jararak
7er som zatial nemal ale pokial nehladas priamo touring, tak mozno 7er by bola lepsia volba

pri e36 som si uzival toho ze ludia cas od casu dali uz aj prednost v meste, pri e39, je to uz viac samozrejme a mam pocit ze pri e38 to je bez debaty zeby sa ti niekto pchal do cesty.

taktiez z toho prispevku co tu svojho casu pchal niekto ze e38 ma lepsie vnutorne vyhotovenie ako e39, to beriem, predsa len museli nejako rozlisit tie triedy.

coho by som sa bal je dlzka auta. predsa len e36 sa mi soferovala v pohode, s e39 nemam problem ani parkovat ani nic, ale niekedy tam musim jednoducho na 2krat lebo naraz neotocim., mam pocit ze 38 je este o nieco dlhsia, neviem.

Napsal: ned 30.01.2011 11:30
od jozin7
Nechtel jsem se zapojovat ale zkusim to.Na tvou otazku asi neni odpoved,to stim cajem bylo trefne celkem.Jinak myslimze 528i neni spatne,celkem to jede,u sedmy bych sel do 740i,jak psal kolega,pomer vykon cena spotreba je ok.A pokud zere osmihrnec 13 a sestival 11,5 neni co resit.Pojistka uz je stejna taky.ridil jsem 540i abylo to ok celkem.Sam mam 745i a nejaky prebytek vykonu nepocituju,je to tak akurat bych rekl.Ma rada zni,neboj se objemu,cim vic tim lip.S tim nemeckem mas recht,tam jsou auta vetsinou ve fullu,u nas staci jak ma klimu a el.okna a pise se jako plna vybava..Ze maji nektere modely masaze,soft close atd nekteri ani nevi.Kazdopadne stastny kup,ale je to vzdy loterie.A jestli muz na zaver jeste,zajed si pro bavora sam do nemecka,neni to zadny problem,vsak uvidis sam.

Napsal: ned 30.01.2011 19:27
od magnum7
Pravda je ta že se E39 a E38 srovnávat nedají, já měl E39 520i, 728ia a ted mám 740ia rok 95 taky mnou dovezené z DE. Jsou lidi kterým stačí mít pohodlí nízkou spotřebu a na víkonu jim nesejde a ti si koupí 725tds a pak jsou lidi který všechno mají za socialní a když to není minimálně V8 lépé V12 tak by do toho nesedli. Nedá se ani jednoznačně říct jestli je E38 spolehlivější než E39 a naopak, hodně záleží na předchozím majiteli jak se k autu choval. E39 není vůbec špatné auto a určitě nestojí ve stínu větší a silnější E38! Jezdil jsem s E39 asi rok a dělal jsem jen olej a filtry, je fakt že bylo po prvním majiteli(řiditel firmy-firemni auto) a stalo před asi 4 lety 189tis takže celkem top stav. E38 je určitě náročnější ve všech směrech, je to taky vyšši třída. Pokud jezdíš málo a spíš město a nejsi příliš náročný na jízídní vlastnosti,výkon,výbavu budeš spokojený s E39 pokud chceš něco extra tak potom E38 740ia s motorem M62B40 :wink:

Napsal: ned 30.01.2011 20:24
od patriot
magnum7 píše:E38 740ia s motorem M62B40 :wink:


Není M62B44 ? Já myslel že 4,0i je M60B40, M62 jeB44, třeba se ale pletu :wink:

Napsal: pon 31.01.2011 18:11
od Snejk
nepleteš

Napsal: pon 31.01.2011 18:17
od Snejk
nedavno sem uz u tehle aut stejne dosel k nazoru ze ...
kdyz uz zivit takovouhle kurvu... tak at to stoji za to...

volne prelozeno... proste si koupit ten nejnaslapanejsi objvak co se da poridit... cokoli ostatni je proste jen nejakej kompromis a pak ti to bude jednou chybet (at vybava, vykon, respekt)... a uz je z toho jak rekl Alois... Truhla plna penez ktery z ni nejdou vyndat :lol:
takze kdyz uz... tak uz..

Napsal: pon 31.01.2011 18:30
od patriot
Snejk píše:nedavno sem uz u tehle aut stejne dosel k nazoru ze ...
kdyz uz zivit takovouhle kurvu... tak at to stoji za to...
volne prelozeno... proste si koupit ten nejnaslapanejsi objvak co se da poridit... cokoli ostatni je proste jen nejakej kompromis a pak ti to bude jednou chybet (at vybava, vykon, respekt)... a uz je z toho jak rekl Alois... Truhla plna penez ktery z ni nejdou vyndat :lol:
takze kdyz uz... tak uz..


... neb když do pekla, tak na pořádném koni :palec:

S tím co si napsal, lze jen souhlasit. Prostě co nejvíc koní a válců, proč to tam nemít, ať to tam je, to se uveze. Pořád je lepší to tam mít a nepotřebovat to, než to tam nemít a pak to chtít, resp. ti to bude někdy chybět, budeš to potřebovat a nebude to tam.

Souhlasím, až na ten obývák, bo to třeba nelze napsat u 3er, i když bude sebe víc vybavená a našlapaná, bude to pořád "jen malá 3er", jinak s výkonem, výbavou ...atd - souhlas :palec:

Napsal: pon 31.01.2011 18:44
od Snejk
obecne nejen o motoru.. ale i o vybave to plati... proste jen vic jen houšť... a nějaký kecy... na co mi to je kdyz vzadu nikoho nevozim a beztak toho mam vic jak oktavka... jak si k 7er nekdo pricuchne a trochu vic tak to tam proste pak chce zacne chtit nebo proste cokoli...
takze kdyz uz ... tak poradne.. ne napul...