Stránka 1 z 1

Napsal: sob 04.10.2008 09:00
od martinvaza
Čau chlapi, pomozte mi, prosím. Mám 730i V8 a občas se mi stane, že to chvíli nejede na všechny válce. Začne to trochu cukat a když sešlápnu plyn na podlahu, tak je pořád pomalu a pak najednou se to chytne a vystřelí to do neuvěřitelnéhp záběru, tak si nejsem jistý co by to mohlo být. Neporadil byste mi někdo, prosím? Jestli to může být špatná cívka nebo vstřiky, nějaké čidlo... vůbec netuším. Nedělá to pořád, ale dělá to jak za částečně zahřátého motoru, ale spíše i při normální teplotě zahřátí. Díky moc za jakkoukoliv radu.

Napsal: sob 04.10.2008 18:42
od butthead740
Bojim se ze to bude nakej vstrik :(

Napsal: sob 04.10.2008 19:02
od martinvaza
taky se bojim, a nevis kolik by to tak mohlo stat, protoze nikdo mi to neni moc schopen rici na kolik to muze vyjit...

Napsal: sob 04.10.2008 22:18
od Michelin
Zkus vymenit svickovy kabely. Ja mel jeden proslehlej a delalo to presne toto.

Napsal: ned 05.10.2008 00:33
od normann
martinvaza píše:Čau chlapi, pomozte mi, prosím. Mám 730i V8 a občas se mi stane, že to chvíli nejede na všechny válce. Začne to trochu cukat a když sešlápnu plyn na podlahu, tak je pořád pomalu a pak najednou se to chytne a vystřelí to do neuvěřitelnéhp záběru, tak si nejsem jistý co by to mohlo být. Neporadil byste mi někdo, prosím? Jestli to může být špatná cívka nebo vstřiky, nějaké čidlo... vůbec netuším. Nedělá to pořád, ale dělá to jak za částečně zahřátého motoru, ale spíše i při normální teplotě zahřátí. Díky moc za jakkoukoliv radu.


Velmi podobně se chovalo moje auto minulou zimu, taky jen někdy, tu a tam to ještě udělá i teď, např. dnes zrovna při zacouvávání na parking, celou dobu nic a najednou taková cukatura, jak u tebe a dokonce po hoodně dlouhý době mi nakonec zdechl i motor, hned ale nastartoval a pak už byl klid, já mám ale 725tds. Možná nějaká vstřik. tryska si občas postaví hlavu, nebo co.

Napsal: ned 05.10.2008 11:18
od kralik
Co takhle zkusit nejdriv nejake aditivum do benzinu na cisteni vstriku? Vyjel jsem s tim celou nadrz a pomohlo to. LiquiMoly byl virobce.
PS: v jakem stavu mas svicky?

Napsal: ned 05.10.2008 11:56
od martinvaza
Svíčky jsou ještě dobré, ale i tak je vyměním. Já jsem přemýšlel, že bych tam nalil nějaké STP na čištění vstřiků, ale nejdříve jsem se tady chtěl ujistit a poptat co by to tak mohlo být a co mi kdo doporučí, díky za radu, co nejdříve to vyzkouším.

Napsal: stř 05.11.2008 20:08
od martinvaza
Tak jsem včera zjistil že když se mi to hádá tak nejdou čtyři válce na jedné straně a vedlejší čtyří válce jdou normálně v pořádku. Ale pak když to prošlapuji na plný plyn, tak se to pak chytne a jede chvíli v pohodě. Myslíte si, že je možné, když jsem při tom házení postupně odpojoval cívky tak na té jedné straně byly ok, a na té druhé straně, že by byly všechny cívky špatné??? Nebo to budou opravdu ty vstřiky???

Napsal: stř 05.11.2008 22:57
od vilejs
kabely nejdriv chlape.to je klasicka diagnoza

Napsal: stř 05.11.2008 23:52
od brumlae34
V8 nemá kabely !!!
Zkus kouknout, jestli ti nechcije olej na posledni svicky , ty co jsou u prevodovky. Resil jsem podobnej problem a byl tam olej, akorat zjistit kterej valec u V8 nejede je docela problem, at odpojis civku jakou chces chod motoru se nezmeni, nakonec jsem zkousel jednu civkuý po druhe na V6.

Napsal: čtv 06.11.2008 10:41
od vilejs
brumlae34 píše:V8 nemá kabely !!!
Zkus kouknout, jestli ti nechcije olej na posledni svicky , ty co jsou u prevodovky. Resil jsem podobnej problem a byl tam olej, akorat zjistit kterej valec u V8 nejede je docela problem, at odpojis civku jakou chces chod motoru se nezmeni, nakonec jsem zkousel jednu civkuý po druhe na V6.


tak draty no :D

Napsal: čtv 06.11.2008 23:22
od martinvaza
Ok, díky chalpy, doufám, že to dám brzy do pořádku, protože už mě to opravdu nebaví. Jezdit se s tim pořádně nedá, abych ten motor nějak nepoškodil.

