Stránka 1 z 1

Napsal: úte 12.12.2006 18:45
od Snejk
Zdravím všechny, mám e32 730i,87 rok. A tentokrát takovou blbost, volnběh je takovej divnej, drží ale otáčky pozvvolna klesaj a stoupaj, občas to s autem pěkně houpne. Ventil volnoběhu je podle diagnostiky vpořádku. pokud lehce přidám plyn tak to jede normálně. ale na volnoběh má tendenci se dusit a pak to dohánět a pak zas dusit.... čím to? dá se někde řídit volnoběh, otáčky a tak? jak se šteluje u e32 volnoběh?

Napsal: úte 12.12.2006 18:47
od Snejk
ještě jsem zapoměl, mám pohon na LPG... a je jedno jestli jedu na plyn nebo benzín, pokaždý to takhle houpe s tim volnoběhem. mě to ani tak nevadí ale když to zhoupne dolu tak se zatřese motor a všecky plasty v autě :)

Napsal: úte 12.12.2006 18:51
od deecee
na tohle vetsinou guruove odpovidaji: vadna vaha. tak jsem zvedav co ti kdo poradi.

Napsal: úte 12.12.2006 18:58
od Snejk
kde najdu vahu vzduchu,? v bmw mi pověděli že ne. já nevím kde to tam přesně je v těch hadicích schovaný. je v takovymhle starym báwu váha?

Napsal: stř 13.12.2006 00:01
od hoboj
Snejk píše:kde najdu vahu vzduchu,? v bmw mi pověděli že ne. já nevím kde to tam přesně je v těch hadicích schovaný. je v takovymhle starym báwu váha?
taková ta žebrovaná krabice nad motorem do které jde hadice ze vzduchového filtru a z ní dále do motoru

Napsal: stř 13.12.2006 00:02
od hoboj
hoboj píše:
Snejk píše:kde najdu vahu vzduchu,? v bmw mi pověděli že ne. já nevím kde to tam přesně je v těch hadicích schovaný. je v takovymhle starym báwu váha?
taková ta žebrovaná krabice nad motorem do které jde hadice ze vzduchového filtru a z ní dále do motoru
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15

pozice 1

Napsal: čtv 14.12.2006 01:15
od Snejk
aha. takže to je ta divná bedynka kterou mi tam ted namontovali a vede mi do ní roura od LPG... je to před tou rourou ke klapce a je to přidělané na víku ventilů, tak na to kouknu i když nevím co v tom mám zjistit. dneska jsem zkoušel měnit ventil volnoběžnej ale pořád nic.

Napsal: čtv 14.12.2006 01:49
od hoboj
Moc na té váze asi nezjistíš, ale pokud jezdíš na plyn tak by bylo možné že ti při chudé směsi mohlo šlehnout do sání a pokud nemáš zpětnou klapku ( a stavá se to i s ní ) tak ti ten "výbuch" mohl ohnout "ty dveře" co jsou v té váze. Pokud tam jsou.

Napsal: čtv 14.12.2006 01:50
od bas
V tej vahe je klapka, ktora nema drhnut, ma sa otacat uplne hladko.
V bentley su nejake hodnoty odporov, tak by si to mohol este premerat....
Skontroluj este hadice na sani, ci ti to neprisava falosny vzduch. A co rozdelovac? Nemas moc opalene kontakty?

Napsal: čtv 14.12.2006 18:26
od Snejk
děkuji za tipy, omrknu, hadice sem kontroloval a ted i svičky. pálí to. mrknu do tý váhy. a i na ten rozdělovač určitě

Napsal: stř 01.08.2007 22:52
od Legend1
Sneak: Jak to dopadlo s tím volnoběhem? Já mám ten volnoběh taky takový divný, řekl bych že mám stejný problém. Nastartuju studený motor, tak houpou otáčky, zní to jako když běží na 4 válce a občas se chytnou ty další. Víčkem rozdělovače to není, vyměnil jsem ho za jiné, kontakty jsem přebrousil a chová se to naprosto stejně. Svíčky asi taky ne, podezírám zapalovací kabely. Když se motor ohřeje, tak běží dobře, ikdyž s Omegou 3.0 se to nedá porovnat, ta běží tak že ze tří metrů už není slyšet, ale říkám si šestiválec jako šestiválec, měly by běžet stejně potichu.

