Stránka 1 z 2

Napsal: úte 05.10.2010 21:26
od milius
prosimvas jaka by mela byt teplota oleje jedna se o e36 diky

Napsal: úte 05.10.2010 21:34
od MattyX
idealne 90-100

Napsal: úte 05.10.2010 21:46
od Lion
Při normál jízdě 90-100°C. Při zátěži se to může pohybovat od 110°C do 130°C. Pokud je to více, tak už je něco v nepořádku. :wink:

Napsal: úte 05.10.2010 21:50
od milius
dekuju, teplota je max 80stupnu, ale ani voda se neohreje kdyz je auto nastartovany na miste tak se ohreje na pulku jak ma ale po rozjezdu teplota padne tak nevim asi termostat nebo me napadla jestli by to mohla delat viskospojka ze po rozjezdu to hodne chladi

Napsal: úte 05.10.2010 21:58
od cabal
Zaleži taky na oleji jestli máš Castrol 10W60, tak 90-100°C při ostré jízdě nebo v létě aj 120°C ale to už je dost

Ja mam Valvoline a nikdy jsem se nedostal na vic jak 105°C
A vodu mam díkyBMWbohu zahřátou po 7km a začne se mi v autě topit, dyt ráno je už kosa jako prase :) kdyby to netopilo by mě jeblo ...

viděl bych to na problem s termostatem, udělej si diagnostiku

Napsal: úte 05.10.2010 22:19
od MattyX
Lion píše:Při zátěži se to může pohybovat od 110°C do 130°C. Pokud je to více, tak už je něco v nepořádku. :wink:


130 je hodně extrem , na tudle hodnotu se clovek dostane mozna az tak po delsim trapeni u omezovace , ale sou lidi co podradi trosku slapnou na plyn 130 tam svití jak žárovka ale neřeší to :idea: :lol: jinak castrol uvádí že tws maže stoprocentně do nějakých 126"C , dál co následuje není třeba vysvětlovat :lol:
ještě bych doporučoval změřit mazací tlak esi máš nějaké pochybnosti ;) jakej je na volnoběh , a jakej je maximální ;)

Napsal: úte 05.10.2010 22:24
od milius
nene to bych nemel strach s tlakem, na aute byla nedavno prebrusovana klika, uhlovane ojnice, ventili zabrousene a tak myslim ze tam bude vse v cajku jen ta teplota me zaskocila, a termostat je tam ovladanej i elektricky? jak sem psal kdyz auto stoji ohreje se voda normal po rozjeti to padne

Napsal: úte 05.10.2010 22:27
od MattyX
no spis jak se rozjedeš tak nabereš vzduch do olejovýho chladiče tím padem se ti ochladí :lol: jinak gratuluju k emku se zdravou klikou ;)

Napsal: úte 05.10.2010 22:34
od milius
no olej je furt tech 75-80 jen ta voda, no zitra asi zkouknu a uvidim, no taky sem rad ze klika zdrava :lol: nikdy sem v tom nejezdil je to ma prvni, mel jsem 2,5 kterou budu prodavat, ta M3 jede hezky ale taky je to dravec az kdyz se trosku roztoci, vse origo ale krasnej zvuk jen si libuju proste krasa muj sen M3 ale much ma plno hold se bude delat

Napsal: stř 06.10.2010 21:20
od Lion
Nevím jestli je 130°C extrém, ale je to každopádně zdravé maximum. Tato hodnota je psaná i v uživatelském manuálu k E36 M3. Samozřejmě k této hodnotě se většinou dostaneš při opravdové zátěži jako např. jízda po okruhu a je k tomu ještě parné letní počasí, kdy se olej hůře chladí. Já osobně jsem se po dobu co jsem E36 M3 3.0 vlastnil nedostal přez 125°C. Vždy jsem se spíše pohyboval kolem 100-110°C. Ale věřím, že kdybych jel na okruh a ještě v letním pařáku, tak tam těch 130°C asi bude. Olej jsem dával Castrol TWS 10W-60 a max spokojenost. Vcelku by mě zajímalo, kolik °C na oleji mají naladěné speciály, které stejnej olej používají při ostrých závodech. 8)

Napsal: čtv 07.10.2010 07:49
od MattyX
no dobře se to dá poznat i na dálnici když to trošku proháníš , tam kde předtím byl olej 120 -130 (ten motor se pak rozletěl :lol: ) tak dneska je maximálně 105 a víc z toho prostě nejde dostat (teďka po GO) na to přehřívání oleje na okruhu má velkej vliv blbě vyřešenej olejovej chladič (vstup a výstup na jedne straně ochlazenej olej se hnedka ohřívá)

Napsal: čtv 07.10.2010 14:53
od Speedy
nejspis bude v haji termostat, proto se to neohreje(el.ovladany neni). Vizkozu poznas tak, ze vezmes hadr a vrtuli zastavis a kdyz ji pustis, musi se pozvolna zacit roztacet. Netoci se porad klimavetrak pred chladicema?

Napsal: pát 08.10.2010 20:27
od milius
jojo vymenena visko spojka voda se ohriva normalne, olej tak 85-90 vic ne, no kdyz je zahratej motor tak olej prece taky jedine ze by to byl zazrak :lol:

Napsal: úte 05.05.2015 21:07
od Danys
Zdarec, trochu to oživím, vím že je tu pokec jen o Mpowerech.. ale chtěl bych se zeptat mám na své 323i coupe budík teploty oleje , čidlo mám v T kusu v olejovém filtru vedle čidla tlaku. Na budíku mám teplotu 120° když tomu šlápnu. Olej 5w40 Castrol Magnatec. Je to normální nebo je to hodně ?

Napsal: stř 06.05.2015 00:11
od Francis
Čidlo teploty v T-kusu ukazuje.se zpožděním a menší než reálnou hodnotu. Čidlo teploty má být v proudu oleje, ne "2x za rohem".

Napsal: stř 06.05.2015 07:13
od Danys
Omlouvám se je to v tvaru jakoby Ypsilon s jedním parůžkem, ne Tkus . Ale i kdyby to bylo přesné tak teplota 120° je hodně ? Někdo říká že mám dát jiný olej, druhý zas že teplota je v pořádku když je to do 130°. Takže v tom mám trochu hokej :-))

Napsal: stř 06.05.2015 08:25
od Francis
První co se ozve při přehřátém oleji jsou hydrozdvihátka ventilů. Pokud jsou zticha, je to ještě ucházející teplota pro daný olej.

Je jedno jaký je tvar redukce, čidlo teploty by mělo být v protékajícím oleji a ne ve slepé větvi. U čidla tlaku je to jinak, podle současných zákonů fyziky se tlak šíří všemi směry a kapaůina je nestlačitelná, takže stejný tlak naměříš i za čtyřmi průchozími tedukcemi.

Napsal: stř 06.05.2015 17:33
od Danys
Hydra se neozývájí, motor je pěkně tichý

Napsal: stř 06.05.2015 17:45
od MattyX
i tak je 120" pro 5w40 dost ...
10w60 má vizkozitu do 126" - potom už řídne, takže co dělá 5w40 je ti asi jasné.
Stačí nainstalovat domeček filtru z m54, která má v sobě už integrované čislo pro teplotu a tlak hodit na "Y" nebo "T" a budeš to vědět přesně.
Další věc je jak přesný máš budík - pokud je to čína za 500,- tak bych mě pochybnosti o nějaké kalibraci atd.

Napsal: čtv 07.05.2015 07:47
od Hanz
Francis píše:První co se ozve při přehřátém oleji jsou hydrozdvihátka ventilů.
S50 nemá hydroštely...