Stránka 1 z 3
Napsal: ned 02.03.2008 11:56
od RBMW
Jaký olej a kolik do automatu 725 TDS? A kudy ho tam nalit?
Napsal: ned 02.03.2008 12:32
od Jurajko
trochu vic se snaz

na foru je spoustu clanku
jinak ti napovim olej ATF a na prevodovce jsou dva srouby
jednim se to vypousti a tim druhym se to tam lije a kontroluje
jinak pokud nemas jamu nebo zvedak tak dost na p... se ti to bude delat

Napsal: ned 02.03.2008 12:42
od RBMW
ATF je červený nebo ne?
Jamu mám.Oba ty šrouby jsou zespoda na vaně nebo i zboku vany?
Napsal: pon 03.03.2008 10:11
od Butch5
Hlavne nezapomen vymenit i filtr...

Napsal: pon 03.03.2008 10:16
od CZAirwolf
A tesneni
mrkni se do ETK, jaky mas automat a jak jsou tam umistene srouby...
Napsal: pon 03.03.2008 12:45
od Jurajko
to, ze jsi tu napsal 725tds, tak s toho nevictu az tak moc informaci
725tds se vyrabela od 95 do 2000, ale myslim, ze tam nejsou az take rozdily
melo by to tam vypadat asi nejak takhle
srouby 7 a 9 jsou na vypousteni a napousteni oleje, ale mel bys vymenit i filtr a to musis sundat vanu a tak dale
jinak ten olej muze bejt
cervenej
ja davam kastrol a ten je cervenej, na ssel bych se musel podivat do skladu a to se mi nechce

Napsal: pon 03.03.2008 12:57
od JaraX
kurva žadny ATF, jinak převodovce zamáváš, patří tam specialni olej, viz bmw. kup ho v bmw.
Napsal: pon 03.03.2008 13:26
od Birkoff
JaraX píše:kurva žadny ATF, jinak převodovce zamáváš, patří tam specialni olej, viz bmw. kup ho v bmw.
Speciální olej tam jistě patří, ale vždy to bude ATF, protože ATF=Automatic Transmission Fluid, čili olej pro automatické převodovky. Specifikace a vlastnosti je už něco jiného.
Napsal: pon 03.03.2008 13:33
od Dave
Dexron ATF TQ - D nebo III podle modelu převodovky.
Taky se teď chystám. Kde ten filtr přesně je?
Napsal: pon 03.03.2008 17:07
od Jurajko
to dave: filtr je hned videt jak sundas vanu
to jarax: ty si myslis, ze olej co ti prodaj v bmw je neco jinyho
jinak bych mel asi podle tebe prestat jezdit s mojim autem,
vlastne ja mu uz zamaval, i prevodovce v ktere byl ATF
protoze jsem ho prodal

Napsal: pon 03.03.2008 17:19
od JaraX
rozhodně to není nějakej obyč ATF, je to spešl olej v ceně cca 400litr, obyčejny ATF se leje leda tak do serva a převodovku by odkragloval velmi rychle.
napln byva kolem 12ti litrů, ale nikdy nejde vyměnit celej obsah, několik litrů zůstává v měniči, proto se dělá tzv. vyplach, olej se jednou vymění, resp vymění se vše co vyteče, zbytek se nechá, naleje se novej olej, jede se to projet a pak ještě jednou to samy, pak už se nechá hladina kolik tam ma byt a je to.
jinak se mění vždycky olej, filtr a nesnění na vaně.
Napsal: pon 03.03.2008 18:04
od Snejk
to jarax. : takovahle morbydni vyměna proplachem . se týká jen lidi co to neměnili tak pul milionu a olej je černy a hnusny. tak pak musíš měnit na několikrát než to z toho měniče vymačkaš. pokud měníš normálně olej od výměny k výměně, tak ti z toho většinou vyteče pěkný a ružový olej, takový jaký si ho tam nalil (pokud nemáš vodkráglovanej automat)

