Stránka 1 z 2

Napsal: ned 03.02.2008 00:06
od krishna
Ahoj, potřeboval bych nějakou fundovanou odpověď zdali (a proč) jsou lepší který brzdy. Jestli obyč podtlak, nebo hydraulika (když pominu problémy s dusíkovou koulí..).
Já mam ty hydraulický, přijde mi to moc složitý, všude z toho bleje olej a jen čekam, kdy se zase prorazí ta koule a nebude to brzdit, jak v mym minulym autě, tak jestli má cenu to předělávat na podtlak eventuelně v čem by moh vzniknout nějakej problém..

Napsal: ned 03.02.2008 01:29
od hoboj
Pokud se ti tam ten podtlak vejde tak vlastne zadnej problem v tom neni.

Napsal: ned 03.02.2008 02:16
od Snejk
jednoznačně.. podtlak brzdí líp. hotovo. a je to bezudržbový... podle mě tam ty hydraulický dali proto že byly učinější a asi to¨lik nevadly (hudraulický maj jednou tak tlusté kotouče) proto se davali pokud mělo auto origo tažne, nebo do pětilitrů. jinak pro normalni provoz je podtlak nejlepší. co sem to měl tak to brzdilo jako pes jen sem se na ten pedal podival. do 750 se to nevejde.. a ty kotouče sou o polovinu tenčí... takže nevim co by to dělalo při monstroznim brždění z 250km/h nedejbože opakovaně..

Napsal: ned 03.02.2008 03:19
od T613
proc by se tam nemel vejit, talir tam muzes dat i z jineho auta o malem prumeru a nejlip dvojity a bude se to stavet na predek ale takovy asi nesezenes nebo bude stat balik ... jaky tam budes davat, obyc origo jednoduchy nebo mas ten dvojity?

Napsal: ned 03.02.2008 07:34
od Fugo
asi to bylo IN, a hlavně ta hydraulika na tom autě byla taky na servo a nivo případně ASC+T tak ji jen využili, pokud to někde teče tak není zas takovej problém to opravit, jsou tam jen hliníkový podložky, pokud chčije hadice tak ji v jakýmkoliv obchodě s hydraulikou předělaj.

Hydraulika je jen u 5L a v jen v několika prvních letech výroby 730 a 735 pak přešli na podtlak, podtlak má skutečně tu výhodu že je bezúdržbový ale do 750 e32 by se prostě nevešel (muselo by se to dost složitě přestavět jako to má 740 a 750 e38)

O tom co je lepší, myslím že je to fuk a hydraulika byla použita jen kvůli prostoru.

Napsal: čtv 07.02.2008 23:23
od krishna
Jinak abych furt neremcal, tak jsem se pustil do tý výměny brzd.. Na 735 celkem ojeb, už chápu, že se to do 750 nevejde. V tom autě to nevypadá, ale ten brzdovej válec je sakra velkej, tim spíš když tam člověk má natahaný hadice od webasta a jejich ventilů, LPG s hromadou amatérsky zapojený elektriky, rozpěrnou tyč mezi tlumičema (skutečně :)) atd..
Zas to nebylo nic nemožnýho u aut, který nemaj vyvedenou hadici ze sání na podtlak do toho brzdovýho válce by to bylo asi složitější, chtělo by to rozvrtat, udělat závit (všechny hliníkový špony pak prohnat spalovacim prostorem.. :)) a vymyslet nějakou redukci na tu pravoúhlou hadičku. Já měl to štěstí, že jsem tam měl motor, kterej už ten výstup na podtlak měl, tak že bez problému. Když jsem rušil ty hydraulický brzdy, tak jsem samozřejmě musel předělat komplet hydraulickej okruh k posilovači, když už jsem byl v tom všem, tak jsem i vyměnil převodku řízení, která měla nemalo vůli i s řídící tyčí, která měla v hajzlu oba čepy.
Odvzdušňování bylo celkem strašidelný, protože jak se do okruhu dostalo takový množství vzduchu, tak tam nebyl vůbec žádnej tlak, kterej by ten vzduch protlačil těma hadicema, tak že mi to zabralo asi hodinu a půl (dělal jsem to sám.. => našlapal jsem, posunul jsem elektrickou sedačku dozadu, dal tam trámek, posunul jí dopředu, oběhnul auto, povolil odvzdušňovák a takhle furt dokola :)

Celkovej dojem naprosto perfektní, jak mi referoval hoboj, brzdy jsou o dost strmější, brzdí to okamžitě, navíc po kompletní výměně brzdovky v celym okruhu a odvzdušnění se blokujou obě kola stejně (dřív blokovalo nejdřív pravý..), ještě větší radost mam z toho řízení, měl jsem vůli na volantu tak 30°, na dálnici to bylo docela hrozný, ale ani mi to nepřišlo, teď to reaguje okamžitě, vůle naprosto žádná, nedá se to srovnat.

