Stránka 1 z 1

Napsal: pon 23.12.2013 18:38
od baklan1000
poradte prosim , mam x5 rok 2001 mel sem tam original 17 kola , ted sem si koupil taky original bmw 19 ale po nejake jizde sem zjistil ze tady tyto R19 jsou o 2 milimetri vetsi myslim tim tu stredovou diru tak ted kdyz jeszdim tak se auto houpe ze zacatku sem si myslel ze to delaji gumi ale dneska v servisu prisli na tady to , sem slysel ze se daji sehnat stredove krouzky a tim se to kolo odcentruje , jestli ste uz nekdo mel neco podobnyho a taky kde se daji sehnat ty stredive krouzky dekuji predem
PS ,,,, a je to tim ze tydy ty kola co sem koupil tak sou z novejsiho bmw asi z E70 ale ja to mam v technicaku taky tady ty , a jak vidim tak ta roztec je o 2 milimetry na kolech vetsi

Napsal: pon 23.12.2013 19:41
od vlastnemec
Jo jo, to je vždycky problém když dáš na auto kola co tam nepatří, vono je třeba brát ohled nejen na středové díry a počet šroubů, ale hlavně na et a jestli máš 19 a vzadu širší pneu tak tam patří i širší kolo origo bmw alu s tím počítá.

http://www.bmwstylewheels.com/X/X5-E53 - tady jsou všechny co se dávali na e53, když rozklikneš je tam uvedena velikost zadek předek plus et které se také i některých bmw liší mezi předkem a zadkem - bacha začínají potom jít i pojišťovny u pojistných událostí a klidně ti nic nevyplatí + samozřejmě kurvíš nápravy

Napsal: pon 23.12.2013 19:42
od vlastnemec
Jo vymezovací kroužky se dají normálně sehnat:

http://www.vymezovaci-krouzky.cz/?utm_s ... tAodph8AHA

Napsal: pon 23.12.2013 21:26
od baklan1000
[quote="vlastnemec"]Jo jo, to je vždycky problém když dáš na auto kola co tam nepatří, vono je třeba brát ohled nejen na středové díry a počet šroubů, ale hlavně na et a jestli máš 19 a vzadu širší pneu tak tam patří i širší kolo origo bmw alu s tím počítá.

http://www.bmwstylewheels.com/X/X5-E53 - tady jsou všechny co se dávali na e53, když rozklikneš je tam uvedena velikost zadek předek plus et které se také i některých bmw liší mezi předkem a zadkem - bacha začínají potom jít i pojišťovny u pojistných událostí a klidně ti nic nevyplatí + samozřejmě kurvíš nápravy[/q
ale ty kola tam patrej mam to napsano v technicaku proste dotedka sem mel 17 ten nej mensi rozmer a patrej tam 17 18 19 20 , tak potom nevim co stim muze mit pojistovna podel ocislovani v technicaku to sedi

Napsal: úte 24.12.2013 11:24
od scooter_x
No patřej a nepatřej. V techničáku nemáme nikdo vělikost středové díry, která se u staré e53 a nové e70 liší o 1,5mm ;) Takže kola mezi nima samo o sobě zaměnit nemůžeš... Taky to, že podle techničáku můžu dát na svoje Volvo 18ky neznamená, že tam narvu 18ky z X5...pro příklad :D

Nejlepší je podle mě na autě vždycky něco z toho, co se tam dávalo z výroby...sice máme vkus každej trochu jinej, ale kluci v Německu myslim docela dobře vědí, proč na který modely dávají který stylingy :)

Většina BMW má středovku 72,6mm, pár jich má 74,1mm (e70, e71 pouze vzadu !!! , e39, a ještě něco, e38 myslím?)

Středící kroužky tenhle Tvůj problém vyřeší (doporučuju duralový místo plastových!) , ale podle mě už to je trochu bastlení problému, kterej se dá vyřešit elegantněji...nicméně každému co jeho jest :)

Napsal: úte 04.03.2014 22:40
od wylson
středící kroužky pouze usnadňují montáž kola na auto, vlastní přesné vycentrování zařídí kolové šrouby svojí dosedací plochou - koule nebo kužel. Kraksny s rovnou dosedací plochou šroubu nejsou předmětem diskuze.
Píchnul jsem a v pneuservisu ve vedlejší kóji zrovna řešili týpka který narval kola s dírou 72,6 na auto s nábojem 74,1 :lol: divil se že mu to skáče...

Napsal: úte 04.03.2014 22:54
od MildaX5
Nechápu jak se mu to mohlo podařit - zřejmě odborník :P
Jinak středicí kroužky sami o sobě špatné nejsou,lepší je však jít cestou origo kol s přesnou dírou na náboj.
Naproti tomu spousta výrobců kol nabízí disky s větším průměrem a středicími kroužky na daný model a je to v pohodě,takže záleží na každém z nás pro jakou variantu se rozhodne