Tomasis píše: když sem napíše někdo, kdo to auto taky má, ale tady se už moc věcí člověk nedozví

Já to auto taky mám.
Systém topení funguje takto:
1) Když se zapne topení, voda která chladí motor (chladí ho tím že z něj vštrebává teplo) začne proudit do topného tělesa v té krabici.
2) Když zapneš topení, větrák začne nasávat vzduch z venku a foukat ho přes chladící těleso (čímž teplo přenese z té vody do vzduchu) a ohřeje ho, a potom ho vyfoukne do kabiny auta kde zase ohřeje posádku.

Stejný prinip jako chladič vepředu.
3) Chladící těleso z vody nevyloučí všechno teplo do vzuduchu, jenom dejme tomu 30%. Tak že, když je voda v systému ohratá na 90°C (provozní teplota) a na ulici je 0°C, vzduch z topení bude ohřatý na maximálně dejme tomu 25°C. Když jsi teprve nastartoval a voda má 5°C, vzduch z topení bude ohřatý na 1.5°C, atd...
V podstatě, teplota vzduchu z topení se odvíjí od teploty vody. Není třeba ráno nastartovat a mačkat na panelu 33°C, nemá to žádný vliv, je třeba počkat až se motor ohřeje na provozní teplotu.
Tak k čemu je teplota na panelu?
Na panelu si nastavíme teplotu kterou cheme udržovat v kabine, počítač potom bude sám měřit teplotu v kabine a automaticky buď přitápět/pouštět chladný vzduch z venku, regulovat rychlost větráku, atd... aby takovou teplotu udřel. V podstatě, když má auto automatickou klimatizaci, prostě si nastavíme teplotu a nikdy se toho už nedotýkáme. To je celý smysl "automatické klimatizace".
Co dělá to kolečko? Umožňuje přeskočit počítač aby na obličej foukal buď studený nebo teplý vzduch. Je to dobrá vlastnost protože v zimě si kolečkem mužeme nastavit aby na obličej foukal studený vzduch z venku a nechtělo se spát a v lětě teplý aby nefoukal ledový vyduch z klimatizace přímo do nosu a nenastydli jsme. Čím víc otočíme kolečko, tím víc měníme poměr. Když ho otočíme tak aby byla uprostřed vidět čára, bude foukat stejný vzduch jako ze všech ostatních otvorů.
---
Zahřej motor na provozní teplotu, nastav klimatizaci na 33°C, otoč kolečko aby byla čára uprostřed. Ze všech otvorů bude fukat teplý vzduch. Otáčej kolečko na modorou stranu a na obličej bude postupně foukat chladější vzduch.
