Stránka 1 z 1

Napsal: pát 17.08.2007 20:53
od guyver52
Zdravím vás přátelé,

mám takovou pikantní otázečku,... jaký je podle vás rozdíl, mezi litinovým a hliníkovým ramenem?

Je tu nějaký znalec, který by mi pomohl vyřešit tento celožívotní problém, a to, jaké jsou výhody a nevýhody toho či onoho, čili, co si mam kua do toho pekáče pořídit? :lol:

Napsal: sob 18.08.2007 06:19
od Fugo
čistě teoreticky jde jen o váhu.

Napsal: sob 18.08.2007 07:27
od guyver52
Fugo píše:čistě teoreticky jde jen o váhu.


Takze ciste teoreticky je lepsi hlinik, pac budu mit o 10dkg lehci auto, takze pak dam na prdel kde komu. :D

Hele, to ty mas ten manuel, co je lepsi nez Bentley?

Napsal: ned 19.08.2007 07:54
od Fugo
manuál, my jsme se asi domlouvali na Big BMW, dával jsi mě adresu. Spíš si myslím že ten hliník bude kvůli váze neodpružený hmoty na nápravě, tj čím lehčí tak tím rychlejší reakce, ale to jen spekuluju.

Napsal: ned 19.08.2007 09:38
od bmwfil
Hliník je lehčí, ale taky měkčí jak ocel... =>menší váha a kratší životnost

Napsal: ned 19.08.2007 11:39
od Radek
bmwfil píše:Hliník je lehčí, ale taky měkčí jak ocel... =>menší váha a kratší životnost


myslim, ze zivotnost asi nehraje roli, pac nez by ti odeslo to hlinikove rameno, tak ty cepy v nem budou uz davno KO

Napsal: ned 19.08.2007 11:59
od Snejk
nevim. podle me je ta litina pevnejsi ale zase drazsi. takze hlinikova druhovyroba bude spis jen kuli cene, asi je to stejne nebo lepsi ze pouzivaji takovy material. ja mam ramena litinovy, ted nedavno sem 80kou mrdnul potme obrubnik (debil :) ) ale e32 jak nová. kolo rozšmelcovaný na hadr ale náprava to krasně ustála. nic neklepe netahne to nikam prostě jako by se nestalo nic. takže možná s hliníkem by to asi to same nevydrželo... jen doměnka... ale ty kovaný napravy maj něco do sebe

Napsal: ned 19.08.2007 12:27
od guyver52
Fugo píše:manuál, my jsme se asi domlouvali na Big BMW, dával jsi mě adresu.


ne ne, to sem nebyl ja, jen jsem to tu cetl, ze je to udelane jako soft a ze se v tom lepe orientuje

Napsal: ned 19.08.2007 12:43
od psena
Snejk píše:nevim. podle me je ta litina pevnejsi ale zase drazsi. takze hlinikova druhovyroba bude spis jen kuli cene, asi je to stejne nebo lepsi ze pouzivaji takovy material. ja mam ramena litinovy, ted nedavno sem 80kou mrdnul potme obrubnik (debil :) ) ale e32 jak nová. kolo rozšmelcovaný na hadr ale náprava to krasně ustála. nic neklepe netahne to nikam prostě jako by se nestalo nic. takže možná s hliníkem by to asi to same nevydrželo... jen doměnka... ale ty kovaný napravy maj něco do sebe

Vedle jak ta jedle... litina je samozrejme levnejsi a o tom ze je litina lepsi me nikdo nepresvedci.Proc se asi bojuje o kazde deko neodpruzene hmoty??Proc ma E39 celohlinikovy podvozek?
Jinak litina bylau E34 do urciteho roku, pak uz samozrejme hlinik.Jen horni sikme rameno je pouze litina.

