Stránka 1 z 36

Napsal: stř 19.12.2012 10:33
od pavproch
Mohu poprosit o rady/názory těch, co měli možnost řídit obě generace?

Jde mi o roadster: jaký je rozdíl v jízdních vlastnostech, pocitech z jízdy, zpětná vazba ve volantu od předních kol atd... která z těch dvou generací dává víc "sheer driving pleasure"?

Zdůrazňuju, nejde mi o absolutní rychlost/zrychlení, ale pocit z jízdy a "souznění řidiče s autem"....

Přes zimu si hodlám udělat radost prozatím sem uvažoval o Z4 starší generace ale novejší se mi začíná (zvenku!) líbit čím dál tím víc.... samozřejmě s R6 a 6MT.... je mi jasné, že novější bude podstatně dražší, ale... tohle má být radost až do důchodu, takže.... ale co jsem četl v recenzích (většinou z roku 2011), tak prakticky všichni recenzenti nadávali na "gumové" řízení e89....

Kuju převelice....

EDIT: 30.4.2013 - tuním název vlákna podle vývoje situace
EDIT2: 17.6.2013 - m4Zlik sa už zabydlel v garáži, tak tuním opět...

Napsal: stř 19.12.2012 15:43
od ZZZZ
kolik ti je dedku, kdyz to mas az do duchodu :?:

Napsal: stř 19.12.2012 16:54
od pavproch
sem ročník těsně před okupací....

Napsal: stř 19.12.2012 17:51
od xyron
Předpokládám tu sovětskou .... :D

Napsal: stř 19.12.2012 18:56
od pavproch
jo, jak přišli rusáci, taxem už nosil plínky...

Napsal: stř 19.12.2012 20:56
od ZZZZ
pavproch píše:sem ročník těsně před okupací....


tož to si mladsi, ale muzes mi tykat :-)

Ja nevim, proc porad nekdo hleda mouchy na E89. Me to prijde docela dobry, skoro uzasny auto. Netusim tedy jak se ma projevovat "gumovy rizeni". S E85/86 jsem bohuzel nejezdil. Malem jsem si ji koupil, stala za dobrou cenu v Kitzingenu celou zimu na rampe u autosalonu BMW, mela najeto jen 16 tis. Kdyz jsem se ale rozhoupal, byla pryc, tedy komplet i s tim autosalonem. Psal se rok 2009, v dubnu vylezla E89, tak jsem koupil E89.
Protoze jsem ale z duse lakomy, koupil jsem jen 2,3i. Mel jsem si priplatit, ale to se neda vratit.
Letos jsem koupil jiny auto uplne jiny kategorie a to samy. Zase jsem setril a uz mi to trochu mrzi.
Nicmene necham si obe jak rikas az do duchodu, mozna dyl.
Puvodne jsem chtel SLK, ale s mymi 190cm jsem se tam nejak nemohl poskladat.

Napsal: stř 19.12.2012 21:10
od pavproch
@ZZZZ: kuju... mně se fakt ta e89 líbí čímdáltímvíc... :oops:

Napsal: čtv 20.12.2012 07:46
od ZZZZ
At je to auto jakykoliv, jedno se mu uprit neda a to jsou super zadni okynka. Diky jim muzes s windshotem jezdit bez strechy i kdyz je venku kolem 10°C a staci ti jen tricko.
Takova nocni jizda mestem je uzasna.

Napsal: čtv 20.12.2012 09:28
od Francis
Není nad vlastní zkušenost. Není to sice fair k prodávajícím, ale koukni třeba na tipcars.cz, najdi auta v bazaru v okolí a jeď na prohlídku a zkušební jízdu ;-)

Napsal: čtv 20.12.2012 10:51
od Marty_
E85 3,0Si jsem mel pul roku, e89 3,5i (N55) na den pujcenou.
Osobne se mi mnohem vic libi e89, samozrejme jednak bezva motor (ja bych ale volil n54), pro me o moc lepsi interier i exterier, auto je komfortnejsi (a to i na tragickych rft pneu).
Na druhou stranu e85, kor s n52 , je takova syrovejsi, hravejsi, ryzi sportak:) proste auto ze stare skoly - ale jak v dobrem tak i ve zlem - e85 na me proste uz dneska pusobi zastarale..

