Stránka 1 z 4

Napsal: úte 06.07.2010 14:17
od ThomasW201
Zdravím zdejší odborníky, mám menší problém, ale dá se s tím žít.

Při jízdě na okruhu se mi přehřívá olej, cca o 3 ostrých kolech v Mostě nebo Brně se teplota na ukazatelu dostane na 140 stupnu a sla by dal. Proto chladím, a po dalsich dvou kolech to spadne na nejakych 110 a opet muzu trochu jet.

Při bezne jizde se teplota pohybuje do 100 stupnu a kdyz na to obcas slapnu tak max. 110.

uz jsem cistil olejovy chladic, ale v tom problem nebyl, uz jsem menil teplotni cidlo oleje, ale take bez problemu. olej menim po 5000 km a davam tam castrol tws motorsport 10W-60.

Jako mozny problem vidim nepresnost ukazatele, ale tomu se mi vazne nechce verit. Predpokladam, ze auto nema nejaky olejovy termostat.
Jako moznou pomoc vidim v bezdratovem teplomeru, kterym si muzu po jizde ,,posvitit,, na olejovou vanu a plus minus odecist teplotu.

Jako druhy problem bych oznacil dochazejici benzin na okruhu, pokud je dlouha tahla zatacka a v nadrzi mam pod pulku. Benzin se v nadrzi odleje a na vterinu vypadne vykon. Mate s tim nekdo nejake zkusenosti? Vyresilo by to silnejsi palivove cerpadlo nebo catch tank? nebo jak se to pise...

Napsal: úte 06.07.2010 14:25
od MattyX
to přehřívání oleje zpusobuje napul pridrenej motor , mas kompozint na salkach(ojnicnich loziskach) na klice vydrenej , vznika ti tam velkej odpor a tudis se olej prehriva ;) S50 na to docela trpi , predeslej majitel tomu asi daval kladu kdyz jeste olej nebyl na provozni teplote ;)

doporucuji co nejrychleji to zacit resit nebo kliku udres a nebo ti ojnice vyskoci bokem pres blok jako se stalo kamosovi taky na 3.2 kterej mel stejnej problem ;) a shanet nahradni kliku nebo blok je docela problem ;)

Napsal: úte 06.07.2010 14:29
od ThomasW201
ale auto jede jak ma 8O hlavne uz to tak funguje 10 tis km

Napsal: úte 06.07.2010 14:33
od MattyX
ThomasW201 píše:ale auto jede jak ma 8O


vsak ano , to jede normalne , pri normalni jizde to taky nepoznas , az pokud motor dostane kládu a vznika tam velkej treci odpor v otackach dlouhodobe ;) ver mi ze 3.2 po GO a vybrusu pak pojede kurevsky jinak :lol:

oprava stala 3000 ,- prebrus kliky + 7400,- ojniční ložiska v renocaru brno + práci toho kdo ti to bude dělat ;)

Napsal: úte 06.07.2010 15:43
od ThomasW201
rozumím, to celkem jde, nejdříve to asi rozhodit, jestli to bude opravdu za carbonovane?

Napsal: úte 06.07.2010 16:08
od MattyX
zakarbonovany to je jinej pojem pro jinou vec , todle vypada proste na vydreny ojnicni loziska ;)

Napsal: úte 06.07.2010 16:21
od ThomasW201
díky, tohle je část motoru pro mě zatím neznámá. Můžeš mi to prosím označit v ETK? ty ložiska tam nemohu najít

Napsal: úte 06.07.2010 16:26
od MattyX

Napsal: úte 06.07.2010 16:31
od ThomasW201
diky tohle jsem nasel, kliku na prebrouseni tomu rozumim, a ty loziska vymenit myslis ty panve jak maji ruzne ty sirky a barvy... jo tohle nezvladnu, necham to proverit.

Napsal: úte 06.07.2010 16:35
od MattyX
ano ty "panve" ;) ruzny tloustky sou kvuli hloubce brusu... kolik uberes na klice tolik pridas na "panvy" pokud to reknu hodne laicky ;)

Napsal: úte 06.07.2010 16:37
od ThomasW201
to se rozebira asi spodem, je to slozite a casove narocne?

