Stránka 1 z 1
Úprava map pro BMW F10 335i N55
Napsal: sob 21.10.2023 10:47
od jirka330i
Hledám pro kamaráda někoho kdo dobře rozumí remapu N55 a upraví mu mapy zpět co nejblíže originálnímu stavu
U auta, které před časem koupil byla později díky nové fíčuře v ISTA zjištěna chyba S-0777 (engine tuning detected), zároveň se občas při podmínkách kdy se tomu dá trošku víc za uši v malé rychlosti/z nízkých otáček objeví i chyba na váze vzduchu, která hlásí příliš velký průtok (60kg/h), a zároveň má auto při rozumném "civilním" provozu dost vysokou spotřebu (13,5/100) i přesto, že plynulý dálniční tempomat 140kmh zvládá za 9/100
Moje je interpretace je taková, že tam nějaký garážový streetracer osolil mapy (podle nějakého šuplíkového modelu) už odspoda a úplně rozbil původní originální mapu v oblasti ochuzeného režimu/ partloadu (nevím jak u N55 ale třeba u N53 je to rozmezí cca 2000-3500rpm), která právě při civilním používání umí zachovat velmi rozumnou úroveň spotřeby; a samozřejmě v autě nenechal flashku na které by byly uloženy originální mapy což by umožnilo zdaleka nejrychlejší a nejjednodušší řešení - reflash přes Kess a uvedení do původního stavu
Re: Úprava map pro BMW F10 335i N55
Napsal: sob 21.10.2023 13:02
od Pajk85
Ta mapa se smaže po obyčejným flashu ne?
Re: Úprava map pro BMW F10 335i N55
Napsal: sob 21.10.2023 14:19
od jirka330i
Pajk85 píše:Ta mapa se smaže po obyčejným flashu ne?
Dík....ale vůbec nerozumím jak to myslíš...mapa se smaže? obyčejným flashu??
Zkus to trošku rozvést prosím...možná jsem jen naladěn na jinou frekvenci a vůbec nechápu podstatu sdělení
Co by pak podle Tebe v EEPROM po tom obyčejným flashu (provedeným jak?) zůstalo nahráno?
Zrovna tak tam nejde flashnout/nahrát origo mapa z jiného auta stejného typu se stejným motorem, kleknulo by to protože nebudou sedět checksum (zjednodušeně řečeno je do každé origo mapy zašifrován VIN atd); proto všichni solidní negarážoví úpravci map dají po svém zásahu na flashce kopii původní originální mapy (kterou z jednotky vytáhnuli třebe přes ten KESS, následně ji třeba na winols upravili, překontrolovali že sedí checksum atd a přes kess tu upravbenou flashnuli zpět do jednotky)
Re: Úprava map pro BMW F10 335i N55
Napsal: sob 21.10.2023 18:09
od Pajk85
Když jsem aktualizoval jednotky v mým autě přes ISTU P, cíleně se vynechala jednotka motoru, aby nedošlo k možné ztrátě map. Jestli to je blbost netuším, proto jsem odpověď položil jako dotaz.
Co se týče doporučení, tak bych zkusil Brana, máš ho přes kopec. Mám s ním velmi dobrou zkušenost, ovšem mimo BMW.
http://bh-motorsport.sk/index.php?optio ... e&Itemid=1
Re: Úprava map pro BMW F10 335i N55
Napsal: sob 21.10.2023 19:17
od jirka330i
Pajk85 píše:Když jsem aktualizoval jednotky v mým autě přes ISTU P, cíleně se vynechala jednotka motoru, aby nedošlo k možné ztrátě map. Jestli to je blbost netuším, proto jsem odpověď položil jako dotaz.
Co se týče doporučení, tak bych zkusil Brana, máš ho přes kopec. Mám s ním velmi dobrou zkušenost, ovšem mimo BMW.
http://bh-motorsport.sk/index.php?optio ... e&Itemid=1
ok, dík...kontakt předám kamarádovi, ale když vidím tu audinu na titulní stránce webu tak se obávám, že tohle nebude týpek který má mapy N55 úplně v malíčku, ale tipuju, že spíš používá jako 80% dalších šuplíková řešení...
jinak tu aktualizaci celé integrace včetně jednotky motoru jsem přes ista-p dělal mnohokrát a nikdy nebyl problém; tohle podle mě s mapama nemá nic společného, ista-p mapy neumí a neslyšel jsem o jediném případu, že by při práci s ista-p lehly mapy které jsou v jiné EEPROM než SW; jediné co se při aktualizaci tohoto software může příhodit je , že nemáš dostatečně silný napajecí zdroj (který spolehlivě dává aspoň 30A při 13V...a během té aktualizaci kolísá napětí a spadne to... pak to nedokončené programování často znamená rozbitý bootloader a musí se to celé pracně nahazovat.
celý ten problém způsobil autor té úpravy, která tam teď je (resp tehdejší majitel který si to neohlídal); kdyby udělali na flashku zálohu těch původních origo map předtím než do toho začali hrabat, nebyl by pro mne problém mu to tam přes KESS nahrát zpátky
Re: Úprava map pro BMW F10 335i N55
Napsal: sob 21.10.2023 20:00
od Pajk85
Díky za vysvětlení, aspoň jsem chytřejší. Jinak netuším, jestli má N55 v malíčku, ale vím, že tomu obecně rozumí fakt hodně. Šuplík styl to fakt není, dělal mi 2x mapu a 2x individuálně na brzdě. Dokázal zhodnotit kdejakou věc v autě, jaký jsou maxima hardwaru nebo co je potřeba vyměnit atd. Už je to teda dlouho, ale tehdy v ČR nebyl nikdo schopen takový věci dělat a že jsem těch firem oslovil. Koukám na ten jeho web a podle mě není ani aktualizovaný. Nejspíš to nemá ani za potřebí. Už tehdy byla čekačka x týdnů. Na co ať se kamarád připraví je komunikace. Má takovej svéráznej styl, někomu to může vadit.

