Stránka 1 z 2

Napsal: pát 16.11.2007 18:54
od misi_ce
Zdarec vsem, mam na vas tri snad celkem jednoduchy otazky, takze prosim o zodpovedne zodpovezeni :wink:

1. asi je to celkem ostuda, ale asi ze to nepouzivam nikdy sem se nepokousel to zjistit. takze mam klasickej automat (e32 730i r.v. 1992) PRND321
uplne mi teda neni jasny na co se pouziva onech 321 (napadlo me akorat ze jednicku bych tam nechal kdyz bych nekde zapad a skrabal se ven, aby to neradilo,nevim)

2. je tam taky prepinac hnedle vedle S E M, S-Sport je jasny (ma to krome drzeni motoru ve vyssich otackach vliv jeste na neco?), E-Economy snad nema cenu ani zminovat a posledni M-? vubec nevim k cemu je dobry.

3. nekde sem tu cetl v prispevku, ze si nejakej clovek serizoval prevodku v e34 a ze v e32 by mela byt stejna a melo by to tudiz jit taky. mam uz takovou lehci vuli, tak bych s tim rad neco proved (novou se mi kupovat nechce a z vrakace by byla asi taky jeta). je mi jasny ze ze stary novou neudelam, ale aspon o neco s tim hnout by bylo prima.

tak to je zatim asi vse, dikes.

Napsal: pát 16.11.2007 19:04
od bas2
M je manual a tato volba prave sluzi na manulne radeni rychlosti, D321, D je jako 4. rychlost...3 je trojka atd...takze vlastne radis jak na manuale.

Napsal: pát 16.11.2007 19:32
od misi_ce
jo a jeste jedna vec me zajima....pri jizde na E radi automat smerem nahoru v nejakych pevnych bodech, samozrejme podle stlaceni plynu a naroku na zrychlovani - tudiz s lehkou nohou na dvojku cca ve 20, na trojku cca v 35, na ctyrku cca v 55 a na petku cca v 95. a to me zajima...kdyz jedu max do ctvrteho zarazeneho stupne, sundam nohu z plynu a chtel bych nechat auto dojet, tak podrazuje jednotlive stupne az pri minimalnich otackach tj pri nejakych 700-800ot/min, ale kdyz uz jedu dejme tomu pres kilo a je tam petka a pustim plyn, tak na ctyrku podrazuje striktne asi v 92. no a to me prave rozciluje. proc to nenecha taky spadnout az dolu? vzhledem k tomu ze mimo obec je 90km/hod, takze kdyz jedu furt kolem kila 80 az 110 tak vecne radi a podrazuje. nejde to nejak nastavit, dejme tomu v servisu pres ridici jednotku, nebo nevim jak jinak, pokud to teda jde?

Napsal: pát 16.11.2007 20:28
od tomcat1
V prvom rade si uvedom ze mas 4-rychlostnu prevodovku s moznostou zamknutia (lockup) menica krutiaceho momentu na 3. a 4. prev. stupni.
To co povazujes za preradovanie, je pravdepodobne zamykanie a odomykanie menica.

Napsal: pát 16.11.2007 23:04
od hoboj
bas2 píše:M je manual a tato volba prave sluzi na manulne radeni rychlosti, D321, D je jako 4. rychlost...3 je trojka atd...takze vlastne radis jak na manuale.

Mám dojem že se mýlíš. Při S + E řadí převodovka postupně všechny převodove stupně od 1 - 4 . Při M jede jen na 4, to je jako bys u manuálu zařadil čtyřku, rozjel se a jel pouze na ni. Je to na náledí atd.

Napsal: pát 16.11.2007 23:05
od hoboj
misi_ce píše:Zdarec vsem, mam na vas tri snad celkem jednoduchy otazky, takze prosim o zodpovedne zodpovezeni :wink:

1. asi je to celkem ostuda, ale asi ze to nepouzivam nikdy sem se nepokousel to zjistit. takze mam klasickej automat (e32 730i r.v. 1992) PRND321
uplne mi teda neni jasny na co se pouziva onech 321 (napadlo me akorat ze jednicku bych tam nechal kdyz bych nekde zapad a skrabal se ven, aby to neradilo,nevim)

2. je tam taky prepinac hnedle vedle S E M, S-Sport je jasny (ma to krome drzeni motoru ve vyssich otackach vliv jeste na neco?), E-Economy snad nema cenu ani zminovat a posledni M-? vubec nevim k cemu je dobry.

