BMW 530i Touring 2022 - rozdílné motorizace
Napsal: sob 01.07.2023 09:48
Prosím o radu ohledně motorizací BMW 530i Touring. Mám zájem si dovézt cca rok staré z Německa a zarazilo mě, že v nabídkách (na webu BMW Gebrauchtwagen Premium Selection) se vyskytuje ve 3 motorizací resp. výkonech (a to i ve stejném měsíci, např. 9/2022):
- 185kw 12V
- 180kw 12V
- 185 kW + 8 kW Boost Power 48V
Aktuální verze v konfigurátoru BMW je pak pro 530i zase jiná a to 180kw + 8kw.
Zajímalo by mě tedy:
1) Opravdu se tento model vyráběl se 2 výkony motoru a se 2 typy baterií ve stejné době? Nebo je to spíše chyba v nabídkách?
2) Je lepší 180kw nebo 185kw motor (odpověď se zdá být jasná, že čím více tím lépe, ale zda v tom není nějaký jiný zádrhel, když aktuální model má 180kw)? Je v nich výrazný rozdíl nebo je to zbytečné řešit?
3) Opravdu se v roce 2022 stále prodávalo s 12V baterií? Nemůže to být chyba v nabídkách? Četl jsem, že 48V se zaváděla do všech modelů už v roce 2021. Zároveň i většina modelů s uvedeným 12V má ve výbavě uveden "Rekuperationssystem", který bych právě spíše chápal u mild-hybridů.
4) Je výrazně lepší verze s 8kw elektromotorem? Má to citelný vliv na akceleraci, spotřebu apod.? Nabídek s uvedeným 48V je velmi málo, tak jestli to stojí za to.
5) Předpokládám správně, že při mém typu jízdy (4* týdně 15km po městě, 1* týdně 100km okresky, 4* ročně třeba 1500km delší výlet) a stylu jízdy (rád si jízdu užiju, ale jezdím víceméně dle limitů) nedává smysl jít do 530d/540i i když mají vyšší výkon a je to V6? Zvažoval bych i 530e, ale potřebuji pro rodinu velký kufr.
Dělám upgrade ze svého 320d GT, které mi sice extrémně vyhovovalo, ale je jednak už dost staré a jednak se bude hodit i o trochu větší kufr.
- 185kw 12V
- 180kw 12V
- 185 kW + 8 kW Boost Power 48V
Aktuální verze v konfigurátoru BMW je pak pro 530i zase jiná a to 180kw + 8kw.
Zajímalo by mě tedy:
1) Opravdu se tento model vyráběl se 2 výkony motoru a se 2 typy baterií ve stejné době? Nebo je to spíše chyba v nabídkách?
2) Je lepší 180kw nebo 185kw motor (odpověď se zdá být jasná, že čím více tím lépe, ale zda v tom není nějaký jiný zádrhel, když aktuální model má 180kw)? Je v nich výrazný rozdíl nebo je to zbytečné řešit?
3) Opravdu se v roce 2022 stále prodávalo s 12V baterií? Nemůže to být chyba v nabídkách? Četl jsem, že 48V se zaváděla do všech modelů už v roce 2021. Zároveň i většina modelů s uvedeným 12V má ve výbavě uveden "Rekuperationssystem", který bych právě spíše chápal u mild-hybridů.
4) Je výrazně lepší verze s 8kw elektromotorem? Má to citelný vliv na akceleraci, spotřebu apod.? Nabídek s uvedeným 48V je velmi málo, tak jestli to stojí za to.
5) Předpokládám správně, že při mém typu jízdy (4* týdně 15km po městě, 1* týdně 100km okresky, 4* ročně třeba 1500km delší výlet) a stylu jízdy (rád si jízdu užiju, ale jezdím víceméně dle limitů) nedává smysl jít do 530d/540i i když mají vyšší výkon a je to V6? Zvažoval bych i 530e, ale potřebuji pro rodinu velký kufr.
Dělám upgrade ze svého 320d GT, které mi sice extrémně vyhovovalo, ale je jednak už dost staré a jednak se bude hodit i o trochu větší kufr.