Stránka 1 z 1
E65 745i škubání nad 3,5tis ot.
Napsal: sob 29.01.2022 20:33
od Hagen
Zdravím,
řeším problém na N62B44. Jakákoli zařazená rychlost nad cca 3500ot/min, auto začne škubat jako blázen a nereaguje na plyn. Emise jsou někde nad limity v kosmu. Odpojil jsem MAF a tadá, auto táhne plynule až do omezovače, ale jede divně. Počítám, že při odpojené váze jede v nějaké "nouzové" mapě.
Z INPY vyčteno:
váha vzduchu dává na volnoběh cca 28kg/h, teplota nasávaného vzduchu je o 1° vyšší než teplota venku.
Je hodnota váhy na volnoběh nesmysl? Nikde jsem nenašel konkrétní číslo pro N62.
Kalibrace poloh Valvetronicu jde v pohodě, hodnoty zdvihu jsem nezjišťoval.
Někdo nějaké tipy?
Díky Hagen
Re: E65 745i škubání nad 3,5tis ot.
Napsal: ned 30.01.2022 16:03
od palciatko
Pozerám svoje staré logy, na rovnakom motore mám 14-23kg/h.
Kolíše to od toho, či je motor studený alebo zahriaty, akú má záťaž a aké sú otáčky.
Pri poriadnej akcelerácii to vyliezlo na 850kg/h.
Prečo riešiš hodnoty pre voľnobeh, keď auto štrajkuje v otáčkach?
Čo vraví diagnostika?
Boli ste to prevetrať dvaja - a pozerali live data?
P.
Re: E65 745i škubání nad 3,5tis ot.
Napsal: ned 30.01.2022 17:19
od Hagen
Dnes jsme byli v autě dva. Poznatky jsou takové, že jakmile dám plnej, v různé momenty vyskočí chyba 2783 (Váha) a auto začne škubat. Taky se stane to, že valvetronic se natvrdo nastaví na 9,6mm zdvih a tam ho nechá, dokud se nesmaže chyba. Počítám, že to znamená v podstatě "auto bez valvetronicu".
Zjistil jsem taky, že je v airboxu vzduchovej filtr lehce mokrej. Jak by se tam jako dostala voda?
Re: E65 745i škubání nad 3,5tis ot.
Napsal: ned 30.01.2022 17:43
od palciatko
A ak pozeráte počas pridávanie plynu na hodnotu váhy vzduchu, čo sa s ňou deje?
Ťažko radiť na dialku, vzduchový filter nemá byť čo mokrý. Čo ak práve on škrtí motor?
Nepíšeš, ako dlho máš auto a odkedy to začalo robiť.
P.
Re: E65 745i škubání nad 3,5tis ot.
Napsal: ned 30.01.2022 19:37
od Jaris330D
Kdyz odpojis vahu vzduchu, tak jede motor bez VVT. Co membrany? Nekde ti to muze podsavat vzduch. Zdvich valvetronicu by mel byt na volnobeh kolem 0.26 - 0.28.
Re: E65 745i škubání nad 3,5tis ot.
Napsal: pon 31.01.2022 05:39
od martin440
tlak paliva- filtr???
Re: E65 745i škubání nad 3,5tis ot.
Napsal: úte 01.02.2022 11:11
od Hagen
Dělá to jak na benzin tak LPG, takže palivem to nebude. Membrány zkouknu. Včera jsem tam dal novej vzduch. filtr a nastavil min. hodnotu valvetronicu na 0,299mm. Hodnota na volnoběh na váze spadla někam na 16Kg/h, takže to vypadá nadějně s tím, že byl přicpanej filtr.
Re: E65 745i škubání nad 3,5tis ot.
Napsal: úte 01.02.2022 12:31
od inspi1981
Tak mnozstvi vzduchu klesklo, protoze jsi snizil valvetronic
Re: E65 745i škubání nad 3,5tis ot.
Napsal: úte 01.02.2022 13:07
od Jaris330D
Nechci tu kecat nesmysly, ale pokud je motor zahraty. Nenastavuje si motor otacky volnobehu prave pomoci VVT?
Re: E65 745i škubání nad 3,5tis ot.
Napsal: úte 01.02.2022 16:18
od Hagen
Motor vůbec nepožívá klapku sání pokud jede Valvetronic ne?
Právě jsem hodnotu min.zdvihu zvyšoval, bylo tam 0,099 mm.
Re: E65 745i škubání nad 3,5tis ot.
Napsal: úte 01.02.2022 19:21
od Hagen
Update: Nevim proc, ale v do sani jde tou hadici z te eco sracko pumpy voda. Filtr nacucanej vodou, pri vyssich otackach voda strika na vahu…
Odkud mi chcije voda? :/ nebo jak se tam dostava? Protoze voda v motoru neubejva.
Re: E65 745i škubání nad 3,5tis ot.
Napsal: stř 02.02.2022 00:09
od palciatko
Hadica na boku airboxu je sanie pre vzduchovú pumpu. Vzduch pumpa pri studenom štarte tlačí cez Y hadicu idúcu popod sanie do výfuku.
Netuším, čo tam robí voda. Vyber pumpu a uvidíš…
P.
Re: E65 745i škubání nad 3,5tis ot.
Napsal: stř 02.02.2022 09:28
od Hagen
Našel jsem něco ve stylu: Voda co kondenzuje ve výfuku se dostává zkrz špatné jednosměrné ventily tohodle systému až do pumpy. Ovšem ta pumpa by měla tlačit směrem z airboxu a ne obráceně. Rozeberu to a uvidim.
Re: E65 745i škubání nad 3,5tis ot.
Napsal: stř 02.02.2022 09:47
od palciatko
To znie ako samovzniknuté EGRko
Pri vyššom nájazde sa tie vzduchové porty v hlavách časom aj tak zapchajú karbónom - vďaka stvrdnutým semeringom ventilov.
Pumpa beží max minútu, a to len po studenom štarte.
Ak to je tak, ako píšeš, po odpojení hadice od airboxu by si z nej mal cítiť výfukové plyny.
P.
Re: E65 745i škubání nad 3,5tis ot.
Napsal: stř 02.02.2022 10:08
od Hagen
Uvidíme

prej EGRko
Dobrá pointa, očuchám tu hadici dneska
