Stránka 1 z 2
Napsal: stř 19.03.2008 19:02
od Professor
prosím velmi, kdo z vás vlastní též automat u E38, poraďte..

mám u své E38 LONG typ AUT převodovky, kde si mohu přepnout posunutím páky vlevo a držení pojistky v neutrálu z klasického aut režimu P R N D na režim manuál označen zjevně "M" a mohu řadit 1 až 5 stupňů rychlosti.. normálně bývá 1 až 4 stupně, co jsem měl možnost vidět.. systém je přes +/-, to jest řazení na vyšší stupeň (+) proběhne kyvně zatlačením páky od sebe (páka se po zatlačení vrátí zpět do výchozí polohy), naopak řazení na nižší stupeň (-) kyvně zatlačením páky k sobě (opět se páka po zatlačení vrací zpět do výchozí polohy).. ovšem mě zajímá, jak dostanu "S" čili sport jízdu? jelikož mám u symbolu +/- písmenka M/S.. do manuálu to přepnu, ale na S pořád nevím.. když jsem měl tehdy E38 740i, tak jsem to měl přes takové posuvné tlačítko, kde bylo "A" a "S" a v manuálu jen 4 rychlosti, ovšem systém řazení byl v lajně přes pojistku.. díky moc za rady

Napsal: stř 19.03.2008 19:05
od Professor
a ještě jedna věc.. může se přepnout z režimu P R N D na manuální režim i během jízdy v nějaké rychlosti a naopak??

nebo jen před rozjetím?
Napsal: stř 19.03.2008 19:13
od Player1
Sport režim tam skočí právě při tom posunutím páky k sobě. Jako by na manuál, ale nebudeš řadit. To uvidíš na budících. Skočí ti tam S a necháš to tak. Jinak tohle můžeš dělat kdykoliv za jízdy. Na P atd. to nejde. Taky to ani nemá smysl:D
Napsal: stř 19.03.2008 19:13
od Professor
Napsal: stř 19.03.2008 19:15
od Professor
aháá, takže změním na režim manuálního řazení, ale nebudu řadit.. budu jen přidávat plyn?

Napsal: stř 19.03.2008 19:18
od Professor
a když bych chtěl sport režim a řadit si sám, to jest Sport v manuálu? to tedy nejde? mohu jen buď klasiku manuál, nebo klasiku AUT P R N D a nebo sport, ale v AUT.. a co ten sport v M?

Napsal: stř 19.03.2008 19:20
od Player1
Jo, je to jak říkáš... Sport v M si musíš udělat sám. Je to hlavně o tom, že sport drží vyšší otáčky. Toho si všimneš hned. Stačí dát sport a převodovka většinou hned podřadí a bude si držet vyšší otáčky, aby byla připravená na skok.
Napsal: stř 19.03.2008 19:24
od Professor
jasně, moc díky..

ovšem jsem potom zvědavý, kolik si to při agresivní sport jízdě schramstne..

Napsal: čtv 20.03.2008 11:18
od Bruno75
To se ani neptej...
Ja mám E39 530d automat - steptronic (myslím, že rovnaký ako popisuješ) a vie sa to chovať celom svižne aj na D, keď používaš kick-down (prudko zatlačíš plyn na podlahu až za mierny odpor), autí by malo podradiť a razantne vyraziť, v režime S je to ešte lepšie, ale torchu to žere (u mňa cca + 2 l nafty) M takmer nepoužívam, podľa mňa steptronic vie sám najlepšie kedy má radiť.... iná zábava by bola, ak by som mal krídelká pod volantom ako nové mašinky...
Nepíšeš aký máš motor, ale keďže máš Long, tak to asi nebude nič slabé a aj keď je E38 vačšia a ťažšia, lenivé to nebude....
Ako už odznelo S v manuále si musíš urobiť sám...

