Stránka 1 z 1
Napsal: stř 26.12.2007 16:12
od k2
Mám dotaz,
svou 750 mám na zimu zaparkovanou v garáži atd. i přes léto jezdí jen jako hobby ( do 4000 km), pokazím něco tím když při delším stání ucpu koncovky výfuku hadrem, aby mi nezvlínala vlhkost do výfuku?
a další perla

,
v zimním období, udělám motoru dobře když ho jednou za měsíc nastartuju a nechám ho 15 min. běžet na neutrál na volnoběh, aby se z motoru dostala ven vlhkost a bordel ?
.....já vím

...když já chci pro mazla jen to nejlepší
Dík K2
Napsal: stř 26.12.2007 19:33
od Fugo
s tím výfukem je to spíš blbost, moje 750 má výfuk z nerezu a tudíž koroze nehrozí, myslím že to budeš mít obdobně.
nastartováním na 15 minut mu moc nepomůžeš co se týče vlhkosti, i když to také dělám ale spíš z toho důvodu aby se promíchal olej v automatu a netvořila se případně usazenina v měniči. A jen tak pro zajimavost takhle po zimním stání po občasných startech zkus sundat výfuk, jednou jsem ho takhle po zimě potřeboval sundat a zlil jsem se tak 2l vody.

Napsal: stř 26.12.2007 23:56
od starML
k2 píše:.....svou 750 mám na zimu zaparkovanou v garáži atd. i přes léto jezdí jen jako hobby ( do 4000 km), pokazím něco tím když při delším stání ucpu koncovky výfuku hadrem, aby mi nezvlínala vlhkost do výfuku?
a ....v zimním období, udělám motoru dobře když ho jednou za měsíc nastartuju a nechám ho 15 min. běžet. K2
Někde, kdysi dávno, bývalo popsáno uložení vozidla na delší odstávku, např. před zimou. Dělal jsem 23 let technika v armádě a moje zkušenost je asi tato:
-
ucpat výfuk - ANO : protože (u 12-Zyl určitě) jeden výfukový ventil zůstane vždy otevřený
-
nechat motor 15 min. běžet - NE : protože ohřátím naprázdno (bez zatížení) dojde k zanesení svíček sazemi a naředění oleje benzínem (sytič), který se neodpaří.
- dobře by jsi udělal, kdyby jsi motor zastudena protočil (ale 750 kliku nemá

), aby se zaolejovaly klika, válce a písty.
- takže vlastně protočit bez přívodu paliva, aby to nechytlo
- a baterku určitě vyjmout, uložit v chladu a sem - tam dobít.
Napsal: čtv 27.12.2007 08:28
od Fugo
jenže to bylo před 23 lety a ještě navíc v armádě

. To auta neměli vstřikování a bylo možné je sytičem uchlastat.
Moje cca 10letá zkušenost s odstavením auta v zimě je taková jak jsem psal, a to prvních 5 let auto stálo prostě jen venku. A radši to auto občas natočím právě kvůli tomu automatu, protože při stáří vozu nikdo neví zda tam nějaký bordel je.
Rozhodnutí bude stejně na tobě.

Napsal: pát 28.12.2007 13:38
od k2
Každopádně děkuji za odpovědi, s tím olejem v automatu.....na tom něco bude.
Já jsem třeba myslel , když je ten motor hliník, jestli se na těch občasných startech ( bez vytáčení) na volnoběh nemůže ten motor nějak poškodit.
Co se týká baterie, mám origo odpojovač - perfektní věc.
K2
Napsal: pát 28.12.2007 13:46
od Fugo
i tak doporučuji napojit bat na udržovák.
Napsal: sob 29.12.2007 18:07
od T613
starML: vsechna cest, ale zasmal jsem se, bud jsi si spletl forum nebo vanocni vtip
ja uz mam taky zazimovane proti zlodejum
http://www.ukazto.com/img/1559688,SP_A1564.jpg
vypustena voda, hlavy zalite 100% nemrzkou pro jistotu, sterace sundane, baterka venku
Napsal: sob 29.12.2007 20:31
od Fugo
na kola jsem zapoměl to je fakt, takže sundat a do tepla

, proč jsi je sundal?
Napsal: sob 29.12.2007 20:45
od T613
testuju jake ma napravy a rizeni 735 nez ji kuchnu
http://www.ukazto.com/img/1561348,SP_A1569.jpg
bych je sundal stejne protoze nemam zbytecnych 25 na nove pneu

chtel jsem to dat aspon na 15" s nejakyma penu, mel jsem 5 sad ale vsechny se mi povedlo nejak prodat tak nezbylo nic jineho nez spalky

Napsal: úte 01.01.2008 20:31
od mrzolt
Vsechno co se tu resi se stejne tak tyka i dieselovych motoru....? hadr do vyfuku atd?