Stránka 1 z 1

Napsal: pon 15.07.2013 12:07
od vyvr
Dobrý den, chtěl bych jen poprosit o Váš názor na koupi tohotu vozu.
Jak už je napsáno v předmětu, jedná se o 118D 90kw, 200 000km, třetí majitel, černá barva (vypadá pěkně, zachovalé, bez poruch). Cena 175 000 Kč.

Mám velké obavy z těch najetých kilometrů a případným servisem.

Děkuji

Napsal: pon 15.07.2013 13:18
od FreeMaroStyle
Zjistit co bylo provedeno za opravy. Jinak tento motor je bezporuchový. Stačí pravidelný servis a sice nepíšeš jaký je to r.v., ale pokud má vyměněný separátor oleje za bezúdržbový (teď nevím do kterého r.v. se dával) ale myslím že cca po 2006 už byly bezúdržbové. Jinak se s každou 3tí výměnou oleje mění i olejový separátor myslím.

No a jinak 200 000km už je samozřejmě na životnosti DPF (Filtru pevných částic), Turba, Tlumičů, záleží co tam lidi cpali za naftu, jak se k tomu motoru a autu celkově kdo choval atd... :D Jako u každého auta.

Auto mám od 50 000km teď mám 115000km a zatím bez jediné poruchy!
Cpu tam jen křišťálově čistou naftu, Pravidelný olej, filtry, měnil jsem i naftový teď, brzdovka, teď udělám i oleje v převodovce a diferáku... jak říkam, pokud je to z CZ, obvolej servisy ze servisky, poptej se co se tam dělalo na tom autě a nech si to zkontrolovat v servise třeba před koupi...
Mě to šlape jak hodinky, ale chovám se k tomu!

Napsal: úte 16.07.2013 16:31
od vyvr
Děkuji za reakci. Je to r.v. 2009 a majitelka je z Vídně, takže servisy obvolávat asi nebudu. Ale každopádně si všechny předešlé zákroky na autě ještě pozjišťuji. Majitelka jinak říkala, že na autě řešila pouze ohlou SPZ (nj parkování ve Vídni). Jinak že auto pravidelně servisovala a žádný problém nikdy neměla. Nevím kolik s ním najezdila, nebo jak ho má dlouho. Jak jsem už ale zmiňoval, má to těch 200 000 km najeto a jakmile to koupím a bude se to všechno vysírat, tak se asi zblázním.

Jinak jak je to se servisem? (samořejmě bych to nedával do originálního servisu BMW). No, pravděpodobně finančně náročnější než ostatní "klasická" auta hádám. Jen abych v tom neutápěl všechny peníze.

V blízké době bych si to měl osobně prohlídnout a projet se, tak jsem na to zvědavý.

Napsal: úte 16.07.2013 16:59
od blackwhit
ve 2009 už by podle mě nemělo bejt 90kw, ale 105kw, ne?

Napsal: stř 17.07.2013 07:31
od FreeMaroStyle
blackwhit píše:ve 2009 už by podle mě nemělo bejt 90kw, ale 105kw, ne?


Ano to by mělo mít 105kW na 100% ;)

Napsal: stř 17.07.2013 07:42
od FreeMaroStyle
Tak snad koupíš dobře. Pokud na autě je vše původní a nikdy se tam nic nevy*ralo, tak se dá čekat že tě nějaké opravy spotřebních věcí čekat budou.

Já si zatím vše dělal sám, protože se trochu vyznám a ceny náhradních dílů mi zatím přijdou úplně normální a bežné, na nic extra předraženého jsem zatím nenarazil a to kupuju věci BOSCH nebo originál, takže se všechny díly dají sehnat i levněji.

příklad:
Palivový, Pylový s mikročásticemi, Vzduchový, Olejový filtr (vše BOSCH)cca 2ooo,-
Olej + Filtr cca 11oo,- (Castrol 5W30FST + filtr BOSCH)
Vrtané Sport. kotouče Mtec z Anglie cca 5ooo,- (všechny)
ATE Desky cca 22oo,- (všechny)
atd...

Záleží co budeš chtít používat ;)... uděláš to i levněji.

Napsal: stř 17.07.2013 09:04
od mawis
No jak tak čtu, tak tam máš motor N47 a je jedno jestli 118d nebo 120d. Ten motor je super až na jednu drobnost. Má problém s rozvodama. Nejhůře jsou na tom motory 2007-2009. Na netu najdeš videa se zvukem špatných rozvodů. Tak to naposlouchej a u auta pomalu přidávej z volnoběhu na cca 2500ot. Pokud uslyšíš takové šustění, které se zvyšuje s otáčkama, tak to neber.

Nahlédni sem:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=124938

nebo sem:
http://www.bbc.co.uk/programmes/b006mg7 ... -2007-2009

Napsal: stř 17.07.2013 14:38
od FreeMaroStyle
Za mě jako taky bych ti radil jít do motoru M47 ... předLCI 90kW ;)
S ním budeš mít míň problému než s LCIčkovým 105kW motorem ;)

Napsal: čtv 18.07.2013 20:06
od vyvr
Máte asi pravdu a bude to těch 105 kw. Majitelkou je celkem mladá slečna, takže se v tom zas tak nevyzná. Až budu na prohlídce auta, tak se mrknu do papírů.

Na ty rozvody si dám pozor, díky. Nechtěl bych řešit jejich následný problém (to je tak na mašlu co jsem četl).

Známí mi taky říkali, že náhradní díly se dají sehnat za dobrou cenu.

Napsal: pát 19.07.2013 11:14
od vyvr
Četl jsem si snad dvě hodiny na fórech o motorech N47 - hrůza a děs! Problémy s rozvodama apod. Pokud má auto tento motor, tak jdu od toho pryč. I kdyby teď šlapal dobře, tak pak následná oprava těžko řešitelná. Někteří majitelé museli měnit celé motory.

Motor M47 by měl být v pořádku. Jsem zvědavý co za motor teda auto má.

Napsal: pát 19.07.2013 12:27
od Misa
Vyřeš si taky, jestli ti tenhle výkon, ať už 90 nebo 105 kW, bude stačit. 1er je totiž překvapivě zábavné auto a může se stát, že ti začnou nějací koníci scházet ...

Napsal: pát 19.07.2013 12:40
od FreeMaroStyle
Taky si myslím, že ikdyž jsem auto chtěl výhradně na spotřebu, protože najezdím denně dost - ti koníci tam prostě chybí a se spotřebou jsem někde na 5.7l/100km (pneu 215/40R18 + 245/35 R18) a to "vypaluju DPF" poměrně často :D Těch pár dl navíc nafty za výkon ze 120d (120kW před FL) bych obětoval. Stejně časem pokud seženu, vyměním moje trysky + turbo ze 120d, dám větší IC + soft :D

Napsal: úte 23.07.2013 14:19
od vyvr
Tak jen pro upřesnění: Podle zaslaného technického průkazu jsem vyčetl, že se nakonec jedná o rok výroby 2004, 89kw a motor M47.

S motorem tedy spokojenost, ale teď nevím, jestli jít do tak starého auta, a to i kdyby šla cena ještě níže.