Stránka 1 z 2

Napsal: stř 20.08.2008 19:08
od Fugo
Všiml jsem si zajímavého problému, když jedu mezi 120km/h a 140km/h jsou cítitelné vibrace celého vozu. Vibrací jsem si všiml až včera do té doby to bylo OK, cca 2 dny před Bigem jsem tomu trošku dal a při prudkém ubrání plynu bylo cítit něco jako cuknutí či bouchnutí do podlahy. Což jsem ale nepovažoval za závažné protože při prudším rozjezdu a pak ubrání plynu by se něco hnout a bouchnout mohlo, přeci jen je potřeba nějaká síla aby ty 2 tuny rozhýbala.

Dnes jsem dal auto na hever a když to rozjedu na 140km/h a vlezu pod auto tak jediný co je vidět že se tak nějak klepe je výfuk od středových sponek dozadu, dotykem je to taky cítit, motor a převodovka se na dotek neklepe, kardan vizuelně žádný vakl (proti rysce je to ok), silentbloky se mě zdají OK, jen ten zadní nad diferenciálem se mě nezdá, ale je tam blbej přístup, ale nápravnice a diff jsou na dotek bez vibrací. Větší rychlost vibrace zmizí. Je tedy jedno zda je to pod zátěží nebo ne. Fakt nechápu jak se může klepat ten výfuk.

Napsal: stř 20.08.2008 20:39
od bavoraci1
Ahoj
když já jsem měl podobný problém,tak jsem měl na pneu bouli,která byla malá.Ale u tebe ty rány to je zajimavé.Rád bych poradil,ale nic jiného mě nenapadá.přeji rychlou opravu......

Napsal: čtv 21.08.2008 08:09
od Strosek
Já bych si dovolil tipnout nějakou závadu na kolech - zadních.

Jednou jsem pořád řešil vibrace na E28 byly okolo 90km/h - dal jsem jiná kola ( protože kola byla vždy vyvážena na "0" - vizuálně taky nijak neházela ) a po výměně vibrace byly okolo 140km/h. :roll:

Napsal: čtv 21.08.2008 08:12
od Fugo
vzhledem k mé profesi je to jaksi out, ale abych nekecal, dnes to zvednu a zadní kola sundám a nechám to točit bez kol. Je mě divný to klepání výfuku to je totiža ta samá frekvence jak se klepe to auto, asi ho zkusím taky sundat a nechám to točit bez něj, sousedi mě budou milovat :D .

Napsal: čtv 21.08.2008 08:47
od vilejs
mne tiez klepal vyfuk. o ten ochranny susplech pod kardanom.mne to dokonca az rezovovalo do auta ked som isiel rychlo..inak ked das dole vyfuk,mozno uvidis vylesteny kus na stredovom tlmici.aspon mne sa parchant dotykal.z nicoho nic to zacalo.sedmicky su asi zive auta:)

Napsal: čtv 21.08.2008 09:56
od Fugo
nic takovýho to není, výfuk mám krásně na silentblokách, dost daleko od čehokoliv (v řádu cm) , takže je na gumách a nemůže se rozklepávat od kastle, natvrdo je spojen jen s motorem ale ten se neklepe, převodovka taky ne, zkusím ho sundat zda vibrace ustanou.

Napsal: čtv 21.08.2008 10:06
od vilejs
vsak ani ja som to nechapal.mne sa dotykal zhora o ten susplech.a ked bol zohriaty,tak este viac.z bokov nebolo nic vidiet.skus ho potlacit smerom hore,ci ma volu hore.

Napsal: čtv 21.08.2008 10:10
od Fugo
jak jsem psal nedotýká se, mám od předu od turbodmychadel jen trubky a k plechu nebo čemukoliv to je min 2cm.

