Stránka 1 z 3
Napsal: ned 18.01.2009 23:34
od kris
Dnes ráno jsem vytáhl auto z garáže( v garáži sucho ) a po cca 50 km mi to ukázalo málo vody. Tak jsem zajel na pumpu a k mému údivu jsem dolil 6 l destilky a 2 l nemrznoucí. Voda se po nastartování ztrácela dál. Dnes jsem to odkrytoval, nic nekapalo a když jsem nastartoval, tak to začalo chcát Někde v okolí té nejspodnější řemenice, co je na motoru. Vypadá to, že to je nějaká napínací kladka té řemenice odtud to teče. Celé to je úplně dole na motoru a je to k němu přišroubováno šroubama těsně vedle sebe asi kvůli tlaku. Nemám katalog ND, tak nevím o jakou součást se jedná, ale myslím, že vodní pumpa je nad ní a když jsem to prosvěcoval, tak ta byla suchá. Poradíte, co s tím. Kdyby ruplo těsnění, tak by to přece nechcalo tak moc? Hadice jsou jinak taky suché. Díky za rady. Můžu případně zaslat i foto odkud to teče.
Napsal: pon 19.01.2009 00:58
od T613
Napsal: stř 21.01.2009 11:09
od krakatit
že by vodní pumpa?
Napsal: pát 23.01.2009 19:06
od kris
Tak jsem odkrytoval, co šlo, sundal vrtuli a když jsem nastartoval, tak jsem zjistil, že to teče z nějaké dírky o průměru cca 5 mm, která se nachází na bloku vlevo vedle vodní pumpy. Takže se domnívám, že je v háji pumpa a místo odkud to teče je nějaký odvodňovací kanálek z pumpy.
Napsal: ned 25.01.2009 16:51
od mery
Čus je to těsnění na trubce kterou protéká voda zepredu dozádu motorem je to sundat velký prsa.Je to na servis
Napsal: pon 26.01.2009 08:56
od PavelP
mery píše:Čus je to těsnění na trubce kterou protéká voda zepredu dozádu motorem je to sundat velký prsa.Je to na servis
Ále neblbni mu hlavu.Ty trubky přeci končí ve předu v čerpadle.
PP
Napsal: pát 30.01.2009 23:04
od mery
Až na to že on má novější motor než ty E65 neni E39
Napsal: pon 28.10.2013 20:27
od dvori
Chlapi, jak se to vyřešilo, mám ten stejný problém na e60 545i? Teče to z toho odtokového kanálku na tom hliníkovém krytu... Jen teoretická otázka, co by stalo, když bych ten odtokový kanál zacpal? Nenaplní se ten odtokovej kanálek a nebude to fungovat potom dál, jen že ten odtokový kanálek bude plný?
Napsal: pon 28.10.2013 21:06
od kabyr01
Nechci malovat certa na zed, ale mam stejnou zkusenost s e65, akorat 735i-presne z te dirky mi to take teklo.Tak jsem myslel vodní pumpa a ta to nebyla.Nakonec to bylo oblibene těsneni na trubce-to jednou ceka vsechny tyhle mitory...Jarax nebo Snejk jiste potvrdi..
Napsal: pon 28.10.2013 21:13
od Don
Ano to tesneni se po letech rozlepta a rozsype viz.
Trubka stoji 500Kc, ale je to skoro kompletni rozhozeni motoru. Kdyz to nechas opravit, mas na 10 let pokoj.
Napsal: pon 28.10.2013 21:52
od dvori
tak mě to čeká taky no

...jen opravdu teoretická otázka (co si o tom myslíte...) když zaslepím tu dírku, co to může udělat? Ta komora mezi blokem motoru a tím krytem je přeci utěsněná těsněním, takže když se zaplní vodou, tak bude sice plná, ale voda by měla cirkulovat dál ne? Nebo se pletu?