Napsal: ned 19.08.2007 13:44
od Fugo
guyver52 píše:ne ne, to sem nebyl ja, jen jsem to tu cetl, ze je to udelane jako soft a ze se v tom lepe orientuje


Aha tak neva, mě zmátlo to Danny, ten člověk se jmenuje David. No a ten manuál mám, není problém.

Napsal: ned 19.08.2007 21:32
od bmwfil
Radek píše:
bmwfil píše:Hliník je lehčí, ale taky měkčí jak ocel... =>menší váha a kratší životnost


myslim, ze zivotnost asi nehraje roli, pac nez by ti odeslo to hlinikove rameno, tak ty cepy v nem budou uz davno KO


Tak zkus vyměnit čep v hliníkovém rameni... v litinovem v poho.

Napsal: pon 20.08.2007 10:20
od patras
nejde jen o to ze je hlinikovy rameno lehci o par kilo .. ale je to hmotnost ktera je v pohybu ... tzn vetsi hmotnost = vetsi setrvacnost .. auta z hlinikovymi rameny budou mit proto lepsi reakci tlumici tzn ... lepsi podovek :)

Napsal: pon 20.08.2007 10:30
od Hanz
jde o kmitajici dily - neodpruzena hmotnost... a mimo jine taky o recyklační faktor, alu díly jsou na recyklaci uplne jinde nez litina... alu slitiny maji nevyhodu moznosti rozvoje unavovych trhlin (proto se kontrolujou draky letadel a alu dily na zavodnich autech po urcitem intervalu hod-km) + komplikovanejsi ulození napr. čepů nebo spojů obecně (vymačkávání pouzder) + kvůli pevnosti objemnější konstrukce (vysokopevností ocelové zápustkove vykovky jsou fajn, ale jinde cenove)

Napsal: pon 20.08.2007 21:50
od guyver52
Hanz píše:jde o kmitajici dily - neodpruzena hmotnost... a mimo jine taky o recyklační faktor, alu díly jsou na recyklaci uplne jinde nez litina... alu slitiny maji nevyhodu moznosti rozvoje unavovych trhlin (proto se kontrolujou draky letadel a alu dily na zavodnich autech po urcitem intervalu hod-km) + komplikovanejsi ulození napr. čepů nebo spojů obecně (vymačkávání pouzder) + kvůli pevnosti objemnější konstrukce (vysokopevností ocelové zápustkove vykovky jsou fajn, ale jinde cenove)


no konecne to vypada jako odborny nazor, nevim sice vubec vo cem to tady mluvis, ale libi se mi to :lol:

Napsal: pon 20.08.2007 23:03
od Memory
Barbaři, pořidte se origo elektrony (pozor pri vysokych teplotach horlave) 8)

btw. kdyby mel nekdo zajem, mam porad ve sklepe origo minelite 2x jete na barum rally, rafek uzvednete na malicku.

Napsal: pon 20.08.2007 23:18
od psena
Hanz píše:jde o kmitajici dily - neodpruzena hmotnost... a mimo jine taky o recyklační faktor, alu díly jsou na recyklaci uplne jinde nez litina... alu slitiny maji nevyhodu moznosti rozvoje unavovych trhlin (proto se kontrolujou draky letadel a alu dily na zavodnich autech po urcitem intervalu hod-km) + komplikovanejsi ulození napr. čepů nebo spojů obecně (vymačkávání pouzder) + kvůli pevnosti objemnější konstrukce (vysokopevností ocelové zápustkove vykovky jsou fajn, ale jinde cenove)

Tim chces ucene rict, ze me muze upadnout kolo?Kua...to jsi me nepotesil :D

Napsal: úte 21.08.2007 08:25
od Hanz
urcite ti neupadne :-) tohle plati pro dily ktere jsou postaveny s casovou pevnosti, tzn. fungujou omezeny casovy-kilometrovy interval, pak se zkontrolujou nebo vymeni (zkratka nemaji tu extra rezervu, ktere tvoje zavesy rozhodne maji) :-)