Napsal: čtv 21.08.2008 10:24
od vilejs
to je haluz teda.ked to odstranis,napis ako to dopadlo/co to robilo.uz som teraz zvedavy ako male decko :D

Napsal: čtv 21.08.2008 12:20
od T613
treba to jak mas preplneny motor ti zatahem rozvibruje kastli jak had (joke) :birthday:

me se to taky obcas stane pri ruzne rychlosti, ale vim ze mi blbne nivo takze to prisuzuju tomu, je to jen nekdy ... a co treba EDC? neblbne ti jedno kolo a uz pruser :-)

Napsal: čtv 21.08.2008 13:26
od Fugo
co znamená to happy birthday? kdo má narozky?

k autu, momentálně to testuju na heveru takže tlumiče zavrhuju, ohledně přeplňování, je jedno jestli jedu s tlakem nebo bez,

teď to budu testovat bez kol a bez výfuku, našel jsem zatím jen jeden prasklej zadní kotouč a tak jsem vyměnil oba.

Napsal: čtv 21.08.2008 13:46
od Strosek
Fugo píše:... našel jsem zatím jen jeden prasklej zadní kotouč a tak jsem vyměnil oba.


Ty jo, třeba mám taky něco se zadníma brzdovejma kotoučema.

Byl hodně opotřebovanej - zeslabenej ?

Napsal: čtv 21.08.2008 15:01
od Fugo
to nebyl, tlouštka byla OK ale prostě praskl, trhlina od středu ven, a dost
široká jinak bych si ji nevšiml, a z obou stran ventilovaného kotouče

Napsal: čtv 21.08.2008 15:38
od krakatit
Fugo píše:to nebyl, tlouštka byla OK ale prostě praskl, trhlina od středu ven, a dost
široká jinak bych si ji nevšiml, a z obou stran ventilovaného kotouče


nemuze to delat kardan?

Napsal: čtv 21.08.2008 16:00
od Fugo
To bych ho musel nějak zničit (ukroutit), asi před 5let se repasoval, nové klouby,ložisko a loebro, a při pohledu na něj když se točí tou 140 tak je absolutně v klidu.


Pokračování zde:

http://www.7er.cz/forum/viewtopic.php?f ... a3be4#p107

Napsal: stř 27.08.2008 10:48
od Fugo
nové poznatky zde, zkopírováno ze 7er.cz odkaz výše

Tak auto už opět jezdí, bez pískání, ale vibrace jsou stále.

Nové poznatky jsou že rychlost není až tak důležitá, pokud jede v klídku není problém jet 140 km/h (nebo jakkoli rychle) bez vibrací, problém nastane při větší akceleraci, a už není důležité zda při 140 či 160 prostě dám plnej a dostaví se vibrace. Momentálně kontroluji silentbloky zadní nápravy a vypadají OK, všechny byly asi před 6 lety nové, kromě zadního nad diffem, ten jsem dnes vyndal a je OK, takže šel zpět. Teď kouknu na středový ložisko kardanu zda ho můj výkon nepotrhal, jinak kardan byl komplet dělán před cca 4 lety. A jak víte s auem moc nejezdím.

Jinak ještě jeden poznatek že je někde něco špatně, pokud tomu naložím a prudce uberu plyn něco někde za mnou bouchne jakoby do podlahy ale kurva ještě nevím co, sázel jsem na ten zadní silentblok.

Napsal: stř 27.08.2008 11:02
od vilejs
to buchnutie moze byt silentblok napravnice.to zvykne buchat pri zoslapnuti..

Napsal: stř 27.08.2008 14:00
od 3man3
nemůže být něco s diferenciálem pri přechodu z akcelerace do setrvačnosti ?

Napsal: stř 27.08.2008 14:33
od Helldiver
Silace napravnice daj powerflexy a mas klid.

Napsal: stř 27.08.2008 14:37
od psena
Neco podobneho resil kamos, ktery menil diferak na samosvor. Byla to E34 a zmena byla v diferaku a zkracenem ( samozrejme vyvazenem) kardanu. Jina zmena nebyla a auto ktere predtim jezdilo absolutne bez problemu najednou zaclo projevovat uplne ty stejne neduhy jak popisujes.