Stránka 1 z 1

Napsal: pát 22.07.2011 10:32
od cabal
Zdravím kolegové,
jsem na cestě po Evropě s M3 E36 a včera se mi stala taková menší nepříjemnost, zrovna nevhodná v tomhle vedru.

Ráno jsem dojel do města, nechal auto zaparkované, vše fungovalo. Večer přijdu otočím klíčkem a nejde mi digitální panel na ventilaci a klimatizaci. Říkám si, čert to vem. Jenže po chvilce zjišťuji, že mně na nohy valí na maximální teplotu a maximální tah horký vzduch. Ujedu skoro 20km a málem mně ohořely chlupy na nohách.

Zkontroloval jsem všechny pojistky a oukey, teď zkusím vytáhnout ještě panel, jestli tam není skříplej kabel (ale to si nemyslím). Zítra jedu dál cca 900km a s tímhle fakt nikam nedojedu.

Na samoopravy jsem strašná lama, takže jediné co zvládnu je odpojit (na radu) nějaké pojistky a deaktivovat ventilaci. Jenže zároveň neumím vůbec německy, a tak bych potřeboval poradit, jaké pojistky mám vyndat. Opsal jsem seznam z pojistkové skříně. Prosím o radu, které ven (za překlepy sorry, němčina je otřesný jazyk na slova :)

Děkuji za pomoc.

[code:1]
Airbag 42
Anhänger 2
Anzünder 32
Ausstellfenster 13
Autom.Getriebe 26,28
AuBentemperaturanzeige 23,31,45
Behörde 2,23,44
Beleuchtung:
- Bedienteile u. Intrumenten kombination 37
- Bremslicht 46
- Fahrlicht links 11,25
- Fahrlicht rechts 12,25
- Fernlicht links 25,29
- Fernlicht rechts 25,30
- Handschuhfach 44
- Innen- u- Gepäckraum 33
- Kennzeichenleuchte 37
- Leseleuchte 33,43
- Leuchweitenregulierung 37
- Lichthupe 23
- Nebelscheinwerfer 12,22
- NebelschluBleuchte 17,22
- Parklicht 33
- Rückfahrscheinwerfer 26
- Standlicht links 25,33
- Standlicht rechts 25,37
- Warnblink-u. Blinkanlage 23,34

Bordcomputer, Check Control 23,31,45
Boardcomputer Compact 31,46
CD- Wechsler 33
Diebstalwarnanlage 31,34,43,47
Erdgas 16,31
Einparkwhife 24
El. Verdeck 7,35,43,49
Fensterheber vorne 14
Fensterheber hinten 19
Funkfernbedienung 7,43
Geschwindigkeitsregulung 46
Gong 31
Heckwischer 3
Heckscheibengebläse 6,23
Heizbare Heckscheibe 6,23
Heizbare Spritzdüse 24
Heizungsgebläse 20
Heizungsregelung 23
Innenspiegel 43
Instrumentenkombination 23,27,31,46
Klimaanlage 16,23,31,39
Kraftsoffpumpe 18
Ladesteckdose 33
Lordosenstütze 40
Make-up-Spiegel 43
Motronik 26
M3 Automatisiertes Schalt-getriebe 28
Radio 9,44
Scheinwerferreunigungsanlage 3[/code:1]

Napsal: pát 22.07.2011 11:06
od ivezcordoba
ahoj

to je velice nemilé

s problémem ti asi moc neporadím, tak snad aspoň s němčinou

Heizungsgebläse 20 ventilátor topení
Heizungsregelung 23 ovládání topení


šťastnou cestu

Napsal: pát 22.07.2011 15:17
od Lion
Ahoj podle mě to bude nejspíš problém v předřadným odporu ventilátoru tzv. ježek. (stačí jen vyměnit) Bud Ti fungují jen nějaké rychlosti a nebo jen maximalní. Je to vcelku známá bolístka u E36 (občas už i u E46). Co odpojit, aby Ti to nefoukalo, tak to netuším, ale doufám, že pomužou ty pojistky co poslal "ivezcordoba". :wink:

Napsal: pát 22.07.2011 15:22
od Lion
Zde návod jak to opravit a jak to vypadá, mrkni. :wink:

Link:
http://www.bmwe36blog.com/2008/01/17/fi ... speed-diy/

Napsal: pát 22.07.2011 17:15
od sa-tan666
no melo by stacit odpojit ovladani ventilu topeni aby to ted netopilo kdyz tak bysme to mohly kouknout spolu v 7 vecer jedu do sternberka kdyz tak cislo mas v sz

Napsal: sob 23.07.2011 08:51
od cabal
sa-tan666 píše:no melo by stacit odpojit ovladani ventilu topeni aby to ted netopilo kdyz tak bysme to mohly kouknout spolu v 7 vecer jedu do sternberka kdyz tak cislo mas v sz


První věta začíná slovy "jsem na cestě po Evropě" což znamená, že nejsem ve Šternberku :D ale cca 1058 km od domova :) ale dík

Napsal: sob 23.07.2011 10:07
od cabal
Jelikož mi přátelé i někteří zde radili jak pomoci, musím se s Vámi naprosto čerstvě (je to pár hodin co jsem dojel do ČR) podělit, jak jsme valčili....

