Stránka 1 z 1
Napsal: čtv 31.05.2007 19:06
od k2
Tak jsem se trochu probíral staršími příspěvky a zjistil, že většina V12 šlape na polosyntetiku nebo plnou.
Já jsem po opravě a přetěsnění olejové vany (proražená a špatně spravená bývalým majitelem) nalil kvalitní minerální olej specifikace SL.
Připomínám, že když jsem 750 koupil, motor nekouřil, tlaky přeměřeny servisem, vše O.K. V zimě 750 jezdit nebude, mám ji jen pro radost.
Po 500 km ujetých na minerál PARÁDA! Motor se hodně ztišil a zklidnil, do interiéru proniká jakoby ještě přes jedno odhlučnění. Motor i po 14-ti dnech stání nastartuju a neozývá se žádné cvrlikání hned po staru, jen krásně tlumený chod. V reakcích motoru při náhlých přechodech dokonce pozoruju daleko hladší přísun výkonu (ale je to jen subjektivní). Po těch 500km je olej na stále stejné hladině.
Co používáte vy? Má někdo ještě zkušenosti s minerálem?
K2
Napsal: čtv 31.05.2007 19:12
od bas2
Co konkretne si tam nalil?
Napsal: čtv 31.05.2007 19:48
od k2
Nelekni se!
Název je GLOBAL Super Mineral 15w40, API: SL/CG
Přeloženo:
Jedná se o motorový olej TEXACO Havoline, který je plněn v rafinérce někde v Belgii do obalů GLOBAL a prodáván v ČR v síti autoprodejen METEOR. Rozdíl mezi Tex. a GLOBAL je v obalu a ceně.
Zdar K2
Napsal: čtv 31.05.2007 23:35
od T613
ja jsem ted koupil Mobil 1 polosyn. 10w40 + k tomu prisadu, takovy stred no
ale jak sjem ti uz rikal ten mineral bych se bal
Napsal: pát 01.06.2007 07:24
od Fugo
nevídím problém jezdit na minerál pokud zůstane zachována třída, tj. určení oleje pro benzinové motory a viskozita.
Sám používám polo 10W-40, plnou jsem kdysi před lety měl v motoru také a jediný co jsem zpozoroval že se rychleji ztrácel (motor před GO).
T613: jakou přísadu?
Napsal: sob 02.06.2007 17:16
od T613
Napsal: sob 02.06.2007 17:19
od Fugo
v životě bych žádnou (už) přísadu do motoru či jinam nedal, kdyby to k něčemu bylo daj to tam už výrobci, viz články o aditivech a těchto "sračkách" na netu, např mondeoclub ...
Napsal: sob 02.06.2007 19:22
od k2
Od té fy. CYCLO jsem si koupil přípravek na zastavení úniku oleje z motoru. To jsem měl ještě dírku v olejové vaně. Vyráby to USA. Po přečtení návodu cituji"K zastavení úniku by mělo dojít zhruba do týdne", jsem raději lehnul pod auto, sundal vanu, nechal ji opravit, pak přetěsnil, a to celé trvalo 3 dny. Kdyby ho někdo chtěl, dám ho zadarmo.A jestli ho nikdo nebude chtít, tak ho prdnu manželce do Fábie 1,4 a bude z toho WRC.

Napsal: sob 02.06.2007 19:52
od Radek
taky uz zadnou prisadu do oleje nedavam.....do vsech aut kupuju Texaco 10W-40 a spokojenost....
Napsal: sob 02.06.2007 20:49
od T613
nemyslim ze bych tomu uskodil a chci to zkusit
ono je to stejne na 4-5l oleje takze to nebude mit az takovy ucinek ale uvidim
nestalo to 1999,- od Horsta Fuchse

Napsal: sob 02.06.2007 22:46
od k2
Kdysi jsem uvažoval o ošetření motoru přípravky BISHOPS. No a aby to mělo ten správny oučinek, tak jsem chtěl motor prvni vyčistit, odkalit. Na to tam mají spešl recepturu, kterou na závěr popisují, cituji "v případě podezření na připečené pístní kroužky, použij další recepturu....." Při čtení toho letáku se o mně pokoušely mdloby. To jako, že to tam naleju a pak budu z hrůzou čekat, jestli se kousne a nebo ne? Potom od strachu koupím další tři receptury atd. a nakonec ještě zaplatím na vrakáči za ekologickou likvidaci svého Bramboráku?
Myslím si, že něco takového může zkusit člověk, který už má auto na cestě do šmelcu a nemá co ztratit.
No nicméně, mí známí na to pějou samou chválu, ale mám ten pocit, že o tom přesvědčujou hlavně sami sebe.
Zdar K2
Napsal: ned 03.06.2007 06:38
od Fugo
Kdyby to fungovalo tak to dělají známé olejářské firmy, protože proč na tom nevydělat ne? Jak již bylo někde psáno v nejlepším případě si pod tou no name značkou koupíš místo přípravku synt. olej za strašný prachy v opačném případě nějakou sračku.
Napsal: úte 10.07.2007 21:30
od medvidek
Nemuzu jinak,nez dat FUGOVY za pravdu,jsou to sracky a cetl jsem zajimavej clanek na skodatechweb.cz kde to popisuje chlapek kterej dela v nejakym vyzkumaku,delal rozbor nekolika pripravku (MILITEC,METALTEC,atd.) a dosel k zaveru ze to je na nic,nebo to v horsim pripade znici motor (vnitrni oxidace) a ze to obsahuje chlor,siru a podobny sracky,tak ze bych si to do motoru nikdy NEDAL!!!!!!!!!!!!!!! Pouze kvalitni olej a pravidelne menit!!!!!!!!!