Stránka 1 z 2

Napsal: stř 18.04.2007 14:42
od Hozdic
Zdarec kucí,

píšou mi někteří z Vás soukromé zprávy ohledně výměny oleje v automatické převodovce. Proto bych si to chtěl ujasnit taky. Musí se měnit nebo ne? Omlouvám se jestli to tu zaznelo již milionkrát. Díky..

Napsal: čtv 19.04.2007 08:00
od Birkoff
Tohle je věčné téma, řeším to taky. Napíšu své poznatky:
1. žádný olej není doživotní, to je nesmysl. (leda to brát tak něž převodovka umře, pak ano)
2. mám převodovku A5S440Z což je 5HP24 od ZF a výrobce píše vyměnit olej po 120k, při větším zatížení po 90k
3. i v diferáku je tzv. Lifetime oil a přesto se do nějakého roku měnil při Inspekci II (viz rozpis podle TIS), pak tu výměnu zrušili.

z toho vyplývá že do toho půjdu a olej nechám vyměnit.

Napsal: čtv 19.04.2007 19:02
od gogoho
Dneska jsem to dával do servisu na výměnu............U starších automatů na7. řadě...( ty bez steptroniku) by se měl olej měnit po 50tkm.A na těch novejch s lifetime oil po100 tkm.....Určitě se mění....A to i filtr.....Při výměně vyměníš tak 50-60% A pokud ti to řadí dobře, tak to určitě vyměň...Pokud to cuká atd.....Tak to neměň protože kolikrát je to po tý výměně ještě horší, nebo může i automat odejít.....Dneska jsem se o tom bavil s mechanikem v BMW.......A ta výměna se musí dělat při teplotě 40-50°c takže auto tam je nejlepší nechat přez noc...........Olej je totiž extrémně rozpínavý a musí se plnit za studena......Výměna je za 8000kč +- To vše co o tom vim a co jsem se dověděl....

Napsal: pát 20.04.2007 06:59
od Fugo
gogoho píše:Určitě se mění....A to i filtr.....Při výměně vyměníš tak 50-60% Pokud to cuká atd.....Tak to neměň protože kolikrát je to po tý výměně ještě horší, nebo může i automat odejít...A ta výměna se musí dělat při teplotě 40-50°c takže auto tam je nejlepší nechat přez noc...........Olej je totiž extrémně rozpínavý a musí se plnit za studena......Výměna je za 8000kč +- To vše co o tom vim a co jsem se dověděl....
A proto to dělají v německu na počkání a přes den :) , viz link který jsem dával do pokecu, jsou tam i videa. A vymění celou náplň, jinak není problém vyměnit olej a filtr doma, dělal jsem to již 2x dle návodu na darmonových stránkách a žádnej problém.

Napsal: pát 20.04.2007 08:24
od Birkoff
Fugo píše:
gogoho píše:Určitě se mění....A to i filtr.....Při výměně vyměníš tak 50-60% Pokud to cuká atd.....Tak to neměň protože kolikrát je to po tý výměně ještě horší, nebo může i automat odejít...A ta výměna se musí dělat při teplotě 40-50°c takže auto tam je nejlepší nechat přez noc...........Olej je totiž extrémně rozpínavý a musí se plnit za studena......Výměna je za 8000kč +- To vše co o tom vim a co jsem se dověděl....
A proto to dělají v německu na počkání a přes den :) , viz link který jsem dával do pokecu, jsou tam i videa. A vymění celou náplň, jinak není problém vyměnit olej a filtr doma, dělal jsem to již 2x dle návodu na darmonových stránkách a žádnej problém.
Můžeš sem hodit link na darmonovy stránky?

