Stránka 1 z 3

Napsal: stř 26.12.2007 00:39
od BMWPower
Tak lidi,
už týden jezdím s namontovaným sportovním bavlněným filtrem od výrobce K&N.(ne že bych se chlubil)Filtr je kalibrován do 150kW-takže s těma svejma 141kW jsem se tam vlezl v poho. hodně lidí říká, že přidání výkonu či jiná změna díky filtru je blbost a další lidi říkaj, že filtr je dobrá věc a pár koníků přidá.

Já na zátahu auta osobně nic nepoznal. zrychlení mi přijde pořád stejný a pochybuju, že mi tam naskákaly nějací koníci. Muselo by se to nechat někde změřit.

Na druhou stranu: Motor při záběru nad 2 000ot. dostává docela solidní dravý zvuk :wink: a při zařazování vyššího rychlostního stupně nespadnou otáčky jak tomu bylo dříve.

Má to ale jeden háček. Při volnoběhu drží asi 500ot./min - což je docela málo a když hodím zpět původní plast. krabici a vzducháč tak drží zhruba 700-800ot. tak jak má. Nemáte někdo podobnou zkušenost popř. nevíte jak to odstranit??? Díky moc

Napsal: stř 26.12.2007 10:16
od e36power
Mam taky sport. filtr na ISu a taky jen peknej zvuk ale nic víc. A tak mi to rekl kazdej kdo si ho tam dal treba se i zvysila spotreba. Vis aby to melo nejakej užitek tak tam chce naprat saní svody výfukovy aj...

Napsal: stř 26.12.2007 11:31
od Spajky
BMWPower píše:Tak lidi,
už týden jezdím s namontovaným sportovním bavlněným filtrem od výrobce K&N.(ne že bych se chlubil)Filtr je kalibrován do 150kW-takže s těma svejma 141kW jsem se tam vlezl v poho. hodně lidí říká, že přidání výkonu či jiná změna díky filtru je blbost a další lidi říkaj, že filtr je dobrá věc a pár koníků přidá.

Já na zátahu auta osobně nic nepoznal. zrychlení mi přijde pořád stejný a pochybuju, že mi tam naskákaly nějací koníci. Muselo by se to nechat někde změřit.

Na druhou stranu: Motor při záběru nad 2 000ot. dostává docela solidní dravý zvuk :wink: a při zařazování vyššího rychlostního stupně nespadnou otáčky jak tomu bylo dříve.

Má to ale jeden háček. Při volnoběhu drží asi 500ot./min - což je docela málo a když hodím zpět původní plast. krabici a vzducháč tak drží zhruba 700-800ot. tak jak má. Nemáte někdo podobnou zkušenost popř. nevíte jak to odstranit??? Díky moc


Nemaj R6tky mít volnoběh někde u 600ot/min? ASpoň já je tam mám...mám aji papíry,když kontrolovali váhu vzduchu ještě v říši na cca 620 ot/min a všechno ok

Napsal: stř 26.12.2007 11:37
od chitos
Jde o to jak ti to bere ten vzduch respektivě aby ho měl skama sát a jestli tam máš předním nějakou turbínu a nebo udělaný přívod (rouru atd.) aby to sání vzduchu bylo intenzivnější.Jestli si ovšem vyměnil pouze vložku v klasickém filtru tak si taky myslím že ti to kromě vzduchhu nic moc nepřidá

Napsal: stř 26.12.2007 11:47
od bmwfil
Hlavně bys měl spíš dát sportovní vložku do origo airboxu a ne ten kužel, protože pokud ho dobře neodstíníš, bude sát teplý vzduch z motoru a bude to stát za prd (vyšší spotřeba apod.)

Napsal: stř 26.12.2007 12:00
od Rendis
bmwfil píše:Hlavně bys měl spíš dát sportovní vložku do origo airboxu a ne ten kužel, protože pokud ho dobře neodstíníš, bude sát teplý vzduch z motoru a bude to stát za prd (vyšší spotřeba apod.)


Přesně tak.Kužel je jen estetika.

Napsal: stř 26.12.2007 13:13
od ELiLOBO
vložku od KN do origo boxu můžu jen doporučit, nepatrný rozdíl v zátahu tam podle mě je....a u zvuku taky trochu...každopádně to auto líp dejchá takže tim nic nezkazíš...

Napsal: stř 26.12.2007 14:18
od BMWPower
Mám kužel. Vypadá to zajímavěji ale někde jsem viděl, že existuje hlinikový box s trubkou-takže filtr je celý schovaný a trubka zajišťuje přísun chladného vzduchu. Některé trubky jsou vedeny buď k mřížce předního nárazníku nebo auta na rally mají vykuchané jedno dálkové světlo a je to místo něj. Pochopitelně takto si auto hyzdit nebudu. I kdyby mi to výkon přidalo či ne tak auto má o něco agresivnější zvuk což se mě líbí :D . Co je lepší použít??? "Pouzdro" na celý filtr nebo udělat stěnu z plechu a udělat filtru takovou komoru v motorovém prostoru??? A co se hodí??? Je lepší nerezový plech nebo hliníkový??? jinak zatím díky všem za názory... :wink:

Napsal: stř 26.12.2007 17:11
od bmwfil
Nejlepší je dát tu vložku do airboxu, ale to jsi asi slyšet nechtěl :)

Napsal: stř 26.12.2007 17:26
od Spajky
určitě nerez,jelikož hliník líp vodí teplo

Napsal: stř 26.12.2007 19:33
od Oldman
Spajky píše:určitě nerez,jelikož hliník líp vodí teplo
To je ale novinka,hlinik lip vodi teplo? Pro odstínení se hodí udelat hliníkovou mezistenu,ovšem ji odizolovat tepelne nevodivým materiálem,tvrzený molitan je nejvhodnejší.Čekat markantní zvýšení výkonu nelze,ale motor jde líp do otáček,a změna zvukového projevu je prima fajn.

