Stránka 1 z 2

Napsal: pon 04.10.2010 08:48
od caknakis
Vím že se to řešilo milionkrát. Nicméně můj problém asi řešení nemá...už jsem z toho fakt nešťastný.

Ve stručnosti - něco mi ťuká na přední nápravě, jedná se o E38 2001 3.0D. Nedělá to ani tak při vlítnutí do díry, ale když jedu třeba po kostkách, které jsou hodně zvlněné, tak z přední nápravy ozývají ukrutné kovové zvuky. Vyměnil jsem všechno co se dalo jen v rychlosti

Vyměněno v následujícím pořadí
-přední pružiny
-silentblok na motoru
-tyčky stabilizátorů
-horní uložení
-tyč řízení
-všechny tlumiče
-všechny ramena, které se zdály špatné.
-momentálně nové brzdy

Byl jsem s autem na STK, nic nenašli, měl jsem auto na čtyřsloupovém heveru, všechny ramena drží, na dvousloupovém to samé. Geometrie dobrá, auto netáhne, kola jsou rovná. :D

Nějáký nápad?

Jen menší postřeh, začalo to ťukat po návštěve servisu u Bohma, kdy mi měnil přední pružiny. Ale to bych tady dál nerozváděl, rád bych dal auto do kupy a budu vděčný za každý nápad.

Díky Tom

Napsal: pon 04.10.2010 08:50
od E65DRIVER
jestli máš přední brzdiče 4 pístkový bremba..což většina 730D má..tak bych hledal příčinu tam... Jsou to hrozný srajdy...skoro každý jsou volný.. Zkus sundat kolo a bouchnout do kotouče když nestojíš na brzdě..

Napsal: pon 04.10.2010 08:57
od caknakis
Mám dojem, že kamarád, když mi měnil ty brzdy, tak měl sundané kolo a zkoušel tam tahat za všechno možné-nemožné.... Ale vyzkouším. Díky za nápad.

Napsal: pon 04.10.2010 09:04
od E65DRIVER
je to malá vůle do toho kotouče musíš pořádně mlátit.. ale slyšet to je.. Nemusíš to kolo ani sundavat stáčí když pojedeš a budeš mít nohu na brzdě.. potom by to dělat nemělo.. pokud je to brzdič.. :)

Napsal: pon 04.10.2010 16:47
od caknakis
Tak brzdičema to není. :cry: Někdo nějáký jiný nápad?

Napsal: pon 04.10.2010 20:52
od kralik
Napsal jsi zes menil ramena, ale nenapsal ktera...l ty dve velke cerne tlacne na predni naprave sly ven? Ty se na heveru ani jinak moc nepoznaj, zvlast ty silentbloky co ma na konci. Vakl kola neni, ale mlati to. Ma to mlaceni casto vztah s rozjizdenim a brzdenim...

Napsal: pon 04.10.2010 21:25
od Hansen
Kovové klepání nápravy často způsobuje vůle v táhlu tlumiče, a to někdy i u nových tlumičů z druhovýroby. Mně klepaly nové Bilsteiny. Když jsem dal dopředu originály Sach Boge, tak klepání zmizelo.

Napsal: úte 05.10.2010 08:06
od caknakis
Kralik: Nejsem si jistý, které všechny se dělaly. Prostě jsem nechal vyměnit všechno, co se zdálo jen trošku blbé. Mohl bych Tě poprosit o odkaz na ETK, které to jsou? zeptám se pak, jestli byly dělané.

Tlumiče: mám tam taky neorigo Bilstein, nicméně ťukalo to už před jejich výměnou a tlumiče se měnily více-méně preventivně.

Díky za nápady chlapi

Napsal: úte 05.10.2010 09:39
od Hansen
U stabilitátoru je dobré vyměnit kromě tyček také pryžová pouzdra. Když jsou vymačkaná, tak umí dělat pěkný bordel.

