Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 21.12.2006 22:38
od deecee
Precejen v e32 - e38 - e65 temat zas tolik neni a vetsinu jsem zbezne cetl, tak zakladam svoje, protoze myslim, ze je par pro me zasadnich otazek na ktere potrebuju odpoved.

info:

1. nejsem zavodnik, nicmene take zadny starik, ktery zvraci na horske draze.
2. chci velke, pohodlne auto s klimatizaci, do ktereho se vejde me momentalne otyle telo :)
3. moc toho nenajezdim, ale na dalku chci pohodli a klimatizaci. do prahy uz idealni auto mam.
4. automat mi vubec nevadi
5. chtel bych V8 - jsem audiofil :)
6. nelibi se mi nove BMW. e32 je moc pekna, snesl bych jeste e38 (az na ty zadni svetla), u novejsich BMW uz je pomer ostrych hran a zaobleni/raidusu na me moc vysoky. to se tyka vsech soucasnych aut - nelibi se mi temer nic. svuj vkus samozrejme nikomu nevnucuju.
7. nechci koupit auto na pul roku. chci ho mit dlouho a starat se o nej.

vychazim ze zakladniho faktu, ze prevazna vetsina e32, ktere najdu na tipcars.cz, cars.cz muzou byt cesta do pekla. samozrejme se pak najde i par solidnich majitelu (prvomajitelu) primo prodavajicich pres annonci, ci jiny inet bazar. jenze to bych mohl mit v ruce penize pul roku a jako na potvoru nic nesehnal - jak se to stalo mnoha lidem, kteri nepockali tyden, koupili nejaky prumer a za par dni jim prisla nabidka na idealni koupi. jako dalsi variantu, ktera je hojne doporucovana je koupit auto v nemecku. koukal jsem ted parkrat na ebay a musim rict, ze jsou tam treba za 2tis euro vzhledove pekna auta. nevim jestli mam verit, ze budou i technicky ok, ale rikam si proc ne - precejen je jich tam asi hodne a je to stara sunka. (tady bych asi potreboval upresnit za jakou cenu mam co cekat - tot zasadni otazka cislo 1)

otazka cislo 2 se tyka akci, ktere vedou k zakoupeni auta v DE. ja sam nejsem mechanik a svoje stavajici auto, ktere mam tri roky uz mam +- prohlidnute a vim na co bych se soustredil pri koupi toho sameho. samozrejme kdyz se posadim do jineho auta, tak absolutne neodhadnu jak na tom technicky je. v zadnem smeru. neznam zvuk motoru (jsem deformovanej naftakem), neznam podvozek. pred par mesici jsem koupil e30 pro pritelku - na omlaceni a aby se naucila jezdit. sice celkem levna koupe, ale auto v ne moc uspokojivem technickem stavu (mluvim o motoru) - ted uz bych poznal, ze to neni kosher a nekoupil, ale chybama se clovek uci. pridavam info cislo 8 - nechci pri koupi tohoto auta udelat chybu - chci koupit dobre. takze prvni co potrebuju je clovek, ktery zna e32 ve vsech smerech. byl by vubec tady na foru nekdo ochotny se mnou v budoucnu absolvovat cestu do DE a na vytipovana auta se podivat? a rici: "tohle je ok, akorat tlumice a muzes jezdit" ;]

dalsi vec a to nutnost se domluvit nemecky a vedet jake vsechny doklady musi auto mit nechavam zatim hvezdam...

otazka 3. chtel bych V8 (M60) a cetl jsem hodne o nikasilu. da se sehnat e32 s alusilovym motorem? ma cenu zamerovat se na tuhle vlastnost?

otazka 4. chtel bych dlouhou verzi. neni nastavovani vysky podvozku dalsi element (fugo tusim rikal, ze dlouhe typy NIVO maji), ktery muze zvysit poruchovost auta, potazmo investice?

otazka 5. fugo tez rika, ze V8 s sebou prinaseji novejsi elektroniku - predpokladam, ze novejsi elektroniku i mimo motor - je to pozitivni vlastnost?

otazka 6. na nemeckych autech jsem nikde nevidel LPG - je bezna praxe na V8 LPG dat? videl jsem hodne LPG, ale to byly tusim M30 a auta prodavana v CR

otazek bych mel jeste par - momentalne me ale uz nic nenapada. pro ty komu by se moje dotazy zdaly vice nez zacatecnicke: ano, nestydim se zeptat, kdyz neco nevim. a doted jsem hledal informace bez cizi asistence.

