Stránka 1 z 1

Napsal: sob 23.02.2008 23:36
od EskiMag
Ahojte. Kedze ma zaujali 7-kove BMW E32 konkretne 730(R6),735(R6),740(V8 ) a silne o niecom takom uvazujem, mam par otazok, dufam, ze mi poradite. (Diskusie som uz preliezol a odpovede som nenasiel)

1 ) Aky je rozdiel medzi 730/735 R6 a 740 V8? Niekde som cital, ze 740 ma 5-stupnovu prevodovku. Aky je rozdiel v 5 a 4 stupnovom automate? Co sa tyka techniky, ale aj spolahlivosti, udrzby a tak.
2 ) Je mozne do E32 namontovat sekvencny splynovac?
3 ) Kde je umiestnena benzinova nadrz? Je umiestnena tak, ze by bolo mozne ju zamenit za nejaku mensiu a na jej miesto dat nadrz LPG? Lebo ten obrovsky valec v kufri vyzera strasne. Pripadne aka velka diskova sa tam zmesti namiesto rezervy?
4 ) Je mozne sklapat zadne sedacky?
5 ) Ked je auto vybavene NIVO, ma automaticky aj EDC (a naopak)? Ak to ma, je mozne to nejak vyradit z funkcie? (napr. v pripade vymeny tlmicov za nove (aby ma to financne nezruinovalo))
6 ) Ktore verzie mali vyhrievane aj zadne sedadla? A zvykne u tak stareho auta este to vyhrievanie (predne) fungovat?
7 ) Ako je to s pozinkovanim karoserie? Mala ju E32 pozinkovanu? Kde to najcastejsie hrdzavie (ak hrdzavie)?
8 ) Aku roztec a pocet dier ma E32?
9 ) PDC sa robil bud len vzadu alebo aj vpredu aj vzadu? Zvykne to po tolkych rokoch fungovat (moje cuvanie je dost slabe :D)?
10 ) Je lepsie kupit novsie rocniky, alebo je to len o stave konkretneho vozu?
11 ) Ktore z troch spominanych verzii odporucate? Pri plyne by ma spotreba az tak nezaujimala, skor sa mi jedna o spolahlivost, udrzbu, cenovu narocnost, dynamiku, moznost vybavy a tak.
12 ) Na mobile.de som videl fajn kusky po 2500-3000 eur. Je to vela, alebo malo? Vobec nemam prehlad o cenach.
13 ) Ak vas napadne nieco, co by som mal vediet pred kupou E32 a mozno neviem, tak napiste :)

Dufam, ze mi poradite, lebo toto auto sa mi fakt velmi paci, ale mam ohladom neho aj vela nejasnosti na ktore sa mi nepodarilo najst odpovede. Pripadne keby bol niekto ochotny so mnou prehodit par slov na ICQ, tak by to bolo super, zatial dakujem.

Napsal: ned 24.02.2008 00:06
od T613
ty p... liku :lol:

1)M30 R6 maji jen 4stup automat a M60 5stup, 4.0 V8 je asi nejlepsi motor co muzes v e32 mit ale taky techto aut je pramalo takze vetsina se uchyli k M30 3.5 ... rozdil v automate muzes tezko posoudit protoze 5stup se daval jen k V8 motorum ktere maji uplne jiny prubeh nez R6

2)samo ze je, ale das za to 40t? kdyz cele auto ma cenu 40t :-D

3)nadrz je pod kastli takova dost placka 90 nebo 100l a pochybuju ze by ti nekdo dal atest na to misto ni dat LPG bombu :-D

4)neni v zadne e32 to nejde

5)EDC/NIVO ti povi fugo at nekecam ... pokud se ti vysypou nivo tlumice tak jdou nahradit obyc po par upravach

6)no melo to par 750 (ja mam :-P ) 735 spis za extra priplatek ale v zadne jsem to nevidel jeste ... vetsinou to uz nevyhriva ale prodavaji se decky ktere vymenis a zase to funguje