a při takovéto běžné výměně stačí měnit jen ty 3-4litry. dolít vyměni filtr a hotovo. nic víc se nedělá. a podle mého ATF jako ATF. držel bych se specifikace dextron II nebo III podle převodovky. ale do e38 už tušim že davali nějaký longlife ne? to je trošku jiná tekutina. ta se snad měni ne po 60tkm ale 160tkm. pokud tam byl ten longlife dal bych ho tam zas. pokud ružový bordel . dal bych do toho jakykoli dextron III a je jedno odkud. specifikace je pořad jasna. samo kdo chce svoje bmw rozmazlit pude si ho koupit tam. ono i ten starline nejšitovější stojí 200kč/litr. tak je to celkem jedno.(ted tim vyplachuju almaru a řek bych že to jede lip na ten novy starline než na ten drahy kram vyjety co tam byl předtim)
Napsal: pon 03.03.2008 19:56
od JaraX
snejk: právě o to jde, v e38 není žadnej předepsanej interval, je tam doživnotní napln, kterou je stejně vhodny měnit, navíc je to zeleny co si pamatuju a dost drahy a vždycky se dělá vyplach protože se mění po dlouhé době, je to tak předepsany i v dilenskym manualu a rozhodě se do e38 nemuže nalít obyčejny ATF, dat tam ten červenej bordel tak je hned po převodovce.
Napsal: pon 03.03.2008 20:39
od Jurajko
Toto je konkretne pro 725tds od Shell-u
Automatické převodovky: ZF 3HP22, ZF 4HP22, ZF 4HP22EH, 4HP24, A4S270R/310R/310Z (s černým výkonovým štítkem), DONAX TX / DONAX TX / DONAX TX; A5S310Z, ZF 5HP 19, ZF 5HP 24, ZF HP30 (se zeleným výkonovým štítkem), DONAX TX / DONAX TX / DONAX TX; u ostatních zjistěte požadavky na naplnění na dobu životnosti na etiketě. Vždy nahlédněte do příručky/na etiketu, abyste zajistili použití správné kapaliny

Napsal: pon 03.03.2008 21:00
od Jurajko
jinak BMW ma uzavreno globalni parnerstvi s Castrol-em a od roku 1998 se do aut koncernu BMW lije olej Castrol pri vyrobe

a do BMW se Castrol zacal davat jeste drive, BMW ho taky doporucuje a ja to mel na e34 rv:93 napsany na vicku

Napsal: úte 04.03.2008 00:46
od bas2
Taky sem nedavno kupoval novy origo olejove vicko a mam nanem napsany, ze mam lejt jen olej castrol. Jenze ja castrol neleju a nevim otom zeby sem mnel zadreny motor, nebo neco podobnyho
A co se tyce oleje do automatu, tak amici lejou Valvoline Mercon a v pohode, jinak ten olej je oficialna nahrada za ten drahej Esso co si koupis v BMW....
linky s fotkami:
http://www.bimmerboard.com/forums/posts/333777/
http://www.bimmerboard.com/forums/posts/488548
Napsal: úte 04.03.2008 10:18
od Dave
JaraX píše:rozhodně to není nějakej obyč ATF, je to spešl olej v ceně cca 400litr, obyčejny ATF se leje leda tak do serva a převodovku by odkragloval velmi rychle.
No s tou cenou to taky nemusí být tak žhavé. Třeba do mojeho 330D je předepsaný Castrol TQ Dexron III a ten stojí cca 230,- za litr.
Napsal: úte 04.03.2008 10:27
od JaraX
těch olejů je několik ja měl za 400 ale při vyměne se spotřebovalo 18 litrů.
Napsal: úte 04.03.2008 11:06
od Snejk
pořad je to diskuze jen o jednom. kdo tam mě l ružove atf at si tam nalije jakykoli dextron III a pojede to a nïc nezkazí. na značce už tak nezaleží. pokud tam měl tu zelenou long life břečku tak tam prostě dextron nepatří a bude muset naběhnout do bmw nebo se poohlednout po té náhradě. tak. a nehadejte se kdo co ma v automatě protože beztak tam mate každy něco jineho

každy at si tam da co mu tam patří.
Napsal: úte 04.03.2008 12:17
od Birkoff
Nechápu, proč se dohadujete. Já mám v autě 5HP24 od ZF a podle listu tam patří Esso LT 71141, který mají mimo jiné i v BMW. Já ho kupoval od MobesOil (nebo tak nějak) za 200Kč/1litr a jsem v klidu. Je tam to co tam má být a stálo to v porovnání s BMW mnohem míň. Stačí jen pohledat.