3. nekde sem tu cetl v prispevku, ze si nejakej clovek serizoval prevodku v e34 a ze v e32 by mela byt stejna a melo by to tudiz jit taky. mam uz takovou lehci vuli, tak bych s tim rad neco proved (novou se mi kupovat nechce a z vrakace by byla asi taky jeta). je mi jasny ze ze stary novou neudelam, ale aspon o neco s tim hnout by bylo prima.

tak to je zatim asi vse, dikes.

Tady je všechno o atomatech
http://www.offroad.cz/modules.php?name= ... le&sid=347

Napsal: pát 16.11.2007 23:37
od bas2
hoboj píše:
bas2 píše:M je manual a tato volba prave sluzi na manulne radeni rychlosti, D321, D je jako 4. rychlost...3 je trojka atd...takze vlastne radis jak na manuale.

Mám dojem že se mýlíš. Při S + E řadí převodovka postupně všechny převodove stupně od 1 - 4 . Při M jede jen na 4, to je jako bys u manuálu zařadil čtyřku, rozjel se a jel pouze na ni. Je to na náledí atd.


Sem tak chvili jezdil (ale nebavilo mne radit manualne, uprednostnuju furt plnu automatiku), a muj tata (ktery zdedil moje stare auto) tak jezdi furt, sice na 750i E32 ale na 99,9% to bude rovnake i u 730i...a prave to sem ctel u manualu, o tom rezimu M. Si to vyskusejte, dajte tam M a postupne 1 2 3 jak to normalne radi manualne...

Napsal: sob 17.11.2007 08:16
od Fugo
mě to na M skutečně řadí manuálně, tzn tu rychlost co tam dám tak ta tam je ,samozřejmě je chráněné elktronicky aby se z 3 nedala dát 1 pokud neklesne rychlost tak aby se nic nezničilo.

Na S mě řadí max do 3, 4 mě to tam nikdy nedalo.
kdy má převodovka řadit, lze modifikovat chipem do ecu automatu, dělal to dinan.

převodku řízení lze dotáhnout jako na e34

Napsal: sob 17.11.2007 13:48
od Snejk
no já vim, a mám ověřeno že M je režim pro přívěsy. přeci jen když dáte M a D tak se rozjezdy konají plynuleji a ve vyšších otáčkách, tudíž výhodné při táhnutí jiného auta nebo těžkého vleku... aspon mi to tak bylo řečeno a rozhodně když jsem to používal při tažení auta tak to bylo lepší. mno nechapu proč by to měl být manuál, protože když za jízdy prostě dáte nějakou rychlost (1,2,3) tak to stejně jede na tu rychlost... teda .. nezařadí to vyšší rychlost než zvolenou voličem.

Napsal: sob 17.11.2007 13:50
od Snejk
S-mód ma vliv ještě na jednu věc ... na spotřebu :D :D :D

Napsal: sob 17.11.2007 13:52
od Fugo
ano v návodu se píše o přívěsech např. M1 při jízdě z kopce nebo do kopce v horách tzv. Bergkvalt, a M3 např. při jízdě s přívěsem kdy jedeme takovou rychlostí kdy automat stále řadí 3-4-3.

Napsal: sob 17.11.2007 13:55
od Snejk
mno asi i tak. a mě se i zda že na M mod to pěkně přibržduje motorem.... že ty otačky porad drží vysoko. samozřejmě v ramci možností automatu to brzdí motorem :) . každopadně jedinou jeho výhodu sem zaznamenal při tažení jiného auta. či výjezdu nějaké nerovnosti.obrubnik atd.... (vysoké otačky, plynulounký rozjezd silný). i když automat prostě vyjede všecko i roztahne všecko.... :)

Napsal: sob 17.11.2007 13:57
od Snejk
no to vyzkoušim. ale pokud se dá M-2 tak to¨stejně řadí 1-2 ,na M-3 to řadí 1-2-3. takže stejně jako na E. jedinej rozdíl v M je že to tam padá ve vyšších otáčkách a to auto jede pomaleji takže se přenáší víc síly(na tažení). rozhodně se mi nestalö že na M-3 se mi to rozjiždělo na 3. ani na 2...

Napsal: sob 17.11.2007 13:58
od Radek
Fugo píše:Na S mě řadí max do 3, 4 mě to tam nikdy nedalo.