7)pozink nektere jo nektere ne (snad nekecam) na rez nejvic trpi spodky dveri a pak trochu prahy pod tim plastem to zatece a muze byt pruser, jinak je to pohoda pokud to auto neni 5x bourane a varene lojzou z garaze

8)5x120 z vyroby vetsinou 15" ET20 +/-

9)PDC jen vzadu, vepredu jsem videl leda dodelane a vetisnou to funguje, kdyz ne tak jen vymenis cidla

10)99% stav

11)pokud chces vrazit prachy do sekvence tak leda 740, pokud do obyc tak 735

12)to je tezko, v nemecku tech aut je fakt mraky ale tady taky koupis za par korun .. vyplati se ti dat za dovoz takove auta treba 10t :-) nevim no

13)cim vic nad tim bude premyslet ... tak si e32 nikdy nekoupis :-D

Napsal: ned 24.02.2008 01:13
od Baxon
ad 9. i v předu, ale viděl jsem to jen jednou na nějakým posledním kusu z 94´ http://bmwfans.info/original/E32/Lim/74 ... l-66_0083/

Napsal: ned 24.02.2008 07:59
od Fugo
všechny modely iL (bez ohledu na motorizaci) nebo 750i mají NIVO, EDC bylo na přání, takže nemusí být nutně dohromady.

Pokud skutečně chceš e32, tak osobně bych kupoval v německu, a rv od cca 04/91 kdy byla změna elektroniky a někdy od 92 byl i lehký facelift uvnitř vozu. A pokud to bude z německa tak máš daleko větší možnost výběru, sestav si seznam parametrů co chceš aby tvůj vůz měl, barva vnější/vnitřní, kůže, ASC/ASC+T, EDC, PDC, atd... nebo rovnou Highline a zadej to do mobile vyber pár aut a objeť to a uvidíš. Pokud auto skutečně chceš a není to záležitost na rok, tak tě ani nerozhodí vyšší cena 2-3000E za které jistě pořídíš krásný a udržovaný kousek. Pravdou je že za ty peníze bys měl již e38, ale záleží co se ti líbí, a samozřejmě ta e38 nebude bez investic. Sám jsem takto kupoval e32 i když jsem mohl mít e38, ale e32 byla více méně bez investic a do e38 bych v tý době musel ještě 150tis kč dát.

Napsal: ned 24.02.2008 08:46
od honzin
mam 730 v8 , z roku 92 , mam pdc i v předu...... asi bych ji prodal .

Napsal: ned 24.02.2008 09:24
od EskiMag
Dakujem vam za odpovede :) Viem, ze mozno by sa dalo zohnat e38 za tu cenu, ale takato lacna by bola e38 skor trapenim ako radostou. A e32ke podla mna nic nechyba a ma velku charizmu :) e32ku by som samozrejme nechcel len na rok. To len v pripade, ze by som necakane skocil do balika penazi, ale to by som asi riesil byvanie a nie auto :D Este sa chcem opytat na to ASC/ASC-T, ze co je to? Pripadne neviete o nejakej stranke kde su vysvetlene tieto skratky? Na wikipedii som nasiel len niektore. Honzin dakujem za ponuku, ale u mna bude kupa realna az o nejaky cas, lebo musim dat do poriadku svoju AUDI 80 (1994) 2.0 benzin s ktorou je vecne nejaky problem. Co ma tiez motivovalo ku zmene znacky. Kamarat mal e30, teraz e34 a ziadny problem ... len jazdi a tankuje, druhy zas ma Audi 100 a tiez vkuse daky pruser ako ja. Uz ma ta alchymia okolo cidiel, senzorov a ventilov prestala bavit. Viem, ze to nie je len o znacke, ale aj o konkretnom kuse, ale proste BMW je BMW, no :) Inak HighLine sa robili aj ine verzie ako 750iL? A 730 V8 je rovnaka koncepcia motora ako 740 V8?