Napsal: pát 22.12.2006 11:23
od Fugo
ad1.
za jakou cenu koupit? onot o záleží jen na tobě kolik jseš ochoten investovat, nedá se říct že za 1000E to bude špatný a naopak za 5000E to bude bez investic, orientačně moje stála 1700E v dobrém stavu jen jsem musel dělat ramena na nápravě protože při brždění z vyšší rychlosti se klepal volant (cca 3-4roky zpět) a měl jsem tenkrát štěstí že jsem to kupoval od kluka co hrál automaty a potřeboval peníze.

ad2.
viz.bod 1 a koukni ještě na darmonovy stránky http://www.e32.zcepe.net tam jsou popsaný ještě nějaký věci na co si dát pozor. Při koupi z německa jsem to řešil tak že jsem na http://www.mobile.de vyhledal cca 5 aut které mě zajímali seřadil dle rv. barvy atd ajel jsem je obhlídnout. Na fotky se nespoléhej.

ad3.V12 má alusil, V8 asi taky nebo něco podobnýho protože je taky hliníkovej.

ad4. ano iL mají nivo (750 i krátký) tlumiče lze případně opravit dělal jsem to u sebe investice cca 300kč tlumiče BOGE EDCIII/Nivo, poruchovost se jistě zvýšit může ale to je u všeho co je "navíc".

ad5 fugo říkal že od cca 04/91 je změna elektroniky, netýká se to jen V8.

ad6. i němčouři na 7er.com mají auta v plynu

Napsal: pát 22.12.2006 12:02
od Memory
ad 1.)

Musíš vědět co chceš a tvrdě za tím jít. Kdybych já počkal třeba dva měsíce, tak jsem si mohl koupit B12 alpinu, ale prostě jsem to nemohl tušit. Tomu se taky prostě nevyhneš. Pokud možno nevybírej sám, vezmi si k ruce nějakého odborníka. Co se týká ceny, tak do 2000 € koupíš určitě slušnou. Tak jako tak se v ní budeš muset vrtat. viz. přední náprava.

Napsal: pát 22.12.2006 12:55
od bas
Fugo píše:ad1.
ad3.V12 má alusil, V8 asi taky nebo něco podobnýho protože je taky hliníkovej.
V8 M60 su NIKASIL, ALUSIL je az M62. V USA menili bloky za ALUSIL v ramci zaruky u M60, ked im sira rozozrala nikasil. Samo ze blok jak u M60 ci M62 je z hlinika, Nikasilom (Alusilom) je len "potiahnuta" pracovna plocha valcov.

Napsal: pát 22.12.2006 17:08
od deecee
bas píše:
Fugo píše:ad1.
ad3.V12 má alusil, V8 asi taky nebo něco podobnýho protože je taky hliníkovej.
V8 M60 su NIKASIL, ALUSIL je az M62. V USA menili bloky za ALUSIL v ramci zaruky u M60, ked im sira rozozrala nikasil. Samo ze blok jak u M60 ci M62 je z hlinika, Nikasilom (Alusilom) je len "potiahnuta" pracovna plocha valcov.
The composition of the engine can be found by checking the serial number stamped into the engine block:

M60B30:

* 1 725 970 - Nikasil
* 1 741 212 - Nikasil
* 1 745 871 - Alusil

M60B40:

* 1 725 963 - Nikasil
* 1 742 998 - Nikasil
* 1 745 872 - Alusil

zdroj: http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M60

???

Napsal: stř 27.12.2006 18:29
od deecee
vyvrati tedy nekdo, ze se da koupit m60 s alusilem?

Napsal: stř 27.12.2006 18:56
od bas
deecee píše:vyvrati tedy nekdo, ze se da koupit m60 s alusilem?
Mozno uplne posledne kusky (ktore su u E38). Ja mam E38 9/94 a mam nikasil.

