Stránka 1 z 2

Napsal: pát 11.03.2011 08:16
od Maca
Po 5-ti letech s E53 jsem se konečně rozhoupal a provedl upgrade na E70, no a po první vyjeté nádrži nafty a necelých 1.000 km jsem si řekl, že dokud mám E53 ještě v paměti napíšu pár postřehů. Třeba se to bude někomu hodit.

Na úvod co jsem srovnával:

typ: X5 E53 3.0dA Steptronic
r.v.: 09/2001
výkon: 135 kW/390Nm
převodovka: automat 5st. (steptronic)
palivo: nafta
komb.spotř.: 10,1 l/100km
při koupi: 92 tis.km
aktuální stav km: 224 tis.

typ: X5 E70 3.0d
r.v.: 05/2007
výkon: 173kW/520Nm
převodovka: automat 6st. (steptronic)
palivo: nafta
komb.spotř.: 8,7 l/100km
při koupi: 130 tis.
aktuální stav km: 133 tis.

Motor
Přibližně totožný objem, výkonový rozdíl 38kW(50k) a 130Nm ve prospěch E70. Rozdíl výkonu je znatelný i když ani E70 není žádná „raketa“. Zvukový projev motoru v nižších otáčkách a rozjezdech mi zní u E70 hruběji, při normální rychlosti je naopak tišší a klidnější. Spotřeba se na první pohled jeví jako reálně podobná, E53 dlouhodobě za 121 tis. km je to 10,4 l, E70 po první nádrži (stejná trasa, stejné podmínky) spotřeba dle BC 10,2 l. Zajímavé je, že zatímco u E53 ukazoval BC kolem 9,7 tak reálná spotřeba byla tak 10,2, zatímco u E70 ukazoval 10,2 a reálná spotřeba byla 9,5 :) (další spotřeby při tankování 9,3;8,9)

Převodovka
5st. vs. 6st. je ve prospěch plynulosti jízdy. U E53 je městských 50km/h na hranici mezi 3 a 4 st. a 5st. je použitelný až tak od 80 km/h. E70 se dá 50km/h na 4st. a 5st. už v 70km/h. Jinak E70 toči při 90km/h cca 1.600 ot/min. Změnou je systém zobrazení otáček na otáčkoměru. Zatímco u E53 odpovídali otáčky otáčkám motoru (např. po přidání plynu se zvedly otáčky a rafička otáčkoměru, přičemž rychlost zůstala stejná a měnila se plynuleji a později), tak u E70 odpovídají otáčky spíše okamžité rychlost (po přidání plynu se zvednou otáčky, ale rafička otáčkoměru zůstane a mění se až později s rychlostí).Tachometr je u E70 přesnější než u E53. Podle orientačních ukazatelů rychlosti (pár jich cestou z práce a do práce míjím) to je asi tak, že 90 km/h na ukazateli je tachometrových 98 u E53 a tachometrových 95 u E70.

Řízení a brždění
E70 má řízení tužší (na rozdíl od E53 nemá moje výbava servo) a chce to víc síly na otáčení volantu, zároveň se trochu vytratila „komunikativnost“ s podvozkem. E70 pocitově výrazně lépe brzdí.

Osvětlení
E53 má xenony a jako dálkové halogeny, E70 má bixenony, což v praxi znamená, že svítí pouze vnější pár světel (vnitřní pár slouží jako zdroj světla pro angel eyes, ale sami o sobě nesvítí) a to ve třech úrovních (denní svícení nižší intenzitou, potkávací světla, dálková světla), přičemž dálková světla svítí pocitově výrazně méně než u E53 (kde svítí současně xenon a dálkové). Pro denní svícení se dá také zapnout volba v idrive, kdy v poloze 0 ovladače světel svítí kroužky vyšší intezitou.