Napsal: ned 24.02.2008 09:42
od Fugo
EskiMag píše:Dakujem vam za odpovede :) Viem, ze mozno by sa dalo zohnat e38 za tu cenu, ale takato lacna by bola e38 skor trapenim ako radostou. A e32ke podla mna nic nechyba a ma velku charizmu :) e32ku by som samozrejme nechcel len na rok. To len v pripade, ze by som necakane skocil do balika penazi, ale to by som asi riesil byvanie a nie auto :D Este sa chcem opytat na to ASC/ASC-T, ze co je to? Pripadne neviete o nejakej stranke kde su vysvetlene tieto skratky? Na wikipedii som nasiel len niektore. Honzin dakujem za ponuku, ale u mna bude kupa realna az o nejaky cas, lebo musim dat do poriadku svoju AUDI 80 (1994) 2.0 benzin s ktorou je vecne nejaky problem. Co ma tiez motivovalo ku zmene znacky. Kamarat mal e30, teraz e34 a ziadny problem ... len jazdi a tankuje, druhy zas ma Audi 100 a tiez vkuse daky pruser ako ja. Uz ma ta alchymia okolo cidiel, senzorov a ventilov prestala bavit. Viem, ze to nie je len o znacke, ale aj o konkretnom kuse, ale proste BMW je BMW, no :) Inak HighLine sa robili aj ine verzie ako 750iL? A 730 V8 je rovnaka koncepcia motora ako 740 V8?


ASC je jen protiprokluz tzn. jen ubere výkon motoru
ASC+T tohle umí ještě navíc prokluzující se zadní kolo přibrzdit brzdou a tak výkon převést na druhé kolo, takovej elektronickej samosvor.
PDC parkovací senzory

info můžeš čerpat na http://www.7er.com a časem i české mutaci.

Highline dle mého názoru bylo na přání takže bylo jedno jakej to byl motor ale nemám to potvrzeno jen si to myslím.

Motor V8 ať už 3.0 nebo 4.0 vychází se stejného motoru M60.

Napsal: ned 02.03.2008 14:50
od EskiMag
Ahojte. Este sa chcem opytat, ze ci vsetky e32 mali v zadnych sedackach dieru na prevoz dlhsich predmetov (lyze a pod.). Dalsie, co ma zaujima je, ze aky rozvod mali tie V8 motory, 3.0 aj 4.0. Ak nemali retaz, tak ze kolko asi take rozvody vydu, material + robota. Dakujem :)

Napsal: ned 02.03.2008 19:43
od Fugo
všechno řetěz, tu díru nevím, mám pocit že jsem nějaký 7er viděl bez díry ale vše na ní bylo připravený, opěrka se sklápěla, stačilo jen udělat díru do kufru, ale je to už cca 5 let a nejsem si vůbec jistej, kolem mě není snad nikdo bez díry.

Napsal: ned 02.03.2008 21:16
od T613
operku maji vzdycky, a co se tyce diry pokud tam neni skivak tak to bylo zaslepene plechem a bodle v par mistech .. na jednom aute jsem ten plech "vykopl" a byla dira jak nova :-)

Napsal: pon 03.03.2008 11:48
od Snejk
fugo udělam ti radost. moje 750 je bez díry :) je to ještě panna :D ma to tam ale perforovany plech jenom to probourat :)

Napsal: pon 03.03.2008 11:57
od Fugo
to snejk: Highline bez díry je nesmysl, mysli na svoje golfový hole. :D

Napsal: pon 03.03.2008 13:38
od Snejk
a jak polezeš do lednice když ti budou z opěrky trčet nějake hole? myslim že v high linu se beztak jenom chlasta vzadu :D nehledně o to že by sis holema propích ovladani klimatizace. ani bys na něj nedosahl. tak ti nevim no jestli tam ta dira ma co dělat.

Napsal: pon 03.03.2008 13:40
od Fugo
z lednicí jsem nepočítal :(

Napsal: úte 18.03.2008 21:16
od Honczek
kamos ma 740i a dira zadelana....po mensim zasahu chodidla je dira jak nova 8O

Napsal: úte 18.03.2008 21:28
od Snejk
koukam tady je to samý odbornik :D by v bmw žasli jak se montuje skivak :D