Napsal: pát 21.12.2012 21:20
od Etien
Jak napsal Martyn... kazde ma svoje... jedna je syrova, spartanstejsi sportak... druha je komfortnejsi, modernejsi, blizici se SLK... je to o tom co od toho chces... v duchodu bude asi lepsi E89 8) 8) 8)

Napsal: sob 22.12.2012 15:18
od xyron
Ještě je otázka, které SLK .. jsou tři generace... měl jsem tu čest se svézt v druhé (klasická příd ala F1), v tom slabším SLK200 ale v AMG upravě s výkonem zvýšeným ze 120kw na nějakých 142kw a jelo to super.. interiér v červené kůži - nádhera a ty ofuky krku jsou bomba... a zvuk to má lepší než BMW Z4 E85...

Napsal: sob 22.12.2012 17:18
od pavproch
chlopi, dík za názory...

Napsal: ned 23.12.2012 13:28
od ZZZZ
No BMW je ale urcite hezci

Napsal: ned 23.12.2012 16:13
od xyron
Až na to že na fotce máš pouze první generaci SLK a starý SL a tu krabici uplne vlevo ani nepoznam co je zač..... takže trochu mimo :roll:

Napsal: stř 09.01.2013 20:09
od pavproch
Čímdáltímvíc se fakt moje oko kloní k e89.... ale nerad bych se připravil o sheer driving pleasure...

Takže zkusím tu svou otázku položit ještě jinak: je e89 z hlediska řidičských pocitů (komunikativnost řízení, rekce plynového pedálu, čitelnost, ovladatelnost, mrštnost) aspoň srovnatelná s 3er e9x?

Vysvětlivka: s láskou vzpomínám na e36 (sedan) 318i MR1997, která mi řidičsky dávala opravdu hoooodně moc.... současná e91 330ixT sa temu sice dost blíží, ale tak e36 se mnou "mluvila" víc.... ale na druhou stranu asi už stárnu, tak m i ty chybějící řidičské zážitky komfort modernější e91 téměř nahrazuje ...

Napsal: ned 20.01.2013 19:29
od pavproch
pavproch píše: Takže zkusím tu svou otázku položit ještě jinak: je e89 z hlediska řidičských pocitů (komunikativnost řízení, rekce plynového pedálu, čitelnost, ovladatelnost, mrštnost) aspoň srovnatelná s 3er e9x?


Nikdo nic? Nikdo tady nemá v garáži (nebo aspoň jízdní zkušenost) jak 3er e9x tak i Z4 e89?

nebo opravdu budu muset počkat do dubna (na kdy mám slíbenou jízdu s e89 3.0i Sdrive, bohužel v automatu), abych si to srovnal sám???

Napsal: pon 21.01.2013 09:23
od janbrasna
Nenajezdil jsem toho v E89 nějak oslnivě hodně, ale i ta troška mi stačila ke srovnání — to auto je víc "GT", je znát větší váha i její rozložení, celý řízení je zjednodušený, i v nejsportovnějším nastavení je všechno daleko měkčí atp. ~ Neřikam, že je to nutně špatně, pro většinu potencionálních zákazníků to bude spíš k dobru. A i já bych si na to velice rychle zvyk. Ale to auto je úplně jiný než E85, která obzvlášť ve starších exemplářích a bez extra výbavy je hodně "mechanická" a prkenně tuhá. Oboje má něco do sebe.

Prostě musim podepsat co píše Martyn.

Já sám zůstávam s E85, i když s koloběžkovým 2.5i, což je asi největší downside, s motorem rozhodně nedoporučuju šetřit. E89ku jsem jezdil s 2.3i a je to tak pro manželku, ne pro mě… 0:}

Napsal: pon 21.01.2013 09:24
od janbrasna
pavproch píše:je e89 z hlediska řidičských pocitů (komunikativnost řízení, rekce plynového pedálu, čitelnost, ovladatelnost, mrštnost) aspoň srovnatelná s 3er e9x?


Ano.

To si myslim je úplně fér přirovnání.

Napsal: pon 21.01.2013 09:40
od xyron
pavproch píše:na kdy mám slíbenou jízdu s e89 3.0i Sdrive, bohužel v automatu


Jsem zvědavej co budeš říkat... podle mě tomu bude automat hodně ubírat na "sportovním" zážitku... to patří do 7er .. v Z4 bych si s tím připadal jako ocas... :(