Stránka 1 z 1
Napsal: pon 11.02.2008 15:58
od pmaryska
mám e36 m3....liju do toho 98....vadí když tam budu na normální ježdění lít 95?? díky za info...
Napsal: pon 11.02.2008 17:11
od kosh
do E36 M3, E46 M3 jsem lil 95 a pohoda jazz
Napsal: pon 11.02.2008 19:25
od Lion
Nemělo by se nic stát, jen budeš mít o pár poníků míň.

Napsal: pon 11.02.2008 20:36
od Wertheim
nevadí.
btw. na ///M Powerech šetřit na benálu..

Napsal: úte 12.02.2008 09:55
od pmaryska
mno čistě teoreticky se totiž změní doba vznícení směsi, tudíž je potřeba změnit předstih...a když se to neudělá tak se můžou propálit ventyly....někdo řiká že je to v pohodě, že nejde o nic výraznýho a někdo že se to dřív nebo později projevý a bude potřeba všechno vyměnit, teda ty ventyly a sedla....což asi nebude levná položka...teď de o to jestli se vyplatí to a nebo to :-/ mno uvidíme
každopádně díky za názory

Napsal: úte 12.02.2008 11:00
od Leveler
Na todle sem se kdysi taky ptal a nikdo mě nebyl schopnej říct jak tomu je.Ptal sem se na 100okt benzín tak nevím.Myslím že bude lepší když tam budeš lejt du 98.Jistota je jistota
Napsal: úte 12.02.2008 11:20
od castro
95ka bude asi hořet rychleji takže by se nic podpálit nemělo, to spíš obráceně, lít do auta 100okt co je stavěné na 95ku.
Napsal: úte 12.02.2008 12:53
od mufman
Já bych řekl, že přesně od tohohle jsou v motorech čidla klepání ne? Ty pak podle toho upravujou předstih atd. Pokud se pletu tak me nekdo opravte.
Napsal: úte 12.02.2008 17:49
od Speedy
castro píše:95ka bude asi hořet rychleji takže by se nic podpálit nemělo, to spíš obráceně, lít do auta 100okt co je stavěné na 95ku.
rychlsot hoření paliva není dáno oktanovým číslem. Oktanové číslo definuje, jak je to palivo odolné od samovznícení. To může vznikat vysokým tlakem nebo žhavými částmi ve spalovacím prostoru. M3 má jako každý moderní auto čidla klepání, které detekují samozápaly. Podle toho jednotka reguluje dobu zápalu a také vstřik paliva. Proto, když je tam benzín s menším oktanovým číslem, se zmenšuje předstih a nedochází k detonacím, které ničí celý klikový mechanismus. Propálení pístu hrozí, pokud je směs chudá.
Navíc většina N95 má okt.číslo kolem 96-97. A v italii maji predpis pr M3 N95
