Stránka 1 z 2

Napsal: ned 06.08.2006 23:58
od tomboss
ahoj,
mam problem s prevodovkou, zacnem od zaciatku
vecer som prisiel domov normalne zaparkoval, vsetko OK
auto tyzden stalo, tak ze ho idem prebehnut, idem startovat a vyhodi hlasku "Getriebprogramm" a hned zhasnu aj ukazovatele prevodovky /myslim ci je tam D, R atd a S, E, M/
na spiatocke to ide normalne ale do predu sa mu moc nechce, tak ako tu niekde pisal tommano, rychlost tak do 20km/h, ale viac som ani neskusal
nieco som nasiel aj tu http://www.7-forum.com/forum/showthread ... bprogramm+
ale moja nemcina je taka slabsia, tak by som chcel niekoho poprosit keby mi to zhrnul co tam poriesili, ale myslim ze ten posledny prispevok:
"Es ist die traurige Geschichte !

Wandlerkupplung defekt, Magnetventile defekt (was immer das sein mag)

Also neues Getriebe her. (hab ich auch schon)"
neznaci nic dobre

Napsal: pon 07.08.2006 07:20
od Fugo
wandler defekt je špatný měnič momentu - bábovka
magnetventile defekt je chyba elmgn ventilů které vlastně řadí ty rychlosti.

já osobně bych nejdříve zkontroloval elektroniku, takže pod voličem rychlostí bude takovej přepínač ve tvaru půl měsíce - vyčistit prostříkat nějakým kontaktolem, to samý konektory jak na ten spínač tak do spínače S/E/M nebo co tam máš (volič režimu), kontrola a vyčištění konektoru na převodovce, a to samý na řídící jednotce automatu.

Napsal: pon 07.08.2006 07:42
od tomboss
diky,
som tiez myslel ze to bude asi elektrika, len som nevedel kde zacat
este raz diky, vecer skusim

Napsal: pon 07.08.2006 10:05
od tomboss
este jeden dotaz:
kde to ma prosim riadiacu jednotku automatu :oops: ?

Napsal: pon 07.08.2006 12:35
od milo
podivej se urcite na ten volic a jednotka je myslim u spolujezdce u repraku u nohy (za to ale ruku do ohne nedam :) )

problem pomaleho rozjezdu bude mozna v tom, ze ti tam rovnou hodi napr. 3ku

Napsal: pon 07.08.2006 13:24
od bas
"Getriebprogramm" - tato hlaska znamena, ze prevodovka nema kontakt s RJ. Tym padom sa prevodovka prepne do "nudzoveho" rezimu, pri "D" je tam stale zaradena trojka. Cize vlastne rozbiehas sa na 3. stupni, preto sa ti zda ze to ide pomaly. Samozrejme mas tym padom aj vacsiu spotrebu. Ja som takto jazdil vyse polroka na 750i e32 :) Takze chybu hladaj v elektronike, niekde v kontaktoch.

Napsal: pon 07.08.2006 13:55
od bas

Napsal: pon 07.08.2006 15:00
od tomboss
to vyzera slubne dik moc

Napsal: pon 07.08.2006 19:13
od tomboss
no tak chybalo tam asi liter oleja, tak sme naliali, odpojili baterku, znovu pripojili ale nepomohlo, na cistenie volica rychlosti som nemal cas, skusim este teraz vecer, myslite ze 1L je az tak vela aby sa to dodrbalo?

Napsal: pon 07.08.2006 19:14
od Fugo
ECU automatu je u spolujezdce pod deklem reproduktoru, tak v tom sloupku směrem nahoru (není vidět)

Napsal: pon 07.08.2006 19:24
od tomboss
ako prosim dam dole to kozenne madlo radiacej paky?
bentley pise ze len tahat hore ale to mi moc neslo, chce to vacsiu silu?

Napsal: pon 07.08.2006 20:21
od Fugo
ze předu je šroub imbus nebo torx a pak to jen vytáhneš směrem vzhůru, až budeš vyndavat to dřevo tak se snaž ho nejdříve nadzvednout vpředu, tím se ti to uvolní vzadu a pak už to pujde lehce, lidi většinou v zadní části začnou to dřevo páčit ven a zbytečně něco poničí.

Napsal: pon 07.08.2006 21:32
od tomboss
tak to uz som zvladol, bol tam imbus, volic som vycistil bol riadne zasraty, ale nepomohlo, este zajtra skusim kontakty na ECU, dnes na to nebol cas a hodim tam aj druhu ECU, ak uz ani to nepomoze tak prevodovka ide dole

Napsal: pon 07.08.2006 21:37
od Fugo
jako poslední možnost před vyndáním převodovky bych zašel na diagnostiku na vyčtení paměti závad z ECU převodovky, ale pamatuj na to že odpojením ECU tu pamět smažeš takže až tam pujdeš tak ta závada musí trvat i po znovu připojení ECU jinak z ECU nic nevyčtou

Napsal: pon 07.08.2006 21:43
od tomboss
ok tak zatial ECU nebudem vyberat a skocim s tym radsej do BMW, len aby som to tym jazdenim nepokazil este viac

Napsal: úte 08.08.2006 11:09
od tomboss
este som nasiel, ze by mozno pomohlo vymenit transmission speed sensor, neviete kde sa na prevodovke nachadza?

Napsal: úte 08.08.2006 13:35
od tomboss
tak som navstivil servis BMW na diagnostiku, vysledok:
"31 Magnetventil 4
(Pin 31 am SG)
Fehler wurde als 1. Fehler erfasst.
Unetrbrechung oder Kurzschluss nach B-"

mam aj cisla ventilov
24 34 1421 347
24 34 1421 205

link: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=15&hl=35

ceny na bmw celkom smiesne jeden 1940 a druhy 1720 SK, len mi nevedeli povedat konkretne ktory je zly
neviete presne kde v prevodovke mam tie ventily hladat?
dik vsetkym za pomoc, dufam ze uz to coskoro doriesim

Napsal: úte 08.08.2006 16:17
od bas
Ak das dole vanu, tak tam vidis ventily, idu znich kable.

http://ow.no/images/stories/files/valvebody.pdf

Velmi uzitocne info o automatoch a elektrike vobec:

http://www.e38.org/electran1.pdf
http://www.e38.org/electran2.pdf
http://www.europeantransmissions.com/Bu ... echlib.htm

Napsal: pát 18.08.2006 12:07
od tomboss
no tak som to rozobral,
zhodil vanu, odmontoval filter, ale kedze som nevedel ako je prichuteny ten 3-dielny odliatok, tak som ho komplet rozobral - nebol asi dobry napad, su tam 2 pruzinky, 2 plastove gulicky a par podloziek, kedze sa to rosypalo neviem presne kde co patri
nemate niekto fotku ako to ma vyzerat pripravene na zlozene?

Napsal: sob 19.08.2006 20:53
od Fugo
v ETK to není rozkreslený? pokud to tam nenajdeš tak to rozeberu a nafotím tenhle díl tu mám.