Stránka 1 z 2

Napsal: ned 12.10.2008 14:35
od Lion
Ted budu na jaře měnit opět motorový olej v mý M3 a chci se zeptat jestli by se měl dělat po vypuštění starýho oleje proplach motoru nějakým proplachovacím olejem a pak terpve nalít nový Castrol TWS 10W-60? A nebo to nemá význam a jen olej vypustit do mrtě (něco tam stejně zústane) a nalít olej nový? Vcelku by mě to zajímalo jaký s tím máte zkušenosti vy? :wink:

Napsal: ned 12.10.2008 15:35
od Oldman
Asi jen všeobecně, páč nemám Mko, nejspíš ne, neproplachovat, kdo ví co může udělat nejaký proplachový s novým olejem. Když budeš měnit, zvedni levou stranu vozu, a nech to pořádně všechno vytéct, klidně i 30 minut, možná se budeš divit co z auta vyteče, jestli to necháš stát v rovině, zůstane tam tak 3/4litru starého oleje. Pak ještě jedna věc, v polovině intervalu výměny měním filtr, možná je to zbytečné, ale nemůže to uškodit, myslím že nový filtr umožní lepší cirkulaci oleje :palec:

Napsal: pon 13.10.2008 10:54
od Speedy
U M3 je vypustak na druhy strane ;-) Ale asi bych vyplachoval tak, ze bych na poslednich par km nalil do oilu nejaky sragoru. nejlepe se optat "majora", jeslit by vedel. Ja nevyplachuju, ale menim pravidelne po 10kkm.

Napsal: úte 14.10.2008 10:52
od DFender
Proplach je nesmysl, zbytečnost a přežitek, to se už fakt desítky let nedělá :wink:

Napsal: úte 14.10.2008 21:15
od Lion
Jojo dva mechanici mě taky tvrdí, že v dnešní době, kdy jsou oleje na slušný úrovni a pokud se mění v předepsaný interval či ještě dřív, tak se už proplach ani nedělá. Já měním po cca 6 - 7000 km... :twisted:

Napsal: úte 14.10.2008 23:00
od M3maniac
Lion píše:Jojo dva mechanici mě taky tvrdí, že v dnešní době, kdy jsou oleje na slušný úrovni a pokud se mění v předepsaný interval či ještě dřív, tak se už proplach ani nedělá. Já měním po cca 6 - 7000 km... :twisted:


Tak to má bejt,já mám na csl do výměny ještě 18500km podle tacha,ale prostě půjde na jaro novej :wink: spíš vypust olejovej chladič,vždy tam zůstaně bordel,90% lidí to nedělá tudiž vždy v něm zůstane stará sračka :wink:

Napsal: úte 14.10.2008 23:53
od vilejs
M3maniac píše:
Lion píše:Jojo dva mechanici mě taky tvrdí, že v dnešní době, kdy jsou oleje na slušný úrovni a pokud se mění v předepsaný interval či ještě dřív, tak se už proplach ani nedělá. Já měním po cca 6 - 7000 km... :twisted:


Tak to má bejt,já mám na csl do výměny ještě 18500km podle tacha,ale prostě půjde na jaro novej :wink: spíš vypust olejovej chladič,vždy tam zůstaně bordel,90% lidí to nedělá tudiž vždy v něm zůstane stará sračka :wink:


presne tak.ja som z chladica vyberal cierny bordel, podobny asfaltu.negustiozne.

Napsal: stř 15.10.2008 00:06
od kosh
když jsem pucoval i chladič tak jsem místo 5,5l do auta nalil 7 a nějaké drobné :D

Napsal: ned 04.01.2009 22:40
od JaIvan
neví ale já používám pravidelně proplach,u aut které proplachuji při každé výměně se motor ztiší. Myslím že i vydrží víc km mám 540 a má kolem 500tis a to ji dávám co proto ale je to BMW tak nevím

Napsal: ned 01.02.2009 14:35
od matrose
Ja udelal proplah 1x a uz nikdy,sice ne M3 ale 316ti compact..po ujeti cca. 200km se mi ve 160km,h rozsvitilo mazani...okamzite jsem motor tipl...oleje dostatek,dalsi start a vse ok. ale po ujeti cca.1000km zacalo jemne klepani v motoru...pridreny salek,prej se ucpal mazaci kanalek...stalo me to 40tis...uz bych to nikdy neudelal

Napsal: sob 21.02.2009 14:49
od LadenaM3
Poraďte, prosím, jak dostat co nejúčinněji olej z olejového chladiče...? Je jasný, že olej musí být ohřátý, ale jak dál... Mám ///M3 E36 3,0. Dík předem.

