Stránka 1 z 1

Napsal: stř 07.08.2013 09:14
od michal09
Zdar, potřebuju trochu poradit, protože o 1er nevím téměř vůbec nic. Líbila by se mi pro přítelkyni E87, ovšem jaký zvolit motor a ročník, to netuším. Mělo by jít jen o popojížděčky po Praze, občas nějaký ten výlet nebo dálnice, předpokládaný roční nájezd max 10kkm... Jde o mi o to, který motor je osvědčený, bezproblémový, spolehlivý... Vím že záleží na stavu konkrétního vozu, ale stejně bych se rád zorientoval po čem by bylo vhodné koukat a naopak čemu se vyhnout. Ideálně aby to mělo rozumný výkon (90-110kw) a rozumnou spotřebu (6-8l/100km), nafta vzhledem k plánovanému nájezdu nemá asi smysl, zbývá tedy benzín. 130i vylučuju, to prostě není auto pro ženskou která doposud řídila jednou za rok, zbývá co já vím 116i, 118i a 120i. A teď babo raď, proběhly Facelifty, určitě se obměnily také motory, co zvolit...? Cenový strop by mohl být 200kkč

Nemá někdo nějakou pěknou tabulku co se do E87 dávalo za motory, včetně typového označení? kdy byl FL, jak se obměnily motory atd... Zde na foru je jakási tabulka v technických informacích, ale tam není uvedený žádný rok, FL ani typ motoru...

Díky za rady :wink:

Napsal: stř 07.08.2013 10:03
od blackwhit
prehledne je to treba na wikipedii... ;-) jinak asi plati vyhnout se 116i a koukat po 118i a 120i. Po FL dostaly přímý vstřik, což může znamenat zvýšené riziko poruchy, na druhou stranu to vede k výraznému snížení spotřeby oproti předFL...

Napsal: stř 07.08.2013 13:37
od Tom_120i
Trocha teorie pro 116i:
Před FL byla 116i s motorem 1.6l a výkonem 85kw, pak proběhl FL a chvilku byla 116i 1.6 s výkonem 90kw a protože to nepřineslo vyřešení problémů s rozvody a studeným motorem, dostala i 116i benzínový dvoulitr.

Chvilku po FL byla tedy 116i, 118i a 120i vždy s dvoulitrem.

FL přinesl kromě navýšení výkonů u motorů i jiný nárazník, volant, kvalitnější interiér a další blbosti.

Moje osobní doporučení je 116i po FL tj. s dvoulitrem pod kapotou. Myslím že do města ideál. Pokud chceš raději před FL verzi pak bych vybral 118i nebo 120i dle stavu daného kousku.

Obecně je 200tisíc CZK na jedničku nesmysl, za který pořídíš kusy z prvních let výroby (2004-2006) nebo jinak poznamenané kusy (bouračka, stočení, atd). První je moc staré aby to stálo za koupi, druhému je radno se vyhnout už z principu.

Napsal: stř 07.08.2013 14:36
od Misa
Základní přehled je i tady na klubu
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... age&pid=11

Jinak dobrá volba pro holku a když vybereš i motor, co trochu pojede, bude svezení bavit i tebe :)