Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 24.06.2010 14:43
od Panaque
Věděl byste někdo, co přesně dělá toto nastavení?

Na tlumičích jsem nic nenašel:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=45

A v manuále popisují pouze to, že se to dá takto nastavit.

Obrázek

Každopádně ihned vyhledat servis pokud svítí si neodpustili...

Víte tedy někdo, jak pracuje toto nastavení s tlumičem, jaký je tedy potřeba tlumič, nebo jestli vůbec toto nastavení pracuje s tlumičem?

Díky

Napsal: čtv 24.06.2010 18:38
od Snejk
á pán objevuje krásy 7er

nejvýstižnější je toto pdf...
http://www.e38.org/e32/EDC%20german.pdf

dovíš se v něm i co je a jak funguje NIVO (regulace světlé výšky)

jinak to nema jen 750 ale i ostatni motorizace a i e38 (EDCIII) a všechny ostatni sedmy... samo je to příplatkové...

EDC... užasná věc....
tlumič vypadá jako klasický tlumič... a taky tak funguje.. .až na to že má do sebe drát... hmmm pěkné... a drát vede přímo do ventilu který je v tlumiči a nedělá nic jiného než že otvíráním přepouští medium někam do řiti a takže tlumič přestane být tlumičem... prostě pístnice je totálně volná volně pohybující se... samozřejmě ta tuhost je plynule regulovatelná...
systém ma akcelerační čidla a čidlo na volantu... takže sleduje jestli šlapeš na plyn nebo zatáčíš.. atd... a díky tomu plynule mění tuhost každého tlumiče jak je třeba... a tak v režimu komfort plaveš a houpeš jako bez tlumičů... ale ve sportu to cele ztuhne.. a hlavně do zataček přituhuje strany a auto se nenaklání... velice dobrá věc... hlavně ten komfort... užasný. auto je pak jak mamut pohodlný (otestovano ted na srazu :) )
ale v S režimu se to chová jako klasickej tlumič seriovej takže celkem tvrdej. s tim že to teda ještě brání naklánění....
Každej na to nadává že to je drahý... ale to jsou paštiky (novej stoji cca 17 000) to jo .. ale ten tlumič vydrží klidně 250 000 a nic mu neni, ventil neodchazi.. nechaji se přetěsnit... popř. z vraků za par korun dostat leckdy i zánovní (po výměně) třeba 10 000km staré tlumiče... a kdo to sehnat neumí... tak si tam musí dát tlumiče klasické.. ale to je jeho boj :)

NIVO:
užasna vec(u e38 .. u e32 je to celkem k nasrání).. zadní tlumiče nejsou tlumiče...ale jen pístnice... ty se napustí hydr. olejem... a podle toho se auto "zvedne ze země" čim vic do kufru naložiš bordelu.... tak to pohne čidlem a to automaticky pustí víc oleje.. a auto se zase narovná... takže 500kg do kufru a žádná pramička se nekoná. auto porád pěkně nahoře...
ale jak to teda tlumí? nooo protože tam sou tlakový koule s membranou a naproti ní je dusík... a jeho stlačovánim to tlumí... simple... ale v e32 sou ty koule ještě sračkový... a tak po cca 180 000km dou uplně doprdele a pak je zadek tvrdej jako svině... u e38 ta koule vydrží klidně 300 000 a je ji to jedno... a cena ty koule je 6k a sou tam dvě. takže oprava k nasrání akorat... ale jinak se nama co posrat... jedině že ta pístnice začne uchcávat.. ale to se opet necha přetěsnit/ z vraku... moc se to nestava...
a opet se to da nahradit standartnima tlumičema..

každopadně sou to luxus vychytávky. udržet je v chodu šikovneho sedmičkáře nic moc nestojí.... a dycky se muže vratit ke klasickejm tlumičům...
ale to je pod uroven sedmiček :)

Napsal: čtv 24.06.2010 20:16
od Panaque
No tak to jsi mě rozsekal! Díky za tak podrobný info....

A jasně, krásy 7er objevuji, obdivuji pořád, a taky pořád nevycházím z údivu!

Díky i za ty, co řeší podobnou věc a narazí na tvojí odpověď...

Napsal: pát 25.06.2010 01:44
od KAMIL740
vis co je nejvic v prdeli ???? ze to kurva u toho auta jeste funguje a celkem dobre :)))) pecka

Napsal: pát 25.06.2010 08:50
od JaraX
Panaque píše:No tak to jsi mě rozsekal! Díky za tak podrobný info....

A jasně, krásy 7er objevuji, obdivuji pořád, a taky pořád nevycházím z údivu!

Díky i za ty, co řeší podobnou věc a narazí na tvojí odpověď...


šak sedma je sedma, ja to říkam furt :)

Napsal: sob 26.06.2010 19:50
od jurasis
To je pravda, ale žádná nemá pátý dveře...

Napsal: sob 26.06.2010 23:12
od JaraX
jurasis píše:To je pravda, ale žádná nemá pátý dveře...


ale tažny jich ma dost :)

Re: E32 750iL EDC Komfortní / Sportovní nastavení tlumičů

Napsal: čtv 15.09.2016 20:10
od robotron
Na moji E32 750i mi Nivo funguje,ale za jízdy to vypadá jako kdyby tam žádný tlumiče nebyli.Skáče to jak koza.(moc se to houpe).Nevím kde je problém.Jak vidím,tak Snejk je dost machr na tyto auta,tak kdyby někdo poradil,tak ho štědře odměním :D Mám na tom najeté 160000 km a mám to v dost dobrém stavu a zbavovat se mi toho nechce ani náhodou.