Napsal: úte 11.11.2008 18:05
od misi_ce
S tema valcema ses si jistej, ze to nejede na vsechny? Ja mel ted podle toho co pises stejnej problem a v mojim pripade byla pryc vaha vzduchu a obe lambdy....

Napsal: sob 15.11.2008 14:20
od martinvaza
S temi valci, ze nejdou jsem si jisty na 95%, ale je pravda, ze kdyz odpojim vahu vzduchu, tak se nic nezmeni porad ten motor jde stejne... a jestli mam v haji lambda sondy, tak to nevim, nevim jak bych to poznal...

Napsal: sob 15.11.2008 20:52
od starML
Vycházím z předpokladu, že se jedná o e38, motor M60 a že Ti občas nejde jedna strana válců, nevím která. S autem radši moc nejezdi, protože do válců je vstřikován benzín, který není zapálen a smývá olejový film z válců, ničí se kroužky a můžeš to zadřít. Palivem to nebude, aditiva na čištění vstřiků pro benzín existují, ale význam mají především u naftových motorů, Ty máš benzín. To k předchozím příspěvkům.

Podobný případ se tu řešil, buď tady, nebo na slovenském fóru. Tam byla příčinou jedna vadná zapalovací cívka, okolo krabičky byla vyteklá izolační hmota.
Obrázek

Tobě občas nefunguje jedna půlka motoru a je velmi nepravděpodobné, že by byly 4 svíčky nebo 4 cívky špatné a ještě jen občas. V zapalovacím obvodu (někdy bývá) i několik 30A pojistek, ale to by to nešlo trvale. Takže pokud to umíš, podívej se do WDS, verze 12 na svůj typ auta, odkaz :
http://www.qclt.com:8080/ a zadej si čísla těchto konektorů nebo se jen podívej na tyto obrázky.
X6151-6154 na jedné straně, X6155-6258 na druhé straně motoru
Obrázek
Když sudnáš tu gumovou prachovku z konektoru najdeš tam 3 dráty :
Komora 1 - bílý WS - weiss, zapalovací impuls, dá se změřit osciloskopem s oddělovací sondou
Komora 2 - hnědý BR - brau = kostra, prověřit měřákem při zapnutém zapalování
Komora 3 - zelený GN - +12 Voltů, prověřit měřákem stejně jako 2

Takhle zkontrolovat všech 8 konektorů, kde barvy ve 2 a 3 zůstávají, barva u komory 1 se mění
X6252 - červená
X6253 - žlutá
X6254 - modrá
X6255 - bílá
X6256 - červená
X6257 - žlutá
X6258 - modrá a nebo bude všude bílá, podle toho kdy a kde se to vyrábělo

Potom se ještě podívej do bloku řídících jednotek (u Tebe asi pod filtry klimatizace) kde by to mohlo vypadat takto. Tady prověř správné zasunutí a upevnění konektorů X60004 a X60005. Je tady i blok 5-ti pojistek a relátka - radši je taky zkontroluj.

Obrázek

relátko+pojistky(bílé):
Obrázek

No a ještě z každé vany na každé straně motoru odchází hnědý drát X6452 a X6453, na konci je kabelové oko a musí být na dobré kostře viz obrázky níže. Tohle je kostra pro Zündspule-zapalovací cívky. Pokud to bude uvolněné, vyrezlé a pod, může to právě blbnout, jak popisuješ. Tohle prověř jako první, je to "můj tip"

Obrázek

Obrázek

Napsal: čtv 27.11.2008 19:39
od misi_ce
Ještě teda podotknu, že největší bordel tam dělala "rozsypaná" membrána odvětrání kliky, nebo tak něco :). Teď auto šlape jako hodinky. :wink:

Napsal: sob 29.11.2008 23:34
od mamouschek
Ještě zkontroluj ten kostřící kabel mezi těma zapalovacíma cívkama. Jestli zhebne celá strana, pak bych pátral v elektroinstalaci po nějaké nejistém spoji. Projít podle WDSka kostry a společné vedení. Cívky jsou tušim ovládaný třema kabelama. Ale jenom si to tak z hlavy vybavuju a teď nemam WDSko po ruce. Píšeš svíčky ještě dobrý. Kdy byly měněný? Zkontrolovat i elektriku okolo vstřikovacích ventilů, štekry na jednotce, jinak pozor, pokud to nebudeš včas řešit, tak bude do kopru jeden kat!!! Ten pak taky dokáže škodit, uličník.