Stránka 1 z 1
Napsal: čtv 26.08.2010 11:29
od Rumun
Zdravím vás, mám problém s automatom pri radení z 1 na 2 alebo podradení z 2 na 1 mi trhne automat. Neviem či bol niekedy menený olej, myslíte že by tomu pomohla výmena oleja?
Napsal: čtv 26.08.2010 16:58
od crave007
urcite by mohla ten automat zachranit, jestli pomuze to ti nikdo nerekne... ale cim vic na tom najedes tak tim to bude horsi
Napsal: čtv 26.08.2010 22:49
od dexter
Asi nejdřív si zkontroluj jestli tam toho oleje máš dost. Jinak ten olej si budeš měnit sám,nebo někde v servisu?

Napsal: čtv 26.08.2010 23:53
od Rumun
Bude mi to menit kamarat mechanik ale veci si zhanam sam na to. Ale olej mi vychádza 39 € za liter nie je to vela?
Napsal: pát 27.08.2010 03:16
od KAMIL740
to je

)))
Napsal: pát 27.08.2010 08:39
od Rumun
aká je teda normálna cena za liter a kde ho mam zohnat?
Napsal: pát 27.08.2010 10:07
od dexter
40e za litr je docela dost. Nejspíš ti bude měnit jen ten ,který vyteče. Nebo ti bude převodovku i proplachovat? Jestli jo,tak to bych olejem za 40e,určitě nedělal. To by tě tá výměna mohla vyjít hodně draho.

Napsal: pát 27.08.2010 11:39
od Rumun
povedal ze na tu vymenu potrebuje 7 litrov oleja
Napsal: pát 27.08.2010 11:41
od E65DRIVER
jj kolem 7-8 l to je.. a cena oleje je kolem 30E.. 40 je dost
Napsal: čtv 02.09.2010 21:04
od Rumun
výmena oleja a filtra nepomohla a diagnostika nenasla absolutne nic
Napsal: čtv 02.09.2010 21:19
od Ivo
no asi bude lepší jezdit Trabantem tam v automatu není drahý olej!!!!!!!
Napsal: pát 03.09.2010 17:05
od mario42
Rumun píše:výmena oleja a filtra nepomohla a diagnostika nenasla absolutne nic
Lidi často zbytečně vyšilují když automatu trochu trhne. Pokud je to trhnutí přibližně stále stejné a dotyčná rychlost nijak neprokluzuje nebo nehapruje, s velkou pravděpodobností jde jen o unavený řadící solenoid. Principielně tam uvnitř hydraulický pístek tlačí proti pružince, stačí když se v jenom místě trošičku přidře a následně ve své dráze poskočí a malé cuknutí při řazení je na světě.
Pokud se příznaky nezhoršují, tak bych se tím vůbec neznepokojoval, výměna oleje to sice nevyřeší, ale udrží vnitřnosti převodovky v čistém stavu a to je nejdůležitější. Znám automaty, které při přeřazení taky trochu cuknuly a to auto nakonec i přežily.
Hlavně nepanikařit a neletět hned s každou hovadinou a každým zacuknutím do servisu. Pro ně je ze všeho nejlepší, když vidí vyklepanou kafku, která o funkci té převodovky nemá ani šajnu. Pak vypadá scénář okaždé podobně: „ Jó pane, odchází vám převodovka, musíme udělat repas za XX tisíc a evidentně je špatný i hydraulický blok za XX tisíc. “ A víš kulový, že tam v mechatroniku stačilo rozebrat jediný solenoid a bylo po problému (který ve skutečnosti ani žádným velkým problémem není) maximálně za pár tisícovek. To ví akorát oni...
Napsal: sob 04.09.2010 16:29
od Rumun
dakujem konečne som sa niečo dozvedel!
Napsal: čtv 16.09.2010 20:55
od ettore
Ahoj Rumune, pokud má převodovka najeto více jak 100 tisíc tak se doporučuje ji nechat servisovat. Jak jsem zjistil od kolegů z německého fora většina němců jezdí především do ZF ńedaleko Dortmundu v Holzwickede a nemohou si to vynachválit. Zajimavé je že i přesto že tento servis zajištuje i BMW, většina členů 7-fora dávala přednost právě této pobočce. Cena za kompletní servis se pohybuje kolem 500 EUR. V ceně je nejen výměna oleje, ale též nezbytné propláchnutí převodovky před jeho výměnou a též samozřejmě náhradní díly.
Tady jsem našel perfektní obrazovou dokumentaci:
http://www.bimmerboard.com/forums/posts/527361