Nuže, problém jaký vznikl víte...
Zrovna jsem se nacházel na jednom z ostrovů v Chorvatsku, připojil jsem se velmi draze přes mobil a notebook a díky Vám sehnal rady jak vadu řešit. Začal jsem kontrolou pojistek, tak proběhla v pořádku, vše OUKEY. Dále jsem pokračoval vyndáním ovládacího panelu (jelikož jsem neměl šroubováky [ztratil jsem je na závodech]) za pomocí dvou jídelních nožů. Chorvati se na mě divně dívali :) Zjistil jsem, že vypálené asi nic nebude a že kabel skříplý není.

Tak napůl jsem zasunul panel zpět.
Dále jsem postupoval vyjmutím pojistek č. 20 a 23. Jenže pojistka č.23 mně kompletně vypla budíky, BCčko a další věci. Čili musel jsem ji dát zpět a zůstala tak vyjmutá pouze č. 20. S přesvědčením, že se nebude ventilátor točit jsme se dohodli, že do ČR pojedeme skrze noc (přes den bychom na dálnici v kolonách chcípli).

Večer jdem posedět a v 21:45 vyrážíme na cestu dlouhou 900km do ČR (další cestování po Evropě odložím na září). Je to paráda, ventilace nefouká, začíná být tma a ventilkujeme se skrze pootevřená okénka. Ovšem jakmile se ohřála voda začínám pociťovat teplo na nohy ... a taky že jo !!! Přestože je pojistka č.20 venku, ventilace žije a topí na plný kule. Nasazuji kožené tenisky, ponožky a říkám si, že tohle asi nevydržím a upálím si nohy :(

Čím rychleji jedu, tím více to topí a pálí. Při 100kmh je to fakt peklo. Sem tam odstavuji plyn abych ochladil nohu, stavím na každé benzince. Blíží se nájezd na dálnici a já si představuji jak to bude topit při 130 :/

Najednou přítelkyně upozorňuje, že panel klimatizace problikl. Nic nevidím, a zase .... panel se začal probouzet, a to prosím nelžu, jak když někdo lapá po dechu, blik ......3s nic ... blik blik .......2 s nic .... blik .... snažím se nastavit rychle teplotu dolů, vždy jak se rozsvítí, shodím rychle na 18°C .. jenže každé vypnutí způsobí návrat na vroucí stav.

Tak si říkám, že si ze mě dělá prdel. 3 sekundy chlad, 5 sekund vedro .... najedou šup a PANEL SVÍTÍ a REGULUJE, ale nic se netočí (pojistka č.20 je venku). Horko ustálo, ale nejde regulovat. Bojím se zastavit, aby se to zase neposralo, ale jdu do toho. Zastavím na nejbližší čerpací stanici, vypnu motor, vrátím pojistku č.20, znova zkontroluji ostatní. Otáčím klíčkem a dámy a pánové. eMko na mě myslelo a vše funguje jak má !!!! Bude to znít dětinsky, ale měl jsem radost jak malej, pochválil jsem eMko, že mně dopřálo funkčnost svého topení a klimy a pozbytek cesty až do ČR si užíval chládku a úžasné cesty (až na brutální bouřku ve Slovinsku) !!!!

Resumé.
Nevím co dál, jestli to řešit ... nebo zda kvůli enormnímu vedru ten tranzistor prostě nevydržel (z fyziky vím, že při nadměrné teplotě ztrácí svou účinnost). No nevím Vám, ale byl jsem sakra šťastnej, když to tak dobře dopadlo! Nedokážu, skutečně nedokážu si představit cestu a na nohách 32°C fukar :)

Nic jdu spát, nespal jsem 2 dny :)

Napsal: čtv 11.08.2011 15:49
od gs500e
tohle samé mi dělali už dvě e36tky, musíš rozebrat panel klimy, a tam je jeden takový malý odpor a ten je v háji, mě pomohlo u obou aut ho přihnout, ale lepší je když si ho necháš někde za stovku přepájet

Napsal: ned 14.08.2011 08:51
od cabal
gs500e píše:tohle samé mi dělali už dvě e36tky, musíš rozebrat panel klimy, a tam je jeden takový malý odpor a ten je v háji, mě pomohlo u obou aut ho přihnout, ale lepší je když si ho necháš někde za stovku přepájet


auto mám teď měsíc odstavené
zkusím co říkáš, ale nejdřív ten odpor budu muset najít ;)

Napsal: ned 14.08.2011 11:04
od capri
dělá mi to něco podobnyho jen to nemá nic společnýho s panelem klimy
dělá mi to to že když po jízdě auto odstavim auto tak na cca 20 minut a pak nastartuju tak se z výdechů začne valit strašny vedro do ty doby než se celej system topení ochladí jako kdyby se ohřál výměník za tu dobu co auto stojí typl bych to na nejakej netěsnej ventyl nebo tak ale fakt nevim jak to řešit u mě