Stránka 1 z 2
Napsal: stř 26.03.2008 22:12
od normann
V posledním měsíci mi občas nefunguje ABS a ASC, prostě se z ničeho nic rozsvítí kontrolky a hotovo, časem zase zhasnou a vše zas funguje. Diagnostika určila zdroj závady snímač na pr. zad. kole. Před 14 dny jsem vyčistil štekr v podběhu a byl do dneška klid.Zaráží mně ale toto: Že je ABS a ASC spřažený dohromady a jedno nefunguje bez druhýho to vím, ale že by s tím byl spřažen tempomat? Dnes totiž při výpadku ABS +ASC buď nešel tempomat vůbec, nebo se to cukalo, nebo se motor, jak bych to popsal..... hmmm, jako by vytrhl ze záběru, jakoby převodovka sama najednou vykopla rychlost do neutrálu, ale jakmile jsem pedálem přidal, zas to jelo, jen při zapnutí tempomatu to dělalo a při poruše ABS +ASC. U Ex E32 mi občas nešlo ASC, ale to nemělo vliv na ABS ani na tempomat, ke konci mi nešel občas tempomat, ale žádná souvislost s ABS ani s ASC v tom nebyla. U E38 asi je. Nemáte s tím někdo nějakou zkušenost?
Napsal: stř 26.03.2008 22:28
od Professor
to je situace poněkud k zamyšlení..

je to dost zvláštní.. a víš jistě, že se v té elektrice nehrabal někdo neodborně před Tebou? jinak já mám pouze zkušenost s tempomatem takovou, že když ho zaktivuji během jízdy, většinou se mi stanou tyto dvě věci: když snížím rychlost pod 30km/h, automaticky se vypne (což normálně by měl dělat), ale ještě k tomu se vypne trvale a už ho pak nedokáži zase zapnout. musím jedině zastavit, vypnout a zapnout motor a pak mohu znovu.. a ta druhá věc je, že když jedu po nekvalitní silnici a vyberu třeba jámu, tak asi tím otřesem se mi též vypne

a opět znovu ho nezapnu.. takže bych v tomto asi taky potřeboval poradit.. nelíbí se mi to a navíc ještě k tomu, když se mi s tempomatem jezdí výborně..

Napsal: stř 26.03.2008 22:50
od normann
Nevím kdo tohle spraví, jedině nějakej elektronik amatér, co se v tom vyzná, nebo do BMW, ale už vidím, jak se tam s tím někdo s..e. Tam vykopnou určitě celej modul a daj nový, pak zákazník protočí oči a oni mu tam řeknou, no pane to je Bé em wé a ještě sedmá řada, tak co byste chtěl? Jste s tím musel počítat, když jste to kupoval....Takže musíme sehnat asi nějakýho šikovnýho elektroníka, co by to za rozumný peníz opravil.
Napsal: stř 26.03.2008 22:54
od Professor
díky, díky.. hmm.. to je mi úplně jasný.. jelikož Ti "servismani" u BMW, to jsou klucí jak se patří a oni rádoby mění, jelikož se jim buď ten problém nechce řešit a nebo to neumí..

zlatý český "madehand".. kdepak servis.. to jedině přijít tam s kufrem peněz..

Napsal: stř 26.03.2008 23:14
od normann
Tak oni asi absolvují nějaká školení a pravděpodobně takovými věcmi jim tam nezatěžují hlavu. Možná někteří to spravit umí, protože si to někde zjistili a baví je to.
Napsal: stř 26.03.2008 23:53
od Professor
no jasně, nebo tak..

ale mnoho jich nebude..

Napsal: čtv 27.03.2008 09:58
od tomboss
nieco na tom ASC+ABS+tempomat bude
minuly rok ked, som mal velke rozdiely v priemere prednych a zadnych kolies, tak mi nesiel tempomat pokial som mal zapnute ASC a navyse mi samo auto zrychlovalo do rychlosti 50km/h
to bolo celkom zaujimave, lebo ked som brzdil napriklad do krizovatky tak auto samo pridavalo
ale jedna sa o e32
Napsal: čtv 27.03.2008 12:44
od Professor
také zajímavý postřeh

Napsal: čtv 27.03.2008 16:57
od JaraX
to že nejde tempomat při ABS a ASC je možny, jelikož ASC by si mělo při protiprokluzu nejspíš tempomat vypnout, takže je tam dost možna spojitost, první bych řešil ABS a ASC, nejčastěji odchází čidla, musí se vyměnit cely čidlo.
Napsal: čtv 27.03.2008 17:00
od Professor
a proč se tempomat vypíná mě, jak jsem psal výše, to nevíš, čím by to mohlo být? díkys..

Napsal: čtv 27.03.2008 22:41
od normann
Máš to holt rozbitý....

jako já....
Napsal: čtv 27.03.2008 23:41
od Professor
jo? Tobě to dělá to samé?? to bychom mohli tedy spolu dát hlavy dohromady a něco s tím udělat, že?