Napsal: pon 06.08.2007 15:29
od Snejk
ted už jsem po roce trochu chytřejší a tak vím co je vaha vzduchu a taky vím že pokud jezdím na LPG tak se tak nejak vůbec do procesu běhu motoru "nezapojuje" prostě pokud jedu na LPG je jedno jestli mam zaplou nebo vyplou nebo zničenou váhu... nemá to na nic vliv. a taky už vím že pokud je v prdeli volnoběh tak je spíš duležité mít vpořádku podtlaky, volnoběžný ventil a hlavně zapalovací soustavu. rozdělovač kabely a svíčky. no a taky tlaky motoru(pokud to houpe jen za studena). Jediné co jsem za ten rok vyměnil jsou svíčky. Docela to pomohlo. Porad mi ale volnoběh občas houpne ale fakt to neřešim. Neni problem se na to u tebe podivat... viš kde mě najdeš:)

Napsal: pon 06.08.2007 15:35
od Snejk
Legend1 píše:Sneak: Jak to dopadlo s tím volnoběhem? Já mám ten volnoběh taky takový divný, řekl bych že mám stejný problém. Nastartuju studený motor, tak houpou otáčky, zní to jako když běží na 4 válce a občas se chytnou ty další. Víčkem rozdělovače to není, vyměnil jsem ho za jiné, kontakty jsem přebrousil a chová se to naprosto stejně. Svíčky asi taky ne, podezírám zapalovací kabely. Když se motor ohřeje, tak běží dobře, ikdyž s Omegou 3.0 se to nedá porovnat, ta běží tak že ze tří metrů už není slyšet, ale říkám si šestiválec jako šestiválec, měly by běžet stejně potichu.

mno tak pokud to je jen za studena a za tepla už zase dobré... tak to máš bud svčky špatné (některé za tepla jedou a za studena hůř a neob naopak.. ) a nebo je motor tak vylítanej že už má malou kompresi. po zahřati se vše roztahne a komprese je ok. u takhle starych motoru je to naprosto normalni jev.... sam už sem po milionu kilometru k nemu dospěl. asi si ty tlaky necham pro srandu proměřit. at vim jak na tom sem . ale moc velký iluze si nedělam. doporučuji ti to samé, vzhledem k tomu kde jsi ty auta koupil a za kolik tak už možna ty motory maji něco za sebou... ale to neni zas tak závažná závada. ten motor tě ještě přežije :)

Napsal: pon 06.08.2007 16:12
od Legend1
No ten můj motor právě nemá moc najeto, na tachometru je 297000km a tomu se dá věřit, to auto je naprosto bez koroze, nehavarované, prošlo STK na první pokus. To druhé BMW teď rozebírám, mělo najeto 543000km a volnoběh byl lepší, ikdyž ten motor vůbec netáhnul jak byl vylítanej, sotva jsem z toho dostal 180km/h... Jinak tempomat jsem přehodil z jednoho do druhého a funguje, tak by i ten palubní PC měl fachat. Liší se ještě ten plastový rámeček, takže to budu muset nějak vykuchat.

Napsal: pon 06.08.2007 16:17
od Legend1
Taky jsem ještě tahal kabeláž na elektricé ovládání sedadel s pamětí a fungovalo taky hned. E32 je taková složitější stavebnice. Budu asi zítra vyndávat motor, v jakém pořadí je nejlepší postupovat?

Napsal: pát 10.08.2007 15:03
od Snejk
no skoro každá e32 bez zásahu má na tachometru 297000 :) to prostě víc nepočítá :) a stočit to je zaležitost par vteřin. kdo řika že ma 20 let stary auto a obzvlašt 7er ktery se fakt nekupovali aby se na ně jen koukalo a nejezdilo s nima tak to asi nebude mít 300 000. ale třeba i jednou tolik. a na tom motoru to skoro neni poznat. ja mam milion a kdo se v tom nevyzná tak to fakt nepozná. a přitom mam na tachaku 297000

Napsal: pát 10.08.2007 20:05
od Legend1
Dnes jsem ten tachometr sledoval a kilometry nabíhaly normálně, předtím tam bylo 297343 a pak tam bylo víc

Napsal: ned 12.08.2007 10:24
od Snejk
tak to se v tom někdo štoural nebo máš rv. víc jak 91.

Napsal: ned 12.08.2007 14:54
od Legend1
moje E32 je vyrobená 16.11.1991, takže asi model 92

Napsal: pon 13.08.2007 01:43
od BaDDog
Nejsem žádny mechanik, ale tohle pri kolísaní mi to delalo na pár aut...
Napr. u Volva S80 T6...
Byla to vadná lambda sonda.....
Tak nevím..., zkusil bych to...