Stránka 1 z 2

Napsal: pát 17.10.2008 20:53
od P-J
,,,,

Napsal: úte 21.10.2008 17:55
od JaraX
co sem zatím vyzkoumal, u 16:9 stačí vyměnit jen jednotku v kufru, u 4:3 to chce vyměnit i display.

Napsal: čtv 04.12.2008 15:16
od KamilFKH
Ahoj, P-J. Tak znovu já, ten z US_DRL :-) Výměna Mk4 místo původní Mk3 je naprosto bez problémů a to plug and play. Jediné, na co je třeba dávat pozor, tak je postup odpojení jednotky Mk3 od konektorů (modrý, vínový).

PO VYPNUTÍ ZAPALOVÁNÍ JE NUTNÉ VŽDY POČKAT MINIMÁLNĚ CCA 1,5 MINUTY, AŽ DEFINITIVNĚ ZHASNE ČERVENÁ LED NA JEDNOTCE. DŮVODEM JE UKLÁDÁNÍ PROVOZNÍCH DAT JEDNOTKY DO VNITŘNÍ NONVOLATILE PAMĚTI NĚKDY MEZI 52-59 SEKUNDOU PO VYPNUTÍ ZAPALOVÁNÍ. POKUD SE V TUTO DOBU ZTRATÍ NAPÁJENÍ, JEDNOTKA PŘEPÍŠE VEŠKERÁ DATA TÉTO PAMĚTI A BUDE UŽ NADÁLE NAPROSTO NEPOUŽITELNÁ. NEPOMŮŽE ŽÁDNÉ PŘEINSTALOVÁNÍ SW ANI NIC JINÉHO!!!

Ačkoli je tento postup určen především pro Mk3, dá se doporučit jako obecný postup pro odpojování ostatních jednotek Mk2 i Mk4.

Po vlastní výměně jednotka hned funguje bez jakéhokoli zásahu. Je ověem třeba jí nechat alespoň dvakrát nabootovat v novém voze, aby se adaptovala a upravila počet položek hlavního menu. Když jsem si jí dal do své E46 z E38, po prvním bootu mi to stále psalo navíc položky: BMW-Assist, Code, Emergency a Aux venting/heating. Po druhém bootu ukázala už správně jenom instalované: Bordcomputer, GPS navigation, Settings, TV, Telefon a funkci Monitor off

Pro klid duše je dobré provést změnu VIN (a ADFG, pokud to DIS, GT1 nebo SSS dělá/umí) kódu v jednotce při (anebo před - nevím kdy se to dělá) kódováním celého vozu a potom v servisním menu navigace si nastavit barvu a SPZ (přesto, že u nás služba BMW-Assist není myslím dostupná).

Napsal: čtv 04.12.2008 21:13
od P-J
,,,,

Napsal: čtv 04.12.2008 21:32
od Vlasta
Blbý je, že pro 4:3 nemůžeš použít nejnovější mapy na DVD.

Napsal: čtv 04.12.2008 21:42
od JaraX
Vlasta píše:Blbý je, že pro 4:3 nemůžeš použít nejnovější mapy na DVD.

tak ono to chce vyměnit i monitor, ten 4:3 je hrozna vykopavka, jen to sehnat :(
nemužu sehnat MK4 komplet za rozumny prachy.

Napsal: čtv 04.12.2008 21:42
od P-J
,,,,

Napsal: čtv 04.12.2008 21:57
od Vlasta
P-J píše:
Vlasta píše:Blbý je, že pro 4:3 nemůžeš použít nejnovější mapy na DVD.
A včem vidíš problém? 8O
Číst dvouvrstvý DVD umí až software 4-1/80. A 4:3 nedokáže zobrazit perspektivu. Nebo se pletu?

Napsal: čtv 04.12.2008 22:13
od P-J
,,,

Napsal: pát 05.12.2008 10:32
od Lolita
Mno ja bych treba pak koupil tu MK3 az ji nebude chtit? Doufam, ze uz ma alepson nejaky ten 3d pohled, co dvojka ne.

