Stránka 1 z 1

Napsal: pon 01.10.2012 19:43
od mroz
Ahoj, prosím o radu.
Jak se začíná objevovat první studené počasí, zjistil jsem závadu na mém BMW (120i 2004) s automatickou klimou.
Když je zaplé topení, z řidičovy strany fouká teplý vzduch a u spolujezdce studený. Děje se tak, ať nastavím ventilaci na AUTO, na nohy, na palubku, či na sklo, vždy stejně.

Díky za rady... :)

Napsal: čtv 04.04.2013 22:08
od mroz
Na podzim jsem se rozhodl, že závadu musím odstranit sám.

Odšrouboval jsem spodek palubky a prohlédl všechna serva. Ty byly v pořádku.
Když jsem zatopil, na přívodních trubkách bylo cítit, že teplá voda dovnitř i ven jde.
Protože v jedničce nejsou žádné jiné ventily, které by mohly ovlivnit teplotu ohřívaného vzduchu, příčinou musel být ucpaný výměník.


Odpojil jsem v motorovém prostoru hadice (na straně řidiče vedle motoru) a propláchl topení pomocí hadice vodou z kohoutku. A hle.. topení začalo trochu topit i na straně spolujezdce.
Takhle jsem to nechal celou zimu, protože už se mi v tom nechtělo hrabat a dalo se to přežít.

Protože poslední dobou se problém začal zhoršovat, rozhodl jsem se, že výměník musí z auta ven.
V manuálu, který mám doma, se píše, že by měla jít ven celá jednotka. To však není pravda! Já jsem pouze demontoval spodní část palubky u řidiče a odšrouboval krytku u výměníku. Takhle už vám brání v jeho vyjmutí pouze tyč volantu a přívodní trubky. Volant se dá, po odpojení všech kabelů okolo a po odšroubování čtyř šroubů, spustit dolů. S trubkami je to horší. Musí se složitě odpojovat v motorovém prostoru (asi). V manuálu navíc hrozí, že při odpojování z výměníku hrozí jejich poškození. Já jsem proto zvolil českou kutilskou metodu. Trubky jsem přeřezal pilkou (prosím, nekamenujte mě :o ).
Při zpětné montáži je spojím hadicí, co mám doma ze staré škodovky 8). Takhle to alespoň bude jednoduší, při příští demontáži. Ale pozor, pokud by se někdo nechal inspirovat. Trubky v autě je nutné vypláchnout, aby se vám do chladícího okruhu nedostaly piliny!!
Po zkoušce se sprchovou hadicí a horkou vodou skutečně topí jen jedna strana výměníku. Čeká mě tedy pokus o jeho vyčištění, nebo koupě nového.

Dám vědět, jak to dopadlo.

Napsal: ned 07.04.2013 09:41
od krabicka3
:D Musim rict, ze tohle me v Cechach nikdy neprestane fascinovat. :o
Clovek ma na BMW 120i , ale nema na servis a reze v nem doma sam trubky pilkou. Jenom v CR. :D

Napsal: ned 07.04.2013 11:45
od mroz
krabicka3 píše::D Musim rict, ze tohle me v Cechach nikdy neprestane fascinovat. :o
Clovek ma na BMW 120i , ale nema na servis a reze v nem doma sam trubky pilkou. Jenom v CR. :D



Až tu budu mít průměrnej německej plat, tak přestanu počítat každou korunu a začnu živit i servisáky. :D

Napsal: ned 07.04.2013 11:48
od Vlasta
mroz píše:[Až tu budu mít průměrnej německej plat, tak přestanu počítat každou korunu a začnu živit i servisáky. :D
Až budeš mít životní náklady jako průměrnej Němec, zase tě to přejde

Napsal: ned 07.04.2013 15:00
od krabicka3
Osobne kdybych pocital kazdou korunu bych si asi nekupoval auto s drahym pojistenim a servisem. :wink: Ale samozrejme dle chuti kazdeho soudruha. :)

Napsal: ned 07.04.2013 21:47
od mroz
Tak výměník k je vyčištěný. Auto krásně topí. Postup byl: ocet, proplachování vodou, protřepávání... pořád dokola, dokud nepřestaly vytékat usazeniny.

Jsem zvědavý, jestli to vydrží.

Napsal: pon 08.04.2013 07:38
od Tom_120i
Dobrá práce!