Stránka 1 z 1

Napsal: úte 19.10.2010 09:54
od martan
Koupil jsem nedávno X5 r.v. 2000. Namontoval jsem zadní poface světla a problém je, že mně prostřední žárovka, která má svítit jen jako koncové světlo, svítí naplno, jako by brzdové. Ale brzdové je přitom dole pod ním a to funguje normálně - nízkou intenzitou při zapnutých světlech, vysokou při sešlápnutí brzdy. Původní světla fungovala normálně. Jen co mě u nich zarazilo, že prostřední žárovky byly dvouvláknové 21/5 W a dokonce to bylo napsané i na paticích. Když se ale podívám do ETK podle VIN, tak tam žádné dvouvláknové být nemají, mají být všude jen 21W jako u poface...Tak nevím. Setkali jste se s tím někdo? Prozatím jsem to vyřešil, že jsem dal prostřední žárovky 5W. Proč tam jsou normálně ty 21W, když brzdové světlo je dole pod nimi a mlhovka je jinde? Nebo to má taky svítit jako brzda?

Napsal: úte 19.10.2010 10:03
od IvetaX5
nemůže to být otázka rozdílnosti americké a evropské verze. Nesetkal jsem se stím, jen uvažuju nahlas :wink:

Napsal: úte 19.10.2010 10:17
od martan
To mě v první chvíli taky napadlo, ale mám evropskou verzi...

Napsal: úte 19.10.2010 11:38
od Killca
tak tam strc dvouvlaknovku a zkus co to bude delat pri brzde (kdyz nebude pasovat, tak stipacka ustipni jednu tu blokovaci nozicku na zarovce, jde hlavne o prumer patice a dosedaci plochu) [coz me napada, jestli ta svetla uvnitr, kde je plus, maj dve kovove nozicky pro dvouvlaknove zarovky, pokud ne, tak dvouvlaknovka je k nicemu], kazdopadne by se zrovna tahle vec mela dat preprogramovat v licht modulu, taky ten lichtmodul nebo svetla mohou byt vadna

ale je mozny, ze pokud je ten vstup opravdu jen na jednovlaknovou zarovku, tak ma byt 5watovka a nekdo to resil uz driv tim, ze tam dal dvouvlaknovou 21/5, kde to jelo na 5 jednoho vlakna

jo a mimochodem, podle etk tam ta prostedni nema byt vubec, jakoze tam jde, ale byt tam nema, kdyz se podivas na zarovky kolem, tak je u nich samozrejme dodano, ze kazda je jen pro ten svuj vlastni vstup (samozrejme je to jen zajisteno tema blokovacima stopkama, ale i tak je videt, ze je to takhle)
http://bmwfans.info/parts/catalog/E53/S ... ide_panel/


kazdopadne kdybys to echt chtel a jinak to neslo, tak ta 5ti watovka tomu nevadi, pokud ti nesviti check

Napsal: úte 19.10.2010 12:06
od martan
Tu dvouvláknovku s uštípnutým výčnělkem jsem samo taky vyzkoušel, efekt stejný. Jak říkáš, kdoví co s těmi původními světly kdo dělal (možná tam ty patice se třemi kontakty neměly ani co dělat, když stejně svítilo jen 5W vlákno)... Ale v těch poface byly už všude právě namontované 21W a byly taky tři, i v tom prostředku(koupil jsem to tak komplet vymontované z auta). No nic, nechám tam zatím žárovky 5W, chybu to nehlásí. A časem se zeptám u odborníků v servisu.

Napsal: čtv 28.10.2010 19:46
od signum
Dělal jsem to na svým autě před měsícem.Normálně vyndej tu 21W žárovku a dej tam 5W žárovku a bude po problému.Při zapnutých světlech bude svítit nakaždé straně 2x 5W a při brždění 1x21W plus brzdovka uprostřed. :o)

Napsal: čtv 28.10.2010 19:47
od signum
Aha nějak jsem nedočetl ten tvůj konec...Prostě to tak nech.

Napsal: pát 29.10.2010 06:36
od martan
Zatím jsem to tak udělal a jezdím. Dnes se snad dostanu na diagnostiku, tak zkusím zjistit u odborníků, jak to má být.

Napsal: stř 17.11.2010 23:28
od Kortys
Ty zadní koncová světla jsou napájena obdelníkovími pulzy. Po rozsvícení koncových světel naměříš cca 3V a po rozsvícení brzd. světel je tam plných 12V.

Napsal: čtv 18.11.2010 07:21
od martan
To jsem vydedukoval taky, že je to změnou napětí, když je tam jen jedno vlákno. U mě je spíš chyba v tom, že do jedněch žárovek jde prostě pořád naplno 12V. Ale 5W žárovky to vyřešily.