Napsal: úte 06.07.2010 16:44
od MattyX
no na okamzik to není ;) todle už nevím jak to kamosovi trvalo dlouho ;)

Napsal: úte 06.07.2010 22:17
od Speedy
musi se:
sundat napravnice, vana, olejovy cerpadlo.
pak se sundavaj jednotlivy loziska = panve =lagry = salky.
zmeri se klika na ovalitu a rozmer. podle toleranci a podle poctu vybrusu se objednaj novy loziska a montuje se zpatky. Jo a jeste je dobre zkontrolovat ojnice.

Takze pocitej, ze pul az den rozebrani a zmereni a pokud se budou objednavat nove dily, tak par dni na dodani.

Jiank treba kdyz pouzijes jinej olej, napr. Valvoline 10W-60, tak motor se hereje min nez s catrolem.

Je taky mozny, ze keca ten ukazatel na palubce. To vyresis jedine pridavnym budikem. Ono vseobecne je nejlepsi tam dat budiky na teplotu a tlak oleje a mas vetsi sanic, ze zavadu na olejovym hospodarstvi odhalis drive, nez bude pozde.

Co se tyka benzinu, tak cerpadlo je v pravy casti nadrze, takze dlouhy levy jsou smrt a bacha, krom ztraty vykonu to muze mit ten neblahy vysledek, ze je chuda smes a motor se prehriva. REseni jsou dve, jezdti s plnou nadrzi nebo pouzit catch tank s pridavnym cerpadlem. ufff...

Napsal: úte 06.07.2010 22:18
od Speedy
jo a na blbnuti na okruhu neni od veci mit aktivni chlazeni oleje.

Napsal: úte 06.07.2010 22:24
od MattyX
ono jeste u 3.2 je ten olejovej chladic resenej ne moc vhodne , neni spatny pouzit ten trebas z E34 m5 ...

Napsal: úte 06.07.2010 22:30
od Speedy
MattyX píše:ono jeste u 3.2 je ten olejovej chladic resenej ne moc vhodne , neni spatny pouzit ten trebas z E34 m5 ...


tak i to je moznost, vyhodit original a dat tam nejaky poradny :-) a taky mit v poradku nasavani vzduchu k tem chladicum.

Kazdpoadne na ty loziska bych se podival 100%. Oprava zadreny kliky je 60K minimalne.

Napsal: stř 07.07.2010 09:21
od ThomasW201
k tomu benzinu, pokud je cerpadlo v prave casti, tak jsou nejhorsi dlouhe prave. Presne nejhorsi to je v Brne po cilovce. Mam to jako young timera tak to asi resit nebudu ale diky

Napsal: stř 07.07.2010 09:33
od ThomasW201
jinak MattyX píše, ře auto po výbrusu pojede kurevsky jinak a s tím určitě nemám problém s nějakým nedostatkem výkonu, auto na 100% jede jak má. Mám ho dva roky a problém s olejem byl od začátku cca 10 tis km. A s autem nejezdím jenom na výlety.

Pokud je nejaka sance, ze by to mohlo byt tim ukazatelem, zkusim nejdrive zmerit olejovy system tim bezdratovym teplomerem.

Kolik je pro emko správná teplota oleje v zátezi?

Napsal: stř 07.07.2010 09:46
od MattyX
no ono pak po vybrusu a novejch salkach to pojede fakt jinak :) klika nema takovej odpor pak a jde to znatelne lip do tocek :)

tvuj problem se stal i kamosovi , novej motor a i kdyz tomu das kladu sebe vetsi tak olej nesel pres 110... u castrolu 10w60 je mazaci hranice myslim pri 125C , pak uz mazaci schopnost straci ,ale pokud je vse OK na tudle teplotu se neda ani dostat :lol:

Napsal: stř 07.07.2010 09:49
od Hanz
S50B30 mi nelezl olej nikdy pres 120, ani okruh, ani silnice, kolony, "osmicky"... vidim to na tu kliku, jinej defekt (pridirajici se pist), případně to čidlo... on i ten budík vody je hodně orientační (ten střed ukazuje v širokém rozsahu, když se to hřeje, je už teplota oprvadu vysoká, nikoliv lehce zvýšená- hodnoty si už nepamatuju), vážně bych tam dal přesné měřáky... k nezaplacení je taky čidlo teploty výfukových plynů, tam poznáš problém s motem ihned...