Napsal: pon 01.10.2012 06:55
EDIT 31.3.2013: upravuju název vlákna
Poradí mi někdo?
Už více než rok mám to potěšení řídit 330ix e91 (motor N53B30OB, 200kW, R6, atmosféra, přímovstřik), MR2011, samozřejmě s 6MT. Bohužel, chování motoru je zásadně (negativně, samozřejmě) ovlivněno emisními limity (EURO5), v některých jízdních režimech je jeho projev díky tomu téměř katastrofální (pomalé a nelineární reakce na práci s plynovým pedálem, prodlevy, nepadání otáček při řazení atd.)
Konec záruky se blíží, hodlám s tím něco udělat. Zdůrazňuji, že mi primárně vůbec nejde o zvýšení max výkonu nebo posun omezovače ale o "vyhlazení" křivky výkonu v dolní třetině otáčkového spektra, odstranění prodlev, zlepšení reakcí motoru na "jemnou" práci s plynem a potlačení "nepadání" otáček při řazení nahoru pod zatížením. Prostě aby se motor choval tak, jak se motory chovaly v době před-Bruselské, aby razantně a rychle reagoval na přidání plynu v jakýchkoli otáčkách a po ubrání plynu aby naopak začal okamžitě "brzdit". Emise, respektive celý Brusel, může vzít čert.
Otázka ale zní: u koho načipovat (přemapovat)?
Oturbený chrochtáky čipuje málem každý garážmistr, ale atmo víceválcové benzíny skoro nikdo.... ač jsem hledal, tak solidního čipera s referencemi jsem na českém webu nenašel... nebo jsem blbě hledal?!?!
A přiznávám, že se mi nechce do Reichu, tak jak to udělal třeba BudVlad - btw, na strankách DSmotorsportu.de není o čipování atmo R6 by BMW ani zmínky...
Poradí mi někdo?
Už více než rok mám to potěšení řídit 330ix e91 (motor N53B30OB, 200kW, R6, atmosféra, přímovstřik), MR2011, samozřejmě s 6MT. Bohužel, chování motoru je zásadně (negativně, samozřejmě) ovlivněno emisními limity (EURO5), v některých jízdních režimech je jeho projev díky tomu téměř katastrofální (pomalé a nelineární reakce na práci s plynovým pedálem, prodlevy, nepadání otáček při řazení atd.)
Konec záruky se blíží, hodlám s tím něco udělat. Zdůrazňuji, že mi primárně vůbec nejde o zvýšení max výkonu nebo posun omezovače ale o "vyhlazení" křivky výkonu v dolní třetině otáčkového spektra, odstranění prodlev, zlepšení reakcí motoru na "jemnou" práci s plynem a potlačení "nepadání" otáček při řazení nahoru pod zatížením. Prostě aby se motor choval tak, jak se motory chovaly v době před-Bruselské, aby razantně a rychle reagoval na přidání plynu v jakýchkoli otáčkách a po ubrání plynu aby naopak začal okamžitě "brzdit". Emise, respektive celý Brusel, může vzít čert.
Otázka ale zní: u koho načipovat (přemapovat)?
Oturbený chrochtáky čipuje málem každý garážmistr, ale atmo víceválcové benzíny skoro nikdo.... ač jsem hledal, tak solidního čipera s referencemi jsem na českém webu nenašel... nebo jsem blbě hledal?!?!
A přiznávám, že se mi nechce do Reichu, tak jak to udělal třeba BudVlad - btw, na strankách DSmotorsportu.de není o čipování atmo R6 by BMW ani zmínky...