Napsal: pát 20.04.2007 10:34
od Hozdic
Birkoff píše:
Fugo píše:
gogoho píše:Určitě se mění....A to i filtr.....Při výměně vyměníš tak 50-60% Pokud to cuká atd.....Tak to neměň protože kolikrát je to po tý výměně ještě horší, nebo může i automat odejít...A ta výměna se musí dělat při teplotě 40-50°c takže auto tam je nejlepší nechat přez noc...........Olej je totiž extrémně rozpínavý a musí se plnit za studena......Výměna je za 8000kč +- To vše co o tom vim a co jsem se dověděl....
A proto to dělají v německu na počkání a přes den :) , viz link který jsem dával do pokecu, jsou tam i videa. A vymění celou náplň, jinak není problém vyměnit olej a filtr doma, dělal jsem to již 2x dle návodu na darmonových stránkách a žádnej problém.
Můžeš sem hodit link na darmonovy stránky?
Mám steptronic, necuká. Ten návod by se fakt hodil. Je tedy možný ho sem dát?

Napsal: pát 20.04.2007 15:13
od Fugo
návod je celkem jednoduchý, vypustit olej a nalít nový, pojezdit a znovu a tak do té doby než bude olej krásně červený a nebude smrdět spáleninou, před poslední výměnou sundat vanu, vyčistit, vyměnit olejový filtr a vanu s novým těsněním namontovat zpět, dolít olej. Olej kontrolovat zda je na horní rysce, kdyžtak dolít. To vše je pro převodovky 4HP.
Vy bohužel máte nevýhodu v tom že vaše automaty postrádají měrku oleje (takže musíte pokaždý pod auto) , a olej se dolévá z boku převodovky, podobně jako na starých jawách kde byl z boku převodovky kontrolní šroub a správná hladina byla až olej začal vytékat ven, u automatu se kontrola a případně dolití (malého množství, když bude chybět litr nebudu samozřejmě čekat až se převodovka ohřeje) dělá na zahřáté převodovce při běžícím motoru a voliči v poloze P nebo N.

Napsal: pát 20.04.2007 15:14
od Fugo
darmonovi stránky najdete na mých www. dole mám odkaz. nebo zadejte zde do hledej zcepe a ono to vyplivne celou www.

Napsal: sob 21.04.2007 09:08
od gogoho
To je sice hezky všechno napsaný, ale kontrolu hladiny provádějte za studena.....A ten olej maji pouze v BMW.....ve 20ti litrovejch kanystech......Takže lepší zajest do servisu...neni to obyč ATF!!!!!!!!!!!!!!!!!

Napsal: sob 21.04.2007 11:12
od Hozdic
Fugo píše:darmonovi stránky najdete na mých www. dole mám odkaz. nebo zadejte zde do hledej zcepe a ono to vyplivne celou www.
Čožpak o to ten manuál bych si i koupil,ale na E38 ho nemůžu najít....našel jsem poze na E32 a tam asi budou nějaký rozdíly ne?

Napsal: sob 21.04.2007 12:20
od Fugo
to jistě bude hodně rozdílů, buďto sehnat dílenskej od bmw, nebo čekat zda bentley něco na e38 vydá. Já se zajímal jen o svou převodovku a o vašich vím prd. Ale jestli jste koukali na ty videa z toho linku o automatu tak tam je jasně vidět jak to dělají, a pochybuju o tom že tam auto stojí a čeká až vychladne, u automatu jakmile stojí vždy stoupne hladina oleje protože něco prostě odteče z wandleru (vyndaval jsem převodovku když jsem dělal motor, z převodovky jsem vypustil cca 3.5L oleje víc nešlo, musel jsem odpojit nalévací trubku která je na dně vany a ten olej by stejně vytekl než bych tam dal záslepku, po montáži zpět když jsem vyndal záslepku tak na mě vytekli další cca 3L oleje), proto se dělá kontrola za běhu motoru. Ale jak jsem psal vím o vašich převodovkách prd.

Napsal: sob 21.04.2007 12:32
od gogoho
jj stojí to tam než to vychladne...........Dolijvali mi tam po výměně 7,3 litru......Ted už mám e65 a e38 chystám na prodej......

