Stránka 1 z 1
E61 - 3.0D - kompresni tlak
Napsal: sob 09.07.2022 17:55
od fedo01
Zdravím všechny,
Odešla mi žhavící jednotka. Při té příležitosti jsem se rozhodl dát i nové žhaviče. Kdysi jsem potřeboval změřit kompresi na jednom motoru a tak jsem si pořídil sadu na měření. Z nudy jsem vyzkoušel kompresi i teď na mém motoru a ta je následující 1 válec - 24bar, 2 válec - 25 bar, 3 válec -25 bar, 4 válec - 25 bar, 5 - válec 25 bar, 6 - válec 26 bar. Hodnoty jsou v pohodě??? V esitronicu jsem se dočetl kompresního tlaku 10-18bar. Auto má najeto 38x xxx km.
Děkuji za postřehy a odpověď
Re: E61 - 3.0D - kompresni tlak
Napsal: sob 09.07.2022 18:19
od bmwwehrwolf
Zdarec,....měřil jsi to za studena? Benzin za provozní teploty,diesel zastudena,......no já ti nevím,ale hodnoty esitronicu jak píšeš se mi zdají být hooodně nízké,...si vem,že stará multikára má kompresi 20 bar,tds cca 22 bar a pokud komprese klesne pod 18-19 je nastartování fakt problém,nicméně to není přímovstřik,ale komůrkáč,....ty hodnoty jak píšeš se zdají ok,rozdíl 1 bar by měl být v toleranci,pokud motor normálně startuje,jde "kulatě" bez vibrací,neřešil bych to,...no ten kompresní tlak dle esi je podle mě úplně mimo mísu,...protože 10 bar je komprese tak moderního benzinu a diesel při takovém tlaku je bez šance vůbec natočit,o zimě se nebavím vůbec,...když tak mě opravte
Re: E61 - 3.0D - kompresni tlak
Napsal: sob 09.07.2022 18:23
od fedo01
Měřeno za tepla když jsem vyndaval žhavice
Re: E61 - 3.0D - kompresni tlak
Napsal: sob 09.07.2022 19:09
od bmwwehrwolf
Nafta se měří za studena,změř to při cca 20 stupních zastudena a podle mě by měl mít přímovstřik cca kolem 20,těch 18 atm bych viděl jako hraniční hodnotu,10 atm je nesmysl,to diesel ani nenatočíš,20 atm zastudena to by mohlo odpovídat 25-26 za tepla,...někde mám tabulkové hodnoty komprese,ale zákon schválnosti nemůžu je najít,....
Re: E61 - 3.0D - kompresni tlak
Napsal: ned 10.07.2022 10:17
od fedo01
Měřil jsem teď za studena jenom první válec - 25 bar. Takže asi v pohodě ne?
Re: E61 - 3.0D - kompresni tlak
Napsal: ned 10.07.2022 21:40
od bmwwehrwolf
25 bar je hodnota OK,rozdíl u vznětového motoru mezi jednotlivými válci smí činit 1,5 bar ,....minimální hodnoty benzin za tepla 10 bar,diesel za studena 20 bar , podle mě je to v pohodě,....jo,data co píšu jsou z příručky na e 36 benziny a tds (vím,že tds má výrobní hodnotu 22 bar nebo postaru atm),...přímovstřik commonrail e 39 motor 3.0 D má psáno 20 bar
Re: E61 - 3.0D - kompresni tlak
Napsal: čtv 21.07.2022 10:40
od inspi1981
10-18 ma D25, u D30 je 16-18
Re: E61 - 3.0D - kompresni tlak
Napsal: čtv 21.07.2022 14:58
od bmwwehrwolf
Inspi,...nechci Tě chytat za slovo nebo se hádat,..ale 10 bar u diesla je všeobecně nesmysl,okolo 10 bar mají vysokootáčkové benziny a mrdky předimenzované turbem a nahnané otáčkami,3 válce a pseudomotůrky do sekaček,u kterých už píst ani nevypadá jako píst,....diesel s 10 bary komprese je nesmysl vůbec natočit,však vznětovej motor musí zahřát vzduch před vstřikem paliva na cca 600 C,a to se děje především prudkým stlačením vzduchu,jenom např kdysi dávno jsem jezdil s liaz MTS a prvním liazem 110 s ještě nesklopnou kabinou,ten měl kompresní poměr cca kolem 20-21 :1,tyhle motory neměly žhavení a natočit to při cca - 10C bylo skoro nemožné,...dávaly se zapálený noviny namočený v naftě či benzínu do sání,to samý P V3S

,.....musím se opravit,....18 bar je hodnota u 3.0 D e 39,22 bar u tds /tds s hodnotou 18 bar v zimě natočit je opravdu problém/,....16 bych viděl na nějakou mezní hodnotu,..a pokud má kolega cca 25 bar s rozdílem 1 baru cca u 2 válců,tak to jsouvelice dobré hodnoty,....taky záleží na přesnosti měřidla,..ale fakt,pokud jsou studený starty ok a motor jede "kulatě",nevibruje při volnoběhu,nežere olej,neřešil bych to
Re: E61 - 3.0D - kompresni tlak
Napsal: pát 22.07.2022 07:08
od inspi1981
Nevim, diesel me nezajima, pisu co udava BMW