Stránka 1 z 2

Napsal: pon 01.10.2012 06:55
od pavproch
EDIT 31.3.2013: upravuju název vlákna

Poradí mi někdo?

Už více než rok mám to potěšení řídit 330ix e91 (motor N53B30OB, 200kW, R6, atmosféra, přímovstřik), MR2011, samozřejmě s 6MT. Bohužel, chování motoru je zásadně (negativně, samozřejmě) ovlivněno emisními limity (EURO5), v některých jízdních režimech je jeho projev díky tomu téměř katastrofální (pomalé a nelineární reakce na práci s plynovým pedálem, prodlevy, nepadání otáček při řazení atd.)

Konec záruky se blíží, hodlám s tím něco udělat. Zdůrazňuji, že mi primárně vůbec nejde o zvýšení max výkonu nebo posun omezovače ale o "vyhlazení" křivky výkonu v dolní třetině otáčkového spektra, odstranění prodlev, zlepšení reakcí motoru na "jemnou" práci s plynem a potlačení "nepadání" otáček při řazení nahoru pod zatížením. Prostě aby se motor choval tak, jak se motory chovaly v době před-Bruselské, aby razantně a rychle reagoval na přidání plynu v jakýchkoli otáčkách a po ubrání plynu aby naopak začal okamžitě "brzdit". Emise, respektive celý Brusel, může vzít čert.

Otázka ale zní: u koho načipovat (přemapovat)?

Oturbený chrochtáky čipuje málem každý garážmistr, ale atmo víceválcové benzíny skoro nikdo.... ač jsem hledal, tak solidního čipera s referencemi jsem na českém webu nenašel... nebo jsem blbě hledal?!?!

A přiznávám, že se mi nechce do Reichu, tak jak to udělal třeba BudVlad - btw, na strankách DSmotorsportu.de není o čipování atmo R6 by BMW ani zmínky...

Napsal: pon 01.10.2012 08:48
od BudVlad
Pochybuji, že v Česku někoho najdeš. Mám s tím špatné zkušenosti.
Na stránkách DS Motorsport zmínka o 330i je:
Leistungssteigerung für 330i (Serie 272 PS) auf 290 PS

Napsal: pon 01.10.2012 08:50
od pavproch
dík... ich špráche ganc šlechte dojč, nur "cvaj bír, bite"

Napsal: pon 01.10.2012 09:59
od BudVlad
Ich nicht spreche Deutsch, což byl trochu problém domlouvat se anglicky. Jde ale o to, že tam ladí software na brzdě a ne že do ECU nahrajou nějakou modifikaci která jako v mém případě ještě snížila výkon.

Napsal: pon 01.10.2012 10:01
od pavproch
prvotní komunikace mailem v ingliš s nima ale možná je, ne?

Napsal: pon 01.10.2012 11:20
od BudVlad
Sekretářka mluví anglicky, takže mail není problém.

Napsal: pon 01.10.2012 11:21
od pavproch
thx

Napsal: pon 01.10.2012 12:56
od BudVlad
Je tady ještě Manhart Racing, upravují N53B30 až na 302 PS. Boužel jsou také až na druhé straně Německa (Wuppertal), ale mají webové stránky v angličtině:
http://www.manhart-racing.de/english/

Napsal: pon 01.10.2012 23:29
od motorpower
Nebo taky v Praze..... :D . I s brzdou.

Napsal: pon 01.10.2012 23:35
od CybreX

Napsal: úte 02.10.2012 08:43
od BudVlad


Software od Turner Motorsport je pro N52 a je zcela jiný. N53 má přímý vstřik a nemá valvetronic.

Sprint Booster je stejný jako Power Box od Burger Motorspúort. Dá se nastavit citlivost plynového pedálu. Měl jsem to, za moc to nestálo a prodal jsem to.

Napsal: úte 12.03.2013 10:42
od pavproch
znovuotevírám.... fčera jsme si vcelku v rytmu (ještě před sněhem a ochlazením) střihnul cestu od nás do Plzně (430km = 62litrů.... :twisted: ) II/150, I/19, I/34 a I/19.... krásně sem si zařídíl nebo zařádil?!?

ale asi půl cesty ňa srááálo zase to nepadání otáček , takže sem si vzpoměl na tuhle thému...

BudVlade: myslím, žes tu někde psal, že podruhé bys k DSMotorsport asi nešel a že radši k Manhart Racing...máte někdo s nima zkušenost?

podotýkám, že mi nejde o píčtunink oturbenýho chrochtáka,ale kvalitní přemapování atmo R6 za účelem ani ne tak zvýšení výkonu jako vyhlazení křivky a odstranění EUROpičičand...

Napsal: úte 12.03.2013 12:10
od BudVlad
Mysalím že jsem psal, že bych dnes spíš zvolil Manhart Racing, ale jen proto že nabízí větší výkon. Mě šlo o maximální výkon a o Manhart Racing jsem nevěděl. S úpravou od DS Motorsport jsem spokojen.

Napsal: úte 12.03.2013 13:57
od pavproch
jo, aha .... sorry za mystifikaci

Napsal: čtv 14.03.2013 16:06
od pavproch
taxem obeslal mailama s dotazem na přemapování ECU jak tady CZ: Krámský a BMWpower(p. Hajro), tak i Reich: ManhartRacing a DSMotorsport.... co myslíte, mám zkusitt i Hartgeho?
(o reakcích a pokud se rozhodnu do teho jít, tak i o výsledku tu pak písnu)

Napsal: čtv 14.03.2013 16:27
od BudVlad
Doporučil bych jen toho, kdo upravuje software na brzdě. Dvakrát jsem vyhodil peníze, jednou u Alba v Praze a jednou v Německu u Wintra. Naprogramovali ECU nějakým softwarem a stálo to za hov... Na brzdě budeš vidět jak to vypadalo před a po. Je také důležité jak vypadá křivka výkonu a to bez brzdy neuvidíš.

Napsal: čtv 14.03.2013 16:42
od kosh
p. Krámský nemá brzdu a co se týče elektroniky tak jeho doménou jsou díly z vozu žigul a š120.
Takže bych se raději poohlédnul po někom serioznějším a s brzdou jak píše kolega

Napsal: čtv 14.03.2013 16:46
od pavproch
jo, na brzdu myslím.. ale i tak dík

Napsal: čtv 14.03.2013 17:36
od IlikeU
řešil jsem v ČR čip pro N54 a byl to porod. než se to povedlo.

oslovil jsem i zastoupení hamann v čr čož je v chomutově v BMW cena 2000Euro.

Nakonec auto načipovali zde

http://www.bmwchiptuning.cz/kontakty

Napoprvé bez problémů a maximální spokojenost. Kdybych čipoval bmw šel bych zase k nim.

Napsal: čtv 14.03.2013 17:43
od pavproch
dík za tip na hamanna - napíšu jim, ale rovnou do reichu