Napsal: sob 21.04.2007 14:48
od Hozdic
Fugo píše:to jistě bude hodně rozdílů, buďto sehnat dílenskej od bmw, nebo čekat zda bentley něco na e38 vydá. Já se zajímal jen o svou převodovku a o vašich vím prd. Ale jestli jste koukali na ty videa z toho linku o automatu tak tam je jasně vidět jak to dělají, a pochybuju o tom že tam auto stojí a čeká až vychladne, u automatu jakmile stojí vždy stoupne hladina oleje protože něco prostě odteče z wandleru (vyndaval jsem převodovku když jsem dělal motor, z převodovky jsem vypustil cca 3.5L oleje víc nešlo, musel jsem odpojit nalévací trubku která je na dně vany a ten olej by stejně vytekl než bych tam dal záslepku, po montáži zpět když jsem vyndal záslepku tak na mě vytekli další cca 3L oleje), proto se dělá kontrola za běhu motoru. Ale jak jsem psal vím o vašich převodovkách prd.
Tak to je dobrý, já mám sice strojárnu,ale vím o převodovce akorád to, že olej se tam leje vrchem a vypouští spodem :lol: jo a že řadí :lol: ...A olej tam příjde tedy jakej? Popřípadě je tam i filtr?

Napsal: sob 21.04.2007 15:37
od Hozdic
Množství oleje do E38 do steptroniku bude taky jiný než u E32. Tudíž jsem v koncích. :cry: Servisům prostě nevěřím. Nějradši si všechno udělám sám. Párkrát jsem se spálil. a od té doby pokud nemusím tak tam nejedu. A tohle je zrovna věc, která jde pěkně vojebat :cry: proto si zásadně měním olej vždy sám.

Napsal: sob 21.04.2007 16:24
od Fugo
pohledej na 7er.com nebo se zeptej přímo v ZF getriebe jsou dost ochotní.

Napsal: sob 21.04.2007 16:57
od Hozdic
Fugo píše:pohledej na 7er.com nebo se zeptej přímo v ZF getriebe jsou dost ochotní.
promin, ale co je ZF getriebe? :oops:

Napsal: sob 21.04.2007 17:43
od Fugo
fabrika co ty převodovky v německu vyrábí

Napsal: sob 21.04.2007 19:22
od gogoho
Zajed si do Horimex vysoké mýto...........Jsou tam opravdu dobrý.........Mě to tam měnili a plná spokojenost..........Automat bych si sám nedělal ani náhodou....A hlavně ten olej si sám nekoupíš....Je to origo BMW do automatickejch převodovek.....

Napsal: ned 22.04.2007 06:17
od Hozdic
gogoho píše:Zajed si do Horimex vysoké mýto...........Jsou tam opravdu dobrý.........Mě to tam měnili a plná spokojenost..........Automat bych si sám nedělal ani náhodou....A hlavně ten olej si sám nekoupíš....Je to origo BMW do automatickejch převodovek.....
třeba si ho koupím...stačí vědět co tam přesně lijou....pantáta má fimu viz.mé www kde prodává také různé oleje. Pokud bych to měl brát podle Dermonových stránek tak tam jde ATF DEXTRON a těch je taky hromada typů, např. do serva ATF DEXTRON 3 tuším atd, nechce se mi věřit, že by do převodovky byl špatnej, a Fugo už ho snad taky měnil. Servisu fakt nevěřím....Mě to stačí když mi to kamarádi co tam dělaj vyprávěj :roll:

Napsal: ned 22.04.2007 07:34
od Fugo
Já lil ATF Dexron III od Castrolu který pro naše vozy BMW přímo doporučuje, viz víčko oleje na motoru :) , jinak co je zaolej v převodovce bývá jednak v příručce k autu tak většinou na štítku na převodovce. Ale jak jsem již psal výše, zde v čr a také zde na klubu se člověk většinou nic nedozví, a tak pro info které nemám chodím na http://www.7er.com máš tam přímo sekci E38 v které je také sekce tips und trick a tam by to mohlo být (teď jsem tam koukal a prd) ale nechal jsem vyhledat "Getriebe öl wechsel" a výsledek najdeš zde (možná se budeš muset registrovat) http://www.7-forum.com/forum/search.htm ... id=1388073 ale přečíst si to budeš muset sám :wink: