Stránka 1 z 2

Napsal: stř 19.03.2008 19:02
od Professor
prosím velmi, kdo z vás vlastní též automat u E38, poraďte.. :wink: mám u své E38 LONG typ AUT převodovky, kde si mohu přepnout posunutím páky vlevo a držení pojistky v neutrálu z klasického aut režimu P R N D na režim manuál označen zjevně "M" a mohu řadit 1 až 5 stupňů rychlosti.. normálně bývá 1 až 4 stupně, co jsem měl možnost vidět.. systém je přes +/-, to jest řazení na vyšší stupeň (+) proběhne kyvně zatlačením páky od sebe (páka se po zatlačení vrátí zpět do výchozí polohy), naopak řazení na nižší stupeň (-) kyvně zatlačením páky k sobě (opět se páka po zatlačení vrací zpět do výchozí polohy).. ovšem mě zajímá, jak dostanu "S" čili sport jízdu? jelikož mám u symbolu +/- písmenka M/S.. do manuálu to přepnu, ale na S pořád nevím.. když jsem měl tehdy E38 740i, tak jsem to měl přes takové posuvné tlačítko, kde bylo "A" a "S" a v manuálu jen 4 rychlosti, ovšem systém řazení byl v lajně přes pojistku.. díky moc za rady :wink: :D

Napsal: stř 19.03.2008 19:05
od Professor
a ještě jedna věc.. může se přepnout z režimu P R N D na manuální režim i během jízdy v nějaké rychlosti a naopak?? :?: :wink: nebo jen před rozjetím?

Napsal: stř 19.03.2008 19:13
od Player1
Sport režim tam skočí právě při tom posunutím páky k sobě. Jako by na manuál, ale nebudeš řadit. To uvidíš na budících. Skočí ti tam S a necháš to tak. Jinak tohle můžeš dělat kdykoliv za jízdy. Na P atd. to nejde. Taky to ani nemá smysl:D

Napsal: stř 19.03.2008 19:13
od Professor
jen pro informaci.. zde jsou fotky obou verzí mnou zmiňovaných AUT převodovek.. :wink:

http://klasika.ukazto.com/?img=2440585,long36.jpg

http://klasika.ukazto.com/?img=2440586, ... 6682af.jpg

Napsal: stř 19.03.2008 19:15
od Professor
aháá, takže změním na režim manuálního řazení, ale nebudu řadit.. budu jen přidávat plyn? :wink:

Napsal: stř 19.03.2008 19:18
od Professor
a když bych chtěl sport režim a řadit si sám, to jest Sport v manuálu? to tedy nejde? mohu jen buď klasiku manuál, nebo klasiku AUT P R N D a nebo sport, ale v AUT.. a co ten sport v M? :D

Napsal: stř 19.03.2008 19:20
od Player1
Jo, je to jak říkáš... Sport v M si musíš udělat sám. Je to hlavně o tom, že sport drží vyšší otáčky. Toho si všimneš hned. Stačí dát sport a převodovka většinou hned podřadí a bude si držet vyšší otáčky, aby byla připravená na skok.

Napsal: stř 19.03.2008 19:24
od Professor
jasně, moc díky.. :wink: ovšem jsem potom zvědavý, kolik si to při agresivní sport jízdě schramstne.. :lol:

Napsal: čtv 20.03.2008 11:18
od Bruno75
To se ani neptej... :D
Ja mám E39 530d automat - steptronic (myslím, že rovnaký ako popisuješ) a vie sa to chovať celom svižne aj na D, keď používaš kick-down (prudko zatlačíš plyn na podlahu až za mierny odpor), autí by malo podradiť a razantne vyraziť, v režime S je to ešte lepšie, ale torchu to žere (u mňa cca + 2 l nafty) M takmer nepoužívam, podľa mňa steptronic vie sám najlepšie kedy má radiť.... iná zábava by bola, ak by som mal krídelká pod volantom ako nové mašinky... :twisted:
Nepíšeš aký máš motor, ale keďže máš Long, tak to asi nebude nič slabé a aj keď je E38 vačšia a ťažšia, lenivé to nebude....
Ako už odznelo S v manuále si musíš urobiť sám... :D

Napsal: čtv 20.03.2008 12:05
od caknakis
Podle fotky soudím, že to nové máš americkou verzi.....podle budíků. Mohl by jsi tady napsat parametry motoru? Jen tak, pro srovnání....a co přesně máš. Díky :wink:

Napsal: čtv 20.03.2008 15:18
od Professor
tomu věřím.. při kickdownu je to palba.. :D no s těmi křidélkami pod volantem, to by byla svižná jízda.. ale svižná sport jízda se dá vypilovat i na fofr páce, ale chce to trošku zkoušet.. a dostat cvik.. něco to ale stojí.. párkrát se pojede k pumpě častěji než je zvyklost.. :D jinak mám "E38 TV spezial chrom" 740i LONG s motorem 8V při objemu 4398ccm, auto je původně ze západního Německa (bylo to na objednávku, tehdy se v tom vozil nějaký papaláš) :D 8)

Napsal: čtv 20.03.2008 15:24
od Professor
ale kdyby bylo po mém, bral bych královskou E38, to jest V12 též v LONG verzi, ona se myslím ani v krátké nedělá.. no a 5379ccm je už síla.. :D

Napsal: čtv 20.03.2008 15:38
od Bruno75
No tak ta E38 s V12 to by fakt bola ina palba.... :D BTW videl som na famopusbmw.cz video, kde tuto V12 strcili do E24, potom to bola 650 CSi a malo to brutálny zvuk... 8)
A že som taký smelý, koľko ti tá 740iLA bežne papá... ?
Viem, že budeš asi odporca nafty (ako väčšina ludí v klube...) ale moja 530dA pri rozumnom jazdení (do 150 - ale zase žiadny "klobouk") papká okolo 8 l/100. Ak by som ju jazdil v režime S, počítam že by vzala 10-11 l/100

Napsal: čtv 20.03.2008 15:43
od Professor
to je hodně slušná spotřeba.. :wink: no takhle: když jedu po dálnici dlouhou trasu, dostanu se při dodržování rychlosti 130km/h a běžném provozu pod 10l/100km, často 8 až 9litrů.. při sport jízdě by to bylo určitě kolem 15litrů +/-, když bych držel opět hraniční rychlost 130km/h.. ale po městě není problém do 20litrů při běžné jízdě.. ovlivňuje to spousta faktorů.. :wink:

Napsal: čtv 20.03.2008 15:45
od Professor
ale pořád si myslím, že ty máš výhodu.. vznětové motory mají lepší spotřební parametry při vyšších objemech.. :wink: oproti zážehovým.. a potom záleží, jak kdo má těžkou nohu na pedálu.. :D

Napsal: čtv 20.03.2008 16:15
od Bruno75
Ono je to dosť premenlivé, pravidelne chodím 140 km úsek - dialnica rýchlosť +/- 145 a podľa BC mávam spotrebu 7,7-8,2.
Minimum mám 7,0 (asi 300 km na rakúskej dialnici podla predpisov) a ešte so skiboxom na streche (a vetrom v chrbte).
Maximum - tá istá štreka aj rýchlosť aj skibox ale opačným smerom s protivetrom / bočným vetrom - 8,8.
E39 je relatívne veľké auto (moje doteraz najväčšie), nemyslel som, že je to tak citlivé na vietor...
Bez skiboxu, okresky - dosť svižne (140-150 mimo obce) - 7,7 :wink:

Napsal: čtv 20.03.2008 16:25
od Professor
hmm, jasně.. aerodynamika a celk. hmotnost vozidla hraje zásadní roli.. :wink:

Napsal: sob 29.03.2008 14:46
od normann
Professor píše:ale kdyby bylo po mém, bral bych královskou E38, to jest V12 též v LONG verzi, ona se myslím ani v krátké nedělá.. no a 5379ccm je už síla.. :D


Krátký verze se u E38 750i taky dělaly, tak jako u E32.

Napsal: sob 29.03.2008 19:46
od Professor
jo? tak to mi uniklo :D ale LONG je LONG :wink: 8)

Napsal: sob 29.03.2008 23:36
od normann
Taky by se mi líbil long, ale do longů nedávali dieselový motory a taky manuální převodovky, já mám sice automat, ale nevím, jestli jsem radši neměl shánět manuál, s tím automatem jsou docela starosti a je to taková stálá hrozba, že se to vys..e a budu si muset vzít hypotéku na opravu. :D Někdy je za jízdy i nuda, nevím, jestli mi to řazení nechybí, asi trochu jo, ještě že v práci jezdím i s jinými auty, tam si to řazení užiju až až.... :D