Stránka 1 z 1

Napsal: pát 14.12.2012 13:33
od jano
Mám BMW X5 E53 Facelift 2004 3,0 D a pri nizkych teplotách mi motor nenaskočí okamžite ale 2 - 5 krát pretočí a naskočí. Celý štartt je taký tuhý hlavne to prvé zatočenie. Baterka úplne nová 100Ah nabitá, žhaviče všetky nové, riadiaca jednotka žhavenia nová. Vymenené sú tiež všetky filtre vrátane palivového.
Neviem kde môže byť problém.

Napsal: pát 14.12.2012 14:09
od Renda1966
jano píše:Mám BMW X5 E53 Facelift 2004 3,0 D a pri nizkych teplotách mi motor nenaskočí okamžite ale 2 - 5 krát pretočí a naskočí. Celý štartt je taký tuhý hlavne to prvé zatočenie. Baterka úplne nová 100Ah nabitá, žhaviče všetky nové, riadiaca jednotka žhavenia nová. Vymenené sú tiež všetky filtre vrátane palivového.
Neviem kde môže byť problém.


Zhavítka jsou nová a jsou také funkční? Od jaké firmy je máš? Zkoušel si je při výměně? Nezřídka se stává, že byť nové ale jsou nefunkční. Kvalitní jsou většinou OK. Žhavení mi funguje až kolem -5°C a napíše se na dispeji na vteřinu, jinak žhavení není třeba. Motor chytá na škrtnutí. Pokud ti to v mraze nepíše že zhaví tak nefunguje (možná pojistka) V teplotách do -5 nemá žhavení na špatný start vliv a viděl bych to problém s palivem. Pokud bereš Vervu tak asi vstříky.

Napsal: pát 14.12.2012 14:23
od jano
žhaviče sú BOSCH a všetky som premerával než som ich namontoval. Poistka OK. A čo sa nafty týka beriem len kvalitnú v Rakúsku. Inak ak klesnú teploty na cca -7 tak sa na chvýlku objaví žhavenie na 1sek. Jediné čo ma napadlo či nemôže byť ešte vadné podávacie čerpadlo nafty. Ale neviem.

Napsal: pát 14.12.2012 19:09
od vlastnemec
Zkus proměř startér, kolik má odběr, mě to dělalo podobně a byl to mezizávitový zkrat. Nejhorší na tom bylo, že někdy to dávalo hodnoty v normě a to pokaždé když se zrovna měřilo to bylo ze začátku, později už to dělalo pořád a pak mi odběr vyskočil na 570 následně 620.

Napsal: sob 15.12.2012 09:50
od jano
A robilo ti to len v chladnom obdobi alebo stale ?

Napsal: sob 15.12.2012 17:41
od vlastnemec
V chladným období mě to začlo, taky jsem myslel že žhavení atd, dokonce jsem reklamoval baterku, proměřit není nic těžkého, trochu lépe vybavenej servis by to měl mít, jen si veme do svorky kabel co vede ke startéru a ty nastartuješ na displaji je odběr (nevím jak se tomu bazmeku říká).

Napsal: sob 15.12.2012 21:27
od jano
Ano viem mame to v robote -kliestovy ampermeter- a nevies ake hodnoty su v norme a ake su uz velke ?

Napsal: sob 15.12.2012 21:28
od matiz
klestovy ampermetr

Napsal: ned 16.12.2012 18:33
od vlastnemec
Hodnoty přesně nevím, ale když jsem měl 500 a více tak mi řekli že to je vic jak dvakrát tolik, von je tam celkem hodně malej startér, ale jde přez převodovku.

Napsal: stř 19.12.2012 22:31
od Poldav6
Mám obdobný problém. Baterka je stará rok. A když je chladno a baterka není 100% nabitá, startér jen točí motorem, cca středně rychle..., až se baterka vybije aniž by motor naskočil. Přes kabely to chytne okamžitě. V podstatě stačí, aby auto stálo 7 dnů a už nenastartuju. V létě to takový problém není.

Vyřešil jsem to koupí boosteru od Banneru. Vozím to v kufru a vím, že vždy nastartuju.

Každopádně tipy v tomhle vlákně přetlumočím servismanovi, ať to zkontroluje :)

Napsal: čtv 20.12.2012 08:15
od jano
Tak som zmeral prudovy odber pri starte:

za tepla po prejdeni cca 15 km : 670 A
za studena hned rano : 867 A

Takze zhanam novy starter :-( dufam ze to pomoze

Napsal: pát 21.12.2012 19:46
od vlastnemec
Tývole tak to seš s tou druhou hodnotou lepší něž já, ikdyž věřím, že mi přez 800 taky naskočilo, jednou se to vůbec nechtělo roztočit. Jinak cesta nového startéru je dobrá kotvu sice seženeš tak 4tism ale za chcilku budeš dělat uhlíky novej startér se dá sehnat kolem 9tis.

Napsal: pon 24.12.2012 14:41
od jano
Zohnal som repasovany za 200€ + vratit stary uvidim medzi sviatkami to vymenim

Napsal: pon 24.12.2012 15:17
od matiz
Neverim moc tomu ze by byl vadny, tech 200A je dano tim, ze olej je ztuhly, motor je ztuhly, je potreba vyvinout vetsi silu a vetsi sila znamena taky vetsi pridel energie. Ja bych starter nemenil. Zmerili ti startovaci proud ktery je schopny tvoje baterie dodat? To ze je nova nemusi nic znamenat, muze byt vadna a neni schopna dodat startovaci proud. Dalsi ves, start se povoluje na zaklade nekolika veci jako tlak v reilu, otacky motoru. Pokud treba nejsi schopen vyvinout dostatecne otacky okamzite, start se proste nepovoli a muzes tocit starterem do nekonecna.

Ja bych udelal nejdriv to, ze bych dokonale ocistil privod ke starteru, vykonove kostreni. Nechal bych si zmerit jaky startovaci proud je baterie schopna dodat. Podival bych se na otacky kolik toci pri startu, hodnoty tlaku paliva zda odpovidaji. Jinymi slovy, nejdriv bychse snazil eliminovat to co jde jednoduse zmerit nebo zjistit a az potom utracel za starter.

Napsal: úte 25.12.2012 10:54
od Poldav6
No třeba u mě by to odpovídalo. Motor se roztočí, ale tak nějak pomalu a nic se neděje. Nechytne. Takhle vybiju klidně baterku. Jakmile ale chytne, nechám ho 30s běžet a vypnu, druhý start je výrazně snazší..

Jak jsem psal, koupil jsem booster za 5600, má to mnohostranné využití.. A jsem spokojený. Dávat auto do servisu na x dnů.. Jen kvůli pár zimním startům se mi nechce.

Napsal: čtv 27.12.2012 19:53
od jano
Tak som dnes vymenil repasovany starter a svete div se auto startuje perfektne a odber je okolo 240 A a za studena 390A ale start je rychly a okamzity.

Napsal: čtv 27.12.2012 21:16
od vlastnemec
Ahoj, tak jak jsem Ti říkal, jsem rád že to někomu pomohlo, když si vemu že jsem se stím trápil někdy od dubna (a první počem můj servisák šel byl startér, ale zrovna kdykoliv měřil tak byly hodnoty v poho, tak ho vyloučil) dokonce jsem reklamoval baterku a první týden v září se měnil startér v pátek jsem odjíždel na dovču a startér přišel až ve čtvrtek a to s jiným pastorkem, tak servisák sedl do auta a jel pro něj osobně až kamsi do prdele daleko. Tak hodně kilometrů bez závad Ti přeji (já teď řeším ramena a odešel termostat).

Napsal: pát 28.12.2012 16:48
od jano
Dakujem ramena vodnu pumpu aj termostat mam uz vymenene nastastie :-)