Napsal: stř 24.08.2011 11:41
Cystám se koupit 645 Ci,prosím o radu na co si dát pozor,díky T.
Veřejné diskusní fórum pod záštitou BMW Auto Klubu Česká Republika
https://www.bmwklub.cz/
Je to to samé jako 545i potažno E60, tzn. problémy s elektronikou/chyby řídících jednotek a modulů apod., tj. udělat diagnostiku. Motor bývá obecně v pohodě (rozhodně spolehlivější než diesely), N62 má občas problém s únikem chladící kapaliny, někdy velmi drahá oprava, ale je to vzácné. Měl by být tichý a hladce táhnout od volnoběhu (valvetronic). Dobrá diagnostika odhalí špatná čidla a lambdy (po 100tis. se má dělat velký servis Inspektion II, ale hodně aut v ČR ho nedostalo).tommi píše:Cystám se koupit 645 Ci,prosím o radu na co si dát pozor,díky T.
Zmiňujeme možné problémy, u dieselů bys mohl počítat s PRAVDĚPODOBNÝMI problémi v řádech desetitisíců, které jsou jen otázkou času. U benzínu jsou problémy na jednom z mnoha...jafaktnevim píše:tak to je hezky tedakoukam ze s tema benzinovyma motorama dou vod desiti k peti
to je nahovno teda pekne. sem prave doufal ze elektrika a motor problemovy nebudou. zbytek zvladnu vopravit to by me az tak nevadilo. no poctu si na tech US strankach vohledne tech problemu.
Právě, motor a pohodlí znamená krouťák (který sametově roste a roste, ne jako u dieselu) a pružnost. Lechtat plyn a nechat se unášet...Marda píše:Souhlasím s tebou, že je to pravděpodobný problém a myslím si, že u diesela je větší pravděpodobnost problémů s motorem s rostoucím nájezdem.
Nesouhlasím s tebou, že s R6 není v "šestce" zábava...Jde o to, co od auta očekáváš. Jestli chceš s autem blbnout na okruhu, pak bude lepší si pořídit M3. Ale jestli chceš pohodlné GT v kabátu sportovního kupé, pak ten motor prostě stačí. E63 je lehčí než E60, nedělej z E63 velkou těžkou krávu.
V8 v 645ci je určitě problémovější a o hodně náročnější na opravy a údržbu s rostoucím nájezdem, než 630i.
Taky by někdo mohl namítnout, že s V8 není v tomto autě zábava a jedině M6 čiplá na 560koní...
Možná je to pro vás novinka, ale deklarované hodnoty výkonu udávané výrobcem jsou ve skutečnosti jen orientační. Velmoobjemové atmosférické motory jsou často nadhodnocené (např. zdravá s62 má většinou kolem 380ps ne 400, S85 má většinou také něco pod 500ps atd.), naopak FI motory u BMW jsou převážně podhodnocené - klasický příklad je N54 který má běžně 270-280whp, v 1M dokonce přes 330whp (cca. 380ps na klice)...Marda píše:Počkej, píšeš že většina M6 nemá ani 500 koní, to nějak nechápu, v sérii má s S85B50 507 koníkůto mně vysvětli. A myslím že úprava na 560 kobyl se dělala v BMW...
Pak mně ještě vysvětli tvůj poznatek, že E63 s N52 se musí držet pod krkem a v otáčkách....?????? Kde prosímtě jezdíš? Na severní smyčce? Bavíme se o 190kW výkonu...
Vždyť mně se právě proto začala projevovat výrobní vada N52, protože auto jezdí v běžných podmínkách na volnoběh!!!! a nedostatečně se tento motor mazal. Už jsem to zde na fóru psal několikrát, že je potřeba tento motor trochu točit, ale je problém kde a jak, pokud jezdím převážně krátké trasy do 15km a mám automat. Takže mně prosím tě řekni, kde jsi a za jakých podmínek musel držet R6 pod krkem a v otáčkách, kromě nějakého závodění na okruhu
Odpovídáš si sámMarda píše:Já s tebou ve všem co se týče parametrů motoru souhlasím, nevím o tom tolik to co ty.
Ale vysvětli mně prosím logicky a jednoduše, kde běžný uživatel v běžném provozu na pozemních komunikacích využívá u motoru N52 "dynamickou jízdu s optimálním točivým momentem při 4,5-5 tisk otáček", jak uvádíš ??? A nevyhýbej se odpovědi. Já to pořád moc dobře nechápu. Vždyť tento motor točí tyto otáčky jen při kickdownu při předjíždění, nebo při prudkém rozjezdu...a hned musíš zase brzdit. Nebo mám snad jezdit na manuální režim a řadit při 5tis. otáčkách? To bych byl asi magor a jezdil ve městě na dvojku, mimo město na trojku.
Vím, že se nemá motor podtáčet, ale řídil jsi vůbec N52 s automatem? Za běžného provozu prostě jezdíš skoro pořád pod 2tis. otáček. 6 er. je pohodlné GT, ne sporťák...
A ještě si uprav vědomosti, N52 má max. krouťák 300Nm od 2.5tis. otáček, takže ne až nahoře
Mrkni na vedlejší vlákno, tak se řešilo, jakou verzi… http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... c&t=108006 (já osobně si nemůžu vynachválit 645Ci v manuálu, ale je to asi o prioritách…)jafaktnevim píše:premejslel sem vo 630i v manualu na pristi rok
Ne nutně. Pokud narazíš na dobrej kousek, kterej právě majitel neprodal proto, že mu to začalo téct pod rukama, tak můžeš mít na dvě sezóny nulový náklady. Dobrej nezávislej servis a díly tady přes klubáky, a budeš mít servis za míň, než kolik stojí autorizovanej servis oktáfky ;]jafaktnevim píše:tak se mam eventuelne pripravit na vyssi vydaje jo?
Viz níže… Já už bych právě nikdy znova do nějaký složitosti nešel, po zkušenosti s AMG a jeho hydraulicko–vzducho–cosi–automagicko–stavitelným podvozkem. Nějaká oprava + tlumiče + hydraulika ~100k jen to hvízdne… Nikdy víc.jafaktnevim píše:jakej tam je vlastne podvozek treba? klasickej a nebo naka elektricka uchylnost co stoji randal kdyz je potreba to nak resit?
Tohle potvrzuju… Čim míň udělátek, tim líp. Dneska budou první vyrobený kusy starý devět(!) let a pokud v nich nebyly nějaký "beta" verze Dynamic Drivu, adaptivních světlometů a takových chytrostí, tak jim dneska vůbec nic nebude.Marda píše:Pokud to nemá nastavitelné tlumiče, aktivní řízení a další serepatičky, tak se není čeho bát.
Hodně častý je klasický problém s optickým senzorem úhlu řízení (v logu diagnostiky budou chyby DSC, ABS a podobné), může to být DIY oprava za dvě hoďky stejně jako servis za 60k… Při výběru ojetých aut se ta chyba většinou ukáže už při testovací jízdě, pokud to auto déle stálo nebo je třeba chlad a mokro (to má ten senzor větší nechuť k fungování…)Dally píše:problémy s elektronikou/chyby řídících jednotek a modulů
V čem konkrétně? Srovnával jsem svoje s dost olítanýma (160tkm, 240tkm, 280tkm) a nepozoroval jsem žádný trable, aniž by s tim kdokoliv cokoliv zásadnějšího dělal krom běžný údržby.Marda píše:V8 v 645ci je určitě problémovější a o hodně náročnější na opravy a údržbu s rostoucím nájezdem, než 630i.