Nefunkční xDrive na E92 - HELP!
Napsal: stř 02.11.2022 13:12
Ahoj všem,
ve všem zoufalství prosím o radu vás tady, snad někdo pomůže..
V září jsem se svou E92 335xi (2008) navštívil pana Mytysku z MY-AUTO v Třebíči kvůli repase rozvodovky. Ta byla při nájezdu kolem 230tkm stále původní bez předchozí repase a proto už trochu cukala. Jinak ale fungovala 100%.
S autem jsem po nějakých 4 hodinách odjížděl s NEFUNKČNÍM xDrive. Motorek se odmítl pro kalibraci pohnout. Pan Mytyska situaci vyhodnotil ze zkušenosti jako vadný motorek a po dohodě mi sehnal a poslal nový originální.
Spolu s dalšími věcmi jsem dal auto do servisu (SOTEA Ostrava) mj. pro výměnu motorku. Jenže beze změny. Při tom zjistili, že buď náhodou, nebo něčí vinou, je K.O. řídící jednotka pro xDrive. Tak jsem sehnal zánovní, funkční, 1:1. Ta komunikuje, nechala se nakódovat. Jenže beze změny. Tak v servisu zkusili sehnat jiný motorek. Beze změny. Těch dalších jiných motorků co zkoušeli bylo dohromady 3, celkem tedy 5 motorků nefunkčních - což je prostře nesmysl. Žádný z nich při snaze o kalibraci nereaguje a diagnostika vyhazuje chybu, že operaci nelze provést. Zkontrolovali kompletně celou kabeláž, přeměřili. Vše je v pořádku.
Zkoušeli originální diagnostiku BMW, zkoušeli Delphi, zkoušeli Hellu, nic. Zkoušeli různá nastavení, nic. Postoj zaměstnance BMW: Vadný motorek (nesmysl). Konzultováno s dalším specialistou kdesi od Českého Těšína, taky neví.
Každému se v pár ojedinělých případech stalo max. to, že motorek nekomunikoval a po jeho výměně bylo vše OK. U mě ne. Rady si neví SOTEA, BMW, ani p. Mytyska..
xDrive nefunkční, stejně jako ABS, DTC.. Auto pro běžný provoz vlastně nepoužitelné a problém se neúspěšně řeší už měsíc. Zkoušeli jsme i různé módy xDelete, vypojit/zapojit baterku a další samozřejmosti, ale BEZE ZMĚNY.
Protože může být hypotetické podezření na jiný důvod, který přímo nesouvisí s rozvodovkou (tedy že například jiná ŘJ brání průchodu signálu směrem k motorku - i když až do repase vše plně fungovalo), níže posílám kompletní soupis funkčních úprav auta během let, kdyby náhodou někdo věděl, že to může být tím..
BMW E92 335i xDrive 2008 (ZF a/t)
- Úprava typu FBO (7" VRSF Competetion intercooler, VRSF downpipes, VRSF hliníkový chargepipe s BOV Tial, Fuel It! Stage 3 LPFP, DCI sání MTC motorsport se silikonovými inlety, Výfuk Supersprint, Hliníkový PCV ventil, MHD Stage 2+, xHP Stage 3, běžně využíván xDelete pro poměr 80/20 (teď ON) a další úpravy typu 380mm BBK Brembo, nového podvozku, aj.)
- Digitální budíky ID4 Motion + hlídání mrtvých úhlů
- Vyměněn systém CCC Professional za CIC Professional + 12.3" systém Android
- Vyměněn panel klimatizace za LCI
- Vyměněna hlavice voliče převodovky za LED M3 (zkoušeno odpojit - beze změny = neměla by mít vliv na nefunkčnost)
- Přidána el. roletka zadního okna + nová tlačítka středového panelu
- Odpojeno (přesněji trvale propojeno) hlídání opotřebování brzdových destiček kvůli nekompatibilitě s BBK Brembo
- Spolu s kompletní úpravou auta do OEM M3 vzhledu přibyla i nová M3 zrcátka v TOP specifikaci
- Rozšíření audia o výškové reproduktory ve specifikaci Hifi + nové OEM BMW B&O Individual kevlarové středobasy
- Vnitřní zpětné zrcátko s FLA kamerou (dosud funkce FLA nezapojena)
- Dnes LCI pádla pod volantem (navzdory úpravám nefunkční - budu měnit za jiná)
- LCI startovací tlačítko
- ...jinak kromě postupné výměny nefunkčních dílů během let za nové (typu páček pod volantem) a programování různých běžných funkcí mě z elektriky nenapadá už nic...
