Stránka 1 z 1
Napsal: úte 04.09.2007 14:28
od PetoK
Hoši, help... mám problém s chladením... po otvorení termostatu mi začne tlačiť vodu von, vzniká moc velký tlak vo vyrovnávacej nádržke... co s tým? Kde môže byť problém? Hlava OK, tesnenie nové, tak prosím help...

Napsal: úte 04.09.2007 18:43
od Snejk
mě pomohlo dolít a pořádně odvzdušnit.....
Napsal: úte 04.09.2007 22:47
od matal
Jestli to vaří,chtělo by to pořádně odvzdušnit..
Napsal: úte 04.09.2007 23:17
od krishna
Já dneska celej den řešil to samý.. Dokázal by tu někdo popsat to "pořádný odvzdušnění"?
Když sem na chvíli zkusil vyndat termostat, tak to bylo v pohodě, ale na zimu bych ho tam rád měl..

Napsal: úte 04.09.2007 23:21
od T613
resi se tady porad dokola jasna vec co je popsana tady
http://www.e32.zcepe.net/cooling.htm#bleed
byt to u 750 tak se endivim kde je to jinak ale tohle snad umi uz kazdy ne

Napsal: stř 05.09.2007 07:28
od Legend1
Já jsem doplňoval vodu stylem dolít, chvilku projet a znovu dolít a není s tím problém. Teplota se mi drží přesně uprostřed budíku.
Napsal: stř 05.09.2007 09:48
od mamouschek
Správný postup je dle výrobce dolít na max kapalinu, našroubovat místo víčka na expanzce ruční pumpičku a natlakovat podle předepsaného tlaku na vnitřní straně víčka. Pro upřesnění např: 200 = 2,0 atm, 180 = 1,8 atm. Je to řádný tlak, takže to jde tou pumpičkou kolikrát dost ztuha a po natlakování (tlak je na manometru) se povolují odvzdušňovací šrouby. Jejich umístění se liší podle druhu motoru. Většinou jsou u termostatu a nahoře na expanzce, mají plastovou hlavu se šlicem na plochý šroubovák. Originální pumpičku možno nahradit domácím výtvorem za objetování jednoho víčka, které se provrtá a umístí do něj motoventilek.
Napsal: čtv 06.09.2007 09:06
od guyver52
Tak ma skusenost s odvzdusnovanim u 735i:
Doleju vodu na max. Pokud to bylo uplne prazdny, tak odsroubuju trubky i od topeni a take tam dosplychnu, co se tam vejde. vicko na expanzku vubec nedavam. Nastartuju motor a pri promackavani trubek od chladice koukam, co to dela v expanzce. Po chvili pustim naplno topeni a pobiham okolo auta, jestli to zacina topit, mackam trubky, koukam jestli mi to netece z expanzky a pokud zacina, upoustim odvzdusnovakem. Jakmile to trochu zacne topit a voda zacne vytekat z expanzky, zasroubuju expanzku a pri mackani trubek ndal odvzdusnuju, pak asi po deseti minutach uz me to prestane bavit, tak si dam voraz a koukam na budiky, hraju si s plynem, poradne to vytocim a treba tri minuty to drzim na 4tis, pak to jeste prubnu s odvzdusnovakem atd. proste si s tim musis hrat. Kazdopadne, problem toho, ze ti tam zustava vzduch je topeni. Potrebujes docilit toho, aby si dostal vodu do celeho topeni, coz by si mel zajistit tim, ze ho naplno pustis, a po otevreni termostatu bys tam mel dostat vodu.
Napsal: čtv 06.09.2007 09:07
od guyver52
Tak ma skusenost s odvzdusnovanim u 735i:
Doleju vodu na max. Pokud to bylo uplne prazdny, tak odsroubuju trubky i od topeni a take tam dosplychnu, co se tam vejde. vicko na expanzku vubec nedavam. Nastartuju motor a pri promackavani trubek od chladice koukam, co to dela v expanzce. Po chvili pustim naplno topeni a pobiham okolo auta, jestli to zacina topit, mackam trubky, koukam jestli mi to netece z expanzky a pokud zacina, upoustim odvzdusnovakem. Jakmile to trochu zacne topit a voda zacne vytekat z expanzky, zasroubuju expanzku a pri mackani trubek ndal odvzdusnuju, pak asi po deseti minutach uz me to prestane bavit, tak si dam voraz a koukam na budiky, hraju si s plynem, poradne to vytocim a treba tri minuty to drzim na 4tis, pak to jeste prubnu s odvzdusnovakem atd. proste si s tim musis hrat. Kazdopadne, problem toho, ze ti tam zustava vzduch je topeni. Potrebujes docilit toho, aby si dostal vodu do celeho topeni, coz by si mel zajistit tim, ze ho naplno pustis, a po otevreni termostatu bys tam mel dostat vodu.