Napsal: pát 05.12.2008 15:49
od KamilFKH
Lolita píše:Mno ja bych treba pak koupil tu MK3 az ji nebude chtit? Doufam, ze uz ma alepson nejaky ten 3d pohled, co dvojka ne.
Bohužel, Perspective view/perspektiva je vyhrazena pouze až pro majitele Mk4, čiže DVD navigací. Mk4 má rychlejší procesor (asi 110Mhz) oproti Mk3, která běží myslím jen na 55MHz. A s tím výpočetním výkonem se perspektiva zobrazit (no spíš vlastně vypočítat) moc dobře nedá.

Napsal: pát 05.12.2008 16:19
od Lolita
A ma teda 3 vubec nejakou realnou vyhodu oproti 2? :)

Napsal: pát 05.12.2008 17:37
od KamilFKH
Lolita píše:A ma teda 3 vubec nejakou realnou vyhodu oproti 2? :)
Záleží na Tobě, jestli je tohle pro Tebe důvod k výměně.

1) HW: Mk3 je rychlejší. Sice ne o moc, ale je. Má oproti Mk2 jinej předělanej vnitřek, na jehož základu pak vyrobili Mk4

2) HW: Má již integrovaný GPS modul (netřeba teda ta vnější GPS krabička) a objevil se gyroskop. Ten dá vědět, jestli vůz zatáčí vlevo, vpavo nebo jestli se otočil úplně. Pomůže to navigaci spolu se signálem rychlosti od ABS zjistit, kam vůz jede, ikdyž je špatný, nebo se úplně ztratí signál GPS (tunel, signálový stín např. od vysokých budov, podzemní garáže). Proto navigace v těchhle situacích tápe mnohem méně, jestli vůbec.

3) SW pro Mk3: Do verze SW 3.1 (firmware CD v17.1) vzhled navigačního prostředí jaku u Mk2 s podporou Audio+OBC, tedy zobrazení informací o zdroji zvuku (radio, Tape, CD changer) s hodnotami palubního počítače.

4) SW pro Mk3: Od verze SW 4.0 do současné verze 6.3 (FW CD v18 až v32 z března 2008) vzhled navigačního prostředí jako u Mk4 s volbou Full/Split screen, ovšem už bez podpory Audio+OBC

Napsal: stř 10.12.2008 22:41
od jurasis
Jak poznám MK1 od MK2? Zkoušeli jsme se 100rmem přehodit jednotky a mám jiné konektory. On tvrdí, že má MK1, já nevím. Ještě, že jsem baraboval s vytažením (poprvé), jinak bych tu minutu nedodržel a pak se asi divil... :roll: A za chodu odpojení nevadí? (zapalování nebo před tou minutou)
Díky za reakce...

Napsal: čtv 11.12.2008 09:34
od KamilFKH
Poznáš na monitoru to podle údajů, které jednotka poskytne.

Vlez do hlavního MENU navigace a zvol položku Nastavení/Einstellung/Setting. V horním pravém rohu uvidíš informaci v tomhle formátu:

SW 2-1/81

Kde první číslo znamená verzi navigačního počítače Mk.
Hranatý tvar: 1=Mk1, 2=Mk2,
S úsměvem: 3=Mk3 CD, 4=Mk4 DVD

Druhé číslo kódování jednotky:
1=Top navigation (s color monitorem)
2=Monochrome navigation (MIR - nefunguje obraz a není to na monitoru vidět)

Třetí je verze firmawaru: 81 = v8.1 pro Mk2

Mk1 a Mk2 mají jiné ovládání a výstup. Mk1 komunikuje s Videomudulem po ARCNETu, Mk2 už dává svůj videosignál a Videomodul ho jenom přeposílá dopředu do monitoru. BMW má redukci pro připojení Mk2 do Mk1 rozvodů v autě.

Ne minuta, ale 90 vteřin je povinnost pro Mk3. Pro ostatní je to dobré doporučení. Vždycky bych odpojoval minimálně až po usnutí jednotky, nikdy za chodu. Je to jako s obyčejným počítačem, taky se někdy může posr#$$%#t.