Napsal: sob 29.12.2007 16:07
od Spajky
Oldman píše:
Spajky píše:určitě nerez,jelikož hliník líp vodí teplo
To je ale novinka,hlinik lip vodi teplo? Pro odstínení se hodí udelat hliníkovou mezistenu,ovšem ji odizolovat tepelne nevodivým materiálem,tvrzený molitan je nejvhodnejší.Čekat markantní zvýšení výkonu nelze,ale motor jde líp do otáček,a změna zvukového projevu je prima fajn.


blbě sem to napsal,nejlepší je nerez + nějakej molitan jak píšeš,samozřejmě :)

Napsal: ned 30.12.2007 09:41
od meme
no možná se pletu, ale nemá sportovní filtr kýženej efekt až s dalšíma novýma prvkama? jako ještě přidat sportovní svíčky atd? jelikož každá taková věc ti přidá jen pár koní, ale tudíž dohromady už to pak znát bejt může..

Napsal: ned 30.12.2007 11:55
od motokarista
Ja mam taky K&N ale v airboxu, je opravdu nepatrne poznat nejaky rozdil ani ne ve vykonu ale motor slape hladseji a klidneji, podle me ma lepsi prubeh ve vsech otackach. Kuzel je podle me ne moc dobry, akorat je to vic hlucnejsi a pokud to neni nejaka znacka tak spis vykon ubere a zvedne spotrebu. Ja ho koupil proto ze puvodni papirovy byl KO a ten taky vyjde na 400kc za kn jsem dal 1600 ale kdykoliv ho vycistim takze je tam na skoro celou zivotnost auta, takze ze stranky financni si mysli ze to vyjde na stejno. Nez neco izolovat delat prepazky montovaat konusy, ze by to vypadalo dobre se mi nezda, ideal je airbox, ale to je kazdeho vkus :D

Napsal: ned 30.12.2007 14:07
od davidj
motokarista píše:Ja mam taky K&N ale v airboxu, je opravdu nepatrne poznat nejaky rozdil ani ne ve vykonu ale motor slape hladseji a klidneji, podle me ma lepsi prubeh ve vsech otackach. Kuzel je podle me ne moc dobry, akorat je to vic hlucnejsi a pokud to neni nejaka znacka tak spis vykon ubere a zvedne spotrebu. Ja ho koupil proto ze puvodni papirovy byl KO a ten taky vyjde na 400kc za kn jsem dal 1600 ale kdykoliv ho vycistim takze je tam na skoro celou zivotnost auta, takze ze stranky financni si mysli ze to vyjde na stejno. Nez neco izolovat delat prepazky montovaat konusy, ze by to vypadalo dobre se mi nezda, ideal je airbox, ale to je kazdeho vkus :D


..přesně jak píše motokarista, mám už sportovní vložku v několikátým autě a pohoda. Nic moc se na výkonu nezmění, možná jen pár (slovy dva ) poníků ....
Mám tam Green ale je to asi podobné jako K&N.

Napsal: ned 30.12.2007 15:45
od motokarista
jj green nebo kn to je asi jedno, spotreba jestli klesla nevim ale prubeh a cistota motoru je lepsi, nejlepsi reseni co se tyce nasavani vzduchu a aby bylo efektivni je vlozka do airboxu. Doporucuju vymenit i svicky pokud uz jsou starsiho data, nekdy to muze delat problemy

Napsal: ned 30.12.2007 16:14
od davidj
Jj asi to je jedno , s těma svíčkama souhlasím , kombinace přípravy směsi , tj. filtr vzduchu a svíčky je základ. Taky si myslím, že asi spotřeba zůstala na stejné úrovni, jen motor jde možná lépe do otáček a je takový klidnější. Do kužele bych asi určitě nešel, je to víc problémů než celkový užitek, podle mého.

Napsal: ned 30.12.2007 18:02
od motokarista
ja bych airbox pryc nedaval, navic je vyhrivany protoze tam vedou hadice z motoru vodni obeh. Je to dobre odelany vse sedi, ale vyndat box dat tam kuzel (jeste kdyz ho nekdo efektivne prichyti dratem :D ) pak vymyslet nejake stineni pak se to bude neceho zas dotykat rezonovat, zvedne to hluk a mozna to je jeste horsi nez origo. Cele proudeni vzduchu je vypocitane v BMW nejsou hloupi :roll: :D

Napsal: sob 05.01.2008 09:20
od jesther
ELiLOBO píše:vložku od KN do origo boxu můžu jen doporučit, nepatrný rozdíl v zátahu tam podle mě je....a u zvuku taky trochu...každopádně to auto líp dejchá takže tim nic nezkazíš...
něco podobného si myslím i já. nic tím, že ho tam dáš nezkazíš. a ten zvuk je fakt skvělej.

Napsal: sob 05.01.2008 12:10
od mostar
poradite mi prosim, kde se v Praze, pripadne kolem Prahy, da koupit vlozku KN za dobre penize? Chci to dat do 320d. diky moc