Děkuji předem za jakékoli případné rady!
ve všem zoufalství prosím o radu vás tady, snad někdo pomůže..
V září jsem se svou E92 335xi (2008) navštívil pana Mytysku z MY-AUTO v Třebíči kvůli repase rozvodovky. Ta byla při nájezdu kolem 230tkm stále původní bez předchozí repase a proto už trochu cukala. Jinak ale fungovala 100%.
S autem jsem po nějakých 4 hodinách odjížděl s NEFUNKČNÍM xDrive. Motorek se odmítl pro kalibraci pohnout. Pan Mytyska situaci vyhodnotil ze zkušenosti jako vadný motorek a po dohodě mi sehnal a poslal nový originální.
Spolu s dalšími věcmi jsem dal auto do servisu (SOTEA Ostrava) mj. pro výměnu motorku. Jenže beze změny. Při tom zjistili, že buď náhodou, nebo něčí vinou, je K.O. řídící jednotka pro xDrive. Tak jsem sehnal zánovní, funkční, 1:1. Ta komunikuje, nechala se nakódovat. Jenže beze změny. Tak v servisu zkusili sehnat jiný motorek. Beze změny. Těch dalších jiných motorků co zkoušeli bylo dohromady 3, celkem tedy 5 motorků nefunkčních - což je prostře nesmysl. Žádný z nich při snaze o kalibraci nereaguje a diagnostika vyhazuje chybu, že operaci nelze provést. Zkontrolovali kompletně celou kabeláž, přeměřili. Vše je v pořádku.
Zkoušeli originální diagnostiku BMW, zkoušeli Delphi, zkoušeli Hellu, nic. Zkoušeli různá nastavení, nic. Postoj zaměstnance BMW: Vadný motorek (nesmysl). Konzultováno s dalším specialistou kdesi od Českého Těšína, taky neví.
Každému se v pár ojedinělých případech stalo max. to, že motorek nekomunikoval a po jeho výměně bylo vše OK. U mě ne. Rady si neví SOTEA, BMW, ani p. Mytyska..
xDrive nefunkční, stejně jako ABS, DTC.. Auto pro běžný provoz vlastně nepoužitelné a problém se neúspěšně řeší už měsíc. Zkoušeli jsme i různé módy xDelete, vypojit/zapojit baterku a další samozřejmosti, ale BEZE ZMĚNY.
Protože může být hypotetické podezření na jiný důvod, který přímo nesouvisí s rozvodovkou (tedy že například jiná ŘJ brání průchodu signálu směrem k motorku - i když až do repase vše plně fungovalo), níže posílám kompletní soupis funkčních úprav auta během let, kdyby náhodou někdo věděl, že to může být tím..
BMW E92 335i xDrive 2008 (ZF a/t)
- Úprava typu FBO (7" VRSF Competetion intercooler, VRSF downpipes, VRSF hliníkový chargepipe s BOV Tial, Fuel It! Stage 3 LPFP, DCI sání MTC motorsport se silikonovými inlety, Výfuk Supersprint, Hliníkový PCV ventil, MHD Stage 2+, xHP Stage 3, běžně využíván xDelete pro poměr 80/20 (teď ON) a další úpravy typu 380mm BBK Brembo, nového podvozku, aj.)
- Digitální budíky ID4 Motion + hlídání mrtvých úhlů
- Vyměněn systém CCC Professional za CIC Professional + 12.3" systém Android
- Vyměněn panel klimatizace za LCI
- Vyměněna hlavice voliče převodovky za LED M3 (zkoušeno odpojit - beze změny = neměla by mít vliv na nefunkčnost)
- Přidána el. roletka zadního okna + nová tlačítka středového panelu
- Odpojeno (přesněji trvale propojeno) hlídání opotřebování brzdových destiček kvůli nekompatibilitě s BBK Brembo
- Spolu s kompletní úpravou auta do OEM M3 vzhledu přibyla i nová M3 zrcátka v TOP specifikaci
- Rozšíření audia o výškové reproduktory ve specifikaci Hifi + nové OEM BMW B&O Individual kevlarové středobasy
- Vnitřní zpětné zrcátko s FLA kamerou (dosud funkce FLA nezapojena)
- Dnes LCI pádla pod volantem (navzdory úpravám nefunkční - budu měnit za jiná)
- LCI startovací tlačítko
- ...jinak kromě postupné výměny nefunkčních dílů během let za nové (typu páček pod volantem) a programování různých běžných funkcí mě z elektriky nenapadá už nic...
Děkuji předem za jakékoli případné rady!