Jízdní komfort
E70 má prý standardně aktivní podvozek na zadní nápravě (za příplatek i na přední - což moje nemá) a jízdní komfort je zřejmě i díky tomu na vyšší úrovni. Každopádně se auto míň houpe a míň se naklání. Výdrž pneu ještě srovnat nedokážu, na E53 vydrželi letní cca 25 tis., zimní cca 30 tis. km (což znamenalo 1x letní sada za rok a 1x sada zimních za 2 roky)

Ostatní postřehy
Auta jsou v postatě stejně težká, což je v dnešní době honby za „bezpečností“ pomocí různých výztuh a deformačních zón malý zázrak (E70 má plastový blatníky, hliníkovou kapotu, atd.). Přitom je E70 o něco větší než E53. E70 mám jako 7-mi místnou verzi a 3-tí řada sedaček je skutečně jen pro děti (známá měřící 160 cm to měla „natěsno“), i když ne pro úplně malé, protože sedadla nemají ISOFIX a je výslovně nedoporučeno montovat dětské sedačky na 3-tí řadu. Nevýhodou 3-tí řady je také absence minirezervy (auto nemá ani sadu na opravu pneu s kompresorem, pouze runflat pneu) a taky menší objem kufru (resp. výše položenou podlahu kufru).

Závěr
Celkově vzato má E70 lepší zejména brzdy a podvozek, ale také motor a spotřebu. Zatím jsem kromě světel nenašel žádnou věc, ve které by byla E53 lepší.

Závady E53:
-1x palivové čerpadlo
-2x čidlo ABS
-1x pravé přední rameno+silentbloky
-momentálně odchází jedna xenon výbojka
-nějaký drobnosti

Provozní spotřeba E53 za 5 let a 132 tis.km:
1x sada žhavičů
1x sada brzdových kotoučů
2x sada brzdových destiček
4x sada letních pneu
2x sada zimních pneu
1x akumuátor
1x sada silentbloků zadního zavěšení
6x inspekce

Přesně po 2 letech uvádím trochu statistiky u E70
ujeto celkem - 42.000 km
dlouhodobá průměrná spotřeba - 9,03 l/100km
akční rádius - cca 950km/plná nádrž
opravy
- CCC jednotka+programování - 12.500,-
- pravé zadní světlo (ta část ve víku kufru) - 4.100,-
- ložiska obou předních kol - 8.600,-
- plast.vana převodovky + průchodka + olej do přev.- 7.300,-
provozní náklady
- akumulátor - 5.300,-
- výměna oleje - 5.280,-
- přední brzdové desky - 5.500,-
- sada zimních pneu Verdestein 255/50 a 285/45 R19 - 22.716,-
- povinné ručení 2011 - 5.394,-
- povinné ručení 2012 - 5.750,-
- povinné ručení 2013 - 6.088,-
- STK+ME - 1.300,-

Napsal: pát 18.03.2011 01:16
od Poldav6
Ja bych k tomu dodal:

Pneumatiky: nase X5 E53 ma pri najetych 135tis. km stale puvodni letni sadu pneumatik, zbyva neco malo pres 3mm vzorku. Takze i kdyby se na zimnich gumach najela 1/2km, coz se zdaleka nenajela, mame na aute ponekud odlisnou vydrz pneumatik.
Vzhledem k tomu, ze X5 neni sportak, nedokazu si predstavit vyrazne jiny styl jizdy.
Jinak na E70 hlasim po najetych celkovych cca 55tis. km ojete (zbyva cca 1mm) vnejsi casti prednich letnich pneu. Je to asi dano systemem potlacujicim naklony auta v zatackach a vyssi moznou (pohodlnou) rychlosti v zatackach..

Spotreba: Prumerna spotreba (manual) je u 160kW@184kW 3.0d 9.2l.


Za me.. jsou auta samozrejme neporovnatelna. E53 pusobi vedle E70 vyslovene zastarale. Ovladani palubniho pocitace a jeho moznosti jsou nesrovnatelne..
A jizdni vlastnosti (ac E70 je osmivalec).. E70 pusobi jako male auto. Nehoupe se, okamzite reaguje na rizeni.. cit ve volantu kazdopadne trochu chybi.

E53 je oproti tomu rozvazna a dava najevo svoji vahu. Vzdy a vsude. Coz neni na skodu, clovek si spis uvedomi, co ridi. Nelibuje si v rychle jizde, ale umi to.. :)

Napsal: pát 18.03.2011 20:18
od Maca
Tak nemyslím si, že bych jezdil tak brutálně, ale nahlídl jsem do své evidence a tady je přehled:

Letní 255/50 R19 vpředu a 285/45 R19 vzadu
Michellin Diamaris 4x4 - 19.800 km (nebyly nový,kupoval jsem diskama)
Pirelli PZero Rosso - 20.068 km
Michellin Diamaris 4x4 - 26.247 km
Bridgestone Dueler - 9.200 km (zatím)

Zimní 235/65 R17 všechny
Dunlop GrandTrek - 25.764 km (byly na autě při koupi)
Bridgestone Blizzak LM-18 - 37.984 km
Bridgestone Blizzak LM-25 - 18.800 km (zatím)

Kromě prvních sad vše nové. Letní vzhledem k různému rozměru vpředu a vzadu nejdou zaměňovat, takže měním ve chvíli kdy jsou sjetý zadní (přední jsou lepší ale jen o málo). Dojíždím až na ty kontrolní plošky.

Mimochodem na E39 co jsem měl kdysi dávno mi pneu vydrželi taky něco kolem 20 až 25 tis. (extrémem byli nějaký Falkeny, který se sjeli za 16 tis. km :( )

Tož tak.

Napsal: pát 18.03.2011 21:58
od Poldav6
Nerad bych z toho udělal offtopic, ale na X5 opravdu máme 1. sadu letních i zimních pneumatik. Resp. zimní se kupovaly nové, ale jen kvůli dobrému pocitu. Stále mely přes 4mm, nebylo to vyloženě akutní. Auto mělo najeto cca 125tis.

255/55 R18, obe sady. Letní Michelin a zimní Continental. Typy presne z hlavy nevím.

Každopádně to ve světle tvých zkušenosti vypadá jako maly zázrak :)

Na E46 330xi mi vydrzely původní gumy ještě dyl, po 9ti letech a celkových 130tis. km se měnily zadní 245/40 r17. Přední se
měnily dřív, ale jen proto, ze se jedna guma prorazila. Take to byly Micheliny :)

Nové Primacy HP zatím tipuji na čistých 70tis. km. Po 14tis km zmizel přesně 1mm..

Ještě mě napadlo.. O kratke zivotnosti pneu na E53 psali v casopisu, ze to je dano geometrii. A nase E53 je r.v. 2005 (oproti tvoji 2001), tak treba s tím něco udelali..

Napsal: pát 18.03.2011 23:51
od Maca
Uvidím jak na tom bude E70. Jsou tam letní Continental Contact SSR (runflaty) 255/50 R19 vpředu a 285/45 R19 vzadu. Počítal jsem s tím, že je do zimy ojedu a dám na ty disky zimní pneu a na léto koupím sadu 20".

Jsem zvědav :)

Napsal: sob 19.03.2011 15:23
od Francis
Maca píše:... Změnou je systém zobrazení otáček na otáčkoměru. Zatímco u E53 odpovídali otáčky otáčkám motoru (např. po přidání plynu se zvedly otáčky a rafička otáčkoměru, přičemž rychlost zůstala stejná a měnila se plynuleji a později), tak u E70 odpovídají otáčky spíše okamžité rychlost (po přidání plynu se zvednou otáčky, ale rafička otáčkoměru zůstane a mění se až později s rychlostí)...

Jestli ono to nebude důslednějším používáním overdrive ("zámek" hydroměniče v převodovce) v E70 i při nižších rychlostních stupních.

Napsal: sob 19.03.2011 19:17
od Fildik
Maca píše:..., což v praxi znamená, že svítí pouze vnější pár světel (kdy svítí vnitřní pár se mi zjistit zatím nepodařilo) ...


Vnitřní světla jsou pouze parkovačky, které zároveň slouží jako denní svícení (pomocí žárovky v nich se osvětluje světelná trubička, která je vytvarovaná do "andělských očí".

Napsal: sob 19.03.2011 21:23
od Maca
Máš pravdu, koukal jsem na to, že ty žárovky svíti tak nějak "dozadu" a jsou asi zdrojem světla pro angel eyes. Na druhou stranu si nemyslím, že by samotný kroužky sloužili jako "denní svícení", ale spíš jako obrysová nebo-li parkovací světla. Při zapnutém denním svícení svítí normálně xenony ale nížší svítivostí než jako potkávací světla (viz. manuál str. 95, kap. Osvětlení pro jízdu ve dne :) )




///MOD Killca: smazana zbytecna citace predchoziho prispevku

Napsal: ned 20.03.2011 10:07
od RSak
Ahoj,
dovolím si připsat něco k dennímu svícení. Mám E70 2008 kupuvané nové u Bychla a jako denní svícení, svítí právě ty žárovky, ve vnitřních reflektorech. Při zapnutí denního svícení se výrazně zvýší jas vnitřních kroužků, když přepneš z denního svícení na parkovačky nebo rozsvítíš xenony, intenzita svícení kroužků pohasne.

Napsal: pon 21.03.2011 01:10
od Fildik
Přesně jako píše RSak

Napsal: úte 22.03.2011 07:40
od Maca
Jo, jo, už mi to docvaklo. Já používám světla pouze v poloze na toho "asistenta" vlevo od 0.

Napsal: úte 22.03.2011 11:44
od Jarouch
Francis píše:
Maca píše:... Změnou je systém zobrazení otáček na otáčkoměru. Zatímco u E53 odpovídali otáčky otáčkám motoru (např. po přidání plynu se zvedly otáčky a rafička otáčkoměru, přičemž rychlost zůstala stejná a měnila se plynuleji a později), tak u E70 odpovídají otáčky spíše okamžité rychlost (po přidání plynu se zvednou otáčky, ale rafička otáčkoměru zůstane a mění se až později s rychlostí)...

Jestli ono to nebude důslednějším používáním overdrive ("zámek" hydroměniče v převodovce) v E70 i při nižších rychlostních stupních.


Taky si myslim že to bude ten měnič....:-)

Napsal: pon 26.03.2012 16:23
od Maca
Po roce a něco doplňuju trochu statistiky u E70 v úvodním příspěvku tématu.

Napsal: ned 10.02.2013 00:29
od Maca
Maca píše:Uvidím jak na tom bude E70. Jsou tam letní Continental Contact SSR (runflaty) 255/50 R19 vpředu a 285/45 R19 vzadu. Počítal jsem s tím, že je do zimy ojedu a dám na ty disky zimní pneu a na léto koupím sadu 20".

Jsem zvědav :)


Tak gumy nakonec do výměny najely nevím kolik přede mnou + 22 tis.km já + ještě by něco najely, ale byl už druhá půlka listopadu a s prvním sněhem přišla nutnost přezutí na zimní (navíc jejich opětovné nazutí by stálo víc než aby se to vyplatilo a ještě bych je musel někde pár let skladovat, takže nic).
Jinak už utekly 2 roky od pořízení E70, tak jsem ještě zaktualizoval provoz v prvním příspěvku, třeba se to někomu bude hodit.

Re:

Napsal: stř 28.03.2018 14:14
od Radek_Chevy
Dobrý den vespolek,

rád bych od Vás radu ale nejsem majitel bramboráka..jen bych chtěl použít originál kola. Jen takové malé intro - koupil jsem si Chevy z 1968 a rozteč šroubů je defacto stejná jako u BMW (rozdíl +0,4mm) což mě navedlo k tomu si na něj pořídit spíše evropské ráfky (BMW) než americké, kde se se značením a homologací moc nepářou. Co mě zajímá je ET o kol u X5..lze to uvést? Myslím, že by byly použitelné rozměry

255/ R18 nebo co se zde uvádí (255/50 R19 vpředu a 285/45 R19 vzadu).

Na autě byly R22 ale to mi přišlo přehnané, originální balóny na R15 ocel bych zase ale taky nerad.