Napsal: úte 29.10.2013 00:00
od Snejk
Pletes... teda uz takovejch par fištronu bylo... a... udelali motor... to tesneni na prsou neni stavene na drzeni tlakove vody o 100° a pak to jen prochcije do oleje... a dal uz je to jasny
Ja tu trubku opravuju do 30tis... jedna se o kompletni rozboku zborku motoru, vsechna tesneni... tzn. vsechny vany prsa atd.. a hlavne to tesneni oleje u alternatoru coz je dalsi budouci problem... Klidne napiste kdo ma zajem... za tu cenu je to docela hodnotna oprava.. komplet pretesneny motor plus odstranena vetsina strasaku... varuji, u vetsiny se jeste ukaze uz polomrtva vodni pumpa ktera se pak rada taky rozlitne na kasi.. takze kdyz uz je motor v kompletu rozebranej tak je doporuceny tam vymenit i vic veci.. ale to uz je individualni...
Napsal: úte 29.10.2013 05:27
od JaraX
přesně jak píše snejk, motor ven a udělat všechny těsnění, pak už slovo motor nikdy neuslyšíte, furt levnější než nějak bastlit trubku, pak bastli altik apod, ja jednomu udělal těsnění altíku na autě a za 14dní mu začla tyct trubka. a rovnou bych udělal i gufera na ventilech
Napsal: čtv 31.10.2013 14:19
od inspi1981
Napsal: čtv 31.10.2013 14:31
od Snejk
to funguje ale je to ojebavka... cena opravy temahle trubkama je plus minus stejna a nevyresis nic navic.. jen trubku... kdyz to delas poctive mas komplet udelane vsechny problemy ktere jsou na tom motoru bezne a stejne nastanou... proc ten motor resit 50x kdyz se da vyresit jednou a naporad...
Napsal: pát 01.11.2013 10:43
od Srandik32
Tu trubku mi Snejk dělal a můžu jen doporučit

Napsal: pát 01.11.2013 11:00
od dvori
Věřím že Snejk i další jsou šikovní... ale docela mě mrzí, že ty odpovědi od nich fungují stylem "vyndej a přetěsni úplně celej motor" a budeš mít klid. Je spousty lidí, kteří tohle nechtějí řešit kompletním přetěsněním, ale chtějí vyřešit jen problém s trubkou... mně třeba zajímala jenom výměna trubky a těsnění, co vše musím udělat, co vše budu muset sundat a jedinou odpověď, kterou jsem dostal, byla přetěsni celej motor a budeš mít klid. Že je tam několik strašáků a je to lepší udělat. Strašák je i IBS na baterce, který prostě jednou za čas odejde a taky ho nikdo nemění preventivně, já vím, že to není příliš vhodné srovnání, ale k pochopení to snad slouží taky...
To jesttli budu muset sundat vanu, nebo jen prsa, a odstrojit "čumák" to mě zajímá... když z toho začnu mít olejničku, věřím, že se Snejkovi ozvu a třeba se na přetěsnění domluvíme, ale teď to prostě řešit nechci
Napsal: pát 01.11.2013 11:22
od inspi1981
Musis sundat prsa, protoze ta trubka se vytahuje dopredu. A aby jsi sundal prsa, tak musi jit dolu hlavy
Napsal: pát 01.11.2013 11:27
od dvori
A proč hlavy? Vždyť prsa jsou šroubovaná zepředu ne? Takže když odstrojím čumák (nárazník, světla, chladičovku), tak bych měl mít u prsou spousty místa, sundám je, vyměním trubku a obě těsnění na trubce, přetěsním prsa, dám je zpět a je to? Proč hlavy? Jediné z čeho mám strach, tak jestli budu muset sundávat vanu, protože to bych musel asi vyvěsit nápravu, ale tam by mělo být kovové pogumované těsnění, tak by mělo těsnit, když se přimázne snad i dál... ale proto se tady ptám...
Napsal: pát 01.11.2013 12:25
od inspi1981
Jsem to blbe napsal. O prsa nejde, ale o dolni kryt rozvodoveho retezu
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=10
Zezhora na nej tlaci hlavy a zespodu vana. Jedine ze by jsi to vypacil a pak natlacil zpet
