Stránka 1 z 1
Napsal: pát 01.02.2013 23:26
od Rendis
Mohl by mi někdo vysvětlit co znamená pojem "seřízení klapek"? Popř.co všechno se mění za díly?
http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... _assembly/
Napsal: sob 02.02.2013 01:20
od Francis
Seřízení klapek znamená odpojit ovládací táhla, povolit dorazový šroub až se klapka úplně zavře, nasadit "hodinky" (strojnický úchylkoměr na měření zdvihu v 1/100 mm), pomocí dorazového šroubu pootevřít klapku o správnou hodnotu (mělo by ji jít dohledat v TISu), toto zopakovat na dalších dvou tělesech klapek, zapojit ovládací táhla a nastavit u všech stejnou vůli tak, aby počátek otvírání klapky byl v jeden okamžik při pomalém tahání za mechanismus. Na závěr je třeba nastavit snímač polohy klapky tak, aby mikrospínač oznamující DME uzavření klapek byl sepnutý pří uzavření klapek a rozepnul se při prvním pohybu při otvírání klapek.
Pokud při repasi jsou klapky demontované z hlavy, tak seřízení základního pootevření klapek hodinkami je jednodušší dělat na ponku, seřízení táhel pak samozřejmě až po usazení klapek na hlavu.
Měl by to být schopen udělat každý, kdo má trochu strojnického ducha, šroubovák, hodinky s držákem, svěrák nebo jiné upínadlo na klapkové těleso a umí si v TISu najít hodnotu pootevření klapek

Napsal: sob 02.02.2013 09:11
od Rendis
Prý je dobré vyměnit nějaké "gumičky" ?
Napsal: pon 05.05.2014 12:47
od Martin85
Rendis jak si s tímhle dopadl? Už o tom uvažuji delší dobu. Sehnal si někoho, kdo tohle v ČR dělá?
Napsal: úte 06.05.2014 08:43
od Rendis
Martin85 píše:Rendis jak si s tímhle dopadl? Už o tom uvažuji delší dobu. Sehnal si někoho, kdo tohle v ČR dělá?
Nikoho konkrétního jsem nesehnal. A není to ani levná záležitost. Pokuď se mění i gumičky a podobné věci cena je kolem 10 tis.
Napsal: úte 06.05.2014 10:01
od Martin85
Ty jo 10000Kč. Já jsem našel několik návodů na internetu, jak si to udělat sám a nepřišlo mi, že by to mělo desítku. A jaký gumičky myslíš? V těch návodech mění pouze gumičky mezi sáním a klapkama a pak ty na šroubech na ovládání průtoku vzduchu na každé klapce.
Jestli chceš, tak mi napiš SZ a mohu ti poslat vše, co jsem k tomu našel.
Napsal: čtv 08.05.2014 15:42
od hulda
Martin85 píše:
Jestli chceš, tak mi napiš SZ a mohu ti poslat vše, co jsem k tomu našel.
poslal bys mi to prosím taky v SZ? Rád se ochytřím a zjistím, zda to potřebuju

Re: seřízení sání e34M5
Napsal: pát 27.04.2018 15:46
od PeckaSK8
Pánové, mohu poprosit též o link? Ať si počtu co mě asi čeká!! Kdo Vám to dělal? Sami??
Re: seřízení sání e34M5
Napsal: pát 27.04.2018 22:28
od MattyX
Měl jsem v plánu si koupit šest budíčků na podtlak, protože ty červíky sice můžeš seřidit přesně mechanicky, ale každá klapka je trochu originál a potřebuješ mít ideální stejnej průtok vzduchu - takže primárně je lepší se orientovat podle podtlaku v sání na každém válci, než mechanickou mezeru. Je na sání na to měření udělaná i příprava která je zaslepená ...
Těsnění se může měnit maximálně to co je mezi klapkou a ventilem, aby ti to nekecalo do hodnot toho podtlaku...
Tak si ty budíky už asi koupím nebo co ...

Re: seřízení sání e34M5
Napsal: sob 28.04.2018 09:18
od Rendis
Kup.

Re: seřízení sání e34M5
Napsal: stř 09.05.2018 14:23
od Spejbl
Trošku jsem nepochopil proč 6 synchrometru, když si lze hodnotu průtoku u jednotlivých válců zapsat při měření při volnoběhu a "ladit"
Jenže, když srovnáš stejně průtoky při volnoběhu tak budeš mít jiné průtoky při max. otevření a existují hodnoty mech. vůle min. a max. otevření klapky.
Takže ta "vyšší" cena práce spočívá v tom, že děláš jakýsi optimálizovaný kompromis, na kterým spálíš kus času.
Zkrátka záleží v jakém režimu ten "závodní motor" provozuješ buď děláš civilní nastavení nebo závodní kde jedeš často v redline.
Mimochodem ten "balonek" alias synchrometr koštuje cca až 2tiskč.
Ale velké uznání, a klobouk dolů dělat montáž S38 do E30 pro Mattyxe. Sám uvažuji o konverzi podponkového motoru S65 do E34. Ale toho času co to spali , asi až na důchod se tim budu zabývat.