Napsal: pát 12.12.2008 13:56
od jurasis
Díky, tak mám dvojku. Jen je to v nastavení HLAVNÍHO MENU (angl. položka set), ne až v podMENU navigace... Jen tak pro blbce jako já, kteří vejraj až v navigaci, kde je nějaké nastavení, které tam samo není... :wink:

Soft mám 70, mám se pídit po novějším? Má to reálnej význam?
A jde tedy vyměnit trojka za dvojku?
Vopred díky...

Napsal: pát 12.12.2008 16:10
od KamilFKH
Pokud vím (bez záruky), tak až na první kusy Mk2, které měly konektory z Mk1, jsou konektory pro Mk2 až Mk4 stejné. Dva, jeden světle modrý a druhý vínový.

Na těchto nových konektorech je výměna Mk2, Mk3 a Mk4 plug&play (ale upozornění viz výše) s tím, že při přechodu z Mk2 na novější musíš odpojit vnější Mk2 GPS modul (aby Mk3/4 nerušil svou aktivitou) a přepojit z něj kabel k GPS anténě do Mk3/4 (které ho mají v sobě).

Napsal: pát 12.12.2008 16:23
od KamilFKH
jurasis píše:Soft mám 70, mám se pídit po novějším? Má to reálnej význam?
A jde tedy vyměnit trojka za dvojku?
Vopred díky...
Jsou ještě dvě aktualizace firmwaru z 7.0 na 8.0 (v 9/2001) a pak na 8.1 (v 2/2003). Po roce 2003 skončilo BMW další vývoj firmwaru pro Mk2.

Obecně se dá říct, že je nejlepší mít poslední verzi FW, protože obsahuje poslední opravy předchozích chyb a poslední optimalizaci svého chodu. Klidně updatuj z 7.0 na ten 8.1

Pokud jsou stejné konektory, vyměň.

Pokud nemáš videomodul (propojení Navi-monitor), měla by Ti fungovat Mk2 s FW8.1 i na 16:9 monitoru v poho. Když máš starší videomodul (propojení navi-video-monitor), chodit Ti bude taky, ale velikost obrazu bude jako na 4:3 s černýma okrajema. Videomodul z 3/2001 (můj) už 16:9 umí, ikdyž 16:9 pro E46 uvedli až v 9/2001.

Napsal: sob 13.12.2008 13:54
od jurasis
Díky za odpovědi.
Ptal jsem se proto, že mě zajímalo u trojky zobrazení OBC a posun mapy, ne kurzoru (jak to mám teď a vždycky vyjde kritické místo těsně před změnou mapy :roll: ).
Zkusím update dvojky (předpokládám, že bez diagnózy to nejde) a uvidím.

Navíc mám dojem, že mi blbne videomodul, jestli se přehřívá, či co... Občas mi všechny jednotky na monitoru zdechnou, kromě navi (zajímavé, že se to dřív projevovalo jen občas při dlouhé cestě s navi. Najednou všechno zdechlo, monitor černej. Naskočilo za čas samo, někdy pomohlo vytáhnout klíček). No uvidíme...

Napsal: sob 13.12.2008 14:27
od KamilFKH
jurasis píše:Zkusím update dvojky (předpokládám, že bez diagnózy to nejde) a uvidím.
Pokud Ti nedělá problém práce s výpočetní technikou, tak bez větších problémů to zvládneš sám a diagnostiku na to nepotřebuješ. Stáhni si poslední verzi firmwaru, vysmahni si to cédo a podle návodu (někde ho tu myslím najdeš) nainstaluj.

Pokud na FW CD je jiná verze firmwaru (8.1) než máš v navi jednotce (Ty máš tu 7.0), tak instalace spočívá jenom ve ložení FW-CD do navi jednotky, nechanýho klíčku po celou dobu instalace v poloze minimálně 1 (Klemme R) a cca do 6 minut je hotovo. Samo to totiž zjistí jinou (ne novější, ale jakoukoli jinou) verzi FW a přeinstaluje to původní.

Proto mám pro Mk4 originál FW verzi 10.00 (FW CD V31 a V32) a pro překlad téhle poslední verze 10.00 do češtiny mám nastavenou verzi 10.01. Pak můžu jenom vložením orig nebo CZ céda zvolit, co chci mít v autě nainstalovaný. Vždycky je to poslední verze FW, jenom jiná jazyková "mutace".