Tak že jsem na silnici zas o něco drzejší :)))

Napsal: čtv 07.02.2008 23:34
od T613
krishna píše:... když tam člověk má natahaný hadice od webasta a jejich ventilů, LPG s hromadou amatérsky zapojený elektriky, rozpěrnou tyč mezi tlumičema (skutečně :)) atd..
FOTO :D

Napsal: pát 08.02.2008 23:08
od deecee
dobre Krishna!

Napsal: sob 09.02.2008 06:56
od Fugo
hare hare

Napsal: sob 09.02.2008 12:08
od T613
ja chci videt fotku te rozpery a amaterskou el :cry: :D

Napsal: sob 09.02.2008 12:54
od krishna
Jenom kvuli tobě Ti vyfotim tu rozpěru, ale elektriku už jsem trochu vylepšil, teď to vypadá tak, jako by tam ten reduktor od LPG skutečně patřil už od výroby.. :)

Napsal: ned 10.02.2008 00:58
od krishna
Chaos..
Obrázek

Ten brzdovej válec pod tim všim neni ani vidět.. a ta rozpěrná tyč, je spíš jen taková tyčka, ale placebo efekt plní dobře :))
Obrázek

Napsal: ned 10.02.2008 02:05
od T613
ta rozpera to jsem byl zvedavy no a pekna tycinka :lol: by me zajimalo kdo to vymyslel tam tehda dat, ani alpina to nemela a rekl bych ze pri tech nosnicich ani nebylo treba ... zajimave :-D

Napsal: ned 10.02.2008 07:33
od Fugo
jako do rozpěry bych šel taky, ale na 750 je již nedostupná, na 735 se ještě sehnat dá. Ale není všem dnům konec a třeba ji vyrobím přesně na míru.

Napsal: ned 10.02.2008 10:18
od JaraX
krishna píše:Chaos..
Obrázek

Ten brzdovej válec pod tim všim neni ani vidět.. a ta rozpěrná tyč, je spíš jen taková tyčka, ale placebo efekt plní dobře :))
Obrázek
kurva aspon si dej ty barevny dratky do bužírky a umej motor :)

Napsal: ned 10.02.2008 12:04
od krishna
Teď řešim důležitější věci, to mi věř.. :)

Napsal: ned 10.02.2008 13:00
od T613
Fugo píše:jako do rozpěry bych šel taky, ale na 750 je již nedostupná, na 735 se ještě sehnat dá. Ale není všem dnům konec a třeba ji vyrobím přesně na míru.
a k cemu by u takoveho auta s touhle kastli byla dobra? 8O jezdis okruhy nebo do vrchu? :lol:

JaraX: ty vole co to meles, az te potkam tak zkontroluju jestli mas umytou poradne prevodovku ze vsech stran ... motor pocitam ze se leskne jak psi koule, jestli ne tak se tes :-D

Napsal: ned 10.02.2008 20:11
od Fugo
kdepak nejezdim, jen se mě to líbí.

Napsal: pát 04.04.2008 17:25
od JaraX
btw víte někdo jak odvzdušnit brzdy u E38 s ASC+T to ASC to nějak nechce pustit nebo tak.

Napsal: pát 04.04.2008 18:12
od Fugo
mám asc+t na e32 a odvzdušňuju normálně jako každý jiný brzdy, v Bentley je sice napsán postup pro asc+t ale dělám to tak jak jsem to dělal vždy, nastartuju a normálně šlapu, brzdovka jde otevřeným odvzdušňovákem do nádoby s kapalinou a šlapu tak dlouho dokud není bez bublin, i kdž u mě se spíš jedná vždy o výměnu kapaliny, u 750 se má měnit jednou ročně a tak to dodržuju.