Napsal: sob 21.02.2009 20:43
od macam3
LadenaM3 píše:Poraďte, prosím, jak dostat co nejúčinněji olej z olejového chladiče...? Je jasný, že olej musí být ohřátý, ale jak dál... Mám ///M3 E36 3,0. Dík předem.


Já to udělal takhle:odpojil hadice pod filtrem,na jeden konec napasoval nádobu,do druhého konce ofukovačkou cpal vzduch,vylítalo vše ven,pak sem ješte do ni vystřikal pul odmaštovacího spreje,třeba na brzdy,a zas vzduch..........nevím jestli je to nej,ale mě to šlo fajn
8) 8) 8)mám 3.2 ale mělo by to byt asi stejne 8O

Napsal: ned 22.02.2009 01:43
od Speedy
nebo dpojit dole u chaldice a chladic vylejt. Nemusis mit zadny foukatko a taky to vytece. lejt tam benzin je podle me blbost, nicemu tim nepomuzes a kdzytam neco zbyde, tak se to smicha s oilem, ktery to degraduje. Vseobecne v olejovym systemu nemuze byt zadna necistota, pokud tma nekdo nenalil nejaky humus, ktery se prodava v teleshopingu :-)

Napsal: ned 22.02.2009 13:54
od LadenaM3
Kluci, dík za radu :wink:

Tzn. dle přiloženého obrázku odšroubovat šroub 7 a vytáhnout hadice, jo...

Napsal: ned 22.02.2009 20:11
od macam3
Speedy píše:nebo dpojit dole u chaldice a chladic vylejt. Nemusis mit zadny foukatko a taky to vytece. lejt tam benzin je podle me blbost, nicemu tim nepomuzes a kdzytam neco zbyde, tak se to smicha s oilem, ktery to degraduje. Vseobecne v olejovym systemu nemuze byt zadna necistota, pokud tma nekdo nenalil nejaky humus, ktery se prodava v teleshopingu :-)

8O o benzinu sem nic nepsal,sprej na brzdy se vic než rychle vypaří,já je vyplachoval hlavně proto páč sem je musel měnit :) tak sem nechtel aby mi celou dobu co je to rozdělany kapkal olej z chladiče 8)

Napsal: pon 23.02.2009 17:59
od Speedy
sprej na brzdy = technicky benzin v natlakovane plechovce. Nebo dneska se tomu možná říká benzínový čistič apod.

Napsal: sob 14.03.2009 11:58
od tukan
Hele čistíte ty sítka u vanosu každou výměnu nebo to neděláte?

Napsal: sob 14.03.2009 12:26
od Lion
tukan píše:Hele čistíte ty sítka u vanosu každou výměnu nebo to neděláte?

Nedělal sem to, ale od ted dělat budu. Možná rovnou budu kupovat sítko nové, stojí to jen pár kaček. Čistota oleje je velice důležitá na bezproblémový chod Vanosu. Protože jakmile se Ti dostane sajrajt do sítek solenoidových ventilů, tak to začne celkově dělat neplechu. :wink:

Napsal: sob 14.03.2009 12:37
od Lion
Vzal sem ted rovnou vše nové. Tobě by stačilo opravdu jen to malé sítko co je na obrázku uprostřed. Je to objednací číslo v ETK.: 11 36 1 401 973 a těsnění pod něj je 07 11 9 963 073.
Obrázek

Napsal: sob 14.03.2009 12:50
od Speedy
Pokud ty sítka nejosu děravá, tak je stačí vyčistit. Důležité jsou taky ty těsnící gumičky(o kroužky), které když netěsní, tak Vanos špatně vystavuje. Ty se dají koupit podle rozměru, ale sítka na těch ventilech se koupit nedaj jinde, než v německu v motorsportu. není to totiž běžný díl a není uveden ani v ETK :-(