Stránka 1 z 2

Napsal: stř 29.09.2010 00:50
od magiccc
Auto jsem si teprve před chvilkou přivezl z německa a moc jsem to tu zatím neprohledal (popravdě i nesnáším funci "hledat", protože najdu vždy milion věcí co nesouvisí s tím co potřebuju), tak doufám, že se najde dobrá duše a poradí....

1) Hydraulický kufr - Pán říkal, že to normálně fungovalo, ale z ničeho nic se mu kufr přestal zavírat (po zmáčknutí tlačítka se nic neděje - nemá tendenci cokoliv udělat - nezavrčí, ani neni slyšet, že by tam něco seplo), ale přitom otevírání funguje normálně. Možná je to totální blbost, ale neni to ovládané přes nějaké relé? Nebo je něco špatně na tom mechanizmu, nebo je někde jen špatný kontakt? Vadí tomu mechanizmu manuální zavírání, dokud nebude vyřešeno hydro?

2) kontrola tlaku v pneu - Nemáte někdo návod jak nastavit kontrolu tlaku v pneumatikách? Jak to vůbec funguje? Jsou nějaké čidla v pneumatikách? Já to nastavoval dle origo návodu, ale po cca 50km se mi vždy objeví na check kontrolu nějaká "chyba" - zítra můžu napsat přesně

3) Samostmívací zrcátka - kde za rozum koupit obě sklíčka?
7000,- za jedno pro mě není rozumná cena a asi by se tím pádem holt nestmívala :roll: :lol:


Moc děkuju za případné odpovědi... :wink:

Napsal: stř 29.09.2010 09:39
od fishmaker
ad 3) nejlépe na eBayi...tam se daj sehnat kolem 80-100EUR za par...to je myslim bezna cena na kterou se to vysplha, ale muzes vychytat i levnejsi

co se týká RDC...myslim ze se to tu este moc neresilo a pro další hledaní bych doporucil na to zalozit samostatnej topic...pak to nekdo lip najde az to bude hledat ;)

Napsal: stř 29.09.2010 09:40
od 100RM
Zrcatka su stejne jak u e65. Drazia sa na ebay do 2 000

Napsal: stř 29.09.2010 10:58
od magiccc
Tak to píše tohle: TYRECONTROL INACTIVE


RDC je ta kontrola nebo ten kufr? :oops:

Napsal: stř 29.09.2010 11:13
od E65DRIVER
RDC je kontrola tlaku v pneu.. Určitě víc ti poví diagnostika ... Jinak ten kufr vpravo nad baterkou v kufru je jednotka ( bílá) HKM zkus vypojit ten kontakt a vyčistit ho ( nějakym kontakt spayem) .. Měl jsem stejnej problém na E65 dělali mi tohle přesně v BMW ... Pak mi to ještě kodavali, aby to chodilo...

Napsal: stř 29.09.2010 11:46
od 100RM
Mimochodom, cidla v kolach pre RDC su napajane baterkami a maju nejaku zivotnost, takze je mozne ze uz ti proste nefunguju a tym padom nebude fungovat ani nastavenie.

Napsal: stř 29.09.2010 15:01
od magiccc
E65DRIVER píše:RDC je kontrola tlaku v pneu.. Určitě víc ti poví diagnostika ... Jinak ten kufr vpravo nad baterkou v kufru je jednotka ( bílá) HKM zkus vypojit ten kontakt a vyčistit ho ( nějakym kontakt spayem) .. Měl jsem stejnej problém na E65 dělali mi tohle přesně v BMW ... Pak mi to ještě kodavali, aby to chodilo...
Jednotka? tu jsem tam žádnou neviděl :oops:

Na diagnostiku se chystám co nejdřív.

Napsal: stř 29.09.2010 15:04
od jarda
Životnost je 7 let a taky by mě zajímalo co je konkrétně potřeba vyměnit.

Napsal: stř 29.09.2010 17:05
od caknakis
Měl jsem ty čidla v ruce, ale nic, co by se dalo rozdělat a vyměnit tam baterku jsem nenašel.

Napsal: čtv 30.09.2010 15:54
od magiccc
Tak u kufru je prý špatný zavírací relé v ovlácacím modulu.

U RDC jsou špatné přední čidla (ale baterky podle diagnostiky prej OK)
pokračování zde: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=87839


A sklíčka zatím nevyřešené... 8)

Napsal: pát 01.10.2010 08:00
od magiccc
Nemůžu nějak najít ten modul. Na diagnostice říkal, že číslo je 6903262. Hledal jsem to na těchhle stránkách http://www.realoem.com/bmw/select.do a to číslo to nenašlo.. :(

Takže bych potřeboval poradit s tím, jak ten modul vypadá a kde ho v autě najdu...