Re: Úprava map pro BMW F10 335i N55
Napsal: ned 22.10.2023 07:05
od jirka330i
Pajk85 píše:Díky za vysvětlení, aspoň jsem chytřejší. Jinak netuším, jestli má N55 v malíčku, ale vím, že tomu obecně rozumí fakt hodně. Šuplík styl to fakt není, dělal mi 2x mapu a 2x individuálně na brzdě. Dokázal zhodnotit kdejakou věc v autě, jaký jsou maxima hardwaru nebo co je potřeba vyměnit atd. Už je to teda dlouho, ale tehdy v ČR nebyl nikdo schopen takový věci dělat a že jsem těch firem oslovil. Koukám na ten jeho web a podle mě není ani aktualizovaný. Nejspíš to nemá ani za potřebí. Už tehdy byla čekačka x týdnů. Na co ať se kamarád připraví je komunikace. Má takovej svéráznej styl, někomu to může vadit.

Taky děkuji... i já jsem teď chytřejší
Ještě jsem včera zjišťoval jak je to s tím přehráním I-level přes ista-p (původně jsem měl informaci, že se to upravených map nedotkne protože jsou "zamčené" jinde, ale protože se nijak zvlášť tjůningem nezabývám s ohledem na to, že mám rád originální stav, jsem to nijak neověřoval) a mám teď potvrzeno, že pokud se přehraje aktuální I-level včetně řídící jednotky motoru, budou tam zpět i origo mapy. Tím by tedy byla vyřešena ta část mé otázky ohledně návratu původní mapy; samozřejmě by to bylo mnohem rychlejší přess kess pokud by byla k dispozici origo mapa, ale těch pár desítek minut přehrání celé integrace přes ista-p není zas takové drama
Já si kess původně pořizoval hlavně proto abych si ze své n53 mohl vytáhnout mapy a ve winols studovat jak tam vlastně funguje to přepínání režimů (homogenní/vrstvený), jaký vliv na to celé má nox systém atd; nedávno jsem si zase vytáhnul mapy jedné n54 a snažím se pochopit jak funguje valve overlap timing (tzv interní egr), který má u přímovstřiků velký vliv na karbonizaci sání a sacích ventilů
Re: Úprava map pro BMW F10 335i N55
Napsal: stř 01.11.2023 10:27
od Hanz
Nic nestuduj a zbav se té N53 dokud jede

jinak s minimální investicí do MHD posune tu N55 úplně jinam a vyhne se těmhle pokusům rádoby tunerů z CZ scény…
Re: Úprava map pro BMW F10 335i N55
Napsal: ned 05.11.2023 21:41
od jirka330i
Hanz píše:Nic nestuduj a zbav se té N53 dokud jede

jinak s minimální investicí do MHD posune tu N55 úplně jinam a vyhne se těmhle pokusům rádoby tunerů z CZ scény…
hele...fakt moc dik za moudre rady zkuseneho multi-experta, ale bohuzel je nevyuziju... ja ted mam svoji e91 n53 330i rv 2009 uz osmy rok; jsem s ni maximalne spokojen(za ty roky jsem krom bezne udrzby v podstate trosku resil jen nox senzor, hpfp si umim zrepasovat a vstriky se daji poslat na reverzni vysokotlake cisteni pokud si je totalne neodvaris vyplachovanim nadrze nejakou smakuladou typu vif a zaroven kasles na vymenu lpfp filtru/regulatoru ktery se pak rad okolo 150tkm protrhne) a ani nemam potrebu to nejak softwarove tunit; dokonce jsem tak spokojeny ze jsem do rodiny pred 4 lety prikoupil dalsi e90 n53 325i rv 2010 se kterou jsem taky moc spokojen; navic ke me jezdi par dalsich kamaradu s podobnymi auty (nekteri uz maji 350-400tkm) a ani oni si nijak nestezuji a nemaji potrebu si na n53 vylevat zlost na ruznych fejkbukovych forech. Nekdy tak u piva soucitne premyslim o tech pacientech co jim n53 ukazala zada...asi k tomu byl nejaky duvod.
N54 a N55 jsou taky fajn motory ale nemam potrebu je vlastnit protoze auta s nimi jsou podle mne cenove dost prepalene na to jak jsou vylitane (vetsinou to kdejaky blbecek par let tuni v garazi doplnkama z aliexpresu a levne druhosky, pak to v inzerci nazve "projekt a auto dostavalo vse co potrebovalo", napali cenu o 200tis nad realnou hodnotu) ....a kdyz chci tak mi je nekdo z kamosu na vikend pujci
A to studovani map me taky celkem bavi... mj jsem diky tomu samostudiu zacal chapat jak vlastne u n53/n54/n55 funguje "valve overlap timing" (nekdy se tomu rika "internal egr")... treba to nastaveni u n54 je podle mne jeden z duvodu zvysene karbonizace na sacich ventilech.... walnutblastu zdar!