Napsal: pát 28.03.2008 00:12
od starML
normann píše:V posledním měsíci mi občas nefunguje ABS a ASC, prostě se z ničeho nic rozsvítí kontrolky a hotovo, časem zase zhasnou a vše zas funguje.... Nemáte s tím někdo nějakou zkušenost?
Stalo se mi to samé tento měsíc, svítilo ABS v pravo dole a uprostřed ASC (protiprokluz), protože mají společné snímače. Tempomat podle mne bere informaci také odtud, taky mi nefungoval. Asi za týden poté jsem jel okolo BMW servisu, ale "naštěstí" neměli zrovna čas.
Kamarád mi poradil podívat se do všech krabiček v podbězích předních kol a totéž od zadních kol, je to tam zastrčené pod plastem. V těch krabičkách jsou Siemens-konektory spojená čidla ABS kol s řídící jednotkou. Jenže např. u PP kola je krabička na dva konektory, ale je tam jen jeden. Otvorem (bez ucpávky) pro druhý konektor se tam shora dostává písek a nečistoty a při troše štěstí se ta díra dole větším kamínkem ucpe, takže to neodteče. A když jsou silnice dobře prosoleny, asi ani voděodolný konektor neodolá a ŘJ ABS nedostane informaci od čidel. Mě to ukazovalo na PP kolo a v té krabičce u PP kola bylo mokro a bordel.
Potom se ještě dají proměřit jednotlivá čidla, odpor má být okolo 1000 Ohmů, jinak je KO. Čidla se mění dost špatně, jsou hliníková a ten se do ocelového štítu kola doslova zažere, takže se musí odvrtávat. Nová čidla už mají pouzdra z PVC, origo stojí okolo 2.500,-Kč, ty z druhovýroby jsou poruchová, brzo odejdou znovu.
Napsal: pát 28.03.2008 01:15
od Professor
to je ušlechtilá informace, moc díky.. myslím, že to pomůže i mě.. jelikož čas od času, takovéto věci na autě by měli být kontrolovány a v pořádku..
Napsal: pát 28.03.2008 14:41
od BaDDog
Mne odešla na moji 730d ta RJ ABS-ka ..respektívne jen tz relátka ta elek. část na tom mechanickým ABS-ku v motoroví časti....
Nešla spotreba, ekomer.., tempomat, tacho, proste nic...co ma neco společne s rychlosti nebo ujetýma KM...
Opravila tz srandy stala jenom 15.000Sk bez DPH + 600sk práce (programovaní)
Napsal: pát 28.03.2008 17:01
od normann
starML píše:Kamarád mi poradil podívat se do všech krabiček v podbězích předních kol a totéž od zadních kol, je to tam zastrčené pod plastem. V těch krabičkách jsou Siemens-konektory spojená čidla ABS kol s řídící jednotkou. Jenže např. u PP kola je krabička na dva konektory, ale je tam jen jeden. Otvorem (bez ucpávky) pro druhý konektor se tam shora dostává písek a nečistoty a při troše štěstí se ta díra dole větším kamínkem ucpe, takže to neodteče. A když jsou silnice dobře prosoleny, asi ani voděodolný konektor neodolá a ŘJ ABS nedostane informaci od čidel. Mě to ukazovalo na PP kolo a v té krabičce u PP kola bylo mokro a bordel.
Potom se ještě dají proměřit jednotlivá čidla, odpor má být okolo 1000 Ohmů, jinak je KO. Čidla se mění dost špatně, jsou hliníková a ten se do ocelového štítu kola doslova zažere, takže se musí odvrtávat. Nová čidla už mají pouzdra z PVC, origo stojí okolo 2.500,-Kč, ty z druhovýroby jsou poruchová, brzo odejdou znovu.
Tak do krabičky pr.z. kola jsem koukal, bylo to plný hlíny, ale vlastní kontakty štekru byly čisťounké, jak dětská prdelka.

Což jsem byl překvapen. Dle diagnostiky to mělo být pr. zad. kolo, taxem na ostatní nekoukal. 2500,- za čidlo je docela řacha. Chová se to tak jen při změně počasí, teď se oteplí a bude zas klid.
Napsal: pon 15.12.2008 08:30
od mika_hakkinen
mě pro změnu tempomat nejde zapnout možná to neumím nebo je něco v háji. žádná kontrolka ABS ASC trakce nesvítí, a tyto funkce fungují dobře. když jedu tak 90km původně jsem mačkal pouze tlačítka volantu, potom jsem zjistil, že se musí zmáčknout tlačítko pod volantem, kterým by se to mělo aktivovat, stále nic.
byl jsem na diagnostice, na které nám to řeklo, že je pouze v háji senzor spolujezdce pro airbag.
že by souvislost ???
nemusí se něco nastavit na BC
prostě jak se vůbec zapíná, jsem v tomto asi lamička
Napsal: pon 15.12.2008 09:52
od Lolita
Zmacknes tlacitkou tempomatu > rozsviti se kontrolka na palubce, pak zmacknes tlacitko + a uz by to melo jet samo.
Napsal: pon 15.12.2008 10:18
od mika_hakkinen
žádná kontrolka se nerozsvítí, takže asi bude někde chyba,
diagnostika nic neukázala, takže kontrola tlačítek kabelů a zkoušet dokud na něco nepřijdu
Napsal: pon 15.12.2008 14:29
od normann
mika_hakkinen píše:žádná kontrolka se nerozsvítí, takže asi bude někde chyba,
diagnostika nic neukázala, takže kontrola tlačítek kabelů a zkoušet dokud na něco nepřijdu
udělej si test check controlu (je tu někde komplet popsanej), zvol si test, kde se ti rozsvítí všechny kontrolky na přístrojovce, tím poznáš, že je/není v háji zelená kontrolka tempomatu, z toho i zjistíš, jestli není poškozen vypínač tempomatu pod volantem, pokud není může být problém v ovládání tempomatu na MFL volantu, to by se dalo poznat při výměně tlačítek na volantě, mám v garáži jedny funkční, možno vyzkoušet. Pokud i potom to nepůjde, je to asi větší problém, ale to by asi na sebe napráskalo na diagnostice.