Díky za pomoc, Radek 8-)

Re: Srovnání E53 vs. E70

Napsal: stř 28.03.2018 15:50
od TANN3R
Na realoem.com si zadej model auta, za kterého chceš použít kola a pak hledej. U kol jsou i rozměry, včetně et.

Tu rozdílnou rozteč chceš řešit jak? Šrouby s plovoucí hlavou? Počítám, že Američani budou mít i palcovej závit pro šrouby kol, tj jestli půjde skloubit úhel kužele na šroubu se správným závitem..

Re: Srovnání E53 vs. E70

Napsal: stř 28.03.2018 16:13
od zddan01
nebo tady
http://felgenkatalog.auto-treff.com

nevím, co je to za auto a jaké máš úmysly s vnějším vzhledem, ale nebudou na tom disky z X5 vypadat blbě?

Re: Srovnání E53 vs. E70

Napsal: stř 28.03.2018 17:26
od Radek_Chevy
Díky za tipy, porýpu se v tom.

Rozdílná rozteč tam je minimální, těch 0,4mm bude v mezích rozměrů z továrny - pochybuju, že se ráfky vyrábějí s přesností na desetiny milimetru. Psal jsem si na americkém Chevelle fóru a ve Státech na svých autech disky z BMW běžně užívají.
Rozdíl v centrální díře vyřeší přechodové kroužky.
Co se týče uchycení, tak je tam systém šteft/matka - takže jen pak sehnat matky s konusem co bude pasovat na disk..

Nepřišel jsem na to, jak vložit obrázek..ale můžu vložit link na podobně předělané auto.

http://www.superchevy.com/features/1710 ... -chevelle/
(jsou tam tyto kola: 22Rx12 US Mag Wheels s pneu 335/25ZR22 Pirelli vzadu a 20Rx8.5 US Mags s pneu 245/30ZR20 Pirelli vpředu) - to mi ale příjde už extrém, ty R19 je OK myslím - mám je na Superbu a nevypadají monstrozně.

http://www.superchevy.com/features/1704 ... p-lsx-454/
Toto má vzadu 295/30/R18x10,5 a předek 245/40/R18x9 a vypadá to tak akorát - proto mi nepřišly Vámi uváděné rozměry u X5 špatné (255/50 R19 vpředu a 285/45 R19 vzadu) - jen by se na ráfky nazuly pneu s nižším profilem..

R.

Re: Srovnání E53 vs. E70

Napsal: stř 28.03.2018 17:48
od TANN3R
0,4mm pro tebe není žádná míra? Si zedník? :lol: O tom, že to tam americkej redneck nasere bez úpravy nepochybuju, ale ten šroub prostě nikdy nebude fungovat jak má. Kužel nikdy nedosedne pořádně a bude to ten šroub někam ohýbat.

Matky musíš sehnat s kuželem, jaký patří na BMW kola, ale závit potřebuješ zase palcovej. Což možná problém nebude, nebo naopak bude a velkej. Nevím, jakej kužel používají Američani. Pak je zas prasárna, že někdo nacpe do kola s kuželem X stupňů matku s kuželem Y stupňů. Sice to nějak funguje, ale buď se to zakousne tak, že je problém to povolit, nebo se to jízdou samo povoluje.

Btw. Pokud ti 0,4mm přijde jako žádná míra, co když máš rozteč náboje vyrobenou na spodní toleranci a rozteč v disku na horní toleranci? To pak můžeš mít rozdíl klidně milimetr :lol:

Re: Srovnání E53 vs. E70

Napsal: stř 28.03.2018 18:12
od Radek_Chevy
Pro zedníka je 4mm žádná míra.. :D
No že tam vůle je je jasné, proto jsou tam kuželové matky/šrouby, aby to vystředily. Pokud matka bude mít jiný úhel kuželu, tak nebude problem je přiupravit podle podle lůžka v disku..
Na tom Chevy fóru to tam probíralo mraky lidí (0,4mm rozdíl) a nemyslím, že jsou tam jen lopaty co je jim to jedno a někdo z nich by to tam nenatřel že JE to problém. Asi seženu nejaký zmasakrovaný disk z vrakače a zkusím ho nasadit než koupím sadu 19tek.. :D