Stránka 1 z 1

Napsal: ned 24.02.2008 00:05
od guyver52
Ahoj, tak jsem se rozhodl pro vetsi udrzbu sveho auti E32 motor M30 (3,5) . Predni naprava (ramena obe na obou stranach, spojovacka komplet s pomocnakem, tycky stabilizatoru, tlumice) Zadni naprava (pera, podlozky nad pera a ulozeni tlumicu, tlumice) lanovody rucni brzdy, stredove ulozeni kardanu, hlavni spojkovy valec, veskere naplne vymenit...a tu nastava prvni problem

1. co kdyz mam suchej diferencial? kdyz tam sahnu prstem vypustakem, tak je to na dne akorat trochu mastny, jinak je uplne suchej (nehuci, ani jinak se neprojevuje, zadne spony) bojim se, ze kdyz ted funguje a ja tam naleju volej, tak mi vodejde, stalo se mi to na ivecu.
Co si o tom myslite?

....dale jsem chtel vymenit svicky, ale ouha, nejdou povolit, rvu za ne na pace uz takovou silou, ze se bojim, abych je neutrhl, mate nekdo nejakou fintu, jak je dostat ven? zkousel jsem to za studena i za tepla a nic

2. jak dostat ven zatazene svicky?

dale mam takovou tresinku na dortu. dnes jsem si to overil, platil jsem blokutu a kokam na prave zadni obrysove svetlo a ono najednou zhaslo, zachvilku tak po 5ti minutach se rosvitilo, co to muze spusobovat? ze by tam byl studenak, nebo oxidace kontaktu se mi nezda, auto se ani nehnulo a svetlo zhaslo jako kdyz se vypne vypinacem. check control v tu chvili zahlasi chybu na zadnich obrysovkach

3. zhasinani praveho obrysoveho zadniho svetla

dekuju moc za rady jak na to....

Napsal: ned 24.02.2008 08:06
od Fugo
1. zas tak suchej nebude, ten už by byl dávno zadřenej, koukej tam nalejt olej, olej se tam dává dle štítku tzn. zda máš samosvor nebo ne.

Add svíčky, pokud to jede bez problému tak je nech bejt, lepší když to jezdí než když ji zlomíš a nebo při vytáčení vytáhneš kus závitu z hlavy, samozřejmě všechno lze opravit ale hlava musí dolu, pokud je chceš stejně vyměnit tak prostě musíš zabrat ještě víc, hlavně to chce kvalitní klíč a pořádně ho nasadit ať se ti to nežvejkne. A pak uvidíš.

3. vyčistit kontakty ,jak pro žárovku tak konektor do světla, je tam přechodovej odpor který se průchodem proudu hřeje, a pak to jednou jde a potom ne.

Napsal: ned 24.02.2008 16:47
od guyver52
tak ok, olej tam nastehuju a svicky zatim necham, ale uz je tam mam 5let. (proto uz se tam asi zabydlely)

nicmene, jeste jedna vec me tizi. vibrace. asi pred 3mi 4mi mesici jsem musel skocit do prikopu kvuli kamionu, od te doby mi vibruje auto. kardan je v poradku, poloosy taky. dela to hlavne pri akceleraci, nebo pri brzdeni motorem, tedy kdyz jsou kola v tahu. Nema to co delat s otackami motoru, ale s rychlosti jizdy. Okolo 30km/h je to citit i bez pridavani plynu ci podrazovani, zase nad 200km/h je to citit take porad. Takze dedukce, musi to byt nekde mezi prevodovkou a silnici. Kardan to neni, ani uloženi kardanu, diferencial...tam si to nejak neumim predstavit (je tkrka suchy) poloosy to nejsou, jeste me po te rane napadlo lozisko v kole, kolesa to take nejsou...

Napsal: ned 24.02.2008 16:54
od T613
s tema svickama je to na hovno ... co jsem kuchal motor 750 tak svicky jsem povoloval az byly dole hlavy z motoru a to slo s metrovou trubkou, ani jednu jsem neurval ale taky ten motor byl na vyhozeni takze jsem nemel co ztratit

tak logicky projit vsechny silenty: motor, prevodovka, stredova ulozeni kardanu, zadni naprava no a predni naprava zajet na geometrii jako prvni :-)

Napsal: ned 24.02.2008 17:17
od guyver52
T613 píše:s tema svickama je to na hovno ... co jsem kuchal motor 750 tak svicky jsem povoloval az byly dole hlavy z motoru a to slo s metrovou trubkou, ani jednu jsem neurval ale taky ten motor byl na vyhozeni takze jsem nemel co ztratit

tak logicky projit vsechny silenty: motor, prevodovka, stredova ulozeni kardanu, zadni naprava no a predni naprava zajet na geometrii jako prvni :-)


geo je udelana, menilo se hodne veci na predku, vcetne ridicich tyci a spojovacky...ale predni napravou to byt nemuze, to by to nedelalo pri zrychlovani i pri podrazovani...ty silenty jsem konroloval, s pajcrem to vypada, ze je vse ok a kdyz zvednu auto a roztocim kola, tak to vypada, ze nevybruje, ani tak ani tak....uz sem z toho na prasky. bejt to silenty, tak to musi vibrovat i poveseny do vzduchu, ne? co ty loziska, myslis ze by to melo logiku?