Napsal: ned 03.10.2010 21:14
od Hansen
To číslo modulu je řídící jednotka automatického zavírání kufru. Jestli ji máš v háji, tak ji musíš koupit celou. Náhradní relé se do ní určitě nedodává. Mně se také víko neotevíralo a měl jsem v háji elektrický zámek, který je pod plastovým krytem zadního čela. Nový zámek stojí asi 5 litrů. Já jsem koupil na ebay jetý za 60€.

V čidlech RDC jsou baterky zalité a po asi 7 letech exnou a musí se čidla vyhodit. Nové čislo stojí 3 litry a je dobré vyměnit všechny, protože ty co ještě fungují se ti brzy také odporoučí. Je možné také deaktivovat RDC na diagnostice a čidla do kol nedávat vůbec.

Napsal: ned 03.10.2010 21:31
od Hansen
Ještě jednou.

Jednotka číslo 6903262 se už nevyrábí, ale diagnostika ji hlásí, protože ji máš v autě. Dostupná náhrada za tuto jednotku je díl číslo 61 35 8 373959 "Control unit, automatic lug.-comp. lid" do aut vyrobených do 9/98 a nebo číslo 61 35 6 909664 pro auta vyrobená po 9/98.

Napsal: ned 03.10.2010 23:00
od magiccc
Já dneska dokončil výměnu víka kufru (byla tam koroze) a začalo to fungovat normálně.. Otevírá i zavírá se krásně. Akorát mi přijde, že je ta hydraulika nějaká hlučná. Dá se tam ten olej (nebo něco) vyměnit/doplnit?

Napsal: pon 04.10.2010 08:00
od Hansen
Jestli ti hučí hydraulika, tak je v ní málo oleje. Dolít se dá, ale musíš si sehnat hydraulický olej Pentosin CHS11. Hydraulická jednotka je za baterií v pravém blatníku. Chce to vyndat baterii, protože k jednotce je dost mizerný přístup. Zezadu má jednotka plastový kryt, na kterém je značka, kam až má sahat hladina oleje (kroužek s tečkou uprostřed). Na vodorovné horní plošě hydraulické jednotky je plnící otvor se šroubem s měděnou těsnící podložkou. Olej jde do otvoru nalít injekční stříkačkou s kusem akvarijní hadičky. Před plněním víko zvedni, zavři a znovu zvedni. Hydraulika je plná, když ti začne vytékat olej z plnícího otvoru.

Napsal: pon 04.10.2010 09:18
od E65DRIVER
ono to chodí i s ATF v BMW mi mechanik řikal, že to tam dávaji uplně normálně. nevim jestli tam patří CHF to je spíš do servotronicu ne? Ale rád se poučim pokud kecám :lol:

Napsal: pon 04.10.2010 10:25
od Hansen
ATF olej tam jde asi také nalít, ale v TIS jsem našel, že se do hydrauliky v BMW e38 doporučuje dávat Pentosin CHF 11S, protože je použitelný i při velmi nízkých teplotách. V TIS doporučují i v servu nahradit červený olej ATF zeleným olejem Pentosin CHF 11S, pokud je při nízkých teplotách po nastartování servočerpadlo hlučnější. Navíc jsem nechtěl míchat dva různé oleje. Ono se většinou nic nestane, ale ta hydraulická jednotka stojí asi 30 litrů a i jeté jednotky na ebay jsou dost drahé, takže jsem do ní dolil stejný olej, jaký tam byl z výroby.

Napsal: pon 04.10.2010 12:12
od E65DRIVER
Ono na tom co řikáš asi něco bude.. :D Když někdy náhodou mám auto v mraze dlouho venku, tak ten kufr se hodně špatně otevírá...taky tam dám to CHF.

Napsal: pon 04.10.2010 15:41
od magiccc
Hansen píše:Jestli ti hučí hydraulika, tak je v ní málo oleje. Dolít se dá, ale musíš si sehnat hydraulický olej Pentosin CHS11. Hydraulická jednotka je za baterií v pravém blatníku. Chce to vyndat baterii, protože k jednotce je dost mizerný přístup. Zezadu má jednotka plastový kryt, na kterém je značka, kam až má sahat hladina oleje (kroužek s tečkou uprostřed). Na vodorovné horní plošě hydraulické jednotky je plnící otvor se šroubem s měděnou těsnící podložkou. Olej jde do otvoru nalít injekční stříkačkou s kusem akvarijní hadičky. Před plněním víko zvedni, zavři a znovu zvedni. Hydraulika je plná, když ti začne vytékat olej z plnícího otvoru.
Tak podle tohohle návodu to vypadá, že to zvládnu i já.. :) Prozatím děkuju :wink:

Napsal: úte 05.10.2010 08:35
od magiccc
Ještě dotaz: Koukal jsem na ten motor a je tam dost schovanej, takže pro dolívání je potřeba ho asi vymontovat, že? Nebo je potřeba aby zůstal na svém místě a musím se k němu nějak dostat??