Na S to ma radit max. 3

Napsal: sob 17.11.2007 13:59
od hoboj
Snejk píše:no já vim, a mám ověřeno že M je režim pro přívěsy. přeci jen když dáte M a D tak se rozjezdy konají plynuleji a ve vyšších otáčkách, tudíž výhodné při táhnutí jiného auta nebo těžkého vleku... aspon mi to tak bylo řečeno a rozhodně když jsem to používal při tažení auta tak to bylo lepší. mno nechapu proč by to měl být manuál, protože když za jízdy prostě dáte nějakou rychlost (1,2,3) tak to stejně jede na tu rychlost... teda .. nezařadí to vyšší rychlost než zvolenou voličem.

Ale mám dojem, že vtip je v tom, že to neřadí ty nižší stupně. To znamená že dáš třeba 2-ku a on se rozjiždí a jede jen na 2-ku, daš 3-ku a stejné, rozjíždí a jede jen na 3-ku, a takdále až po D.
Opravte mě jestli se mýlím.

Napsal: sob 17.11.2007 14:02
od Fugo
hoboj píše:
Snejk píše:no já vim, a mám ověřeno že M je režim pro přívěsy. přeci jen když dáte M a D tak se rozjezdy konají plynuleji a ve vyšších otáčkách, tudíž výhodné při táhnutí jiného auta nebo těžkého vleku... aspon mi to tak bylo řečeno a rozhodně když jsem to používal při tažení auta tak to bylo lepší. mno nechapu proč by to měl být manuál, protože když za jízdy prostě dáte nějakou rychlost (1,2,3) tak to stejně jede na tu rychlost... teda .. nezařadí to vyšší rychlost než zvolenou voličem.

Ale mám dojem, že vtip je v tom, že to neřadí ty nižší stupně. To znamená že dáš třeba 2-ku a on se rozjiždí a jede jen na 2-ku, daš 3-ku a stejné, rozjíždí a jede jen na 3-ku, a takdále až po D.
Opravte mě jestli se mýlím.


Je to tak, na letišti při testech a měření A/F řadím M3 a jede to na 3 od rozjezdu až do konce otáček.

Napsal: sob 17.11.2007 14:37
od Snejk
tak to dělám asi něco špatně :) zkoušel jsem to na 730 i na 750. a prostě ne. prostě M3 a auto udělá 1-2-3 :). někde bude chyba v matrixu :)

Napsal: sob 17.11.2007 14:41
od Fugo
nevím zda je to stejný u tvý 88 jako u mojí 91, nevím o žádný změně, jen že se dělali dříve převodovky ze 7pinovým konektorem a později s 8pinovým, ale víc nevím.

Napsal: sob 17.11.2007 15:47
od Snejk
no docela tu zaplnujeme cizí diskuzi ale mě to neva:) když už tak bych měl na vás dotaz. v 730 mi posledni dobou prostě auto řadí uplně zvrhle, jedu pořád na E režim, a prostě nezařadí mi to 4ku (doposud pravidelně v 90km/h) ted až ve 110, jinak jedu 100km/h a pořád 3500ot/min. nevim co se v ní zjevilo.... začalo to dělat jen někdy ale ted už pořád.... ale zvedly se rychlosti ve všech stupních, jedu 80 a mam tam dvojku a porad kolem 3000otaček... musim tu rychlost jen hodně překročit, přřadit, a pak když zvolnim už to dál jede dobře. takže se rozjedu na 110 a pak už si mužu jet 90 a auto jede jako dycky na 4ku. fakt nevim. no a nebo když jedu 20-50 tak pustim plyn a auto pořád drží stejne otačky... jedu 60 (2500ot) a pustim plyn a začnu brzdit a otačky mi jdou dolu prostě podle brždění... a ne jako dřív kyž sem pustil plyn tak kolem 50km/h už tam bylo tak 1000ot... a ne jako ted 2000. a ten zvuk. to je jak s manualem :D ale přitom na M i S se to chova tak jak má (řadí to jak je na M a S normální takže tam taky nemužu moc zkoušet 4stupen :) ).
nevim jestli je problem s jednotlkou motoru nebo automatu. nebo s automatem jako takovým fÿzycky. přece jen už má najeto 1 000 000km. ale tohle vypada na problem v elektrice.

Napsal: sob 17.11.2007 15:55
od Fugo
tak to nevím, zkusil bych ji odpojit od napájení a až všechno zapomene (nejlépe i program :D ) tak bych ji připojil zpět a uvidíš, bohužel nemám žádné info ohledně self diagnostiky jako jde třeba na motor. Takže pak jedině vyčtení paměti závad a budeš mít jasno