Napsal: čtv 20.03.2008 12:05
od caknakis
Podle fotky soudím, že to nové máš americkou verzi.....podle budíků. Mohl by jsi tady napsat parametry motoru? Jen tak, pro srovnání....a co přesně máš. Díky

Napsal: čtv 20.03.2008 15:18
od Professor
tomu věřím.. při kickdownu je to palba..

no s těmi křidélkami pod volantem, to by byla svižná jízda.. ale svižná sport jízda se dá vypilovat i na fofr páce, ale chce to trošku zkoušet.. a dostat cvik.. něco to ale stojí.. párkrát se pojede k pumpě častěji než je zvyklost..

jinak mám "E38 TV spezial chrom" 740i LONG s motorem 8V při objemu 4398ccm, auto je původně ze západního Německa (bylo to na objednávku, tehdy se v tom vozil nějaký papaláš)

Napsal: čtv 20.03.2008 15:24
od Professor
ale kdyby bylo po mém, bral bych královskou E38, to jest V12 též v LONG verzi, ona se myslím ani v krátké nedělá.. no a 5379ccm je už síla..

Napsal: čtv 20.03.2008 15:38
od Bruno75
No tak ta E38 s V12 to by fakt bola ina palba....

BTW videl som na famopusbmw.cz video, kde tuto V12 strcili do E24, potom to bola 650 CSi a malo to brutálny zvuk...
A že som taký smelý, koľko ti tá 740iLA bežne papá... ?
Viem, že budeš asi odporca nafty (ako väčšina ludí v klube...) ale moja 530dA pri rozumnom jazdení (do 150 - ale zase žiadny "klobouk") papká okolo 8 l/100. Ak by som ju jazdil v režime S, počítam že by vzala 10-11 l/100
Napsal: čtv 20.03.2008 15:43
od Professor
to je hodně slušná spotřeba..

no takhle: když jedu po dálnici dlouhou trasu, dostanu se při dodržování rychlosti 130km/h a běžném provozu pod 10l/100km, často 8 až 9litrů.. při sport jízdě by to bylo určitě kolem 15litrů +/-, když bych držel opět hraniční rychlost 130km/h.. ale po městě není problém do 20litrů při běžné jízdě.. ovlivňuje to spousta faktorů..

Napsal: čtv 20.03.2008 15:45
od Professor
ale pořád si myslím, že ty máš výhodu.. vznětové motory mají lepší spotřební parametry při vyšších objemech..

oproti zážehovým.. a potom záleží, jak kdo má těžkou nohu na pedálu..

Napsal: čtv 20.03.2008 16:15
od Bruno75
Ono je to dosť premenlivé, pravidelne chodím 140 km úsek - dialnica rýchlosť +/- 145 a podľa BC mávam spotrebu 7,7-8,2.
Minimum mám 7,0 (asi 300 km na rakúskej dialnici podla predpisov) a ešte so skiboxom na streche (a vetrom v chrbte).
Maximum - tá istá štreka aj rýchlosť aj skibox ale opačným smerom s protivetrom / bočným vetrom - 8,8.
E39 je relatívne veľké auto (moje doteraz najväčšie), nemyslel som, že je to tak citlivé na vietor...
Bez skiboxu, okresky - dosť svižne (140-150 mimo obce) - 7,7

Napsal: čtv 20.03.2008 16:25
od Professor
hmm, jasně.. aerodynamika a celk. hmotnost vozidla hraje zásadní roli..

Napsal: sob 29.03.2008 14:46
od normann
Professor píše:ale kdyby bylo po mém, bral bych královskou E38, to jest V12 též v LONG verzi, ona se myslím ani v krátké nedělá.. no a 5379ccm je už síla..

Krátký verze se u E38 750i taky dělaly, tak jako u E32.
Napsal: sob 29.03.2008 19:46
od Professor
jo? tak to mi uniklo

ale LONG je LONG

Napsal: sob 29.03.2008 23:36
od normann
Taky by se mi líbil long, ale do longů nedávali dieselový motory a taky manuální převodovky, já mám sice automat, ale nevím, jestli jsem radši neměl shánět manuál, s tím automatem jsou docela starosti a je to taková stálá hrozba, že se to vys..e a budu si muset vzít hypotéku na opravu.

Někdy je za jízdy i nuda, nevím, jestli mi to řazení nechybí, asi trochu jo, ještě že v práci jezdím i s jinými auty, tam si to řazení užiju až až....