Napsal: ned 24.02.2008 19:16
od hoboj
než povolovat tahem tak je lepší zkusit to povolit uderem. To znamena nasadis treba golovy orech na svicku nasadis kratky nastavec, racnu, levou rukou si tu sestavu pevne přidrzis a pravou s citem uderiz na konec racny. Pri tomto je mensi pravdepodobnost pretrzeni a v momente uderu je na zavit vyvinuta vetsi sila nez pri tahu. Na nektere zavity muzes vzit klidne i kladivo např. šrouby co drží ramena, na brzdice atd. Na ty svicky bych s kldivem nesel - staci otevrena dlan.

Napsal: ned 24.02.2008 19:55
od Fugo
spíš napiš jak víš že jsou ty díly jako kardan atd. OK pokud to dělá i když jedeš bez plynu s vyřazeným kvaltem, tak to tipuju na poloosy, lehce ohnutá, zjistíš to buď pohledem, nebo když auto zvedneš a podepřeš ramena tak aby auto bylo jako na zemi a natočíš ho a dáš kvalt a budeš na to koukat zda to nehází, tím jak podložíš ty ramena tak vlastně dostaneš poloosy zpět do loeber, protože při vyvěšení se z nich vytáhnou. Další možnost je poloosy sundat z nábojů kol přivázat je pod auto a na laně nebo tyči se projet zda to bude dělat a máš hned jasno.

Napsal: ned 24.02.2008 20:41
od guyver52
presne jak rikas jsem testoval, jen s malou chybou, soustredil jsem se na spatnou cast auta, zacal jsem ulozenim kardanu az dozadu pres diferak a poloosy, vse ok, dnes jsem se koukal jeste jednou na silenty a mel jsem zvedle auto (zadni naprava cela) zaradil jsem za 5 a nechal jsem to tocit (cca 40km/h) a tu najednou koukam na silenty od prevodovky a vidim, jak ta mrcha vibruje, dam prsty na ni a opravdu vibruje, po chvili laborovani a kontrolovani kardanu a prevodovky zjistuji, ze v oblasti hardyspojky to ma vykyv.

myslite ze muze byt ohnuty kardan? nebo je hardyspojka aut, nebo vohnute neco v prevodovce???

cim dal od hardyspojky az ke stredovemu ulozeni to hazi min. za ulozenim uz neni patrne nic.

de mi o to, jestli to bude kardan, hardy, a nebo budu porizovat prevodovku...podotykam, ze jsem to pocitil od doby, kdy jsem skocil s autem do pole...nechapu jak by se tim mohla vohnout kardanka, nedej boze neco v prevodovce, pochopil bych tu gumovou hardy....takove pekne auto mam a vono mi dela takovou neplechu....buuuu :(

Napsal: pon 25.02.2008 07:18
od Fugo
kardan dle mého názoru ohnutej nebude, je docela dost krytej, spíš bych to viděl na špatný křížový kloub kardanu, poznáš to až když to schodíš z hardy spojky, musím s ním jít lehce hýbat do všech stran a bez vůlí, a kontrola hardy zda není potrhaná.

Napsal: úte 26.02.2008 18:35
od guyver52
no jo, jenze u krize to nehazi, hazi to u hardy

Napsal: úte 26.02.2008 19:16
od Fugo
já tedy nevím jak to je u manuálu ,ale já mám první kříž u převodovky a tak jsem myslel že budeš mít taky jeden hned za hardynou

Napsal: úte 26.02.2008 19:22
od guyver52
ja ne....mam prevodovku, hardy, pak kriz a tesne za nim ulozeni a pak dlooooouka tyc k diferaku (tam mozna jeste jeden kriz) ted nevim

Napsal: úte 26.02.2008 19:52
od guyver52
...hele, ted jsem jeste koukal na ETK, v te hardy je jeste nejakej centrovaci vehement, nekde to uvadeji jako centrovaci lozisko, myslis ze by to mohlo byt ono?

Napsal: úte 26.02.2008 20:11
od Fugo
možný to je, ale o tom vím prd takže bych jen spekuloval, rozeber to a uvidíš.

Napsal: stř 29.05.2013 00:27
od guyver52
zhasinani svetla - relatko na svetla (vyndat, sundat kryt a jemne obrousit pecky na kontaktech vevnitr..nezvohybat) po case to udela znova
- take nekdy to same v modulu kontroly svetel, tam je take rele na tistenem spoji, je mensi, jde tam mene proudu, nedelaji se tam tak casto pecky.


tres auta - stredove ulozeni kardanu...pro jistotu vymenena i hardyspojka

Napsal: stř 29.05.2013 10:09
od Eks
Hoboj: souhlas jen bych bouchal na pevný kloub než na ráčnu. Jinak trubku opřít zhora na šestihran svíčky a s citem obušit. Pomáhá i autogen.
guyver52: možná blbost, nemáš bouchlý jenom disk po tom výletě do škarpy

Napsal: stř 29.05.2013 11:02
od guyver52
EKS....ne ja prave rikam jake bylo reseni....pri vyletu odeslo stredove ulozeni kardanu a pro jistotu sem vymenil i hardy