Napsal: čtv 10.07.2008 12:52
Dobrý den vážení…
Před rokem jsem si za těžce vydělané peníze jako oddaný fanda značky pořídil BMW 745i, r. v. 2002 (E65 s motorem N62). Vozidlo je nehavarované, v bezvadném stavu a má najeto asi 130000 km. Auto je to nádherný, odladil jsem menší nedostatky – výměna stahovaček předních bočních skel, opravil dovírání pravých dveří a otvírání víka kufru, vyměnil alternátor, ze kterého se začalo ozývat ložisko.
Byl jsem nadšen jízdními vlastnostmi, až do doby, kdy se začaly objevovat první problémy. Asi v březnu se z motoru začalo ozývat nepatrné klepání. Nevěnoval jsem tomu pozornost, byla zima, před výměnou oleje. Klepání zesilovalo. Po výměně oleje nepřestalo a teď ustálilo se na určité hladině, která je poměrně hlučná, v servisu (Bychl – Vestec u Prahy) vznesli diagnózu pístní čep, polil mě pot, ale stejně jsem jim moc nevěřil, protože všichni známí škodovkáři tvrdili, že je to určitě zdvihátko, že není možný, aby u takového motoru byla po 120t. vůle na čepu. Jejich argumenty mě uklidňovaly.
Abych klepání blíže specifikoval… Po na startování studeného motoru je všechno OK, ale asi po 20-30 vteřinách, jakmile se motor trochu ohřeje, se začne ozývat z bloku (tipuju někde pravá strana nahoře) kovové cvakání asi 4× za vteřinu při volnoběhu 500ot. Při otáčkách do 3000 je slyšet poměrně výrazně, potom se jakoby ztrácí (to je ale asi způsobeno hlukem motoru). Anomálie je, že pokud stojím na místě na brzdě se zařazenou rychlostí (D nebo R – to je jedno), klepání skoro zmizí nebo když stojím na místě a otočím volantem, klepání se ztrácí. Auto jinak jede normálně, krásně jde do otáček, startuje normálně, spotřeba oleje je mezi výměnou asi 2 litry, což považuji za normální. Olej samozřejmě dávám předpsaný, nějaký Castrol 5W-40.
Ještě musím zmínit, že na přelomu roku mě odešla zapalovací cívka a najel jsem velmi opatrných a pomalých 1500km na 7 válců, než jsem se dostal do servisu. Jiný motorář (neBMW) se domnívá, že jízdou bez zápalu svíčkou se otvor v pístu může vytahat, protože ojnice vlastně píst táhne dolů násilím. Zajímavé... No po všech logických úvahách se také přikláním k čepu – motor se ohřeje – hliník se roztáhne a čep uvolní… Ale…
Známý mi dohodil známého u Auto BASE, že je šikovný, že se na to podívá. Řekl jsem mu, jen že auto klepe, result jsem nechal na něm. Včera mi volal a pravil… Rozvody jsou v pořádku, motor klepe, protože je máznutý píst na šestém válci. Opravit že to nejde, jedině vyměnit blok a písty nebo sehnat jiný motor. Mě se chtělo brečet… Proč zrovna já… Kde vezmu na opravu…
Po chvíli jsem se uklidnil a začal přemýšlet. Je možný, aby máznutý píst způsoboval tak silné kovové klepání? Je možný, že by motor s máznutým pístem jezdil normálně bez zvýšené spotřeby oleje? Opravdu N62 nejde převrtat nebo rozleštit? Opravdu nikdo nemá pod postelí schovaný nepotřebný motor? Proč se to vůbec stalo? Proč zrovna mě? To jsou otázky na Vás.. Poraďte mi, co dál prosím. Jsem už zoufalý. Díky
Před rokem jsem si za těžce vydělané peníze jako oddaný fanda značky pořídil BMW 745i, r. v. 2002 (E65 s motorem N62). Vozidlo je nehavarované, v bezvadném stavu a má najeto asi 130000 km. Auto je to nádherný, odladil jsem menší nedostatky – výměna stahovaček předních bočních skel, opravil dovírání pravých dveří a otvírání víka kufru, vyměnil alternátor, ze kterého se začalo ozývat ložisko.
Byl jsem nadšen jízdními vlastnostmi, až do doby, kdy se začaly objevovat první problémy. Asi v březnu se z motoru začalo ozývat nepatrné klepání. Nevěnoval jsem tomu pozornost, byla zima, před výměnou oleje. Klepání zesilovalo. Po výměně oleje nepřestalo a teď ustálilo se na určité hladině, která je poměrně hlučná, v servisu (Bychl – Vestec u Prahy) vznesli diagnózu pístní čep, polil mě pot, ale stejně jsem jim moc nevěřil, protože všichni známí škodovkáři tvrdili, že je to určitě zdvihátko, že není možný, aby u takového motoru byla po 120t. vůle na čepu. Jejich argumenty mě uklidňovaly.
Abych klepání blíže specifikoval… Po na startování studeného motoru je všechno OK, ale asi po 20-30 vteřinách, jakmile se motor trochu ohřeje, se začne ozývat z bloku (tipuju někde pravá strana nahoře) kovové cvakání asi 4× za vteřinu při volnoběhu 500ot. Při otáčkách do 3000 je slyšet poměrně výrazně, potom se jakoby ztrácí (to je ale asi způsobeno hlukem motoru). Anomálie je, že pokud stojím na místě na brzdě se zařazenou rychlostí (D nebo R – to je jedno), klepání skoro zmizí nebo když stojím na místě a otočím volantem, klepání se ztrácí. Auto jinak jede normálně, krásně jde do otáček, startuje normálně, spotřeba oleje je mezi výměnou asi 2 litry, což považuji za normální. Olej samozřejmě dávám předpsaný, nějaký Castrol 5W-40.
Ještě musím zmínit, že na přelomu roku mě odešla zapalovací cívka a najel jsem velmi opatrných a pomalých 1500km na 7 válců, než jsem se dostal do servisu. Jiný motorář (neBMW) se domnívá, že jízdou bez zápalu svíčkou se otvor v pístu může vytahat, protože ojnice vlastně píst táhne dolů násilím. Zajímavé... No po všech logických úvahách se také přikláním k čepu – motor se ohřeje – hliník se roztáhne a čep uvolní… Ale…
Známý mi dohodil známého u Auto BASE, že je šikovný, že se na to podívá. Řekl jsem mu, jen že auto klepe, result jsem nechal na něm. Včera mi volal a pravil… Rozvody jsou v pořádku, motor klepe, protože je máznutý píst na šestém válci. Opravit že to nejde, jedině vyměnit blok a písty nebo sehnat jiný motor. Mě se chtělo brečet… Proč zrovna já… Kde vezmu na opravu…
Po chvíli jsem se uklidnil a začal přemýšlet. Je možný, aby máznutý píst způsoboval tak silné kovové klepání? Je možný, že by motor s máznutým pístem jezdil normálně bez zvýšené spotřeby oleje? Opravdu N62 nejde převrtat nebo rozleštit? Opravdu nikdo nemá pod postelí schovaný nepotřebný motor? Proč se to vůbec stalo? Proč zrovna mě? To jsou otázky na Vás.. Poraďte mi, co dál prosím. Jsem už zoufalý. Díky