Stránka 1 z 2
Napsal: stř 18.09.2013 13:29
od Isachs
Dobrej.
V první řadě bych chtěl říct, že jsem si nově koupil zánovní vůz

BMW X5 4,4 V8 r.v. 2001 výkon 210kW, automat 5ti kvalt. Sekvenční vstřkování LPG italského jména (Bartolini???)...
Taky bych chtěl říct, že jsem z auta úplně u vytržení. Přesednul jsem z poskakovadla Seat Leon do takové lodi je prostě super.
Ale bohužel s čím se předchozí majitel nesvěřil a co mě trápí:
1) mám celkem vysokou spotřebu jak na plyn, tak na benál, při normální jízdě mi PC ukazuje 15,4 l, skutečná je tak 20 l (na plyn tak 25 l)
2) auto sem tam při dobrždění má jakoby problémy s udržením volnoběhu přes hydrospojku a motor bouchne, přidá otáčky a pak trochu zakolísá a nakonec se ustálí, dělá to na benzín i na plyn. Několikrát mi i chcípnul v ne vždy úplně přijemné situaci (v křižovatce

)
vyhodil jsem původní svíčky (Bosh - 4 elektrody) a dal tam na doporučení LPGistů Denso IK20TT, auto na tyto svíčky jede lépe, ale chcípá to pořád
3) při výměně svíček jsem si všimnul, že je volně odpojená jedna pevná plastová natvarovaná trubička (asi průměr 8mm nebo 10mm) napravo při pohledu od čumáku mezi prvním a druhým válcem vedoucí dolu.
Vzal jsem za ní a zůstala mi v ruce, vůbec nevím, jak vede a jak má být zapojená, pokud by mi někdo poradil, budu jedině rád... jinak je na ní napsáno BMW a nečitelné číslo, takže asi někam fakt patří
4) kontroloval jsem olej v převodovce, vypadá čistě a převodovka je před cca 20 tis. generálkovaná, ale nevím, kolik km po repasi převodovky by se měl olej vyměnit. Řadí dobře, ale přijde mi, že trochu krupičkovatí a jakoby drhne mezi prsty, ale vůbec nevím, jakou má mít konzistenci, je to můj první automat
Pokud mi někdo poradí, jak doladit tyto nedostatky a trochu mě poučí jak na co, vůbec se nebudu zlobit

, ba naopak.
Díky moc..
Napsal: stř 18.09.2013 17:43
od Isachs
Podarilo se mi rozlustit tu upadlou trubku.
Ma cislo BMW 31.53-7 500 161
Diky vsem za typy.
Napsal: stř 18.09.2013 18:05
od fishmaker
Napsal: stř 18.09.2013 21:32
od loyd-krismas
plyn budeš mít asi Tartarini...
jinak spotřeba se ti ukazuje dlouhodobý průměr, chce to vynulovat všechny údaje BC a pak uvidiš jaká nabíhá spotřeba. Záleží kde jezdíš, krátké trasy po městě ti 20l vzít můžou.
Pokud se ti cokoliv nezdá co by mělo souvislost s plynem, nech si to seřídit (pokud k tomu není plynová serviska). Nevím odkud jsi, ale tady v Hradci Králové se přímo Tartarini jedna firma zabývá, mohu dát kontakt.
Napsal: stř 18.09.2013 21:41
od Isachs
Díky za nákres trubky. Alespoň vím, jak vede... zkusím to nahmátnout poslepu, protože je k tomu přístup, jako k peněžům. Ale myslel jsem si, že je to jen nějaké odvětrávání. Nicméně asi to má důvod (vlhkost do oleje, nebo tak), takže se jí pokusím zapojit
Co se týče plynu tak ano, mám Tartarini... Mám k tomu i diagnostiku (kabel + soft) a montovala to nějaká proklamovaná Plzeňská firma. Nicméně ta spotřeba je dost vysoká.
Dneska jsem udělal teda jednu věc. Vyměnil jsem svíčky za originál, co tam patří od NGK (žádný LPG ale BKR6EQUP) a udělal jsem kompletní reset řídící jednotky... S těmi experimenty mě to vyšlo cca na 3litry, což není uplně moc, ale ani úplně málo (na svíčky). No a světe div se, auto jede normálně. Nekolísá, hladký chod. Zatím jsem to neměl šanci pořádně projet na nějakou delší cestu, abych to viděl s tím chcípáním, ale co jsem ujel (asi 5km z dílny) tak to bylo vše ok.
No celkově teď změřím spotřebu znovu. Uvidím, jak se to bude chovat a pak kdyžtak zkusím nějaký servis na LPG na seřízení.
Díky všem.
Napsal: čtv 19.09.2013 21:00
od Isachs
Tak problémům ještě není konec.
Diagnostika mlčí, ale nemám na BMW, tak nevím jestli to načte všechno, ale motor jakoby pocukává v rytmu otáček a má zvláštní zvuk. Dělalo to už od koupě, ale mechanik, co byl se mnou mi tvrdil spolu s prodejcem, že jde škrtající saharu chladiče. Ale když jsem ji zastavil rukou, tak jsem zjistil, že zvuk pokračuje. Zní odněkud zleva cirka v polovině délky motoru. Motor se chvěje pravidělně spolu se zvukem.
Je to mírně cítit i v řízení. Při jízdě vše naprosto v pořádku, pocitově výkon tam je. Ale občas při vyřazení zakolísají otáčky. Už si nevím rady a tenhle měsíc, už ani nezbývají peníze. Tak kdyby mi někdo uměl poradit co to může být.
Zvuk není kovový, spíš tupý. Jako by se mlátilo plastem o bok motoru. Kvůli právě plastovému zvuku jsem věřil pohádce o sahaře. Teď když jsem si auto trochu zajel, tak je jasné, že tam zvuk ani kmit nepatří. Viděl jsem jinou M62 a ta šla uplně jinak.
Jen podotknu, že to dělá LPG i benzín uplně stejně.
Co myslíte? Hydra? Vanos? Jinej masakr?
Napsal: čtv 19.09.2013 21:56
od Isachs
Zní ta takto... uplně přesně ten samý zvuk.
http://www.youtube.com/watch?v=-D9DdrYwk7U
U poškozeného Vanosu jsem se dočetl, že pak nejde do otáček, ale tenhle motor mi přijde, že funguje perfektně. Spotřeba je teda trochu vyšší, než ukazuje PC, ale i tak... 6tis. ot. uplně bez problémů.
Napsal: ned 22.09.2013 12:57
od Isachs
Tak jsem nedávno málem napral auto na křižovatce... Auto mi chcíplo při brždění s pootočeným volantem. Bez posilovačů jsem to málem nezastavil a otočit volantem nešlo... Byl jsem ve chvíli chcípnutí tak akorát natočenej na auto co tam stálo no a až ručka to zachránila...

Málem jsem se po...
Zajímavé je, že to dělá až když je auto opravdu dobře zahřáté. Za studena nebo po 15ti km to nedělá. Taky na benzín mi to nikdy nechcíplo, jen při zastavení se mírně rozkolísal. Ale na ten plyn to dělá pak už prakticky stabilně.
Nemůže to mít souvislost s tím pleskavým zvukem alá Vanos po smrti, který se taky objevuje jen při dobře zahřátém motoru?
Nebo s převodovkou, že nevyřadí a "udusí" motor?
Nebo problém s volnoběhem?
Umím si auto opravit do jisté míry sám, když alespoň vím, co a jak. Vtec od Hondy složím poslepu a spoustu věcí jsem si vždycky dělal sám. Ale tohle je můj první automat a moje první BMW. Ani nevím, kam šáhnout.
Pokud by někdo věděl o někom, kdo by dokázal poradit, tak jsem z Teplicka.
Napsal: ned 22.09.2013 14:50
od Hanz
To odvetrani jsi opravil? To muze byt zdroj všech problému s kolísá nim volnoběhu a chcípání...
Napsal: ned 22.09.2013 19:59
od Isachs
Hanz píše:To odvetrani jsi opravil? To muze byt zdroj všech problému s kolísá nim volnoběhu a chcípání...
JJ. Je připojené, ale dovětrávalo to diferák. Takže pochybuju, že to má vliv. Kromě toho to dělá pořád.
Ještě jsem se chtěl zeptat mám tam převodovku ZF 5HP24...
Olej co jsem kontroloval byl žlutý, má tam být žlutý olej? Někdo mi tvrdil, že tam má být červený. Štítek převodovky je zelený... tak v tom mám guláš. Podle katalogu tam má být LT 71141.
Nemám ani ponětí, jestli tam mám správný.
Napsal: stř 25.09.2013 11:51
od Isachs
Takže asi nic. Nakonec jsem se rozhodl dát známému, známého, známého, známého do 60km vzdáleného Chomutova.
Držte mi palce.
Napsal: stř 25.09.2013 15:01
od klimsonn
Podle mě by ti poradil Snejk v Praze. Záleží odkud jsi.
Napsal: stř 25.09.2013 16:02
od Isachs
Z Teplicka, ale je pak uz jedno, zda jedu do Chomutova a nebo do Praglu. Ale uz je auto v Chomutove, tak uvidim.
Diky vsem.
Napsal: stř 25.09.2013 16:46
od 100RM
Uplne jedno to neni - u Snejka vieme urcite, ze sa v tom vyzna
Drzim palce
Napsal: stř 25.09.2013 17:51
od vlastnemec
Ahoj, olej je do ZF 5hp a 6hp nažloutlej, červenej určitě ne ten je do GM.
Napsal: stř 25.09.2013 19:59
od Isachs
Takže vanos. Totál, vůbec nezabírá a díky tomu při prudkém ubrání neureguluje otáčky... nevím asi možné to je.
A obě labdy za katalizátorem. Jedna hlásí něco, druhá hlásí 360V

a pak třeba 2h 0 a pak zase nějaký fatalní nesmysl.
No doufám, že to je opravdu tím.
Lambda prý 4500 jedna a vanosy 3000 komplet.
Vanosy jsme se domluvili, ale lambdy nevím, jdu mrknout, zda se nedá sehnat rozuměji.
Napsal: pát 27.09.2013 10:39
od Isachs
Takze lambdy mi nakonec odpojili. Zkusili tam dat nejaky (buh vi, jaky), ktery tam nefugovali. Ale po odpojeni zadnich lambd, svete div se. Auto jede normalne, spotreba sla rapidne dolu, auto nechcipa, otacky normal... Sice sviti kontrolka motoru, ale co. O to vic jsem prekvapenej, protoze jsem měl celou dobu za to, ze zadni lambdy smes nereguluji, jen hlidaji ucinek katu a tim emise... Moc jsem tomu neveril, jinak by tam uz byly.
No kazdopadne, novy lambdy od Boshe jsou objednany, takze budou po nedeli.
Akorat ty Vanosy... Na kolik to tak vyjde? Spis bych zkusil opravdu nekoho, kdo to hodne dobre umi.
Napsal: úte 08.10.2013 20:54
od Isachs
Takže lambdy OK. LPG jede v pořádku, občas vynechává jeden LPG vstřik (asi půjde seřídit), ale mám jiný problém.
Auto začalo vynechávat na všechny možné válce.
V chybách píše multičetné nezapálení na vícero válcích.
Střídavě se objevuje postupně na všech.
Prostě občas jeden na půlku, obač na 6, občas na 3. Prostě peklo. Auto skáče, jako kamzík... Píše chudou směs a regulace směsy mimo parametry a spoustu dalších chyb související se zapálením a směsí.
Auto poskakuje, startuje na 5-10x než se chytne. Hádá se, padá atd.
Teplé je to lepší, ale nic o čem bych psal domu. Pořád se to dost hádá.
Upozorňuju, že se jedná o jízdě na benzín. Jakmile přepne na plyn, hned jede v pořádku.
Zkusil jsem 100oktanový benzín od OMW s aditivy od Sheronu (bylo mi doporučeno, že může být špatný natankovaný benzín), ale je to stejné.
Na co byste mi poradili se zaměřit?
Můžou být nově vyměněné svíčky NGK přímo do tohoto vozu špatné i nové? Ale to se mi nezdá, protože to je jen na benzín, který chytá lépe.
Palivové čerpadlo?
Palivový filtr (objednaný tak jako tak, ale ta darda za něj

)
Regulátor tlaku paliva
Vstřiky jsem vynechal, nezapalují všechny válce na střídačku.
Stejně tak zapalovací moduly, na plyn to nedělá.
Klapku a sání jsem čistil po koupi (pro mě standardní procedura) a jak píšu, na plyn to jede bez problémů (až na vynechávání jednoho vstřiku jednou za čas).
Když připočtu problémy s Vanosem (je po smrti), nemůže to být tím?
Jsem z Teplic, ale auto klidně hodím kamkoliv, kdo mi může pomoct / poradit / udělat.... Prosím o radu, na Teplicku mi nikdo asi moc nepomůže...
Napsal: čtv 10.10.2013 20:34
od jararak
Daj mi kontakt na toho co vie spravit vanos za 3000 ked len tesnenia nato stoja 5000 (200€ +- a to sa nebavime o 20h roboty)
Nemas utopene sviecky v oleji? Teraz riesim to iste, daval som tam tie ngk sviecky ktore si daval ty ( tie ist som odtial aj vybral), najlepsie sviecky do toho motora
Netankuj benzin s biozlozkou, ale poriadny benzin, u nas na sk je to troska jednoduchsie, strasne degraduje
Predtym nez vypnes motor, prepni aspon na minutu na benzin, taktiez startuj na benzin
Napsal: úte 05.11.2013 20:08
od Isachs
Teď moc nebyl čas to řešit. Měl jsem práci trochu perno a tak byl člověk po těch hodinách rád, že se trochu prospí a pak zase na novo. No jo, peklo automotive....
Tak myslím, že je jasné, že je to nesmysl. Říkal mi ten mechanik něco o čištění sítek, nebo co... Z toho, jak motor zní to vypadá spíše na výměnu ložisek, zabroušení, výměnu gumiček atp... Nakonec z něho nic rozumného nevypadlo.
Co se týče mého problému. Na svíčky jsem koukal a malinko od oleje opravdu jsou, ale nic strašného... Nevím, jestli to tím může být nebo ne.
Jedna z mých teorií je na svíčky. Sice jsem koupil NGK BR..... co tam patří, ale někde jsem četl, že se dělají jak japonské, tak polské a ty polské prý mají některé slabší výkon už uplně nové. A je fakt, že na svíčkách, na kterých jsem to koupil jsem problém neměl. Ale to není 100%, je možné, že je to nějaká nová porucha, co se objevila po sprovozněních zadních lambd, které odstranily chcípání.
Preventivně a bez výsledku jsem zkusil vyměnit palivový fitlr a regulátor tlaku paliva, protože jsem měl podezření na ně. Přišel jsem i na to, že trubička co vede k regulátoru je ucpaná a tak to nereguluje. Nicméně oprava bohužel nic nezměnila.
Kontrolka motoru svítí nyní naprosto standardně. A vypozoroval jsem jednu zajímavou záležitost. Protože jsem nyní autem jen jezdil a neměl čas problém řešit přišel jsem na to že....
Když jezdím dlouhodobě pouze na benzín, tak auto jede naprosto v pořádku. Naprosto bez závad. Po cca 5ti dnech dokonce zhasla kontrolka motoru. Jde to ale trochu do peněz.
Když jsem pak jel domu na plyn a před barákem přepnul na benzín, tak to začalo opět dělat kraviny. Houpat, kolísat, střílet do výfuku, smrad nespáleného benzínu atd. Po nastartování (druhý den = úplně studený motor) to začalo znovu. Rozeběh na 3-4 válce, špatný chod, poskakování auta atp.
Nakonec jsem přišel na to, jak problém eliminovat na minimum. cca 1km před zastavením a chcípnutím to rozpálím na trochu víc. Nechám auto plachtit a přepnu plyn, trochu přišlápnu bzdnu, aby začal brzdit motorem. Nechám takto dobrzdit asi 100m. Pak přidám a auto jede normálně. Neposkakuje, motor má klidný chod. Chcípnu. Po nastartování druhý den jde úplně normálně, bez problémů nastartuje na všechny válce atp...
A teď babo raď... Měl jsem to ve 2 servisech, z toho jeden se specializuje na LPG a velká auta s velkými obsahy a všichni nad tím vrtěli hlavou... Nikdo neporadí. Všechny filtry jsem měnil. Kontrola PC ukazuje mnohačetné nezapálení směsy. Nemám šajna co to může být.