Napsal: úte 05.10.2010 20:15
od ignor
zapomenute kladivo v motoru? :D

Napsal: stř 06.10.2010 08:25
od caknakis
Netuším. Objednal jsem teď ještě pár věcí na podvozek.... pro jistotu i druhý silentblok motoru, tak pak napíšu, jestli se něco změnilo

Napsal: stř 06.10.2010 11:08
od kralik
caknakis píše:Mohl bych Tě poprosit o odkaz na ETK, které to jsou?
http://bmwfans.info/parts/catalog/E38/S ... _wishbone/
dil c. 5 je to rameno, silentblok je pak c. 6

Napsal: stř 06.10.2010 11:26
od caknakis
Děkuji, mrknu na to

Napsal: ned 07.11.2010 22:13
od caknakis
Takže vyřešeno pánové. Dělala to převodka řízení. Vyměnila se a je klid.

Tímto ještě jednou děkuji Libovkovi za konečně správnou diagnózu problému! :wink:

Napsal: stř 10.11.2010 22:11
od caknakis
Takže pánové...

Převodka vydržela držet hubu přesně dva dny. Dělá mi to teď úplně stejný bordel a randál jako předtím

Nechápu to. Člověk, který mi tu převodku prodal trvdil, že je dobrá a nemám důvod mu nevěřit, protože chvíli byl klid. Existuje něco, co může dobrou převodku zkurvit během dvou dní a cca 400km? Jsou to úplně stejné zvuky jako předtím, všechno ostatní na nápravě je v pořádku

Fakt už mám sto chutí na tohle auto rezignovat a koupit si nějákou jinou značku, protože si připadám jako otrok tohodle vraku.

Mátě někdo nějáký nápad, čím se to může dít? Může na to mít vliv, že mám odpojený servotronicový ventil a řízení tak defacto posiluje pořád naplno?

Díky za každý postřeh

Napsal: stř 10.11.2010 23:51
od 100RM
No ja ti neviem no ... kupovat jete podvozkove diely sa asi moc nevyplati ...

Napsal: čtv 11.11.2010 01:30
od T613
lol nova prevodka rizeni stoji 35t, nevim kdo by ji kupoval novou na pekac e38 v hodnote 100t

prevodka vydrzi klidne 300tkm, zalezi kde to auto jezdi, takze bys musel mit smulu asi jakoze vyhrajes zitra sportku, ze po 400km se na ni projevi vule ... proste mas problem jinde a vymenil jsi dobrou za dobrou

Napsal: čtv 11.11.2010 08:43
od ignor
kdyz zatacis kolama z jednoho dorazu na druhy, nejlepe v garazi, tak to nevrze? Nemyslim vrzani pneu o zem, ale podezrival bych lozisko tlumice.

Mel jsem 725tds, uz je to tedy nejaky cas, a tam prevodka rizeni nebyla nic moc, ale projevovalo se to "jen" vuli, ale klepanim ne.

Zkousel jsi ve dvou lidech (jeden taha za blatnik auto nahoru, druhy pak tlaci auto dolu) auto rozhoupat tak, aby se klepani ozvalo?

Zkousel jsi se spolujezdem za jizdy zjistit odkud to slysi on a odkud ty jako ridic?

Napsal: čtv 11.11.2010 11:12
od caknakis
Ložiska tlumičů jsou ok, tlumiče jsem měnil zhruba před půl rokem, tak se to zároveň zkontrolovalo a namazalo.

Kola při stání na místě nevržou. Autem mi dneska ráno houpali dva mechanici, neozvalo se to.

Jezdil jsme po mojí "zkušební cestě" ( vlnitá, děravá cesta..) s dvěma mechanikama, každý měl vystrčenou hlavu z okna a pak se ještě střídali :-) Shodli se, že to dělá stejný randál jak na levo, tak na pravo.

Prostě mi nejde do hlavy, jak to po výměně převodky mohlo přestat a za dva to mám zpátky. V úplně stejné intenzitě a hluku.

Napsal: ned 13.02.2011 05:51
od davcer
ahoj, nevim presne jak to ma vazby na sebe, ale moje zkusenosti s prevodkou rizeni byli ze na oko dotazena prevodka se zprvu projevovala v poho, pak po najeti nekolik set km zacala zase plavat. Proste to minulej majitel dotahl, vule nebyla a jakmile se to rozjezdilo, zacala se zase srat...Takze bych zase prevodku tak nevylucoval, uplne nej by asi bylo prohodit kus za funkcni kus a pozorovat rozdil, jinak se to asi vyloucit neda... kazdopadne to jsou moje poznatky s prevodkou, ktere jsem zazil. Nikomu to necpu jako navod na reseni.....