Napsal: stř 27.12.2006 19:01
od deecee
:/

Napsal: čtv 28.12.2006 15:21
od deecee
chci se jeste zeptat na nezavisle vytapeni. je mozno s nim predehrat i motor? nikde jsem zaztim nevidel ze by vytapeni bylo (DE inzeraty)

Napsal: čtv 28.12.2006 19:39
od Fugo
Standheizung asi bude ve většině iL, jinak asi na přání, je určeno výhradně k vytápění interieru, ale myslím že po vyndání zpětných ventilů které jsou na hadicích nebude problém ohřát i motor.

Napsal: čtv 28.12.2006 19:55
od PitDog735
hloupej dotaz: kdyz pises vetsina iL - jak to clovek pozna ze má nezávislé..... já jsem tedy nejspís ta "vyjimka" bez..... :o

Napsal: čtv 28.12.2006 20:10
od Fugo
v motorovém prostoru pod pravým kloboukem tlumiče ho najdeš, je zadeklovaný plechem, a nebo na BC když zmáčkneš tlačítko ZEIT tak ti tam skočí čas pro první zapnutí po dalším stisku ZEIT druhý čas pro zapnutí (časy nastavuješ číslicemi 1000,100,10,1 a potvrzuješ S/R rozsvítí se ledky pod ZEIT tlačítkem) po třetí stisku ZEIT to napíše HEIZ an/aus dle potvrzení S/R tím zapneš bufika, pak máš ještě možnost současným stiskem tlačítek ZEIT a TEMP přepnout zapnutí bufiku na ventilaci napíše LUFT an/aus (automatické přepínání LUFT/HEIZ se řídí dle venkovní teploty kde mezní hodnota je cca 16°C, LUFT je jen ventilace), pro správ nou činnost bufiku i ventilace je třeba mít v pořádku druhou aku pokud ji vozidlo má (88 ji nemělo 91 ji má) vzadu vpravo v kufru pod tapecem.

pokud se ti spustí stopky tak bufik není, tlačítko ZEIT je na BC vlevo dole.

pokud bufik nenaskočí (proběhnou dva starty) tak se vypne, tak zkoušet dál a otestovat zda jde do bufiku benzin, dost často se stává že pokud se bufik nepoužívá tak se přilepí membrána v palivové pumpě pro bufik, nejlepší je sundat z ní konektory a natáhnout si kabely od aku a cvakat s ní až se rozchodí.

Napsal: čtv 28.12.2006 21:00
od PitDog735
tyy jo, hned jak se dostanu do garáze tak na to mrknu..... dík moc.. 8)

Napsal: pát 29.12.2006 13:18
od Radek
PitDog735 píše:tyy jo, hned jak se dostanu do garáze tak na to mrknu..... dík moc.. 8)
Tady je manula na webasto bbw 46 co se davali do e32 http://www.telusplanet.net/public/gary2 ... /bbw46.pdf

Napsal: ned 28.01.2007 00:19
od PitDog735
Tak jsem hledal a nasel. Shodou okolnosti mi prestal fungovat starter. nezbylo mi nic jiného nez ho vyndat a rouchodit. lehnu pod auto, sundám pravý první díl výfuku a ejhle, co to na me kouka - webasto. takze na aute ho mám. ovsem kdyz zmácknu tlacítko zeit - naskoci stopky. kde tak muze být problem???? :oops:

Napsal: ned 28.01.2007 03:59
od matal
Mrkni občas na http://www.e30.cz občas se tam nějaká objeví.. :wink:

Napsal: ned 28.01.2007 22:42
od deecee
matal píše:Mrkni občas na http://www.e30.cz občas se tam nějaká objeví.. :wink:
to bylo na me? jj, par jsem jich tam uz zahledl :)

Napsal: pát 13.04.2007 08:36
od deecee
sedmicku jsem nakonec koupil odtud, tzn. z bazaru bmwklubu. moji laskou se stala 750iA po predchozim majiteli DANULAH (ono jich tu je jeste par dalsich).

takze prebiram stafetu a doufam, ze pobezime jeste hodne dlouho.